سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک جوابیه

واکنش به یک نطق و یک پاسخ!

کارون پرس: تحلیل‌گران، این پاسخ را به نفع شکر خدا تلقی می کنند.

  

سرویس سیاسی؛ هنوز یک روز تمام از عمر پاسخ و جوابیه مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب به نطق پیش از دستور نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی نگذشته بود که واکنش ها به این جوابیه مدیر ارشد نفتی روی میز آمد.

به دنبال نطق پیش از دستور سید شکرخدا موسوی و اعتراض این نماینده، همراه با تذکر شفاهی خود، از مدیریت عالی در نفت به عنوان یک فاجعه مدیریتی و تک صدایی یاد کرد و آقای زنگنه را در طول هشت سال وزارت خود در نفت، در دو دولت قبلی را مدیریتی همراه با فاجعه و رشوه خواری و تنی چند از مدیران این وزارتخانه را رشوه گیر خطاب کرد.

اما کافی بود این جملات بر سر زبان این نماینده پر جنب و جوش و پر تقلا جاری شود تا این بار بیژن عالی پور باشد تا به عنوان یکی از منتخبین ارشد وزیر نفت و مقیم در مجموعه نفت جنوب کشور به این سخنان یک واکنش تند را نشان دهد.

در همین ارتباط یک کارشناس نفت به کارون پرس از بی دلیل بودن پاسخ مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیر جنوب، سخن گفت و در واکنش به این سخنان، عالی پور را متهم کرد که وی به غیر از یک نسبت اداری و شغلی به ویز نفت اساسا حق پاسخگویی و یا به تعبیر بهتر، جواب دادن به یک نماینده مجلس را نداشته و قطعا این پاسخ واکنش های منطقی در طی این روزها و به ویژه در بدو بازگشایی صحن مجلس، و در بعد از تعطیلات تابستانه را در بین نمایندگان به همراه خواهد داشت.

این کارشناس امور نفتی، گفت: خود جناب مدیرعامل همانگونه که از کلمه مستحضر در پاسخ خود استفاده کرده اند، خودشان نیز مستحضر هستند که یک نماینده مجلس حق سخن گفتن و دخالت در همه امور کشور را دارد و مجددا عرض می کنم که به لحاظ اینکه آقای مدیرعامل در بین جملات خود از کلمه رسالت ملی در اقتصاد کشور در این جواب و خطاب به این نماینده استفاده کرده اند، در اینجا باید به ایشان عرض شود که اتفاقا صحبت های نماینده اهواز در مجلس عین انجام رسالت ملی ایشان در همه ابعاد کشوری و فضای حاکم به ویژه در دوره مدیریت دو ساله اخیر وزارت نفت دارد.

این کارشناس افزود: خوب است آقای عالی پور یک بار هم که شده متن جواب خود را به یک نماینده مردم که در وظایف ذاتی خود که وظیفه ای جز در جستجوی مشکلات کشور و اشکالات حاکم بر دستگاه های دولتی را نداشته، با قرائت مجدد این جوابیه نوع لحن و ادبیات بکار گرفته شده در این پاسخ نامه را مجددا ارزیابی کنند.

وی افزود: خود جناب مدیرعامل استحضار دارند  که در طول دو سال گذشته اتفاقات مبارکی در عرصه این صنعت در جنوب کشور نیفتاده که قطعا و پیشاپیش، پاسخ جناب مدیرعامل را در عدم به رخ کشیدن این عدم توانمندی ها را، استفاده از واژه تحریم می دانم.

این کارشناس به قسمتی از این جوابیه مدیرعامل اشاره کرد و گفت: آقای عالی پور در پایان این جوابیه به نکته ای اشاره کرده است که قطعا نه تنها بنده بلکه خود جناب ایشان با همراهی مشاوران متعدد خود به این نتیجه، پس از قرائت دوباره آن خواهند رسید که برملا کردن و افشای یک محاوره و صحبت خصوصی بین یک نماینده مجلس و یک مدیر استانی به هیچ وجه نه تنها اخلاقی نیست بلکه بی اخلاقی و اشاعه ی صحبت های خصوصی و محرمانه محسوب می شود.

این کارشناس امور نفتی ادامه داد: این باب بدی است که در محاورات و مکاتبات خود از نام ها و عناوین بلند و ملی و با تامل به نام سال، مکررا استفاده ابزاری شود و استفاده های یک طرفه از این عبارت ها برای حصول به یک نتیجه یک طرفه مراد باشد، هرچند خیلی وقت است این شیوه، نخ نما شده است و ای کاش جناب مدیرعامل کمی از کرده های خود در طول این دو سال هم برای جامعه توضیح می داد.

وی همچنین  این نکته را افزود و گفت: هرچند که صحبت های این نماینده مردم در خصوص وزیر و وزارت نفت نیز برای دریافت استنادات آن مجددا مورد مداقه و اظهار نظرهای مستندتری همراه با شاهد مثال، قرار گیرد.

وی در پایان گفت: خوب است آقای مدیرعامل به این پرسش ها در طول دو سال مدیریت خود بر مجموعه صنعت نفت خوزستان و جنوب کشور پاسخ های شفاف بدهند و از جمله اینکه چرا در این مدت، هیچگونه استخدامی در شرکت متبوعش صورت نگرفته است و اینکه چرا پاداش کارکنان این صنعت با دستور مستقیم وزیر، قطع شده و معوقات هنگفت شرکت مذکور به عنوان بخشی از بدهی کارکنان و پیمانکاران معلق و معطل مانده و مهم تر اینکه چرا به هر بهانه ای برای پیدا کردن پول و هزینه در این مجموعه نفتی، ضمانت نامه های پیمانکاران در این صنعت به صورت یک طرفه و بی منطق قطع و به نفع شرکت ضبط و مصادره می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد