سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

چه دلیلی داشت در اهواز مترو بسازند؟

رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر اهواز با اشاره به وضعیت نابسامان ناوگان حمل و نقل عمومی شهر گفت: اگر یک‌دهم پول​هایی که در پروژه قطار شهری خرج شده در ناوگان حمل و نقل عمومی اهواز هزینه می​شد، اکنون بهترین ناوگان را در کشور داشتیم.

احمد باورساد در گفت​وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، اظهار کرد: ناوگان اتوبوسرانی اهواز با دستگاه​هایی که چند سال از عمرشان گذشته و ناکارآمد هستند، دیگر نمی​تواند به خوبی به شهروندان سرویس دهد. 

وی ادامه داد: از طرفی هم دولت در این زمینه کمکی نکرده تا بتوانیم اتوبوس​های جدیدی را خریداری کنیم. در بخش تاکسیرانی نیز این مشکل وجود دارد و نه سهمیه و نه کمک دولتی دریافت نشده است. قرار بود 700 دستگاه تاکسی به ناوگان تاکسیرانی اهواز افزوده شود که همچنان محقق نشده و تاکسی​های کنونی فعال در سطح شهر، قدیمی هستند. به عبارتی می​توان گفت که در بخش اتوبوسرانی و تاکسیرانی شهری اهواز با یک بحران مواجه هستیم. 

رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر اهواز گفت: در زمان تصمیم​گیری برای ناوگان حمل و نقل عمومی شهر، مسئولان آمدند و مترو را بنا کردند و میلیاردها میلیارد تومان پول در این پروژه هزینه شد اما اکنون می​بینیم که تنها چند درصد پیشرفت فیزیکی دارد

باورساد اظهار کرد: در شهر دبی مترو وجود ندارد و برای سهولت تردد اقدام به احداث منوریل کرده​اند. واقعا چه دلیلی داشت که در شهری مانند اهواز مترو بسازند و شهر را چند سال گرفتار این پروژه کنند؟ 

وی افزود: در حال حاضر نیز پیمانکار قطار شهری مطرح کرده که در صورت تامین اعتبار 120 میلیارد تومانی، قادر است تا پایان سال فاز یک پروژه، حد فاصل میدان فرودگاه تا مصلی اهواز را آماده کند. واقعا این مساله به چه درد شهر اهواز می​خورد؟ با 120 میلیارد تومان می​توانستیم 200 دستگاه اتوبوس جدید خریداری کنیم.

رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر اهواز گفت: به هر حال در پروژه قطار شهری کار اشتباهی صورت گرفته و به گونه‌ای شده که مسئولان شهرداری نمی​توانند از این موضوع عقب​نشینی کنند و مجبورند این پروژه را ادامه دهند اما از طرفی ادامه آن که به کندی پیش می​رود به صلاح شهر اهواز نیست زیرا به دلیل کندی کار، مدام به هزینه​ها اضافه می​شود و در پایان به نظر نمی​رسد که نتیجه خوبی حاصل شود.

باورساد افزود: با این وضعیتی که این پروژه دارد شاید ما حرکت مترو را به چشم خود نبینیم و این توفیق نصیب فرزندان ما شود.

وی در ادامه اظهار کرد: معاونت عمرانی استانداری هم نگران این مساله است زیرا شرکت کیسون بحرانی را در شهر ایجاد کرده و کارگران آن نیز بیکار هستند و هر از گاهی اعتصاب می​کنند. به نظر می​رسد باید استاندار خوزستان خود وارد مساله شود زیرا هر زمان که بحرانی پیش آمده، با نظرات خود توانسته مسایل را به خوبی کنترل کند

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد