سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر از نماینده محترم ولی فقیه در استان

در حاشیه جلسه شورای اداری مطرح شد
ابراز تاسف آیت‌الله جزایری از وضعیت اشتغال در خوزستان

نماینده ولی فقیه در خوزستان در حاشیه نشست شورای اداری از وضعیت اشتغال در استان ابراز تاسف کرد.

خبرگزاری فارس: ابراز تاسف آیت‌الله جزایری از وضعیت اشتغال در خوزستان                

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، آیت‌الله سید محمدعلی موسوی‌جزایری، شنبه در حاشیه نشست شورای اداری در جمع خبرنگاران، در بیان جایگاه و برکت امام رضا در کشور ایران اظهار کرد: تمام موفقیت‌های سیاسی و اقتصادی کشور مدیون و مرهون امدادهای غیبی و وجود برکت ائمه اطهار (ع) است.

وی افزود: مذاکرات هسته‌ای با تمام فشارها و مشکلاتی که به دنبال داشت به سرانجام رسید.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه تمام دستگاه‌های اجرایی استان در کمال انسجام و همکاری و همیاری فعالیت می‌کنند گفت: ارتباط مجموعه استانداری استان با شخص رئیس جمهور نیز در شرایط ایده‌آلی است.

موسوی‌جزایری در بخش دیگری از سخنان خود با ابراز تاسف از وضعیت اشتغال در استان تصریح کرد: با وجود تمام همکاری و هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی هنوز زمزمه اینکه استان ما نسبت به استان‌هایی چون اصفهان و تبریز و خراسان عقب‌مانده است، بین مردم شنیده می‌شود.

وی همچنین به بالارفتن سن ازدواج در استان به دلیل وضعیت اقتصادی و بیکاری جوانان اشاره کرد و افزود: در سال‌های قبل از جنگ، شهرهایی چون رفیع، بستان و 60 تا 70 آبادی اطراف آنها حاصلخیز و جمعیت زیادی بر روی زمین‌های کشاورزی کار می‌کردند اما پس از پایان جنگ، مردم این مناطق به دلیل وضعیت بد اقتصادی به حاشیه شهرهای اهواز، شوشتر و امیدیه آمدند.

امام جمعه اهواز خاطرنشان کرد: اکنون ورود به کارهای دولتی بسیار سخت شده و از طرفی کار آزاد نیاز به سرمایه و پشتوانه مالی محکم دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر کارهای فنی خیلی کم عرضه می‌شود اما تقاضای زیادی در بین قشر جوان دارد و نیاز است اینگونه کارها برای ایجاد اشتغال در سطح استان ساماندهی شود.

نماینده ولی فقیه در خوزستان پیشنهاد داد: زمین 6 هزار متری در انتهای مصلی با برخورداری از همه امکانات برق، آب و گاز برای آموزش‌های فنی و حرفه‌ای یک هزار نفر تجهیز و در اختیار متقاضیان قرار بگیرد.

موسوی‌جزایری به سوله‌ای واقع کوت عبدالله و یک سوله دیگر در منطقه‌ای از اهواز اشاره کرد و گفت: این سوله‌ها را نیز می‌توان برای آموزش‌های فنی و حرفه‌ای که بیشترین تقاضا را در بازار دارد، تجهیز کرد.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی مربوطه نیز برای کمک به این رویه اشتغال، پس از تجهیز و جذب متقاضیان فقط حق الزحمه اساتید را پرداخت کنند.

موسوی جزایری در پایان همچنین به زمین 30 هزار هکتاری مجاور شهر اهواز اشاره کرد و گفت: این زمین را برای آموزش کشاورزی و پرورش دامداری‌های کوچک همچون بوقلمون و بلدرچین و به منظور اشتغال جوانان بیکار در حاشیه اهواز، در اختیار جهاد کشاورزی استان قرار می‌دهیم. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد