سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار ورزشی استان

تیم فوتبال ساحلی شهید جهان نژادیان آبادان از صعود به مرحله نهایی لیگ برتر کشور بازماند.

عبدالله جهان‌نژادیان، مدیرعامل باشگاه شهید جهان‌نژادیان آبادان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، اظهارکرد: روز گذشته (جمعه) در هفته دوازدهم لیگ برتر کشور در دیداری خارج از خانه با تیم خزر رودسر بازی کردیم که در این دیدار با حساب 2 بر 3 مغلوب شدیم و با این نتیجه نتوانستیم به مرحله نهایی لیگ برسیم

وی بیان کرذ: تیم ما یک بازی دیگر در مرحله مقدماتی لیگ برتر کشور با تیم موج گناوه دارد که تشریفاتی محسوب می‌شود. این بازی جمعه این هفته در آبادان برگزار خواهد شد.

مدیرعامل باشگاه شهید جهان‌نژادیان آبادان گفت: پنج تیم اول مرحله مقدماتی لیگ به مرحله نهایی لیگ راه پیدا کردند و در این مرحله به صورت دوره‌ای با یکدیگر رقابت می‌کنند تا در نهایت تیم قهرمان مشخص شود. دو تیم انتهایی جدول در مرحله مقدماتی نیز به لیگ دسته یک سقوط می‌کنند. تیم ما نیز در لیگ برتر ماندگار شد و تا این جای مسابقات حمید جلیلی از تیم ما با 15 گل زده، عنوان آقای گلی لیگ را در اختیار دارد.

وی با مثبت ارزیابی کردن عملکرد کادرفنی و بازیکنان این تیم، عنوان کرد: امسال نتایج‌مان بسیار خوب بود و جا دارد از آقایان مرفاوی (سرمربی تیم) و کاظمی (سرپرست تیم) تشکر کنم، چرا که حضورشان در تیم موثر بودجهان‌نژادیان بیان کرد: امسال هزینه‌ها دو برابر شده بود و تیم ما امسال نیز مانند سال‌های گذشته بدون اسپانسر در مسابقات شرکت کرد.

تیم اتومبیلرانی خوزستان در دومین مرحله مسابقات دریفت کشور به عنوان قهرمانی دست پیدا کرد.

ابراهیم جوانمردی، رییس هیات موتورسواری و اتومبیلرانی استان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، اظهارکرد: این رقابت‌ها روز گذشته (جمعه) در کلاس حرفه‌ای در پیست اتومبیلرانی مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار شد.

وی بیان کرد: در این مرحله از مسابقات، شهاب پیشانی‌دار نماینده استان خوزستان توانست به قهرمانی برسد و جایگاه‌های دوم و سوم نیز به ترتیب به نمایندگان استان فارس رسید رییس هیات موتورسواری و اتومبیلرانی خوزستان گفت: خوزستان در مرحله نخست این دوره از رقابت‌ها نیز عنوان قهرمانی را به خود اختصاص داده بود و قهرمانی در دو مرحله متوالی، اقتدار خوزستان را در مسابقات دریفت کشور نشان می‌دهد.

ورزشکار خوزستانی در رقابت‌های جهانی تیراندازی با کمان معلولان توانست سهمیه پارالمپیک ریو را به دست آورد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، غلامرضا رحیمی ملی‌پوش خوزستانی کاروان اعزامی ایران به این مسابقات، موفق به کسب سهمیه پارالمپیک شد رحیمی که در رشته ریکرو مسابقه می‌دهد، فردا (یکشنبه) در تنها دیدار باقی‌مانده برای کسب مدال برنز به مصاف حریفان خود می‌رود تیم‌ملی تیراندازی با کمان معلولان ایران در مسابقات جهانی که از دوم شهریورماه در آلمان و با امتیاز کسب سهمیه مستقیم بازی‌های پارالمپیک ریو آغاز شده است، موفق به کسب چهار سهمیه شد.

غلامرضا رحیمی، ابراهیم رنجبر و محدثه کهنسال در ریکرو و هادی نوری در کامپوند توانستند برای ایران کسب سهمیه کنند.

تیم فوتسال ملی حفاری در هفته هفتم رقابت‌های لیگ برتر کشور برابر حریف خود به تساوی رسید. به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، این هفته از رقابت ها روز گذشته (جمعه) پیگیری شد که ملی حفاری در دیداری خارج از خانه با حساب 4 بر 4 برابر میثاق تهران متوقف شد.در این بازی محمد صفری دو گل و علیرضا رفیعی و فرهاد توکلی هر کدام یک گل برای ملی حفاری وارد دروازه میثاق تهران کردند. ملی حفاری در حال حاضر با 9 امتیاز در رده هشتم جدول قرار دارد.نماینده استان در هفته هشتم این مسابقات، سیزدهم شهریورماه در خانه خود از تاسیسات دریایی پذیرایی می کند.

نگاهی به عملکرد تیم‌های خوزستانی‌ در 5 هفته ابتدایی لیگ
ورزشی  9:43:11 1394/06/07
946-5581-5 کد خبر

تیم‌های خوزستانی حاضر در لیگ برتر فوتبال کشور با تمام فراز و نشیب‌های‌شان، پنج هفته ابتدایی لیگ را به پایان رساندند و اکنون با قرار گرفتن در دوران تعطیلات، خود را برای ادامه لیگ آماده می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، استقلال اهواز، استقلال خوزستان و فولادخوزستان، سه نماینده فوتبال خوزستان در لیگ برتر کشور تاکنون عملکرد متفاوتی نسبت به یکدیگر داشته‌اند.

شاگردان کم‌نام و نشان ویسی تا این هفته از رقابت‌ها توانسته‌اند با سه پیروزی، یک تساوی و یک باخت، رده دوم جدول را به خود اختصاص دهند. فولادخوزستان برخلاف فصل گذشته در این فصل لیگ را خوب شروع نکرد و با سه تساوی و دو باخت در مکان آخر جدول 16 تیمی جای گرفت تا هواداران این تیم را بیش از گذشته ناراحت و خشمگین کند. همچنین تیم تازه لیگ برتری شده استقلال اهواز با یک پیروزی، دو تساوی و دو باخت در جایگاه سیزدهم ایستاده است.

استقلال خوزستان؛ فراتر از انتظار

کم‌تر کسی تصور می‌کرد تیمی که در فصل گذشته در آستانه سقوط به لیگ دسته یک بود، بتواند لیگ را خوب آغاز کند و با 10 امتیاز از پنج بازی خود و میانگین دو امتیاز در هر بازی، جایگاه دوم را تا این هفته از رقابت‌ها ازآن خود کند.

شاگردان ویسی در پنج هفته ابتدایی لیگ برتر با دریافت تنها دو گل از حریفان، بهترین خط دفاعی را در اختیار خود دارند. موسی کولیبالی و محمد طیبی، دو مدافع بلند قد خط میانی و عقیل کعبی و جلال عبدی دو مدافع کناری این تیم با عملکرد خوب خود در چند هفته اخیر به سختی اجازه دریافت گل را به حریفان دادند.

به طور حتم تاثیرگذارترین بازیکنان این تیم تا پایان هفته پنجم روح‌الله سیف‌اللهی و حسن بیت‌سعید هستند. سیف‌اللهی برخلاف فصل گذشته که خشن‌ترین بازیکن لیگ برتر بود، در این فصل عملکرد درخشانی را از خود به نمایش گذاشته است و حاصل کار او تاکنون یک گل و سه پاس گل بوده است. دیگر بازیکن تاثیرگذار استقلال خوزستان حسن بیت‌سعید است؛ مهاجم سابق فولادنوین که دراگان اسکوچیچ روی نام او برای حضور در فولادخوزستان خط کشیده بود، در استقلال خوزستان به یک ستاره تبدیل شده است. بیت‌سعید تاکنون توانسته سه گل برای استقلالی‌ها به ثمر برساند. همچنین نباید از عملکرد خوب و تاثیرگذار فرناندو خسوس، گلر این تیم که در پنج هفته آغازین لیگ سه کلین‌شیت داشته است، گذشت.

شاگردان ویسی با این عملکرد و ادامه روند خوب خود می‌توانند جایگاه خود را در بالای جدول تثبیت کنند. تیمی که از چندین بازیکن فصل گذشته فولادنوین سود می‌برد، همانند همان تیم فولادنوین در لیگ دسته یک از هماهنگی خوبی برخوردار است و همه مردم خوزستان را امیدوار به درخشش دوباره فوتبال این استان کرده است.

استقلال اهواز؛ پر از حاشیه

یکی از پر هوادارترین تیم‌های ایران که پس از پنج سال با خرید امتیاز فولادنوین به لیگ برتر صعود کرده است، تا روزهای ابتدایی لیگ از بازیکنان تستی در تمرینات خود استفاده می‌کرد و با تیمی ناآماده وارد لیگ برتر شد اما با این وجود نمی‌توان گفت این تیم عملکرد بدی داشته است.

شاگردان سیاوش بختیاری‌زاده در دیدار ابتدایی خود توانستند در قم، صبای این شهر را متوقف کنند و در دیدار بعد خود در اهواز سیاه جامگان را از پیش رو برداشتند، اما در دو دیدار بعدی خود از ملوان و استقلال تهران شکست خوردند و در هفته پنجم مقابل ذوب‌آهن میزبان با کسب حداقل امتیاز از زمین بازی خارج شدند.

در مجموع می‌توان به تیم استقلال اهواز نمره قبولی داد، چرا که باوجود ناآماده بودن این تیم برای حضور در لیگ برتر، اکنون در جدول رده‌بندی بالاتر از سه تیم سرشناس پرسپولیس، نفت تهران و فولادخوزستان قرار گرفته‌ است. به گفته سیاوش بختیاری‌زاده، استقلالی‌ها از تعطیلی لیگ نهایت استفاده را خواهند برد. آبی‌پوشان اهوازی در پی خرید دو بازیکن خارجی و برگزاری یک اردو هستند تا تیم خود را با آمادگی بیشتر روانه ادامه مسابقات لیگ برتر کنند.

اما در همین چند هفته سپری شده از لیگ، استقلالی‌ها کم حاشیه نداشته‌اند. از ناهماهنگی مدیریتی این تیم گرفته تا استعفای قائم‌‌مقام باشگاه و یکی از اعضای هیات‌ مدیره. به هر حال با تمام فراز و نشیب‌ها، تماشاگران استقلال اهواز به این تیم امیدوارند و در انتظار موفقیت تیم‌شان هستند.

فولاد خوزستان؛ ناکام بزرگ

فولادی‌ها برخلاف فصل گذشته خوب کار نمی‌کنند و تا این هفته از رقابت‌ها در انتهای جدول رده‌بندی جای دارند. تیم دراگان اسکوچیچ قبل از آغاز فصل با برگزاری اردوی آمادگی در ترکیه و چند دیدار دوستانه به نظر می‌رسید به آمادگی و هماهنگی خوبی دست پیدا کرده است اما این تیم تا این هفته از مسابقات عملکردی به دور از انتظار از خود ارائه داده است. اندوخته 3 امتیازی فولاد تا پایان پنج هفته ابتدایی لیگ، هواداران آن را نگران آینده تیم کرده است.

فولادخوزستان در خط دفاع با کمبود بازیکن مواجه است و در خط حمله نیز از نبود مهاجمی شش‌دانگ و بلند قد رنج می‌برد و اسکوچیچ قصد جذب یک مهاجم باکیفیت خارجی را دارد تا خط حمله تیمش را ترمیم کند.

عملکرد فولادخوزستان در فصل نقل و انتقالات می‌توانست بهتر از این باشد. فولادی‌ها می‌توانستند نقاط ضعف‌شان را برطرف کنند اما به گفته خود اسکوچیچ نتوانستند این کار را انجام دهند و یا پول خرید بازیکنان گران قیمت را نداشتند و یا بازیکنان با کیفیت به این تیم نمی‌آمدند.

اسکوچیچ همه مشکلات و عملکرد ضعیف این تیم را بر عهده گرفته و گفته است که در شرایط سخت با همه مشکلات می‌جنگند و جا خالی نمی‌کند. مردم خوزستان بیش از این از فولاد انتظار دارند و می‌خواهند تیم‌شان به همان شرایط خوب دو سال گذشته بازگردد.

ورزش فقط مخصوص چاق​ها است؟
ورزشی 12:24:58 1394/06/07 946-6081-5 کد خبر عضو هیات علمی دانشگاه تهران با بیان این‌که ورزش عاملی پیش‌گیرنده در زمینه بیماری‌های متابولیکی است، گفت: هدف و نوع ورزش در افراد چاق و لاغر متفاوت است. سیروس چوبینه در گفت​وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان اظهار کرد: ورزش برای همه لازم است ولی برای افراد مختلف ممکن است اهداف متفاوتی را دنبال کند. وی ادامه داد: از آن جا که معمولا چاقی به لحاظ فیزیولوژی با بسیاری بیماری​ها همراه است، برخی افراد تصور می​کنند چاقی علت بسیاری از بیماری​ها است؛ در صورتی که اصلا این گونه نیست. این فیزیولوژیست ورزشی گفت: چاقی عاملی مستعد کننده است؛ یعنی این‌که فرد چاق استعداد بیشتری در مبتلا شدن به بیماری​های مختلف از جمله بیماری​های متابولیکی دارد و این بدان معنا نیست که فردی که لاغر است با هیچ بیماری‌ای مواجه نیست، البته ممکن است درجات و نوع بیماری در افراد چاق و لاغر متفاوت باشد. عضو هیات علمی دانشگاه تهران افزود: بنابراین در ذهن افراد این گونه جا افتاده است که افراد چاق حتما باید ورزش کنند و افراد لاغر نیازی به ورزش ندارند و بدنشان سالم است؛ زیرا این گونه افراد فقط تناسب اندام و پیکر را می​بینند و به جنبه​های دیگر توجه ندارند. وی بیان کرد: به لحاظ ورزشی شاخصی با عنوان BMI (نمایه توده بدن) وجود دارد که معمولا یک دامنه عددی دارد که به عنوان مثال اگر این عدد به بالای 25 برسد فرد به سمت چاقی، وزن و چربی بیشتر می​رود که این افراد بیشتر در معرض خطر هستند. چوبینه با بیان این‌که چنانچه شاخص توده بدن از 20 کمتر شود افراد به سمت لاغری می​روند، اضافه کرد: این مساله نیز خطرات خاص خود را دارد. وی ادامه داد: افراد لاغر چون همه چیز را از منظر تناسب اندام می​بینند، تفکرشان این است که نیازی به ورزش ندارند؛ در صورتی که به لحاظ فیزیولوژیک فردی که لاغر است با چند بیماری مهم از جمله بیماری​های حرکتی و فیزیولوژیکی مواجه می​باشد. این مدرس دانشگاه خاطرنشان‌کرد: افرادی که لاغرند عمدتا وزن و عضله کمتری دارند. این افراد برای حفظ چارچوب و اسکلت بدن قطعا نیاز دارند که بدنشان به قدر کافی عضله داشته باشد، بنابراین برای این‎گونه افراد نیز ورزش نیاز است، منتها هدف آن‌ها با هدف افراد چاق متفاوت است. وی ادامه داد: این افراد باید ورزش​هایی را انجام دهند که به حفظ ترکیب بدن کمک کند؛ یعنی این افراد نیاز دارند ترکیب بدن خود که عضله و استحکام استخوان می​باشد را حفظ کنند. بنابراین ورزش​های قدرتی مانند تمرین با وزنه از جمله ورزش​هایی است که افراد لاغر می​بایست انجام دهند تا حجم عضله را در خود افزایش دهند. این عضو هیات علمی دانشگاه تهران افزود: کسی که عضله کمتری داشته باشد در واقع فردی ضعیف محسوب می​شود. البته درست است که یک فرد لاغر چربی ندارد ولی وزن بدنش از لحاظ پروتئینی و عضله در مضیقه می​باشد. بنابراین این افراد نیاز دارند که حتما به لحاظ ترکیب بدنی، وزن خود را افزایش دهند و عضله خود را تقویت کنند. وی با اشاره به بیماری پوکی استخوان در افراد لاغر تاکید کرد: در این بیماری دو عامل خیلی مهم است که یکی از آن​ها تغذیه می​باشد. در این راستا توصیه می​شود افراد غذاهایی که کلسیم و ویتامین D دارد، مصرف کنند. چوبینه افزود: عامل دیگر، فعالیت بدنی است. تحقیقات نشان داده است که فرآیند جلوگیری از استخوان​سازی و پوکی استخوان زمانی ایجاد می‌شود که فرد علاوه بر نکات تغذیه​ای، فعالیت​هایی که تحمل وزن را شامل می‎شود، نداشته باشد. وی ادامه داد: به عنوان مثال، فردی که شنا می​کند اگرچه فعالیت می​کند ولی ممکن است این فعالیت او تاثیری در جلوگیری از پوکی استخوان نداشته باشد؛ زیرا در شنا وزن بدن روی استخوان نمی​افتد و لذا فرآیند رشد استخوان تحریک نمی​شود. این فیزیولوژیست ورزشی گفت: بنابراین این افراد نیاز دارند تا فشاری روی استخوان​های‌شان وارد شود تا از پوکی استخوان در آن‌ها جلوگیری شود. وی بیان کرد: با همه این‎ها نتیجه می‎گیریم افراد لاغر نیز نیاز دارند که مانند افراد دیگر فعالیت ورزشی داشته باشند و به پیاده​روی، دویدن و فعالیت​هایی که تحمل وزن را شامل می​شود، بپردازند تا فرآیند جلوگیری از پوکی استخوان در آن‌ها شکل گیرد. عضو هیات علمی دانشگاه تهران با اشاره به سیستم ایمنی بدن انسان، عنوان کرد: در افرادی که مرتب ورزش می​کنند‏، چه چاق و چه لاغر، سیستم ایمنی و دفاعی بدن قوی​تر است. بنابراین باز هم تاکید می​کنم افراد لاغر هم نیاز به ورزش دارند تا سیستم ایمنی و دفاعی بدن‌شان تقویت شود. وی اظهار کرد: روی هم رفته از این لحاظ فرقی میان افراد لاغر و چاق وجود ندارد. با وجود این، اشتباه دیگری که افراد می​کنند این است که تصور می​کنند بیماری​های قلبی و عروقی در افراد چاق بوجود می​آید و در افراد لاغر بیماری​های قلبی و عروقی ایجاد نمی​شود. خیلی مواقع پیش آمده که افراد وزن طبیعی داشتند ولی وقتی آزمایش خون یا قند دادند متوجه شدند که مقادیر قندخون آن‎ها نرمال نیست که در این جا مشخص می​شود این مساله صرفا به چاقی ربط ندارد. چوبینه خاطرنشان‌کرد: ممکن است بعضی از بیماری​ها همچون دیابت در خانواده جنبه ارثی داشته باشد و به چاقی یا لاغری هم ربط نداشته باشد؛ بنابراین افراد نیاز دارند که از ورزش به عنوان عاملی پیش‌گیرنده و کمک‎کننده در بحث بیماری​های متابولیکی همانند دیابت یا چربی خون، استفاده کنند. وی در پایان با تاکید بر این که چاقی عاملی کمک‌کننده در ایجاد بیماری است، گفت: این بدان مفهوم نیست که فردی که چاق نیست به بیماری مبتلا نمی​شود. بنابراین حتما ورزش برای افراد لاغر نیز توصیه می​شود ولی همان‎گونه که گفته شد ممکن است هدف و نوع آن در افراد چاق و لاغر متفاوت باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد