سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی روز

باراک اوباما:

اینکه می گویند ایران نباید هیچ زیرساخت هسته ای داشته باشد قابل دستیابی نیست / حتی اپوزیسیون هم معتقدند تهران باید حق برنامه صلح امیز داشته باشد
رئیس جمهور آمریکا گفت:این که ایران هیچ زیرساخت هسته ای نداشته باشد واقعیتی است که قابل دستیابی نیست.


پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس جمهور آمریکا گفت: این که ایران هیچ زیرساخت هسته ای نداشته باشد واقعیتی است که قابل دستیابی نیست.

به گزارش انتخاب، باراک اوباما گفت:من می دانم بهترین حالت این است که ایران هیچ زیرساخت هسته ای نداشته باشد و این تنها تضمینی است که ایران هیچ وقت سلاح هسته ای نداشته باشد مگر این که از کره شمالی بخرد.متاسفانه این واقعیتی است که قابل دستیابی نیست. کسانی که می گویند می خواهند توافق بهتری داشته باشند،علاوه براین که می خواهند ایران سلاح هسته ای نداشته باشد بلکه می گویند ایران هیچ برنامه هسته ای حتی صلح آمیز نداشته باشد.مشکل این است که حتی ایرانی های اپوزیسیون، معتقدند ایران باید حق برنامه صلح آمیز هسته ای را داشته باشد.

وی گفت:همه جامعه جهانی نه فقط روسیه و چین معتقدند براساس معاهده منع گسترش شما می توانید برنامه صلح آمیز هسته ای داشته باشید.
رئیس جمهور آمریکا با شرکت در جلسه پرسش و پاسخ سازمان های یهودی آمریکای شمالی درباره برنامه هسته ای ایران گفت: در هیچ برهه ای در خصوص بکارگیری گزینه نظامی جهت حمایت از همپیمانان آمریکا تردید نکرده ام.
اوباما گفت: هنگامی که من به ریاست جمهوری رسیدم یک رشته تعهدات و وعده ها به ملت آمریکا دادم. یکی از وعده های من این بود که ایران به سلاح هسته ای دست پیدا نمی کند. تعهد دیگر من این بود که من از روابط مستحکم میان آمریکا و اسرائیل محافظت و امنیت اسرائیل را تامین کنم.

من در هیچ برهه ای در اینکه برای حمایت از آمریکا و همپیمانان آمریکا در تمام نقاط جهان از گزینه نظامی استفاده کنم تردید نکرده ام. با این حال همیشه تلاش کرده ام و می کنم که به روش های دیپلماتیک متوسل شوم.باراک اوباما خاطرنشان کرد: با توافقی که در زمینه هسته ای با ایران منعقد شد من به تمام وعده های خود و در راس آن ها جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای عمل کردم.

فروش اس 300 روسیه به ایران معطل اختلاف بر سر قیمت 

  

ایران قصد دارد قرارداد سامانه موشکی اس 300 را با ارزش قرارداد سال 2007 امضا کند. ارزش قرارداد سال 2007 حدود یک میلیارد دلار بود.اختلاف بر سر قیمت، مانع از امضای قرار داد جدید ایران و روسیه برای خرید سامانه موشکی روسی اس 300 شد.
به گزارش عصر ایران، یک منبع آگاه به موضوع مذاکرات ایران و روسیه در مورد فروش سامانه موشکی اس 300 گفت: اختلاف میان طرفین در مورد ارزش قرارداد، امضای آن را به تاخیر انداخت.
 خبرگزاری روسی اینترفاکس نوشت: ایران قصد دارد با امضای قرارداد جدیدی، سامانه موشکی اس 300 را از روسیه خریداری کند اما طرفین تاکنون در مورد قیمت قرارداد به توافق نرسیده اند.
تاخیر امضای قرارداد اس 300 به دلیل اختلاف  ایران و روسیه بر سر قیمت
اختلاف در مورد ارزش قرارداد، مانع از امضای آن در جریان برگزاری نمایشگاه بین المللی حمل و نقل هوایی مسکو شده است.
این نمایشگاه از 25 تا 30 آگوست در حومه موسکو دایر شده است.
به گفته منبع آگاه، انتظار می رود قرارداد مذکور طی چند هفته یا چند روز آینده امضا شود.
به نوشته خبرگزاری اینترفاکس، ایران قصد دارد قرارداد سامانه موشکی اس 300 را با ارزش قرارداد سال 2007 امضا کند. ارزش قرارداد سال 2007 حدود یک میلیارد دلار بود.این در حالی است که روسیه به ایران پیشنهاد داده به جای خرید سامانه موشکی "اس 300 بی ام او"، سیستم های مدرن تر موسوم به "اس 300 وی 4 (آنتی 2500)" را به ایران بفروشد. به همین دلیل بر افزایش قیمت قرارداد اصرار دارد.
روسیه تاکید کرد سامانه موشکی اس 300 دیگر در کشور ساخته نمی شود. به همین دلیل در نظر دارد با افزایش ارزش قرارداد سیستم های موشکی قوی تری را به ایران بفروشد.ریاست جمهوری روسیه در ماه آوریل گذشته ممنوعیت فروش سامانه موشکی اس 300 به ایران را رفع کرد.
روسیه در سال 2011 قرارداد مربوط به سال 2007  فروش اس 300 به ایران را به نشانه حمایت از تحریم های بین المللی علیه تهران را به حالت تعلیق درآورده بود.
حسین دهقان وزیر دفاع ایران 27 مرداد گذشته اعلام کرده بود قرارداد سامانه موشکی اس 300 در چند روز آینده امضا می شود و این سامانه مدتی بعد از آن به ایران تحویل داده می شود.یکی از مقامات بلند پایه روسی هم گفته بود: سامانه موشکی اس 300 قبل از پایان سال جاری میلادی به ایران تحویل داد خواهد شد و تعداد موشک ها به همان شکلی خواهد بود که در قرارداد سال 2007 درج شده بود
ظریف: احتمال رد شدن برجام در کنگره ضعیف است
وزیر امور خارجه به روند گفت وگو و مذاکرات در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود:امیدواریم روند بررسی برجام در مجلس به خوبی طی شود.ظریف: احتمال رد شدن برجام در کنگره ضعیف استوزیر امور خارجه ایران با بیان فشارها و حرکاتی برای رد کردن برجام در کنگره آمریکا شروع شده است، گفت: احتمال رد شدن آن ضعیف است و این تحرکات به نتیجه نمی رسد.  
به گزارش عصرایران به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ محمدجواد ظریف افزود: برجام تا چهار هفته آینده موضوع اصلی کنگره آمریکا است.  
وی ادامه داد: مطرح شدن برجام در کنگره آمریکا به عنوان یکی از داغ ترین موضوعات درکانون توجه قرار دارد و از نظر سیاست داخلی آمریکا بسیار مهم است.  
وزیر خارجه ایران گفت: کنگره آمریکا زیر فشار احزاب، گروه های سیاسی و لابی صهیونیستی است و بیشتر اعضای کنگره مخالف برجام هستند اما باتوجه به روش های قانونگذاری و اختیارات رییس جمهور آمریکا در اجرای قانون، احتمال اینکه اوباما نتواند این موضوع را از مجلس بیرون آورد، بسیار کم است.  ظریف گفت: احتمالا سه یا چهار هفته آینده این وضع ادامه دارد و شاهد کشمکش گروههای سیاسی آمریکا خواهیم بود.  
وزیر امور خارجه به روند گفت وگو و مذاکرات در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود:امیدواریم روند بررسی برجام در مجلس به خوبی طی شود.  
وزیر امور خارجه که صبح امروزاصفهان سفر کرده است با حضوردر گلستان شهدای این شهروبا نثار گل به مقام والای شهدا، ادای احترام کرد.  
دکتر ظریف با حضور برسر قبورمطهر شهیدان اشرفی اصفهانی ،خرازی،کاظمی، اقارب پرست و شهدای گمنام به مقام شامخ این شهیدان ادای احترام کرد.وزیر امور خارجه همچنین برسرقبرمرحوم سید علی اکبر پرورش ازپیشگامان انقلاب اسلامی و حاج آقا رحیم ارباب ازعلمای مشهوراصفهان حضور یافت . حضور در نشست شورای اداری استان اصفهان، کلنگ‌زنی چند طرح عمرانی شهری ودیدار با برخی علما اصفهان وحضور درنشست خبری ازبرنامه‌های امروز ظریف در اصفهان است.
آمادگی سوخو برای فروش ۱۰۰هواپیما به ایران
همزمان با اعلام رسیدن ارزش قراردادهای خرید و لیزینگ هواپیمای مسافری مدرن سوپرجت -100 ساخت مشترک روسیه و غرب در نمایشگاه بین المللی ماکس-2015 مسکو به بیش از دو میلیارد دلار، مدیر سوخو از برنامه این شرکت برای فروش 100 فروند از این هواپیما به ایران خبر داد.

به گزارش ایرنا، با توجه به اینکه در عرض چهار روز قراردادهای زیادی برای فروش 60 فروند از این هواپیما امضا شده است، انتظار می رود تا روز یکشنبه و پایان کار نمایشگاه، شرکت های دیگر نیز برای در اختیار گرفتن این هواپیمای 100 نفره با شرکت سوخو قرار داد امضا کنند.

شرکت هواپیماسازی سوخو سازنده هواپیمای سوپرجت - 100 با شرکت هواپیمایی روسی رد وینگس قراردادی برای فروش 15 فروند از این هواپیما امضا کرد.

شرکت هواپیمایی اسکات قزاقستان هم روز چهارشنبه موافقتنامه خرید 15 فروند از این نواع هواپیما را امضا کرد.

شرکت دولتی حمل و نقل لیزینگ روسیه (گی.تی.ال.کا) هم با شرکت سوخو قرارداد دریافت 30 فروند سوپرجت-100 را امضا کرد که این هواپیماها به صورت لیزینگ به شرکت های هوایی روسی واگذار خواهد شد.

به گزارش رسانه ها، ایران و روسیه هم در مذاکرات مربوط به سوخو سوپرجت-100 به موافقت اصولی دست یافته اند و گفت وگوها در این زمینه ادامه دارد.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری ایران که برای بازدید از نمایشگاه هوای فضای ماکس 2015 و مذاکره با مقامات روسیه در مسکو حضور دارد به توجه ویژه شرکت های هواپیمایی ایران به سوپر جت 100 سوخو به عنوان یکی از مدرن ترین هواپیماهای جهان اشاره کرده است.

معاون رییس جمهوری در این زمینه گفت: شرکت های هواپیمایی ایران به در اختیار گرفتن هواپیمای سوپرجت 100 ساخته شده در روسیه علاقه زیادی داند.

وی افزود: با توجه به اندازه مناسب سوپرجت 100 برای استفاده در خطوط هوایی ایران و همچنین ویژگی های فنی و ایمنی آن، شرکت هوایی ایرانی علاقه دارند پس از تجربه های لازم پروازی و بهره برداری، این هواپیما را در ناوگان خود به خدمت بگیرند.

سوخوی سوپر جت 100، نخستین هواپیمای صد نفره دنیاست که به صورت «FLY-BY-WIRE» هدایت می شود که هیچ تفاوتی با هواپیماهای مدرن «ایر باس» ندارد و سطوح فرامین هواپیما توسط فرمان های الکترونیکی هدایت می شوند و در نتیجه با کمترین میزان فشار بر خلبان بیشترین میزان دقت را دارد.

این هواپیما محصول همکاری مجموعه ای از صنایع هواپیمایی غرب و شرق است و تمامی سازندگان قطعات اصلی آن مثل موتور، قسمت های های فرود، سامانه های الکترونیکی و دیگر قطعات توسط کمپانی های معروف آمریکایی و اروپایی مانند Goodrich, Sutton و.. هستند.

براساس مشخصات اعلام شده، این هواپیما هیچ تفاوتی با دیگر هواپیماهای ساخته شده در غرب ندارد و با توجه به تعداد صندلی ها، قدرت موتور و همچنین فرکانس های مختلف می تواند در تمام فرودگاه های ایران با وضعیت جغرافیایی متفاوت تا سقف 6 پرواز در روز فعالیت کند.

روسیه از هفت سال پیش به بهره برداری از این نوع هواپیما می پردازد و تا کنون سفارش ساخت 197 فروند سوخوسوپرجت-100 داده شده که 49 فروند ساخته و در اختیار شرکت های هوایی روسی و کشورهای مختلف قرار گرفته است.

مدیر عامل شرکت سوخو سازنده هواپیماهای مسافربری سوخو سوپرجت -100 نیز اعلام کرد: می توانیم پس از لغو تحریم ها 100 فروند هواپیمای سوخو سوپر جت-100 به ایران تحویل دهیم.

ایلیا تاراسنکو مدیر عامل شرکت سوخو امروز (جمعه) گفت: صادرات هواپیما به تهران ممکن است. با شرکت های ایرانی همکاری می کنیم و در شرایط کنونی حداکثر تعداد هواپیمایی که می توانیم به ایران صادر کنیم یکصد فروند است.

همچنین الکساندر روبتسف رییس شرکت لیزینگی ایلیوشین فینانس در گفت و گو با ایزوستیا گفت که با سفارش دهنده های ایرانی در حال مذاکره است تا با رفع تحریم ها، ممکن است تا پنج فروند هواپیمای سوپرجت-100 به ایران تحویل شود.

کریل تساریف رییس شرکت اسبربانک لیزینگ روسیه نیز اعلام کرده است که برای تحویل هواپیما به ایران تمایل دارد.

ماکسیم سوکولوف وزیر حمل و نقل روسیه ماه جولای گذشته اعلام کرد که ایران و روسیه در حال مذاکره در مورد تحویل سوخو سوپرجت-100 هستند. منبع: ایرنا
مشاور عالی فرمانده سپاه قدس:
ما در جبهه مقاومت باید جلوی آن ها را بگیریم که شهدای مدافع حرم به این رسالت مهم و تاریخی عمل کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
داعش عقیده دارد برای موفقیت باید شیعیان را نابود کند / باید کار دفاعی خود را در دل دشمن و منطقه ببریم تا نگذاریم پای آن ها به مرزهای ایران باز شود
مشاور عالی فرمانده نیروی قدس سپاه با اشاره به این که فرزندان ما براساس تجربه دفاع مقدس نقش راهبردی، آموزشی، فنی، تخصصی و حمایت های ویژه از این گروه ها به عمل می آورند و در کنار آن ها هستند، گفت: اگر امروز فرزندان ایران اسلامی در این میدان نباشند باید در مرزهای کشور با داعش مواجه شویم.
به گزارش «انتخاب»، سردار ایرج مسجدی، مشاورعالی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، شب گذشته در اجتماع بزرگ مدافعان حرم که در آستان مقدس امام زاده ابراهیم(ع) آمل برگزار شد با بیان این که بزرگداشت مقام شهید و تکریم خانواده شهدا وظیفه انسانی، اخلاقی و معرفت ما را می رساند، گفت: شهدا زنده و زندگی بخش هستند که باید در راستای بهره گیری از سیره نورانی این عزیزان گام برداریم.
وی با تاکید بر این که امروز جبهه گسترده حق علیه باطل، تکفیر و ضد اسلامیت در کشورهای مختلف شکل گرفته است، بیان داشت: در این جبهه هر رزمنده مخلصی که پا به رکاب حضور پیدا می کند شهدای آن همانند شهدای صدر اسلام و کربلا هستند.
مسجدی با اشاره به این که داعش جریان تکفیری القاعده و وهابیت است، تصریح کرد: سعودی ها، آمریکایی و صهیونیست ها از این فرصت حمایت و پشتیبانی می کنند تا خط اسلام اصیل را نابود کنند که جبهه پیشانی این حرکت شیعیان، حرم های شریف و هلال مقاومت است.
مشاورعالی فرمانده نیروی قدس سپاه خاطرنشان کرد: داعش عقیده دارد اگر می خواهیم موفق شویم باید شیعیان را از میان برداریم و می خواهند تمام مظاهر تشیع را از بین ببرند و نابود کنند تا در پایان خود را به جمهوری اسلامی برسانند.
وی با بیان این که امروز عربستان سعودی، امارات، کشورهای خلیج و آمریکا حمایت های گسترده ای از داعش انجام می دهند، گفت: جریان تکفیری در سوریه، یمن، عراق و شام برای از بردن جبهه مقاومت در حال شکل گیری است و می خواهند اماکن مقدسه و شریف را نابود کنند.
مسجدی تصریح کرد: در مقابل جریان داعش و تفکر تکفیری جبهه بسیار قدرتمند و ولایت مدار علیه آن ها شکل گرفته است که جبهه اصلی دست نیروهای مخلص و مردمی در کشورهای منطقه ایجاد شد و زمانی که در کنار ارتش عراق و سوریه قرار گرفتند با قدرتی ارزنده بر علیه داعش وارد عمل شدند.

مشاورعالی فرمانده نیروی قدس سپاه افزود: به لطف الهی و با تلاش دوستان و برادران شما همان طوری که در لبنان جریان قدرتمند حزب الله شکل گرفت و معادلات را به هم زد در یمن نیز انصارالله در حال شکل گیری است.
وی با بیان این که انصارالله یمن مقام معظم رهبری را امام خود می دانند و علاقه آن ها به انقلاب و رهبری نگاهی اعتقادی است، گفت: جبهه انصارالله علیه وهابیت، داعش و تمام جبهه ظلم شکل گرفته است و این گروه افرادی مقاوم و مجاهد هستند.
مسجدی با اشاره به این که فرزندان ما براساس تجربه دفاع مقدس نقش راهبردی، آموزشی، فنی، تخصصی و حمایت های ویژه از این گروه ها به عمل می آورند و در کنار آن ها هستند، افزود: اگر امروز فرزندان ایران اسلامی در این میدان نباشند باید در مرزهای کشور با داعش مواجه شویم.
مشاورعالی فرمانده نیروی قدس سپاه ادامه داد: جمهوری اسلامی باید کار دفاعی و استراتژیک خود را در دل دشمن و منطقه ببرد تا نگذاریم پای آن ها به مرزهای کشورمان باز شود که باید جلوی داعش را در مناطق مختلف بگیریم و کمک کار رزمندگان کشورهای منطقه که برای حق، اسلام و آزادی بخشی خود تلاش می کنند گام برداریم.
وی با تاکید بر این که صحنه مبارزه در حال برگشت و داعش در حال نزول و سقوط است، گفت: ما در جبهه مقاومت باید جلوی آن ها را بگیریم که شهدای مدافع حرم به این رسالت مهم و تاریخی عمل کردند.مسجدی تصریح کرد: رزمندگان بعضی از کشورهای منطقه در دوران دفاع مقدس به جمهوری اسلامی کمک کردند و امروز باید در کنار نیروهای مقاومت و مجاهدان فی سبیل الله باشیم که پیروزی نهایی برای جبهه مقاومت اسلامی است
"مغز الکترونیک" داعش کشته شد 
  
حسین جنید در سال 2012 و پس از هک کردن ایمیل تونی بلر، نخست وزیر سابق انگلیس و دستیابی به برخی شمار تلفن‌های ویژه این کشور برای مدتی در انگلیس در زندان به سر برده است.وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که توانسته "مغز الکترونیک" داعش را در یک حمله هوایی از پای درآورد.
به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، یک منبع مطلع در وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که جنید حسین، هکر و متخصص رایانه انگلیسی الاصل که سال 2013 به داعش پیوسته در حمله پهپادهای آمریکایی در سوریه و در نزدیکی شهر رقه کشته شده است.
به گفته مسئولان اروپایی و امریکایی، او مسئول اصلی حملات رایانه‌ای از سوی داعش به پایگاه‌ها نظامی و دولتی در کشورهای عضو ائتلاف تحت رهبری آمریکاست و به مغز الکترونیک داعش معروف شده است.
پیشتر منابعی در دولت آمریکا و برخی منابع اروپایی اعلام کرده بودند که به اعتقاد آنها حسین جنید همان فردی است که بخش رایانه‌ای داعش را رهبری می‌کند و در حملاتی توانسته بود توییتر وزارت دفاع آمریکا را حک کند.حسین جنید در سال 2012 و پس از هک کردن ایمیل تونی بلر، نخست وزیر سابق انگلیس و دستیابی به برخی شمار تلفن‌های ویژه این کشور برای مدتی در انگلیس در زندان به سر برده است.وی به احتمال زیاد در سال 2013 به داعش پیوسته و فعالیت‌های الکترونیک و رایانه‌ای این گروه را رهبری می‌کرده است.
احتمال زندانی شدن ایهود باراک به دلیل افشای طرح های محرمانه ضد ایران
در این خبر به سخنان ایهود باراک که شبکه دوم تلویزیون اسرائیل منتشر کرد اشاره ای نشده است اما محور صحبت درباره اطلاعاتی بود که باراک در اختیار ایلان کفیر و دانی دور قرار داد.منابع خبری صهیونیستی اعلام کردند وزیر جنگ پیشین این رژیم ممکن است به دلیل افشای برنامه سری این رژیم برای حمله به تاسیسات هسته ای ایران به سه سال حبس محکوم شود. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری سمای فلسطین از قدس اشغالی یهودا فاینشتاین مشاور قضایی کابینه اسراییل، ران نزری معاون امور جنایی فاینشتاین، شای نیتسان دادستان کل و مینی اسحاقی رئیس بخش تحقیقات و اطلاعات پلیس اسرائیل رایزنی هایی را درباره آنچه که به عنوان خاطرات ایهود بارک در کتاب (باراک، جنگ های دوران حیات من) اثر ایلان کفیر و دانی دور منتشر شده است، انجام داده اند.
در این رایزنی ها امکان تهیه لایحه اتهامی علیه ایهود باراک به دلیل افشای اسراری چون برنامه ریزی اسرائیل برای حمله به تاسیسات هسته ای ایران مطرح شده است. در این خبر به سخنان ایهود باراک که شبکه دوم تلویزیون اسرائیل منتشر کرد اشاره ای نشده است اما محور صحبت درباره اطلاعاتی بود که باراک در اختیار ایلان کفیر و دانی دور قرار داد. شبکه دوم تلویزیون اسرائیل اخیرا یک نوار صوتی را از ایهود باراک منتشر کرد که واکنش های متعددی را در پی داشت.
در این نوار وزیر جنگ سابق اسرائیل درباره ابعاد شخصیتی بنیامین نتانیاهو( نخست وزیر) در زمان مشکلات سخن می گوید و می افزاید او وقتی در تنگنا قرار می گیرد قادر به کنترل خود نیست، او دو ویژگی ضعف و رفتارهای کودکانه را با خود به همراه دارد و بسیار علاقه مند است که از او عکس بگیرند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد