سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی روز

الشرق الاوسط مدعی شد:

الشرق الاوسط به نقل از برخی منابع در سرزمین های اشغالی نوشت، رژیم صهیونیستی طرح بررسی گزینه نظامی بر ضد ایران را در دست دارد و البته این مسئله به معنای وجود تصمیم برای حمله به ایران نیست.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
الشرق الاوسط به نقل از برخی منابع در سرزمین های اشغالی نوشت، رژیم صهیونیستی طرح بررسی گزینه نظامی بر ضد ایران را در دست دارد و البته این مسئله به معنای وجود تصمیم برای حمله به ایران نیست.

به گزارش «انتخاب»، این روزنامه نوشت: منابع نظامی اسراییل فاش کردند، گادی آیزنکوت، رئیس جدید ستاد ارتش اسراییل، کادری را به ریاست یائیر نافیه، معاون اسبق رئیس ستاد ارتش تشکیل داده است که وظیفه اش بررسی موضوع گزینه نظامی بر ضد ایران است. به گفته منابع، تشکیل این کادر ضرورتا به معنای وجود یک تصمیم برای استفاده از گزینه نظامی نیست، بلکه میزان جدی بودن این تصمیم بررسی می‌شود.

این تصمیم، زمانی اتخاذ شد که موضوع گزینه نظامی بر ضد ایران، مشمول مرور زمان شد، به همین سبب اکثر کارشناسان می‌گویند، جدی نیست. طی سالهای اخیر، در این خصوص، صحبت های بسیاری شده است. بارزترین صحبت ها از زبان ایهود اولمرت، نخست وزیر سابق اسراییل، بیان شد که در آغاز سال دوهزار و پانزده گفته بود، بنیامین نتانیاهو و ایهود باراک، بیش از یازده میلیارد شیکل (سه میلیارد دلار) در خصوص طرح های مجازی برای حمله به ایران، هزینه کرده اند و می‌دانند که این طرح غیرواقعی و بی فایده است. باراک در مصاحبه با روزنامه نگارانی که زندگی نامه او را می‌نویسند، گفت این طرح جدی است و طی سالهای دوهزار وده تا دو هزار و دوازده، با دقت آماده شده است. اما این طرح شکست خورد زیرا رؤوسای دستگاه های امنیتی، ارتش و اکثر وزیران با آن مخالف بودند و از پنج شنبه گذشته هم که این حرفها زده شده است، مناقشات شدیدی در اسراییل، درگرفته.

الشرق الاوسط افزود: به نظر می‌آید، اکثر کسانی که در این خصوص ابراز عقیده می‌کنند، مواضعی بر ضد باراک، اتخاذ کرده اند، زیرا او اسرار اسراییل را برای اهداف شخصی فاش کرد. هدف باراک این بود که برای کتابش تبلیغ کند و خود را به عنوان یک قهرمان نشان دهد و به این ترتیب زمینه را برای بازگشت خود به صحنه سیاسی آماده کند. روزنامه هاآرتص، نیز دیروز با انتشار مقاله ای، با عنوان «این جاسوس برای چه کسی کار می‌کند» به قلم نحامیا شتراسلر، از حد فراتر رفت. شتراسلر، نوشته است، قویا اینگونه نتیجه گیری می‌شود که ایهود باراک، مزدور ایران است، زیرا فقط ایرانی ها بیشترین استفاده را از اسراری که او فاش کرده است، می‌کنند. واقعیت این است که باراک، هفت تیر داغی را که ایرانی ها برای مدتی طولانی به دنبالش بودند در اختیارشان قرار داد و اکنون ایرانی ها می‌گویند ما باید از خود در برابر وحشی هایی که در تل آویو نشسته اند و برای حمله به ما برنامه ریزی می‌کنند، دفاع کنیم.

در همین خصوص، منابع قضایی، فاش کردند، یهودا فاینشتاین، مشاور قانونی کابینه اسراییل، گزینه احضار باراک را به منظور تحقیق در خصوص علل و انگیزه فاش کردن اسرار اسراییل بررسی می‌کند. شاید این تحقیقات و بازجویی ها به محاکمه باراک منجر شود. در حالی که کارشناسان تاکید می‌کنند، اظهارات باراک عملا، گزینه نظامی را ناکام گذاشت، از صحبت های او کاملا مشخص است که نهاد نظامی که احتمال می‌رود طرح حمله به ایران را اجرایی کند، با این ایده مخالف است و می‌گوید قدرت کافی را برای اجرای این طرح ندارد و علاوه بر این به همکاری با آمریکا و همپیمانانش در منطقه نیاز دارد. این در حالیست که بنیامین نتانیاهو، در خصوص آمریکا، همه پل های پشت سرش را خراب کرده است و به گفته کارشناسان، جایی برای صلح با او باقی نگذاشته است.

از سوی دیگر، یک طرف هم موضوع را به شیوه ای برعکس مطرح کرده است. پایگاه خبری واللا، دیروز به نقل از یک منبع امنیتی بلندپایه اعلام کرد: هر کس معتقد است، اسراییل در سال دوهزارو دوازده، قدرت حمله به ایران را داشت، اشتباه می‌کند. این پایگاه افزود: منابع امنیتی بسیاری در اسراییل، از ایهود باراک شدیدا انتقاد کرده اند. اما سؤال اصلی این است، اگر این مسئله واقعیت دارد و در دستگاه امنیتی و سیاسی، اکثریت طرفدار حمله به ایران وجود ندارد، چرا اسراییل باید به سرمایه گذاری های سالانه خود در خصوص گزینه نظامی ادامه دهد؟ آیا اسراییل عملا می‌تواند به حمله ای موفق بر ضد برنامه هسته ای ایران دست بزند؟
القدس العربی:
منابع دیپلماتیک فاش کردند تهران مناقصه هایی را برای توسعه میدان های نفتی خود پس از رفع تحریم های بین المللی علیه این کشور، به اجرا در‌اوره است که میدان الدره(آرش) از جمله این میدان هایی است که تهران در صدد سرمایه گذاری در آن است.
روزنامه القدس العربی نوشت: در پی اعلام ناگهانی تهران مبنی بر انجام دو طرح توسعه ای و سرمایه گذاری در میدان نفتی «الدره» (آرش)، نشانه های بحرانی خطرناک میان ایران، کویت و عربستان بر سر این میدان مشترک دریایی بروز کرده است

به گزارش «انتخاب»، ایران مخالفت قاطع کویت را با هر گونه طرح توسعه ای و سرمایه گذاری در این میدان قبل از تعیین حد و حدود فلات قاره ای و دریایی ، نادیده گرفته است که این مساله باعث شد تا کویت فورا حسن زرنگار کاردار ایران را به وزارت خارجه احضار و مراتب اعتراض خود را به وی تقدیم کند.

منابع دیپلماتیک فاش کردند تهران مناقصه هایی را برای توسعه میدان های نفتی خود پس از رفع تحریم های بین المللی علیه این کشور، به اجرا در‌اوره است که میدان الدره(آرش) از جمله این میدان هایی است که تهران در صدد سرمایه گذاری در آن است؛ میدانی که همچنان موضوع مذاکرات منطقه ای میان ایران، عربستان سعودی و کویت است. بنابراین خالد الجار الله معاون وزیر خارجه کویت، یادداشت اعتراض خود را در این زمینه به کاردار ایران تسلیم کرده است.

از سوی دیگر، هیات وزیران کویت راههای مناسب برای مقابله با اقدام ایران در نادیده گرفتن حقوق کویت در این زمینه را بررسی کرد. منابع یاد دشده همچنین بعید ندانستند که این امر به زمینه ای برای هماهنگی میان کویت و عربستان در بالاترین سطح منجر شود تا از اقدامات ایران در این میدان جلوگیری شود. یکی از گزینه های مطرح شده، طرح شکایت در سازمان ملل برای حفظ حقوق کویت در این میدان است.

شماری از مسئولان ایرانی اخیرا با سفر به کویت، موضوع اکتشاف در این میدان را مطرح کرده بودند که کویت با این مساله قبل از تعیین حد و مرز دریایی مخالفت کرد.رئیس ستاد مشترک ارتش کویت خبرهای منتشر شده درباره اقدام ایران در حضور در میدان الدره (آرش) را تکذیب و بر حضور نیروی دریایی در آبهای منطقه ای تاکید کرد.
در همین چارچوب، مرزوق علی الغانم رئیس مجلس نمایندگان کویت خواستار آن شد که نمایندگان دولت در وزارت خانه های خارجه و نفت کویت درباره حوادث مربوط به میدان نفتی الدره و تحولات پیرامونی آن توضیح دهند. وی گفت: دولت باید سروصداها و جدال به وجود آمده درباره اختلاف با طرف ایرانی را مشخص کند و روشن و شفاف در این باره توضیح دهد.
نادر قاضی پور،نماینده مردم ارومیه در مجلس مدارکی در خصوص پرونده دکل گمشده منتشر کرد.
نادر قاضی پور،نماینده مردم ارومیه در مجلس مدارکی در خصوص پرونده دکل گمشده منتشر کرد.

به گزارش «انتخاب»، ملت نادر قاضی پور، نماینده مردم ارومیه درباره پرونده دکل گمشده، مدارکی را منتشر کرده که متن آن به نقل از خانه ملت در زیر می آید:

الف) عکس مربوط به "آ.ش " و عمر کامل آل سواده می‌ باشد که بر روی دکل گمشده یا همان دکل "شرکت دین" یا همان دکل "فورچونا" و در کشور ترکیه گرفته شده است.

دکل گمشده ایران و رباینده آن در ترکیه هستند+ تصاویر / از طریق دادگاه و مراجع بین المللی نمی توان دکل را بازگرداند!

1- آقای "ش"، کارمند اخراجی شرکت ملی حفاری (اهواز) بوده و علت اخراج ایشان، ارائه فاکتوری صوری و جعلی نسبت به خرید 10 دستگاه مخزن اسید از کارخانه مخزن‌سازی اراک،‌ به شرکت ملی حفاری (اهواز) بوده است.

ایشان مالک شرکت حفاری "سپنتا بین‌الملل" و شرکت‌های متعدد اقماری نفتی دیگر، در داخل و خارج از کشور می‌باشد.

2- جالب اینجاست که آقای "ش" در عین حال، حدود 8 سال "مشاور عالی مدیرعامل" شرکت تاسیساتی دریایی بوده‌اند! و دستور پرداخت کلیه وجوه دکل گمشده به "شرکت دین" را ایشان شخصاً صادر کرده‌اند.

3- وفق قرارداد اولیه و مطابق عرف و رویه معاملا دکل‌های نفتی دست دوم، می‌بایستی قبل از تحویل دکل، فقط 20 درصد وجه‌المعامله به شرکت فروشنده پرداخت می‌گردیده است، ولی قرارداد مزبور توسط آقای شیرانی با قرارداد دیگری که خریدار را موظف و ملزم به پراخت 100 درصد قیمت دکل در ابتدای معامله و قبل از تحویل دکل می‌نماید، تعویض گردیده است که متن هر دو قرارداد متعاقباً تقدیم خواهد گردید.

4- متاسفانه طبق اخبار واصله، رسید دریافت و تحویل دکل هم به طرف خارجی داده شده است!

فلذا احتمالاً از طریق دادگاه‌ها ون مراجع بین‌المللی نیز قادر به استرداد وجوه و یا تحویل گرفتن دکل نمی‌باشیم.

5- آقای "عمر کامل آل سواده" مدیرعامل شرکت "دین" می‌باشد که چندین بار به دعوت آقای "ش" و به صورت محرمانه به ایران آمده و مهمان ویژه و خصوصی آقای "ش" بوده است. ایشان اردنی‌الاصل می‌باشد و درست قبل از معامله دکل، "شرکت صوری دین" را گویا در انگلستان تاسیس و ثبت می‌نماید.

6- آقای عمل کامل آل سواده، سال‌ها مشاور حقوقی آقای "ش"  در شرکت‌های خارجی ایشان بوده است.

7- همانطوری که ملاحظه می‌فرمایید فرم ایستادن این دو و قرابت فیزیکی خاص ایشان هنگام عکس گرفتن، حکایتی فراتر از یک رابطه تجاری سالم را به ذهن متبادر می‌نماید و از طرفی لبخند معنادار و عمیق ایشان، می‌تواند حاکی از سود سرشاری باشد که هر دو طرف را به غایت و تمامی، سیراب نموده است.

8- مبالغی که آقای "ش" دستور پرداخت آنها در وجه شرکت دین یا مدیرعامل آن را صادر نموده‌اند.


تاریخ

معادل ...... دلار

15/7/2012

17.400.000

25/12/2012

40.000.000

12/02/2013

29.600.000

جمع کل

87.000.000

 

ب) عکس زیر مربوط به نمایی دیگر از دکل گمشده و گرفته شده در کشور ترکیه می‌باشد.

دکل گمشده ایران و رباینده آن در ترکیه هستند+ تصاویر / از طریق دادگاه و مراجع بین المللی نمی توان دکل را بازگرداند!

 

ج) عکس مربوط به آقای "ش" و دو نفر دلال آمریکایی و هلندی می‌باشد که روی دکل گمشده ایستاده‌اند.

دکل گمشده ایران و رباینده آن در ترکیه هستند+ تصاویر / از طریق دادگاه و مراجع بین المللی نمی توان دکل را بازگرداند!

1- ایستادن تنگاتنگ و حالت دستان این سه نفر و همچنین لبخند خاص آنها، حاکی از آینده‌ای به ظاهر روشن برای ایشان و به ظاهر تاریک برای بیت‌المال کشور اسلامی عزیزمان، ایران است.گفتیم به ظاهر، چون باطن امور را عدالت رقم خواهد زد که این وعده الهی و رویه تاریخ بوده است.2- این دو دلال، گویا مقدمات حمل دکل را به کشور مکزیک فراهم آورده‌اند، جایی که دکل خریداری شده با هزینه بیت‌المال، هم‌اکنون در آنجا مشغول به کار است!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
«سوریه در سال 2013 پس از حملات شیمیایی دمشق موافقت کرد برنامه سری تولید سلاح‌های شیمیایی را متوقف و سلاح‌های شیمیایی موجود را نابود کند، اما سوری‌ها تنها 20 تُن از موجودی خردل خود را تحویل دادند در حالی که به ادعای مخالفان حکومت دمشق، موجودی گاز خردل این کشور به مراتب بیش از این است.»

 «شفقنا» در همین رابطه به نقل از اشپیگل آورده است: بر روی بدن یک دختر سه ساله و یک نوزاد پنج روزه و پدر و مادر آنها آثار و علایم عجیبی دیده می‌شود، یعنی چشم‌های سرخ، پوست به شدت ملتهب و البته مشکلات تنفسی. کوتاه زمانی پس از آن که این چهار بیمار به کلینیک سازمان پزشکان بدون مرز در شهر حلب سوریه آورده شدند، تاول‌هایی ضخیم و زرد رنگ بر روی پوستشان زد و مشکلات تنفسی آنها بیشتر شد.

«پابلو مارکو» از پزشکان سازمان پزشکان بدون مرز در سوریه می‌گوید: ما امکان بررسی‌های آزمایشگاهی برای تعیین علت واقعی این علایم را نداریم اما علایم کلینیکی این بیماران و نوع تغییر این علایم در طول زمان و همچنین اظهارات شاهدان عینی نزدیک به این بیماران در مورد وضعیت مسموم محیط، همگی حکایت از این دارد که با یک ماده شیمیایی سر و کار داریم.

آن خانواده‌ای که به کلینیک پزشکان بدون مرز آورده شدند، همگی اهل و ساکن شهر کوچک مرآ در نزدیکی حلب بودند. این مساله درست در دومین سالگرد حملات شیمیایی دمشق اتفاق افتاد، همان حملاتی که به خفگی و در نهایت مرگ دلخراش صدها انسان بر اثر استنشاق گاز سارین منجر شد. در آن زمان رژیم دمشق از سوی مخالفانش متهم شده بود که با موشک‌های پر شده از این گاز به مردم غیرنظامی حمله کرده است؛ ادعایی که البته تا به امروز ثابت نشده است.

شهر مرآ نیز روز جمعه گذشته هدف حملات توپخانه قرار گرفت و یک مرد در دم جان سپرد و ده‌ها نفر دیگر ناگهان به سرفه افتاده و به شدت حالشان وخیم شد و در نهایت پوست بدنشان به خارش شدید افتاد. این بار شهر مرآ و درست در سالگرد آن حادثه تراژیک سال 2013 هدف حملات با گاز خردل قرار گرفت. اما این بار کسی نامی از رژیم دمشق و ارتش سوریه بر زبان نیاورد و همه بدون هرگونه تردیدی داعش را عامل این حملات غیرانسانی اعلام کردند.

رژیم پرزیدنت بشار اسد از آغاز سال 2015 دیگر تنها بازیگر این مناقشه به حساب نمی‌آید یعنی تنها بازیگری که نه تنها سلاح‌های شیمیایی در اختیار دارد بلکه به راحتی آن را مورد استفاده قرار می‌دهد. زیرا در حال حاضر جهادی‌های تروریست داعش و گروه‌های همسو نیز به این ماده جنگی اما غیرمشروع دسترسی دارند و در همین سال جاری و در شمال عراق و سوریه از آن استفاده کردند. این مساله از سوی کارشناسان و متخصصان محلی و کارشناسان ارتش ایالات متحده آمریکا نیز مورد تایید قرار گرفته است.

این سلاح‌ها تا چه اندازه می‌تواند خطرآفرین باشد؟

داعش تا به این جای کار امکان و توان استفاده از سلاح‌های شیمیایی به مقدار زیاد را نداشته است زیرا این گروه نیروی هوایی یا موشک‌های بزرگ در اختیار ندارد. افزون بر آن داعش تا به امروز فقط گاز خردل و گاز کلر در اختیار داشته است. تهیه گاز خردل کار مشکلی نیست زیرا از این گاز در صنایع تصفیه آب استفاده می‌شود و هیچ‌یک از این دو ماده شیمیایی به مانند گاز سارین و گاز موسوم به XV خطرناک نیست، زیرا گازهای سارین و ایکس وی به سیستم عصبی فرد حمله برده و به سرعت قربانی خود را از پای درمی‌آورند و شمار بالایی از مردم را در عرض مدت کوتاهی به کام مرگ می‌کشانند. اما گاز خردل فقط سوختگی‌های شدید و مشکلات تنفسی ایجاد می‌کند. گاز کلر نیز به مجرای تنفسی فرد حمله می‌برد. ظاهرا تروریست‌ها در عراق و سوریه نیز تا به امروز از گاز خردل و کلر استفاده کرده و به همین خاطر این حملات تلفات جانی نداشته است.

این تحول تا چه اندازه می‌تواند تهدیدآمیز باشد؟

حتی اگر سلاح‌های شیمیایی در اختیار داعش به صورت مستقیم مرگبار نباشد، باز هم نمی‌توان از تاثیرات مخرب آن چشم‌پوشی کرد. گازهای سمی در واقع سلاح‌های جنگی نامرئی محسوب می‌شوند و تا به این لحظه شمار بسیار اندکی از مردم سوریه و عراق امکان و توانایی تهیه و استفاده از ماسک یا لباس‌های محافظ را دارند. مساله نگران‌کننده دیگر این که در حال حاضر اکثر طرف‌های جنگ اعم از داعش و رژیم سوریه، گازهای خردل و کلر در اختیار دارند. مخالفان حکومت سوریه بر این باورند که این وضعیت کار را برای دمشق آسان‌تر می‌کند زیرا رژیم می‌تواند از این سلاح‌ها در ابعاد کوچک استفاده کند و گناه آن را به گردن تروریست‌ها بیاندازد. بدین ترتیب در میان‌مدت می‌توان جنگ فعلی را با استفاده از سلاح‌های شیمیایی به جنگی بسیار وحشتناک‌تر بدل کرد.

داعش چگونه استفاده از این سلاح‌ها را آموخته است؟

نباید فراموش کنیم که شمار بالایی از نظامیان بلندپایه و سابق رژیم صدام حسین در میان صفوف داعش و دیگر گروه‌های تروریستی حضور دارند. دیکتاتور سابق عراق به دلیل برنامه تولید سلاح‌های شیمیایی شهرت خاصی داشت و عراق در جنگ علیه ایران بین سال های 1980 تا 1988 بارها از این سلاح های غیرمشروع و غیرقانونی علیه نیروهای ایرانی استفاده کرده بود. رژیم صدام حسین این سلاح ها را حتی علیه مردم خودش نیز استفاده می کرد و در سال 1988 بود که مردم شهر حلبچه هدف حملات شیمیایی نیروهای صدام قرار گرفته و یکی از فجایع بزرگ قرن رقم زده شد. از قرار معلوم شهر حلبچه نیز به دستور صدام حسین با گازهای اعصاب مانند سارین و مشابه آن هدف قرار گرفت و سه تا پنج هزار نفر از ساکنان کرد این شهر کشته و هزاران نفر مجروح و مصدوم شدند.

داعش چگونه به سلاح‌های شیمیایی دسترسی پیدا کرده است؟

احتمالا نیروهای داعش با غارت زرادخانه‌های ارتش سوریه به گاز خردل دست پیدا کرده‌اند. سوریه در سال 2013 و پس از حملات شیمیایی دمشق موافقت کرد که برنامه سری تولید سلاح‌های شیمیایی را که از سال‌ها پیش دنبال می‌کرد متوقف کرده و سلاح های شیمیایی موجود را نابود کند. بخشی از این ذخیره شیمیایی در داخل سوریه امحا و بخشی دیگر به خارج از این کشور انتقال یافت. با این حال راستی‌آزمایی در این مورد که آیا سوریه واقعا همه سلاح‌های شیمیایی خود را نابود کرده یا نه ممکن نیست. به ویژه در مورد گاز خردل تردیدهای زیادی وجود دارد. زیرا سوری‌ها تنها 20 تُن از موجودی خردل خود را تحویل دادند در حالی که به ادعای مخالفان حکومت دمشق، موجودی گاز خردل این کشور به مراتب بیش از این است.

افزون بر آن، سوریه نارنجک‌ها و کلاهک های حاوی مواد شیمیایی نیز در اختیار داشت و این سلاح‌ها همراه با موشک های کوچک حاوی مواد شیمیایی یا مهمات توپخانه همچنان می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد. زرادخانه‌های پر از ابزار و مهمات جنگی سوریه در سراسر این کشور و از جمله در مناطق تحت کنترل داعش نیز پراکنده است. به احتمال قوی گروه تروریستی داعش باقیمانده مواد مربوط به برنامه شیمیایی دوران صدام را نیز در اختیار دارد. علاوه بر آن مشتقات گاز خردل تا مدت‌های مدید ماندگاری دارد و قابل استفاده است.

گزارش آسوشیتدپرس از موضع هم حزبی های اوباما در کنگره:

کنگره آمریکا ماه آینده قطعنامه‌ای را با مضمون مخالفت با توافق هسته‌ای ایران به رای خواهد گذاشت.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
کدام یک از دموکرات ها از توافق ایران حمایت کرده اند؟ / هنوز 16 دموکرات مردد هستند / برای رد توافق به رای 41 سناتور دموکرات نیاز است


آسوشیتدپرس نوشت: کنگره آمریکا ماه آینده قطعنامه‌ای را با مضمون مخالفت با توافق هسته‌ای ایران به رای خواهد گذاشت.

به گزارش «انتخاب»، نمایندگان جمهوری‌خواه که اکثریت هر دو بخش کنگره را در دست دارند متفق القول مخالف این توافق هستند.

جمهوری‌خواهان برای تصویب قطعنامه مخالفت با توافق هسته ای به رای اکثریتی در مجلس نمایندگان و نیز 60 نفر از 100 نفر نماینده سنا نیاز دارند.

با این حال اوباما گفته است مخالفت کنگره را وتو خواهد کرد.اما برای گذر از وتوی اوباما، جمهوری‌خواهان به دوسوم اکثریت هر دو بخش کنگره نیاز دارند.

برای مقابله با قطعنامه علیه توافق هسته ای ایران به رای 14سناتور دموکرات نیاز است. این رای گیری قرار است ماه آینده برگزار شود. همچنین تنها به 34 رای سناتورهای دموکرات برای حمایت از وتوی این قطعنامه توسط اوباما نیاز خواهد بود.

اکنون توجهات بیشتر معطوف سنای آمریکاست.


در فهرست زیر آمار نمایندگان دمکرات در سنا به تفکیک موضع آنها آمده است.

- حامیان توافق (28 نفر):
تامی بالدوین، باربرا باکسر، شرود براون، جو دانلی، دیک دوربین، دایانا فینستاین، ال فرانکن، کرستن گیلیبراند، مارتین هینریش، مازی هیرونو، تیم کاین، آنگوس کینگ، امی کلوبوچار، پاتریک لیهای، اد مارکی، کلایر مک‌کاسکیل، کریس مورفی، بیل نلسون، جک رید، هری رید، برنی ساندرز، برایان شاتز، جین شاهین، دبی استابنو، جان تستر، تام اودال، الیزابت وارن، و شلدون وایت‌هاوس

- مخالفان (2 نفر):
چاک شومر، رابرت منندز

- نمایندگانی که هنوز موضع خود را اعلام نکرده‌اند (16 نفر):
مایکل بنت، ریچارد بلومنتال، کوری بوکر، ماریا کانتول، بن کاردین، تام کارپر، رابرت کیسی، کریس کانس، هیدی هیتکامپ، جو مانچین، جف مرکلی، باربرا میکولسکی، پتی موری، گری پیترز، مارک وارنر و ران وایدن
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد