سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر از شورای شهر خرمشهر

شهردار خرمشهر انتخاب نشد/درخواست انحلال شورا به استانداری رفت

شورای شهر
شناسهٔ خبر: 2896867 -
خرمشهر – با کارشکنی برخی اعضای شورای شهر در جلسه دیروز برای انتخاب شهردار جدید خرمشهر، فرماندار این شهرستان درخواست انحلال شورای شهر را به استانداری خوزستان ارسال کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، چند ماهی است جریان انتخاب شهردار خرمشهر به سوژه اول این شهر مبدل شده است تا جایی که در کوچه و خیابان و بازار و همچنین فضای مجازی درباره این موضوع حرف‌های زیادی شنیده می‌شود.

ناکام ماندن انتخاب شهردار از سوی اعضای شورا پای فرماندار ویژه خرمشهر را برای حل این موضوع به شورای شهر نیز باز کرد و روز گذشته پس از اتمام مهلت ۱۰ روزه از سوی فرمانداری، جلسه انتخاب شهردار در صحن شورا با حضور فرماندار ویژه و مشاور وی و تمامی اعضای شورا و البته بدون دعوت از خبرنگاران تشکیل شد ولی گویا این جلسه نیز نتوانست شهردار را برای مردم خرمشهر مشخص کند.

در این خصوص یکی از اعضای شورای شهر خرمشهر در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار مهر در خرمشهر در خصوص جلسه روز گذشته شورای شهر خرمشهر اظهار کرد: صبح روز چهارشنبه چهارم شهریورماه سال ۹۴ جلسه انتخاب شهردار در ساعت ۱۰ صبح در صحن شورای اسلامی شهر خرمشهر تشکیل شد.

مهدی عساکره گفت: جلسه تفاوت زیادی با سایر جلسات داشت چرا که فرماندار ویژه شهرستان خرمشهر به‌عنوان ناظر در این جلسه حضور داشت.

عساکره افزود: تمامی ۱۱ عضو شورا نیز در این جلسه حضور داشتند و پس از قرائت صحبت کوتاه فرماندار، رئیس شورا رسمیت جلسه و دستور کار را اعلام کرد.

وی تصریح کرد: سپس برگه‌های رای  توزیع شد و اعضا رای خود را در آن نوشتند. در همین لحظه بود که سید مکی موسوی، حاتم بندری و سید صباح حسینی اعضای این شورا ترک جلسه کردند و پشت سر آنها رئیس شورا به‌رغم رسمیت جلسه (هشت عضو حاضر) بعد از ملاحظه آرا و قبل از اعلام نتیجه رای گیری، پایان جلسه را اعلام و خود نیز صحن شورا را ترک کرد

عساکره، هدف از خراب کردن انتخابات از سوی رئیس شورای این شهر را تحمیل نظر شخصی و حزبی خود علیه اعضا دانست و گفت: رئیس شورا وقتی برگه‌های رأی‌گیری را مشاهده می‌کند و می‌بیند که گزینه موردنظر خود که نتوانسته است آرای کافی را کسب کند بدون توجه داشتن به مدیریت خود به‌عنوان ریاست شورا و قبول نظر اکثریت، این انتخابات را باطل و ختم جلسه را اعلام می‌کند.

عساکره در جواب خبرنگار مهر که پرسیده بود واکنش فرماندار در آن لحظه چگونه بود، عنوان کرد: فرماندار با رصد کردن جلسه با دقت زیاد پس از اتمام جلسه از اعضا خداحافظی کرد ولی یقینا موضوع از سوی فرماندار به استانداری خوزستان منعکس خواهد شد.

تقاضای انحلال شورای شهر خرمشهر

فرماندار ویژه خرمشهر که شامگاه گذشته به مناسبت هفته دولت میهمان برنامه گفتگوی ویژه خبری صداوسیمای مرکز آبادان بود از برخورد قانونی استانداری خوزستان با شورای شهر خرمشهر خبر داد.

ولی‌الله حیاتی اظهار کرد: بنابر قانون انتخاب شهردار از سوی اعضای شورای شهر است و ما به‌عنوان نماینده دولت در شهرستان، دخالتی در انتخاب شهردار نداشتیم ولی برابر قانون تذکراتی به اعضا در گذشته مبنی بر واقف بودن طبق قانون شوراها داشتیم.

وی افزود: آخرین اقدام ما نیز در فرمانداری ارائه گزارشی از تخلف اعضای غایب به شورای حل اختلاف استان بود که از قبل این گزارش، مهلت ۱۰ روزه به شورا برای انتخاب شهردار از سوی شورای حل اختلاف داده شد.

حیاتی تصریح کرد: پس از اتمام مهلت ۱۰ روزه، روز گذشته جلسه انتخاب شهردار تشکیل شد که متأسفانه به نتیجه‌ای در این خصوص نرسید و من هم به استناد قانون برابر ماده ۸۱، تقاضای انحلال شورای شهر خرمشهر را به شورای حل اختلاف استانداری خوزستان تقدیم کردیم که برخورد قانونی با این جریان را در بر خواهد داشت.  

به گزارش خبرنگار مهر، سریال حاشیه‌های شورا در خرمشهر فقط مربوط به امروز نیست بلکه از سال‌های پیش چه در دوره‌های گذشته و چه در ابتدای فعالیت شورای جدید شورا همیشه شاهد چنین حاشیه‌هایی بوده و هست و دود این آتش همیشه نیز به چشم مردم مظلوم و محروم خرمشهر در به سرانجام نرسیدن پروژه‌های عمرانی رفته است.

اینک که کار به مراحل قانونی و باریک کشیده شده است آیا بهتر نیست وزارت کشور در صلاحیت ورود اعضا در شوراهای سراسر کشور تجدیدنظری در قانون داشته باشد تا شاهد چنین مشکلات و معضلاتی در شوراهای سراسر کشور در آینده نباشیم؟

خبرنگار: مهدی بحرانی پور

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد