سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر از مسجدسلیمان

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام از شرکت های پتروشیمی و آلومینیوم مسجدسلیمان بازدید کرد

اهواز- ایرنا- دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از بازدید از شرکتهای پتروشیمی و آلومینیوم مسجد سلیمان گفت: شرکت های پتروشیمی کاوه و آلومینیوم مسجدسلیمان در قبال محیط انسانی و محیط زیست مسوولیت پذیر باشند.

به گزارش ایرنا محسن رضایی یکشنبه در جریان این بازدید اظهار کرد: این موضوع اکنون از دغدغه شرکت های بزرگ است که جدای از سوددهی به دنبال برند شدن هستند.
وی با اشاره به اینکه پروژه شرکت پتروشیمی کاوه مسجدسلیمان بیش از 12 سال در سه دولت نهم، دهم و یازدهم پیگیری شد، گفت: هر سه دولت در اجرای این شرکت سهیم هستند اما پیشرفت اجرای پروژه ساخت این شرکت در دولت یازدهم سرعت بیشتری گرفت و استاندار خوزستان وقت زیادی برای آن گذاشت.
رضایی گفت: اساس اسلام تبدیل اعتقاد از ذهن به عمل است و در ایران اسلامی همانگونه که دین را وارد سیاست، انقلاب و جنگ و دفاع مقدس کردیم، باید وارد صنعت و کشاورزی کنیم.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: اگر دین وارد اقتصاد شد دیگر اختلاف و فساد شکل نمی گیرد که این پروژه ساخت این دو کارخانه به مصداق همان عمل صالح است.
وی با اشاره به کاهش آمار جرم و بزه در شهرستان مسجدسلیمان یادآور شد: در نتیجه اشتغال 800 نفر در فاز نخست اجرای پروژه پتروشیمی کاوه این کاهش بزه را شاهد بودیم، حال اگر این میزان اشتغال 10 برابر شود قطعا بزه های اجتماعی به حد اقل ممکن می رسد.
رضایی ادامه داد: این دو پروژه نباید سیاسی و طایفه ای شوند و شهرستان های اندیکا، لالی و مسجدسلیمان باید به طور یکسان از این پروژه ها سود ببرند و با گذاشتن شاخص اشتغال به نسبت جمعیت سه شهرستان، سهم اشتغال هر سه شهرستان مشخص شود.
وی با بیان اینکه شمال خوزستان باید متحول شود گفت : تثبیت جمعیت و توازن جمعیت به نفع کل استان است و اگر دو قطب صنعت در این منطقه ایجاد شود کل شمال خوزستان متحول می شود.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: با ایجاد منطقه ویژه انرژی در مسجدسلیمان، این شهرستان آینده خوبی خواهد داشت و در کنار این کار صنعتی باید دانش های صنعتی نیز در مسجدسلیمان به وجود آید.
رضایی با بیان اینکه مجموعه پتروشیمی کاوه بیش از 10 هزار فرصت شغلی ایجاد خواهد کرد، تصریح کرد: جمعیت باید در مسیر علمی و فنی و حرفه ای قرار گیرد و دانشگاهیان باید از این دو پروژه حمایت علمی کنند.
شرکت های پتروشیمی کاوه و آلومینیوم مسجدسلیمان سال گذشته در دولت یازدهم پس از چندین سال بررسی کلنگ زنی شدند که در زمان اجرای این پروژه ها برای 200نفر به صورت مستقیم و 600 نفر غیر مستقیم اشتغال ایجاد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد