سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی روز

روسیه: اجازه نمی دهیم تحریم جدیدی علیه ایران درشورای امنیت تصویب شود 

  

"روسیه از اقدامات و تلاش های آمریکا برای قراردادن ادعای سفر قاسم سلیمانی به مسکو در مذاکرات دوجانبه متعجب است."
روسیه: اجازه نمی دهیم تحریم جدیدی علیه ایران درشورای امنیت تصویب شدروسیه اعلام کرد اجازه نمی دهد تحریم های جدیدی علیه ایران در شورای امنیت تصویب شود.
به گزارش عصرایران به نقل از سایت شبکه روسی "روسیا الیوم"، سرگی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: در گفتگوها و رایزنی های پشت درهای بسته، به شرکای آمریکایی و اروپایی خود توضیح دادیم که روسیه از این پس اجازه نمی دهد قطعنامه ای که شامل تحریم جدیدی علیه ایران باشد در شورای امنیت تصویب شود.

وی افزود: در پیش گرفتن اعمال فشارهای شدید با هدف وادار کردن ایران به امتیازدهی بیشتر، یک راه بن بست است. تحریم ها نتیجه مورد نظر را نمی دهند. این تحریم ها بی فایده و آسیب رساننده هستند.
معاون وزیر خارجه روسیه تاکید کرد: هم اکنون شاهد تلاش برخی قدرت های منطقه ای دارای نفوذ در خاورمیانه برای تاثیر بر اجرای توافق هسته ای ایران هستیم. ما این سعی و تلاش ها را درک می کنیم. چنین تلاش هایی در برخی از وضعیت ها، خوب نیستند.
ریابکوف ادامه داد: روسیه به صورت دقیق، نظرات درباره توافق هسته ای ایران و تغییرات در آن را رصد می کند. روسیه آماده همکاری با کشورهای جنوب خلیج فارس و اسرائیل برای اثبات صلح آمیز بودن برنامه هسته ای است.
معاون وزیر خارجه روسیه توضیح داد: توافق هسته ای ایران در مسیر منافع ملی روسیه است. به سود منافع ملی روسیه است که جنگ جدیدی در خاورمیانه روی ندهد و وضعیت تجاری و اقتصادی ایران ثبات پیدا کند. همچنین تضمین منع گسترش سلاح هسته ای، به سود ماست. ما از نتایج به دست آمده از مذاکرات هسته ای ایران بسیار خرسندیم.
ریابکوف که در مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5، ریاست تیم روسی را برعهده داشت درباره تحریم ها هم گفت: مسکو امیدوار است تحریم های ایران در نزدیک ترین زمان ممکن برداشته شود.
او با کم اهمیت دانستن خبرهای مربوط به احتمال کاهش قیمت نفت به دلیل برداشته شدن تحریم های ایران گفت: بازگشت ظرفیت تولید نفت ایران تنها با گذشت چند ماه از برداشته شدن تحریم ها، غیرممکن است. این روند دوره زمانی طولانی مدتی را می طلبد.
وی با ابراز تردید درباره قدرت کنگره امریکا برای به شکست کشاندن توافق هسته ای ایران و توانایی مخالفان توافق برای عبور از وتوی رئیس جمهور آمریکا گفت: مسکو هم اکنون در حال گفتگو با تهران بر سر جزئیات عملیات انتقال اورانیوم غنی شده از خاک ایران به روسیه در مقابل واردات اورانیوم طبیعی است.
این مقام ارشد دیپلماتیک روسیه در زمینه ادعای آمریکا درباره سفر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه به مسکو هم گفت: روسیه از اقدامات و تلاش های آمریکا برای قراردادن ادعای سفر قاسم سلیمانی به مسکو در مذاکرات دوجانبه متعجب است.
دولت روسیه قبل از این، چنین خبری را تکذیب کرده بود.
قبل از این هم وزیران خارجه آمریکا و روسیه تلفنی گفتگو کردند و جان کری در این مکالمه از خبرهای منتشر شده درباره سفر قاسم سلیمانی به مسکو ابراز نگرانی کرده بود.
نام قاسم سلیمانی در فهرست تحریم های سازمان ملل متحد درج شده و او براساس این تحریم ها، ممنوعیت سفر خارجی دارد.
ریابکوف همچنین گفت: روسیه دلیلی نمی بیند که آمریکا بعد از توافق هسته ای ایران، راه اندازی سپر موشکی را ادامه دهد.

یک هفتم درآمد سعودی ها خرج مصارف نظامی می شود 

  

5 صادر کننده بزرگ تسلیحات در جهان نیز در سال 2014 به ترتیب میزان صادرات به شرح زیر است: ایالات متحده آمریکا (23.7 میلیارد دلار) ،روسیه (10 میلیارد دلار) فرانسه (5 میلیارد دلار) بریتانیا (4.2) و آلمان (3.6)
 در سال میلادی گذشته (2014) از هر 7 دلار در آمد ملی عربستان 1 دلار آن صرف امور تسلیحاتی و نظامی شده است.یک هفتم درآمد سعودی ها خرج مسایل نظامی می شود

به گزارش عصر ایران به نقل از سی ان ان ترک گزارش اخیر موسسه بین المللی "IHS " که در زمینه امور اطلاعاتی و نظامی تحقیق می کند نشان می دهد عربستان سعودی در سال 2014 با ربودن گوی سبقت از دیگر رقبای بین المللی بزرگ ترین وارد کننده سلاح بوده است.

بر اساس این گزارش منطقه خاورمیانه بزرگ ترین خریداران تسلیحات را درون خود جای داده است و در میان این کشورها دو کشور عربستان سعودی و امارات به ترتیب در رده های نخست و دوم قرار دارند.

سعودی ها در سال میلادی گذشته 6.5 میلیارد دلار تسلیحات خریده اند و در لیست 10 وارد کننده بزرگ تسلیحات در جهان در رده نخست قرار گرفته اند.

پس از سعودی ها به ترتیب هند، چین ، امارات متحده عربی و تایوان به ترتیب با وارد کردن 5.6، 2.6، 2.2 میلیارد دلار در رده های دوم تا پنجم قرار گرفته اند.

5 صادر کننده بزرگ تسلیحات در جهان نیز در سال 2014 به ترتیب میزان صادرات به شرح زیر است: ایالات متحده آمریکا (23.7 میلیارد دلار) ،روسیه (10 میلیارد دلار) فرانسه (5 میلیارد دلار) بریتانیا (4.2) و آلمان (3.6)

نمودار 5 صادر کننده و 5 وارد کننده عمده سلاح در سال 2014

یک هفتم درآمد سعودی ها خرج مسایل نظامی می شود
در رده پنجم تا دهم این لیست دولت های ایتالیا ، اسراییل، چین، اسپانیا و کانادا قرار دارند. به جز ایتالیا که رقم صادرات سلاح این کشور 2 میلیا د دلار اعلام شده درباره 4 دولت بعدی رقمی دقیق درباره میزان صادرات سلاح اعلام نشده است.

گزارش موسسه آی اچ اس نشان می دهد در سال 2014 همچنان صادرات هواپیما و جت های جنگنده بزرگ ترین میزان و رقم های کلان صادرات تسلیحات را در جهان به خود اختصاص داده است و پس از هواپیما ، تانک و خودروهای زرهی بیشترین مشتری را در سطح جهان دارند.

اگر ترکیه و پاکستان را نیز جزء کشورهای خاورمیانه محسوب کنیم در لیست 10 خریدار بزرگ تسلیحات جهان در سال 2014 ، 5 کشور از خاورمیانه حضور دارند که بزرگ ترین آنها عربستان سعودی است.

بر اساس این گزارش در 10 سال اخیر خاورمیانه بزرگ ترین بازار خرید محصولات نظامی بوده است و در این 10 سال بیش از 110 میلیارد دلار سلاح روانه کشورهای عمده خریدار تسلیحات در این منطقه شده است.

در سال 2014 در میان شرکت های عمده صادر کننده تسلیحات نیز 10 شرکت زیر به ترتیب بیشترین میزان فروش را داشته اند:

- بویینگ
-لاکهید مارتین
- ریتون
- ایرباس گروپ
- یو ای سی
- راشن هلی کوپترز
- یونایتد تک کورپ
- بی ای ئی سیستمز
- ثالز (THALES)
- فینمکانیکا
درخواست نظامی نمایندگان از فیروزآبادی چه بود؟
در پی انتشار بیانیه ۲۰۴ نماینده مجلس شورای اسلامی دفتر رئیس ستاد کل نیروهای مسلح سخنان سردار فیروزآبادی را منتشر کرد فیروزآبادی تاکید کرد: فعالیت‌های موشکی جمهوری اسلامی ایران به نحوی که در کشور جمهوری اسلامی ایران برنامه‌ریزی شده است با هیچ مانعی روبرو نخواهد بود.
سرویس سیاسی فردا- صبح امروز بیانیه ۲۰۴ نماینده مجلس خطاب به سردار فیروزآبادی منتشر گردید که در آن بر ادامه فعالیت‌های موشکی تاکید شده بود. نمایندگان با استناد به سخنان رئیس‌جمهور و بیانیه وزارت امور خارجه مبنی بر اینه«قطعنامه الزام‌آور نیست» از فیروزآبادی خواسته بودند اقتدار نیروهای مسلح را چون همیشه در معرض دید همگان قرار دهد تا ابهامات نابجای دگراندیشان در عمل مرتفع گردد.

در پی انتشار این بیانیه دفتر رئیس ستاد کل نیروهای مسلح سخنان سردار فیروزآبادی را منتشر کرد. فیروزآبادی تاکید کرد: فعالیت‌های موشکی جمهوری اسلامی ایران به نحوی که در کشور جمهوری اسلامی ایران برنامه‌ریزی شده است با هیچ مانعی روبرو نخواهد بود.
فیروزآبادی در خصوص برنامه موشکی ایران گفت: برای هر آزمایش موشکی موارد در یک هیات سیاست‌گذاری بررسی و نتیجه آن به محضر فرماندهی معظم کل قوا تقدیم می‌شود که پس از تصویب معظم‌له اقدام می‌گردد. مصوباتی که اکنون در اختیار ستاد کل نیروهای مسلح بوده نیز برابر مصوبه معظم‌له به موقع اجرا خواهد شد.

متن بیانیه موشکی ۲۰۴ نماینده مجلس 

سردار سرلشکر بسیجی دکتر فیروزآبادی
ریاست محترم ستاد کل نیروهای مسلح

سلام‌علیکم
ما امضا‌کنندگان، نمایندگان ملت بزرگ ایران از حضرتعالی درخواست می‌نماییم که بر اساس تأکید ریاست محترم جمهوری، بیانیه وزارت امور خارجه و بیانات تیم مذاکره‌کننده، این نکته را که «قطعنامه الزام‌آور نیست» جدی گرفته و قوت و اقتدار نیروهای مسلح را چون همیشه در معرض دید همگان قرار دهید تا ابهامات نابجای دگراندیشان در عمل مرتفع گردد.

۱- با عنایت به فتوای صریح رهبر معظم انقلاب اسلامی ساخت کلاهک هسته‌ای در دستور کار جمهوری اسلامی ایران نبوده، نیست و نخواهد بود و قدرت موشکی جمهوری اسلامی ایران با توجه به تجربه تلخ هشت سال جنگ تحمیلی با هدف بازدارندگی دفاعی است.
۲- موشک‌های جمهوری اسلامی ایران برای حمل کلاهک هسته‌ای طراحی نگردیده و نخواهد گردید و با توجه به این اصل محدودیت‌بردار نمی‌باشد.
۳- تست موشکی را وزارت دفاع با رعایت مفاد بندهای ۱ و ۲ عملیاتی سازد.
۴- رزمایش موشکی سپاه و وزارت دفاع بر اساس برنامه‌های پیش‌بینی‌شده و مصوب، اجرایی گردد.

قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت در خصوص برنامه موشکی ایران چه می‌گوید؟
قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد که پیرو جمع بندی برجام به تصویب رسید، در ضمیمه B خود، ذیل فصل هفتم منشور ملل متحد محدودیت‌هایی را بر صنایع موشکی ایران اعمال کرده است. در بند ۳ ضمیمه B از ایران خواسته شده است(Iran is called upon) تا هشت سال پس از پذیرش برجام، دست به هیچ فعالیتی مرتبط با موشک‌های بالستیک طراحی شده برای داشتن قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای (Ballistic Missiles Designed to be capable of delivering nuclear weapons)، از جمله شلیک موشک با استفاده از تکنولوژی این دست موشک های بالستیک، نزند. 

پس از تصویب قطعنامه وزارت خارجه بیانیه خود بر توانمندی‌های دفاعی کشور تاکید کرد و برنامه موشکی ایران را خارج از صلاحیت قطعنامه شورای امنیت دانست متن بند ۱۱ بیانیه وزارت امور خارجه بدین شرح است: «دولت جمهوری اسلامی ایران مصمم است به طور فعال برای ارتقاء صلح و ثبات در منطقه در مواجهه با تهدید فزاینده‏ی تروریسم و افراط گرایی خشونت بار کمک کند. ایران نقش پیشرو خود را در مبارزه با این خطر ادامه خواهد داد و آماده است با همسایگان خود و جامعه بین المللی در پرداختن به این تهدید مشترک جهانی بطور کامل همکاری نماید. علاوه بر این، جمهوری اسلامی ایران تدابیر لازم برای تقویت توانمندی های دفاعی خود به منظور حراست از حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی خود در مقابل هر گونه تجاوز و همچنین مقابله با تهدید تروریسم در منطقه را ادامه خواهد داد. در این چارچوب، توانمندی های نظامی ایران از جمله موشک های بالستیک، منحصرا برای دفاع مشروع هستند. این تجهیزات برای قابلیت حمل سلاح های هسته ای طراحی نشده اند و بنابراین، خارج از حیطه یا صلاحیت قطعنامه شورای امنیت و پیوست های آن می باشند. »

به گزارش فردا در هفته‌های گذشته با ادامه تاکید مقامات امریکایی بر وجود گزینه نظامی روی میز، جمعی از طلاب، دانشجویان و گروه‌های مردمی نیز در بیانیه‌هایی خواستار انجام رزمایش موشکی توسط نیروهای مسلح شده بودند.
تغییرنظر یکی از سرسخت‌ترین مخالفان توافق هسته‌ای
فرصتی تا دو ماهه‌شدن توافق هسته‌ای ایران با غرب بر سر برنامه هسته‌ای باقی نمانده است. با این وجود اتمسفر دربرگیرنده رویدادهای مرتبط همچنان داغ و پرالتهاب است.
آفتاب :
سرویس بین‌الملل- در حالی که هفته گذشته رهبر نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا به صف مخالفین توافق پیوست، خبرهای جدید حاکی از این است که یکی از سرسخت‌ترین مخالفین توافق، موضع خود را تغییر داده و به جمع موافقین آن وارد شده است.گری سیمور: توافق با ایران بهترین گزینه موجود است

به گزارش «آفتاب» به نقل از نیویورک تایمز، گری سیمور که تا چند روز پیش رئیس گروه پرنفوذ "اتحاد علیه ایران هسته‌ای" را برعهده داشت، پس از تغییر سیاست‌ها و نظرش، از این سمت کناره‌گیری کرد. گری به صراحت بیان کرد که مسئله توافق هسته‌ای موجب شکاف میان دموکرات‌ها و جمهوری خواهان شده که آثارش به خوبی بر روابط میان کنگره و کاخ سفید هویدا است.
در همین باره پایگاه خبری vox می‌نویسد: نقطه نظرات سیمور که خود از کارشناسان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای است، بسیار جالب است. او طی دهه‌ها به مطالعه پرونده هسته‌ای ایران مشغول بوده و هم در دولت کلینتون و هم در دولت اوباما حضور داشته است و در سال 2013 برای پیوستن به هاروارد و گروه اتحاد علیه ایران هسته‌ای از دولت کناره گرفت.او با عقاید تکنوکراتی خود تلاش کرد تا توجهات را به سمت گروه جلب کند و از همین روی وزنه سنگینی برای آن محسوب می‌شود. در ماه آوریل زمانی که دو طرف مذاکره‌کننده اعلام کردند که به چارچوب مشترکی دست پیدا کرده‌اند، سیمور در مقاله‌ای با اشاره به اینکه هنوز نسبت به توافق معترض است، بسیاری را غافلگیر کرد. اما آنطور که به نظر می‌رسد او با مطالعه متن توافقنامه موضع خود را تغییر داده و آن را در تضاد با منافع ملی آمریکا نمی‌داند.
گری سیمور با اشاره به اینکه توافقنامه بهترین انتخاب در دسترس است، اعلام کرده که اگر تهران به این تعهد وفادار نماندف آمریکا کلیه اختیارات لازم برای بازگشت به نقطه خود را دارد.سیمور درباره نکات مثبتی که برجام برای آمریکا دارد، گفت: برپایه این توافق ایران نمی‌تواند عملا به  مدت ۱۵ سال در سایت‌های اعلام شده هسته‌‌ای خود به مواد سوختی برای تولید سلاح اتمی دست پیدا کند و یک ساز و کار نظارتی قوی وجود دارد که در صورت بر‌ملا‌شدن نقض مفاد این توافق از سوی ایران، تحریم‌ های بین‌المللی دوباره اعمال خواهد شد.
جنگنده F-16؛ گنجشکی که آمریکا به جای شاهین تحویل ارتش عراق داد +عکس
در بخش تسلیحات هوا به سطح، بمب های هدایت ماهواره ای سری JDAM به عراق تحویل داده نشده است و فعلا توانایی حمل این بمب ها نیز برای اف 16 های عراقی ممکن نیست. در عین حال انواع موشک های ضد رادار و کروز هوا پرتاب مثل موشک هارم و JSOW نیز که قابلیت حمل آن توسط این مدل از اف 16 وجود دارد به عراقی ها تحویل داده نشده است.
به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق، مدتی قبل بود که اولین گروه از جنگنده های اف 16 نیروی هوایی عراق بعد از یک تاخیر نسبتا طولانی به نیروی هوایی عراق تحویل داده شدند؛ جنگنده هایی که در نگاه اول بسیار پیشرفته به نظر می آیند اما با دقیق تر شدن در جزییات خرید نیروی هوایی عراق می توان به نکات بسیار جالبی پی برد چراکه اف 16 های عراقی از ضعف های عجیبی خصوصا در بخش تسلیحات رنج می برند.

بر اساس آمارهای رسمی، قرارداد اولیه جنگنده های اف 16 نیروی هوایی عراق در پاییز 2011 میلادی امضاء شده و قرار بود اولین اف 16 های عراقی در سال 2014 میلادی به این کشور تحویل داده شود؛ امری که تا تابستان 2015 محقق نشد. این تاخیر سوال برانگیز دقیقا در زمانی رخ داد که درگیری دولت مرکزی عراق با گروهک تروریستی داعش به اوج رسیده و نیروهای زمینی عراق شدیدا به پشتیبانی هوایی نیاز داشتند.

ارزش اولیه این خرید مربوط به 18 فروند اف 16 به همراه تسلیحات، قطعات یدکی و آموزش پرسنل در حدود چهار میلیارد و 200 میلیون دلار بود که در ادامه نیز عراقی ها 18 فروند اف 16 دیگر را به بهای 830 میلیون دلار به آمریکا سفارش دادند. در مجموع عراق 36 فروند از این هواپیما را سفارش داده اند ولی تاخیرها تا جایی به دولت عراق فشار آورد که در سال 2014 میلادی، تا آستانه لغو کردن این قرارداد پیش رفتند.

مدل سفارش داده شده توسط کشور عراق که به عنوان مدل IQ شناخته می شوند، از گونه اف 16 سی و دی بلاک 50 و 52 می باشند. این گونه از اف 16 در حال حاضر پر طرفداران تریم مدل از این جنگنده محسوب شده و کشورهای زیادی در خرید این مدل و یا ارتقاء ناوگان موجود خود از جنگنده های اف 16 به این استاندارد هستند.
جنگنده های F-16IQ عراق؛ شاهین های بدون چنگال آمریکایی برای عراق+عکس
جنگنده اف 16 نیروی هوایی عراق

جنگنده های موجود در ارتش کشورهایی مثل یونان، مصر، ترکیه، لهستان، سنگاپور، پاکستان و همچین اف 16 های نیروی هوایی رژیم صهیونیستی نیز از این مدل هستند.

اما مشکل اف 16 های عراقی چیست ؟

رادار نصب شده بر روی این هواپیما مدل APG-68(V)9 ساخت شرکت نورث روپ گرومن است. یک رادار پالس داپلر با قابلیت جستجو برای اهداف هوایی و سطحی که بر روی انواع اف 16 های بلاک 50 و 52 نصب شده است. در بخش موتور هم دو محصول از شرکت های پرات اند ویتنی و جنرال الکتریک به عراقی ها تحویل داده شده است که با گونه های تحویلی با سایر کشورها تفاوتی ندارد.

اما با رسیدن به بخش سلاح است که تفاوت ها به صورت ملموس آشکار می شود. در بخش تسلیحات هوا به سطح، بمب های هدایت ماهواره ای سری JDAM به عراق تحویل داده نشده است و فعلا توانایی حمل این بمب ها نیز برای اف 16 های عراقی ممکن نیست. در عین حال انواع موشک های ضد رادار و کروز هوا پرتاب مثل موشک هارم و JSOW نیز که قابلیت حمل ان توسط این مدل از اف 16 وجود دارد به عراقی ها تحویل داده نشده است.
جنگنده های F-16IQ عراق؛ شاهین های بدون چنگال آمریکایی برای عراق+عکس
تمرین جنگنده اف 16 آمریکایی با بمب های JDAM

در حال حاضر ترکیبی از موشک های هوا به سطح ماوریک، بمب های هدایت لیزری سری PAVEWAY 2 و 3 سلاح های عمده هوا به سطح اف 16 های عراقی را تشکیل می دهند. این چینش تسلیحاتی کاملا هدف دار صورت گرفته است و توان انجام هرگونه حملات دورایستا از نیروی هوایی عراق را گرفته است. عدم حمل این گونه سلاح ها توسط اف 16 های عراقی باعث می شود که در صورت بروز هر گونه درگیری، اف 16 های این کشور مجبور به نزدیک شدن بیش از حد به هدف و قرار گرفتن در شعاع سامانه های دفاع هوایی و هواپیماهای رهگیر  شوند.

در عین حال در بحث حمایت از نیروهای زمینی و مبارزه علیه گروه هایی مثل داعش هم وجود مهمات هدایت ماهواره ای که از دقت فوق العاده بالایی برخوردار بوده و بر خلاف بمب های هدایت لیزری در شرایط بد جوی دچار مشکل نمی شوند، بسیار مهم و حیاتی به حساب می آید که ناوگان اف 16 عراقی از این قابلیت بی بهره هستند اما در حال حاضر مصر و ترکیه از جمله دارندگان این بمب ها به شمار می روند.

در بخش تسلیحات هوا به هوا و در بحث دفاع در برابر تهدیدات هوا پایه نیز، سلاح های عمدتا قدیمی به عراقی ها تحویل داده شده است. موشک هوا به هوای اسپارو با هدایت راداری نیمه فعال و موشک سایدوایندر مدل ال و ام با هدایت گرمایی هم دیگر موشک هوا به هوای اف 16 های عراقی است که با این حساب، "قابلیت شلیک کن – فراموش کن" برای جنگنده های عراق وجود ندارد.

برای سالهاست که این موشک ها از خدمت آمریکا و متحدان این کشور خارج شده و سلاح هایی مثل موشک امرام با هدایت راداری فعال که قابلیت "شلیک کن – فراموش کن" را به جنگنده پرتاب کننده می دهد و همچنین موشک سایدوایندر ایکس با قابلیت تصویر سازی و حرکت در زوایه 90 درجه به سمت هدف وارد خدمت شده اند. دو کشور از همسایه های عراق یعنی ترکیه و اردن که از جمله متحدان نزدیک آمریکا هستند، از دارندگان هواپیمای اف 16 و موشک های امرام و سایدوایندر ایکس به شمار می روند. اف 16 های ترک مجوز ارتقاء توسط صنایع بومی ترکیه را پیدا کرده و جنگنده های اردنی نیز توسط خود آمریکا به روز رسانی شده اند.
جنگنده های F-16IQ عراق؛ شاهین های بدون چنگال آمریکایی برای عراق+عکس
اف 16 ترک مجهز به موشک های امرام و سایدوایندر ایکس

جنگنده های F-16IQ عراق؛ شاهین های بدون چنگال آمریکایی برای عراق+عکس
اف 16 لهستان مجهز به موشک های امرام و سایدوایندر ایکس


تفاوت های مهم اف 16 های عراقی و ارتش صهیونیستی

کاربر مهم دیگر اف 16 در منطقه، رژیم صهیونیستی است که از دهه 1980 از جمله دارندگان این هواپیما به شمار می آید. از ابتدای کار اف 16 های اسراییلی، به دلیل روابط ویژه آمریکا با اشغالگران قدس، این جنگنده به شکل کامل مسلح می شد. در نهایت و در سال 2004 تحویل جنگنده های F-16I به اسراییل آغاز شد که در طی آن، اسراییل 50 درصد از سلاح ها و قطعات الکترونیک این مدل از اف 16 را که بر پایه مدل دی بلوک 52 قرار دارد به صورت بومی تامین کرد.

بر اساس اخبار اعلام شده همین وضعیت درباره جنگنده های پنهانکار اف 35 اسراییلی نیز حاکم خواهد بود و بخش هایی از قطعات آن توسط اسراییل تامین و نصب می شود.
جنگنده های F-16IQ عراق؛ شاهین های بدون چنگال آمریکایی برای عراق+عکس
F-16I نیروی هوایی اسراییل

جنگنده های F-16IQ عراق؛ شاهین های بدون چنگال آمریکایی برای عراق+عکس
اف 16 بلوک 60 اماراتی

در عین کشورهای دیگر منطقه مثل عربستان سعودی، امارت متحده عربی و قطر نیز از هواپیماها و تسلیحات بسیار پیشرفته تر چه در نقش حمله به اهداف سطحی و چه در رزم هوا به هوا بهره می برند  که عمدتا توسط آمریکا تامین شده است. در این میان می توان به جنگنده های اف 16 بلوک 60 اماراتی و اف 15 های عربستانی اشاره کرد.

بررسی جزء به جزء اف 16 های عراقی، این پیام مهم را مسجل خواهد کرد که این جنگنده های صرف هواپیماهایی برای پشتیبانی نزدیک از ارتش عراق ضد داعش بوده و به هیچ عنوان قابل قیاس با سایر اف 16 های حاضر در جهان نیستند و هرچند از نظر فنی، قابلیت ارتقاء و نصب برخی از سلاح های جدید ذکر شده در بالا بر روی اف 16 های عراقی نیز وجود دارد اما این کار مستلزم دریافت مجوز، صرف زمان و پرداخت هزینه دوباره از طرف عراق به پیمانکاران آمریکایی است که با توجه به شیوه تحویل این جنگنده ها به عراق - چه از نظر تاخیرهای طولانی و چه از نظر عدم تحویل سلاح های مدرن- نمی توان امیدی به آن داشت.با این اوصاف، اگرچه آمریکا و انبوه رسانه هایش، با بزرگنمایی و تبلیغات گسترده درباره تجهیز ارتش عراق به جنگنده های اف 16، سود ویژه ای از این معامله برد، اما هواپیماهای تحویلی مصداقی از شیر بی یال و دم خواهند بود که هیچ خطری برای متحد ویژه آمریکا در منطقه یا سایر دوستان ولخرج آمریکا در اطراف عراق نخواهند داشت.
ارگان بنیاد هلندی هیفوس برای براندازی در ایران را بشناسید
در تقسیم کار صورت گرفته میان ضدانقلاب، "روزآنلاین" به عنوان زیر مجموعه‌ی بنیاد جاسوسی هیفوس، وظیفه‌ی سیاه‌نمایی از جامعه‌ی ایرانی را بر عهده دارد؛ بنیادی هلندی که به صورت یک سازمان مردم نهاد و در قالب حمایت از کارگران، کشاورزان و در جهت ایجاد امنیت غذایی برای فقرا ایجاد شده در اصل اهداف دیگری را دنبال می‌کند.
به گزارش مشرق، در تقسیم کار صورت گرفته میان ضدانقلاب، "روزآنلاین" به عنوان زیر مجموعه‌ی بنیاد جاسوسی هیفوس، وظیفه‌ی سیاه‌نمایی از جامعه‌ی ایرانی را بر عهده دارد.

این بنیاد هلندی که به صورت یک سازمان مردم نهاد و در قالب حمایت از کارگران، کشاورزان و در جهت ایجاد امنیت غذایی برای فقرا ایجاد شده در اصل اهداف دیگری را دنبال می‌کند.

هیفوس که طبق اساس‌نامه‌ی خود از طریق جامعه‌ی روزنامه‌نگار و هنرمندان فعال اهدافش را پیگیری می‌کند یکی از مهم‌ترین حامیان سایت روزآنلاین محسوب شده و به طور خاص از آن در تغییر ساختار حکومت ایران برمبنای مقابله‌ی نرم استفاده می‌نماید.

اما سایت روزآنلاین صاحب دیگری هم دارد. این رسانه‌ی ضدانقلاب تحت مدیریت مسعود بهنود فردی که سابقه‌ی همکاری با ساواک و گذراندن دوره‌های امنیتی در اسرائیل را در کارنامه‌ی کاری خود دارد و پس از آن جزو حامیان سازمان منافقین و گروه‌های تروریستی درآمد، با ایجاد ساختاری مبتنی بر مبارزه با جریان حکومت اسلامی ایران و اندیشه‌های امام و رهبری فعالیت‌هایش را در بخش‌های مختلف ساماندهی کرده است.

این سایت با تشکیل تیمی از فعالین روزنامه‌نگار که نقش موثری در فتنه‌ی سال 88 برعهده داشته و پروژه انقلاب مخملی را در ایران دنبال می‌کردند، گام‌های مهمی را برای جریان ضد انقلاب در خارج از کشور برداشته و اخبار و گزارش‌های خود را در چند حوزه‌ی زیر پیگیری می‌کند:

1- حمایت از زندانیان در ایران بدون توجه به سابقه و نوع فعالیت آن‌ها به گونه‌ای که افرادی نظیر سرکرده عرفان حلقه و م.ج (جن‌گیر مشهور) و سایر زندانیان جرایم امنیتی و خشن مورد حمایت این سایت قرار دارد و عاملی برای فضاسازی علیه جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود.

2- زیر سؤال بردن فرهنگ اسلامی: از مهم‌ترین اقدامات این سایت زیرسئوال بردن احکام و عقاید اسلامی نظیر حجاب و مطرح کردن بحث‌هایی است که به ظاهر تساوی حقوق زن و مرد را دنبال می‌کند اما در باطن ماجرا، فمینیسم را برای مخاطبین تئوریزه می‌کند.

3- القای تفرقه و اختلاف درون نظام جمهوری اسلامی: روزآنلاین با بزرگنمایی اختلاف نظرها میان مسئولین کشور و متفرق نشان دادن مردم در حمایت از نظام سعی می‌کند تا در جامعه‌ی ایران دوقطبی‌های مخالف و معاند ایجاد نماید که این موضوع در گزارش‌ها و مطالب نگارش یافته و منتشر شده در این سایت کاملا مشهود است. به عنوان نمونه گزارش‌هایی با عناوین "در مرحله سوم انقلاب متوقف شده‌ایم!، اعتراضات کارگری؛ ازعسلویه تا اصفهان، حمله به اشتغال زنان، علیه سانسور" مشتی از خروارها گزارش و مطالب این سایت است.

صفحه اجتماعی سایت روزآنلاین نیز به عنوان پشتوانه‌ای برای این سایت راه اندازی شده و صدایی برای حمایت از جریان غرب و آمریکا در مقابله با مردم ایران محسوب می‌شود به طور مثال با تهدید ملت ایران از زبان یک نماینده مجلس ششم از حاکمیت می‌خواهد:

- هر چه زودتر گروگان‌های اسیر آمریکایی را از زندان اوین آزاد کنید

با وجود افرادی نظیرعیسی سحرخیز، فرزانه روستایی، رضا تقی زاده، رضا علیخانی، فریبا داوودی مهاجر، هوشنگ اسدی در روزآنلاین که از چهره‌های سرشناس مخالف و معاند نظام محسوب می‌شوند و افتخار خود را مبارزه با این نظام می‌دانند جای هیچ شبهه‌ای را باقی نمی‌گذارد که قرار است پول‌های بنیاد جاسوسی هیفوس، ناامن‌سازی روانی جامعه‌ی ایرانی را پیگیری کند.



منبع: میزان

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد