سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر از خرمشهر

فرماندار ویژه خرمشهر در گفت‌و گو با فارس خبر داد
تنها 10 روز مهلت برای انتخاب شهردار خرمشهر

فرماندار ویژه خرمشهر از تعیین مهلت 10 روزه شورای حل اختلاف خوزستان به شورای شهر خرمشهر برای انتخاب شهردار خبر داد.

خبرگزاری فارس: تنها 10 روز مهلت برای انتخاب شهردار خرمشهر                

ولی‌الله حیاتی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در خرمشهر از تعیین مهلت ده روزه برای انتخاب شهردار خبر داد و اظهار کرد: امروز شورای حل اختلاف استان تشکیل جلسه داد و رای خود را مبنی بر تعیین مهلت 10 روزه برای شورای شهر خرمشهر صادر کرد.

وی تصریح کرد: شورای حل اختلاف استان به شورای شهر اسلامی شهر خرمشهر فرصت داد تا ظرف این مهلت 10روزه شهردار را انتخاب کند.

فرماندار ویژه خرمشهر خاطر‌نشان کرد: اگر شورای شهر خرمشهر در این مدت 10 روز نتواند شهردار را انتخاب کند به دلیل عدم انتخاب شهردار پس از گذشت بیش از 3 ماه با این شورا مطابق با تبصره ماده قانونی برخورد صورت می‌گیرد.

وی در ادامه به تشریح روند انتخاب شهردار پرداخت و گفت: شورای شهر خرمشهر طی یک جلسه سرپرست شهرداری را انتخاب و بعد از آن نیز جلساتی برای انتخاب شهردار تشکیل شد و ما نیز در این مدت تلاش کردیم تا شورای شهر را به وظایف قانونی خود واقف سازیم.

حیاتی ادامه داد: در این راستا نخستین جلسه را در دفتر فرماندار تشکیل و ارشادات قانونی و تمام تذکرات قانونی و نصایح پدرانه خود را به شورای شهر خرمشهر اعلام کردیم.

فرماندار ویژه خرمشهر آغاز روند غیبت برخی اعضای شورای شهر خرمشهر در جلسات این شورا را یادآور شد و به انعکاس این موضوع به استانداری اشاره کرد و افزود: در راستای رفع این مشکل از نماینده استانداری دعوت به عمل آمد و جلسه رسمی فوق‌العاده‌ای در محل شورای شهر برگزار کردیم و تذکرات قانونی ابلاغ شد و بعد از آن نیز دو جلسه دیگر برگزار شد اما شورا در انتخاب شهردار، نتوانست به وظایف قانونی خود عمل کنند.

وی در ادامه به آخرین جلسه انتخاب شهردار که با ترک یکی از اعضا بی‌سرانجام مانده بود اشاره کرد و گفت: گزارش این اتفاق به استاندار به عنوان رئیس شورای حل اختلاف استان داده شد و امروز شورای حل اختلاف جلسه تشکیل داد و در ‌‌نهایت مهلت 10 ورز‌های برای شورای شهر خرمشهر برای انتخاب شهردار داده شد.

*مسکوت ماندن لوایح مردم در شورا

حیاتی در ادامه از عدم بررسی برخی لوایح در صحن شورای شهر خرمشهر خبر داد و اظهار کرد: متاسفانه شورای شهر خرمشهر در مورد برخی از لوایح مردم که اکنون در شورا مسکوت مانده‌اند نیز تشکیل جلسه نداده و همین امر مشکلاتی را برای شهر ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: بر همین اساس اگر ظرف مدت 10 روز تعیین شده برای شورای شهر خرمشهر، این شورای به وظایف خود عمل نکند بر اساس ماده 73 با آن برخورد جدی صورت خواهد گرفت.

*مبنای کار فرمانداری قانون است و تحت تاثیر حاشیه قرار نمی‌گیرد

معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه خرمشهر در ادامه با بیان اینکه مبنای کار فرمانداری قانون است، افزود: این فرمانداری بر اساس قانون عمل کرده و هرگز دچار فضاسازی حاشیه‌ای نخواهد شد و آنچه را که در قانون تعیین شده اجرایی می‌کند.

حیاتی به برشماری موارد قانونی برخورد در چنین مواقعی پرداخت و عنوان کرد: قانونگذار برای موارد این چنین راهکارهای قانونی پیش بینی کرده و با افرادی که با غیبت خود در جلسات، جلسات شورا را از رسمیت انداخته‌اند در صورت عدم حضور در بیش از شش جلسه مطابق ماده 81 و 82 قانون شورا‌ها برخورد می‌شود.

وی اضافه کرد: خلعیت از شورا، تذکر کتبی و درج در پرونده از جمله مواردی است که توسط قانون‌گذار تعیین شده و مراحل به تدریج اجرایی می‌شوند.

فرماندار ویژه خرمشهر در ادامه بیان کرد: همچنین در صورت عدم انجام وظیفه توسط شورا بر اساس ماده 73 با این شورای شهر برخورد خواهد شد.

وی در ادامه تاکید کرد: من به عنوان فرماندار مجری قانون هستم و قانونگذار این اختیار را به فرماندار داده است تا از تمام اختیارات خود برای رفع مشکل استفاده کند و آخرین اختیار که در دست فرماندار بوده ارجاع موضوع به استانداری بوده است.

حیاتی در پایان با تاکید بر این اینکه رفع مشکل انتخاب شهردار درخواست تمام مسئولان شهری است و همه با همدلی بدون اعمال نظر تنها به دنبال انتخاب فرد اصلح هستند، ابراز کرد: امیدواریم شورای شهر به وظایف خود واقف بوده و ظرف مدت 10 روز شهردار خرمشهر را انتخاب کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد