سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک گزارش فرهنگی

به همت کانون پرورش فکری
برترین گزارمان‌نویسان خوزستانی در سال 93 معرفی شدند

اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان برترین گزارمان‌نویسان خوزستانی در سال 93 را معرفی کرد.

خبرگزاری فارس: برترین گزارمان‌نویسان خوزستانی در سال 93 معرفی شدند                

به گزارش خبرگزاری فارس از خوزستان، با صدور کارنامه‌های گزارمان‌نویسی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان، 35 مربی به‌عنوان مربیان موفق در فعالیت گزارمان نویسی سال 93 معرفی شدند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان با اعلام این خبر اظهار کرد: واحد گزارمان نویسی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به مقوله نقد و بررسی کتاب می‌پردازد.

غلامرضا شنبدی با بیان این‌که در فعالیت گزارمان نویسی هر سال تعدادی کتاب بر اساس فراوانی پیشنهاد مربیان مراکز، انتخاب و جهت نقد و بررسی به آن‌ها اعلام می‌شود افزود: در این فعالیت تفسیر، تجزیه و تحلیل هر کتاب بر اساس معیارهای روشن و دقیق صورت می‌پذیرد.

وی پیرامون شیوه انجام این فعالیت توضیح داد: در آغاز هر سال دفترچه‌های گزارمان نویسی که شامل اطلاعاتی در زمینه نقد محتوایی، نقد ظاهری، خلاصه و پیام، موضوع شناسنامه و نیز جدولی است که مبین میزان استقبال اعضا از کتاب و مشخصات ناقد آن است در اختیار مربیان قرار می‌گیرد.

شنبدی با اشاره به این‌که در بخش نقد محتوایی مربیان با رویکرد به مخاطب کودک و نوجوان و توجه به قالب هر اثر، شعر و قصه و... به ساختار و عناصر سازنده اثر و رابطه آن‌ها اشاره می‌کنند افزود: این نقادان در قالب داستان به مواردی چون طرح، موضوع، کیفیت و پیام و کنش و در قالب شعر به مواردی چون زبان، تخیل، موسیقی، وزن و... می‌پردازند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان با تأکید بر این‌که در نقد ادبیات کودک اصل ارتباط شناسی مورد توجه است خاطرنشان کرد: مربیان گزارمان نویس، در نقد ظاهری کتاب نیز به حجم، تصویرگری روی جلد، عنوان، صفحه‌آرایی، شناسنامه، خط، منابع و ... توجه دارند.

وی یادآور شد: گزارمان‌های رسیده از مربیان مراکز استان‌ها به واحد گزارمان کانون کشور ارسال و پس از نقد و بررسی در پایان هرسال نفرات برگزیده گزارمان نویس کشوری تعیین و به استان‌ها و مراکز معرفی می‌شوند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد