سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی روز

وزیر امور خارجه کشسورمان گفت: اطمینان می‌دهم حل موضوع هسته‌ای پیروزی برای کل منطقه است.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر امور خارجه کشسورمان گفت: اطمینان می‌دهم حل موضوع هسته‌ای پیروزی برای کل منطقه است.
به گزارش «انتخاب»؛ محمدجواد ظریف در دیدار با رهبران گروه‌های فلسطینی و لبنانی با بیان این‌که «برای بنده فرصت بسیار مبارکی است که در آستانه روز پیروزی مقاومت در لبنان و پیروزی مردم بر عدوان و متجاوزان رژیم صهیونیستی در محضر نمایندگان و رهبران مقاومت لبنانی و فلسطینی باشم» ادامه داد: ایران همواره در کنار مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی ایستادگی کرده و در کنار افتخارآفرینی برادران لبنانی و فلسطینی و عرب و مسلمان در مقابل جنایات صهیونیست‌ها بوده و همواره در این مسیر پرافتخار باقی خواهد ماند.
وی با تشکر از محبت نمایندگان نیروهای مقاومت و علمای بزرگ فلسطینی تأکید کرد: اطمینان می‌دهم که حل موضوع هسته‌ای پیروزی برای کل منطقه است. امروز به لطف خدا و مردم ایران و حمایت شما نتانیاهو شکست خورده و دیگر بهانه‌ای برای پنهان کردن جنایاتش علیه مردم مظلوم فلسطین و منطقه ندارد. امروز دیگر هیچ بهانه‌ای نمی‌تواند زنده سوزاندن کودک فلسطینی و پدرش را و به شهادت رساندن آن‌ها را بپوشاند.
وی تأکید کرد: چهره کریه تجاوز و اشغال امروز با تمام زشتی‌اش در برابر دنیا نشان داه شده و بیش از این نیز ان‌شاءالله نشان داده خواهد شد.
وزیر امور خارجه کشورمان با بیان این‌که « روز توافق هسته‌ای روز پیروزی مقاومت و پیروزی کل منطقه است»، گفت: امروز روز عزایی نتانیاهو است.ظریف اظهارداشت: بسیار خوشحالم در سفری که به قطر داشتم پیشنهاد گفت وگوی ایران و شورای همکاری خلیج فارس ارائه و آن را مورد توجه قرار دادیم و این پیشنهاد به پیش خواهد رفت.وی تاکید کرد: ما همواره برای گفت وگو با همسایگان آماده بوده و هیچ مانعی در گفت وگو بین ما و همسایگان وجود ندارد.
روزنامه الریاض عربستان: اوباما از پشت به اعراب خنجر زد؛ معامله به نفع ایران تمام شد
روزنامه الریاض، کشورهای عربی را بزرگترین بازنده توافق هسته ای ایران با قدرت های بزرگ معرفی کرد.
روزنامه الریاض، کشورهای عربی را بزرگترین بازنده توافق هسته ای ایران با قدرت های بزرگ معرفی کرد.
به گزارش پایگاه خبری «تیک»، روزنامه الریاض عربستان سعودی در مقاله ای با عنوان «اوباما و بازار حل و فصل اختلافات با ایران!» به قلم علی ناجی الرعوی نوشت، قابل پیش بینی بود که موافقتنامه هسته ای امضاء شده میان کشورهای غربی و در راس آنها آمریکا با ایران، آثار خود را روی جهان عرب باقی بگذارد و دیدگاه های تحلیلگران، ناظران و سیاستمداران عرب میان مخالف، طرفدار و نگران از این توافق در نوسان باشد و در میان آنها افرادی یافت شوند که با حالتی پرحرارت و انفعالی این سئوال را مطرح کنند که: چگونه کشورهای غربی، پس از این مدت طولانی از قطع رابطه با ایران، بالاخره با این کشور اشتراک منافع پیدا کردند؟ و چگونه از ایدئولوژی برای دستیابی به این معامله تاریخی بهره برداری شد که براساس آن، این کشور پس از نزدیک یک سوم قرن قرار داشتن در «محور شرارت» به این سرعت، به عنصری سازنده و قابل اتکاء برای ایفای نقش ژاندارم یا بازیگر محوری در نبرد کشورهای منطقه با گروه های تندرویی مانند داعش و القاعده و دیگر گروههای تروریستی تبدیل شد؟
همه این موارد قابل پیش بینی بود چرا که بسیاری از عربها این احساس را داشتند که این توافق صرفا یک معامله میان غربی ها و ایران است که به محض آن که واشنگتن و کشورهای غربی احساس کردند بیش از 10 کشور عربی عملا وارد مرحله مرگ بالینی(مغزی) شده اند، این معامله به نفع ایران تمام شد... اما آنچه قابل پیش بینی نبود، اظهارات غیرعادی هفته گذشته باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در یک دانشگاه آمریکایی در واشنگتن است که در آن تلاش کرد از این توافق دفاع کند. وی پس از آن که احساس کرد وارد یک رویارویی نامحدود با مخالفان توافق هسته ای در کنگره شده است از مخالفان آن انتقاد کرد چرا که به این باور رسیده است که حل و فصل اختلافاتی در این حجم با ایران، پایه های دیدگاه آمریکا را که مبتنی بر منطق منافع ملی است از بین خواهد برد چرا که این معامله به زیان منافع آمریکا در جهان عرب خواهد بود و علاوه بر آن، چنین توافقی آمریکا را وارد نبرد دائمی روابط متناقض با تعدادی از دوستانش خواهد کرد. زیرا نکته قابل توجه در سخنان اوباما، تنها پافشاری وی بر این مطلب نیست که گزینه تفاهم با ایران و گشایش در روابط و همکاری اقتصادی با این کشور، یک گزینه بزرگ راهبردی برای آمریکا و صلح در منطقه است، بلکه نکته شگفت انگیز، ابراز اطمینان وی درخصوص تغییری است که این توافق در روند ثبات در منطقه غرب آسیا(خاورمیانه) ایجاد خواهد کرد چرا که این منطق دارای ابهام یا فریبکاری لفظی است که خوش خیالی را با برنامه و طرحی که می تواند این ثبات را محقق کند، اشتباه گرفته است.
اگر این گونه اظهارات رئیس جمهور بزرگترین قدرت جهان را در چارچوب کشمکش و فریبکاری در مقابل دیگر طرف های آمریکایی بدانیم این یک مصیبت خواهد بود و اگر این سخنان را صرفا اظهارات عامه پسند بدانیم این سئوال بدیهی مطرح می شود که پس رویکرد راهبردی که این کشور، نظام نوین جهانی را در چارچوب آن مدیریت می کند، کجاست؟
واقعیت آن است که بسیاری از کسانی که جزئیات سخنان اوباما به ویژه در دفاع از توافق هسته ای یا مطالبی را که وی در رابطه با اشتباهات قبلی دولت سابق آمریکا در منطقه و مشخصا در عراق بیان کرده، پیگیری کرده اند، احساس می کنند وی عمدا مخاطبان را ساده و ناآگاه فرض کرده است زیرا اوباما با این طرح، که در آن از بهره برداری از مظلومیت عرب ها برای تصویب این معامله ابایی ندارد، می داند که با این مطالب در حقیقت در صدد تسلی دادن عرب ها است که اخیرا متوجه شده اند که آمریکا آنها را رها کرده است. این در حالی است که بسیاری از آنها هنوز به همه چیز با عینک آمریکایی نگاه می کنند که کمترین آنها مفهوم تروریسم است که واشنگتن با دیدگاه خود آن را معرفی کرد و عرب ها با همان تعریف آن را پذیرفتند و حفظ کردند.
نویسنده در پایان می افزاید، رویکرد آمریکا در حل و فصل مسائل با ایران قطعا گزینه ای جدای از تصمیمات راهبردی واشنگتن نیست. تجارب گذشته به ما آموخته است که این ابرقدرت در صدد دوستی یا نفرت ورزیدن نیست همان طور که دوستان مطلق ندارد. بلکه روابط خود را براساس فرمول و قاعده منافع تنظیم می کند. براساس این دیدگاه، توافق هسته ای با ایران تقسیم نفوذ میان دو طرف را تثبیت خواهد کرد این در حالی است که بزرگترین بازنده کشورهای عربی هستند که خود را معلق در خلاء خواهند یافت و اگر در احیاء پروژه عربی خود به دور از تنش های سیاسی و رفتن در لاک خود که مانع از به فعلیت رسیدن همه قدرت و توان این امت شده است، تسریع نکنند، در این خلاء غرق خواهند شد.
ادعای جمهوریت:

اردوغان، سفر ظریف را لغو کرد!

رسانه‌های ترکیه اصلی‌ترین دلیل لغو سفر محمد‌جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران به ترکیه را انتشار مقاله در روزنامه جمهوریت که از رسانه‌های مخالفان حزب حاکم و اردوغان است، می‌دانند.رسانه‌های ترکیه اصلی‌ترین دلیل لغو سفر محمد‌جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران به ترکیه را انتشار مقاله در روزنامه جمهوریت که از رسانه‌های مخالفان حزب حاکم و اردوغان است، می‌دانند.
به گزارش پایگاه خبری «تیک»، به نقل از روزنامه جمهوریت چاپ ترکیه، انتشار مقاله ظریف در روزدوشنبه این روزنامه حواشی بسیاری به دنبال داشت تا جایی که از آن به عنوان دلیل اصلی لغو سفر وزیر امور خارجه کشورمان به آنکارا یاد شد.
ظریف در بخش اول مقاله خود در روزنامه جمهوریت نوشت: اشغالگری، دموکراسی به همراه نمی‌آورد، افراط‌گرایی مبتنی بر اقدامات خشونت‌آمیز مرزی نمی‌شناسد و امروزه نه تنها خاورمیانه بلکه همه جهان را تهدید می‌کند.
وزیر امور خارجه با اشاره به جنایاتی که تروریست‌ها انجام می دهند، منشا مسائل کنونی در منطقه را ترویج باورهای جاهلانه در کشورهای اسلامی به دست صاحبان قدرت و ثروت دانست و گفت: تحقیق درباره ریشه‌های داعش و گروه‌هایی مانند آن و نقش این گروه‌ها در روند تحریف باورهای اسلامی، امروزه یک وظیفه تاریخی است.
ظریف در بخش دیگری از این مقاله با بیان اینکه، در نتیجه سیاست‌های اشتباه آمریکا در منطقه، اکنون عناصر افراطی به تهدیدی علیه موسسان و حامیان خود تبدیل شده‌اند، افزود: اقدامات ناپخته و مداخله‌های نظامی آمریکا و دیگر قدرت‌های غربی در منطقه نشان داد که سیاست‌های آنها تا چه اندازه اشتباه بوده است.انتشار این مقاله، باعث گمانه‌زنی‌ها درباره لغو سفر ظریف به آنکارا شد. روزنامه جمهوریت همزمان با انتشار بخش دوم مقاله وزیر امور خارجه کشورمان در شماره امروز خود، به دلیل لغو سفر ظریف به ترکیه هم اشاره کرد.
ظریف قرار بود روز سه شنبه در سفری کوتاه به آنکارا با احمد داوود اوغلو نخست‌وزیر و مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه دیدار و گفت‌وگو کند و سپس روز چهارشنبه عازم لبنان شود.
خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام آگاه در وزارت امور خارجه ترکیه تایید کرد که سفر ظریف به دلیل عدم انطباق برنامه‌ها لغو شده و زمان آن به بعد موکول شده است.اما خبرگزاری فرانسه نوشته است احتمالا دلیل لغو سفر ظریف به ترکیه به چاپ مقاله او در روزنامه جمهوریت باز می‌گردد.
روزنامه جمهوریت ترکیه موضعی مخالف حزب حاکم عدالت و توسعه دارد و در ماه‌های گذشته با انتشار گزارش‌ها، مقالات و افشاگری‌هایی علیه سیاست‌‎خارجی ترکیه در قبال داعش و سوریه از دولت اردوغان به شدت انتقاد کرده و حتی رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه پس از افشاگری‌های این روزنامه علیه سیاست دولت ترکیه در قبال تحولات سوریه و داعش، تهدید کرده بود مسئولان این روزنامه تاوان این اقدامات خود را خواهند داد.
اما گمانه‌زنی درباره لغو سفر ظریف، با انتشار بخش دوم یادداشت ظریف روزنامه جمهوریت و یادداشت سردبیر این روزنامه، تایید شد.
محمد جواد ظریف در این بخش دوم مقاله خود با تاکید بر اینکه داعش گروه اسلامی نیست، بر ضرورت همکاری جامعه بین‌المللی برای مقابله با آن تاکید کرد.
ظریف نوشت: شکل‌گیری و اهداف سازمانی که داعش نام‌گذاری شده است، با قرآن کریم، اسلام و پیامبر بزرگ اسلام هیچ ارتباطی ندارد.
جان دوندر ستون‌نویس روزنامه جمهوریت نیز در یادداشتی در همین باره نوشت: رئیس‌جمهوری اردوغان مقاله ظریف را با لغو سفر او به آنکارا پاسخ داد و به وزیر امور خارجه ایران این پیام را ارسال کرد که او در کاخ رویایی‌اش از ظریف استقبال نخواهد کرد./انا
بلومبرگ:

ژنرال سلیمانی، مرد کاریزماتیک ایران/پیام ایران به جهان: برای شکست داعش به ما و سردار سلیمانی نیاز دارید

در مبارزه علیه افراط گرایان، فرمانده نیروهای ویژه ایران به شهرت بسیار زیادی رسیده است.
بلومبرگ نوشت: در مبارزه علیه افراط گرایان، فرمانده نیروهای ویژه ایران به شهرت بسیار زیادی رسیده است.
به گزارش سرویس بین الملل «تیک»Tik.ir، هفته ی گذشته، تلویزیون ایران عکسی از ژنرال سلیمانی فرمانده سپاه قدس در کنار پیشمرگه های کرد منتشر کرد.


عکس مذکور که در توییتر و دیگر شبکه های اجتماعی به صورت گسترده به اشتراک گذاشته شد، از آخرین عکس های سردار سلیمانی در عراق از زمان سقوط موصل محسوب می شود.سردار سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران به یک قهرمان ملی تبدیل شده است. در واقع، ایران برای جهان، این پیام را دارد: اگر می خواهید شبه نظامیان داعش را شکست دهید، به کمک شیعیان و فرمانده ارشد نظامی آنها نیاز دارید.
آنتونی کوردزمن  تحلیلگر ارشد در مرکز مطالعات بین المللی و استراتژیک در واشنگتن گفت: سردار سلیمانی در حال ارسال پیام به آمریکا در مورد نفوذ و قدرت ایران است.وی افزود: ایران پیامی برای اعراب نیز دارد و آن این است که باید با تهران کنار بیایند.
سلیمانی 57 ساله که در طول جنگ ایران و عراق نیز حضور داشت، در سال 1997 به عنوان فرمانده سپاه قدس انتخاب شد.
در ایران، همه او را به عنوان ناجی بشار اسد در مقابل نیروهای شورشی می دانند.  امیرعلی حاجی زاده ژنرال ایرانی ماه گذشته در تلویزیون گفت که سردار سلیمانی با 70 نفر جلوی پیشروی داعش در اربیل را گرفت.
پیام محسنی مدیر پروژه ایران در دانشگاه هاروارد گفت: نام و شهرت فعلی سردار سلیمانی نشان می دهد که او مردی کاریزماتیک است که که از حضور در جبهه ها و فرماندهی جنگ ها ترسی ندارد.وی افزود: بسیاری از ایرانیان شاید قاسم سلیمانی را در گذشته نمی شناختند، اما با اتفاقات اخیر، محبوبیت او روز به روز در میان ایرانیان در حال افزایش است.
طائب:

موشک اتمی اسرائیل پس از شلیک، 7 دقیقه طول خواهد کشید تا به ایران برسد اما ما می توانیم در طول 10 ثانیه تأسیسات اتمی اسرائیل را بزنیم

حجت الاسلام والمسلمین طائب گفت: در متن توافق نامه آمده اگر ایران موشک خاص هسته ای بسازد تهدید کننده است که این متن قابل تفسیر است که همه موشک های ایران قابلیت حمل کلاهک اتمی را دارند پس ایران قصد تخریب را دارد؛ باید صبر کرد این شیطنت 5 ماه دیگر مشخص خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
موشک اتمی اسرائیل پس از شلیک، 7 دقیقه طول خواهد کشید تا به ایران برسد اما ما می توانیم در طول 10 ثانیه تأسیسات اتمی اسرائیل را بزنیم

حجت الاسلام والمسلمین طائب گفت: در متن توافق نامه آمده اگر ایران موشک خاص هسته ای بسازد تهدید کننده است که این متن قابل تفسیر است که همه موشک های ایران قابلیت حمل کلاهک اتمی را دارند پس ایران قصد تخریب را دارد؛ باید صبر کرد این شیطنت 5 ماه دیگر مشخص خواهد شد.
به گزارش «انتخاب» حجت الاسلام والمسلمین مهدی طائب، رییس شورای مرکزی قرارگاه عمار در مدرسه محمودیه کرمان با اشاره به موضوع هسته ای گفت: شورای امنیت قطعنامه ای الزام آور برای همه کشور ها دارد و بند 7 آن نیز بسیار مهم است؛ در بند 7 قطعنامه شورای امنیت آمده است چنانچه کشوری یا گروهی خطری برای جامعه جهانی باشد بر همه کشور ها لازم است در مقابل او بایستند؛ برای اثبات اینکه کشوری چنین خطری دارد باید ثابت شود که آن کشور بی منطق، تمامیت خواه و کشتارگر هستند. 
استاد درس خارج حوزه علمیه قم گفت: پس از پیروزی انقلاب استکبار تلاش کرد تا ایران مشمول بند 7 شود؛ امام خمینی(ره) گفت می خواهیم انقلاب خود را صادر کنیم که اینجا تمامیت خواهی ایران ثابت شد؛ صدام آمد چندین شهر ما را گرفت و شورای امنیت برای اتمام جنگ قطعنامه تصویب کرد که اگر آن را می پذیرفتیم دشمن جلوتر می آمد بنابراین بی منطق هم شناخته شدیم.
وی ادامه داد: در پایان جنگ عوامل داخلی و خارجی باعث شدند که ادامه جنگ به معنای کشتار طلبی ایران شود و ادامه دهنده آن ایران شناخته شود؛ منتظری به امام(ره) گفت پاسخ این خون ها را چه کسی می خواهد بدهد؛ نزدیک بود به علت کشتارطلبی مشمول قطعنامه بند 7 شویم که امام خمینی(ره) با قبول قطعنامه کشور را از دهان دشمن در آورد.
حجت الاسلام والمسلمین طائب اظهار داشت: در زمان حاضر نیز جمهوری اسلامی موشک ساخت و تأسیسات هسته ای راه انداخت که اعلام کردند ایران در حال ساخت بمب اتم است؛ با تدبیر مقام معظم رهبری آژانس مجبور به بازرسی شد و اعلام کرد که ایران هیچ تأسیساتی برای بمب ندارد اما وقتی استکبار دید گزارش به نفعش نیست اعلام کردند که احتمال ساخت بمب اتم زیاد است و این احتمال کشتارطلبی را ثابت نمی کند. 
وی اظهار داشت: مذاکرات شروع شد تا احتمال این که ایران قصد ساخت بمب اتم را دارد از بین برود اما از آن جا که آمریکا خود را در مذاکرات نمی دید گفت اگر ایران بمب اتم نداشت من را در مذاکرات راه می داد؛  در نتیجه پای آمریکا را هم به مذاکرات باز کردیم. 
رییس قرارگاه فرهنگی عمار گفت: در انتخابات سال 92 آقای روحانی وعده داد با برنامه هایی که دارد در مدت زمانی مشخص مشکلات اقتصادی را حل خواهد کرد و گفت دنیا کدخدا دارد و با کدخدا صحبت می کنم تا تحریم ها برداشته شود؛ وی رأی آورد رهبر انقلاب اجازه مذاکره را به وی داد اما تأکید کرد فقط در موضوع هسته ای در حد وزیر خارجه مذاکره شود. 
وی ادامه داد: در ژنو یک، تأسیساتی که احتمال ساخت بمب اتم در آن ها بود تعطیل شد و اوباما اعلام کرد ما بردیم چون تهدید بمب اتم ایران را برداشتیم؛ اسرائیل گفت بمب اتم بهانه بود این ها می توانند با موشک های خود ما را تهدید کنند پس از آن بود که اوباما با بهانه ها واهی مذاکرات ژنو یک را بی نتیجه گذاشت. 
وی اظهار داشت: بعضی ها می گویند در این مذاکرات ایران را فروختند؛ باید دید اگر حزب الله، حماس و سوریه از دست جمهوری اسلامی گرفته شد، آن گاه کشور فروخته شده به اسرائیل حمله خواهد کرد؛ تنها کشوری که به ما حمله اتمی خواهد کرد رژیم صهیونیستی است که اگر موشک اتمی شلیک کند 7 دقیقه طول خواهد کشید تا به ایران برسد اما ایران از جنوب لبنان، نوار غزه و کرانه باختری می تواند در طول 10 ثانیه تأسیسات اتمی اسرائیل را بزند تا انفجار هسته ای تل آویو را نابود کند. 
رییس شورای مرکزی قرار گاه عمار گفت: دشمن در مذاکرات به دنبال این بود که حماس و حزب الله را از ایران بگیرد و اما ما دنبال موضوع هسته ای بودیم که این دو خط هیچ گاه به هم نرسید و نتیجه ای برای آن ها حاصل نشد؛ با موقعیتی که حماس و حزب الله دارند اگر موشکی از اسرائیل به سمت ایران بیاید قبل از اینکه به ایران برسد اسرائیل نابود شده است. 
وی تأکید کرد: در متن توافق نامه آمده اگر ایران موشک خاص هسته ای بسازد تهدید کننده است که این متن قابل تفسیر است که همه موشک های ایران قابلیت حمل کلاهک اتمی را دارند پس ایران قصد تخریب را دارد؛ باید صبر کرد این شیطنت 5 ماه دیگر مشخص خواهد شد.
باراک اوباما در گفتگو با سایت میک گفت آنچه من هنوز نشنیده ام، استدلالی مبنی بر رد این توافق است که منجر به فرصت بیشتر برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای شود. توافق کنونی در حال حاضر با فاصله زیادی بهترین گزینه پیش روی ما است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
اوباما: جمهوریخواهان پیش از آنکه جوهر توافق ایران خشک شود با آن مخالفت کردند / مدتهاست که منتظر شنیدن گزینه جایگزین توافق توسط جمهوریخواهان هستم

باراک اوباما در گفتگو با سایت میک گفت آنچه من هنوز نشنیده ام، استدلالی مبنی بر رد این توافق است که منجر به فرصت بیشتر برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای شود. توافق کنونی در حال حاضر با فاصله زیادی بهترین گزینه پیش روی ما است.
به گزارش «انتخاب»، رئیس جمهور آمریکا گفت: فکر می کنم مهم است که این مسئله را درک کنیم که من با نخست وزیر اسراییل مخالف نیستم. اختلاف اصلی ما درباره این است که آیا باید توافقی با ایران کنیم که همه مسیرها برای دستیابی ایران به سلاح هسته ای را ببندد یا اینکه باید یک توافق را رد کنیم که طی آن ایران می تواند فرار هسته ای کند و نصب سانتریفوژهای پیشرفته را آغاز کرد و به طور بالقوه بدون اینکه بر آن هیچ نظارتی باشد به دنبال سلاح هسته ای باشد، اینکه با هیچ مانع مهمی روبرو نباشد و زمانی متوجه خواهیم شد که دیگر خیلی دیر شده است. ما این اختلاف نظر شدید را داریم با این حال درباره طیف گسترده ای از مسایل به ویژه در ارتباط با امنیت اسراییل، همواره همراه اسراییل بوده ایم و حتی دولت نتانیاهو نیز خود به این مسئله معترف است.
اوباما اضافه کرد: من همواره با آنها در حال صحبت هستم. به یاد داشته باشید آنچه من گفتم این است که تندروها در ایران بیشترین مخالفت را با توافق دارند. من از این نظر این مسئله را گفتم که آنها آرمان و هدف مشترکی با افرادی دارند که در آمریکا با توافق مخالف هستند. من نگفتم که آنها برابر هستند. فکر می کنم آنچه می بینیم افرادی هستند که فرض می کنند رویارویی غیرقابل اجتناب است و علاقه ای به این احتمال ندارند که ما می توانیم توافقی را شکل دهیم که اگرچه همه مشکلات را حل نمی کند اما مشکلی بسیار جدی را بدون توسل به جنگ حل خواهد کرد.
رئیس جمهور آمریکا افزود: آنچه من به دموکرات هایی گفتم که همچنان در حال بررسی توافق هستند این است که تنها آنچه در توافق است را بخوانید. به استدلال ها گوش دهید ببینید که در استدلالهای مخالف طرف مقابل چه مسایلی مطرح می شود. دموکرات هایی خواهند بود که در نهایت با توافق مخالفت خواهند کرد که تا حدی همانطور که در سخنرانی روز گذشته خود گفتم حس نزدیکی است که همه ما در برابر اسراییل داریم. همانطور که می دانید زمانی که اسراییل مخالف مسئله ای باشد بسیاری از دموکرات ها و جمهوریخواهان توجه می کنند. با این حال تفاوت این است که بیشتر سناتورهای دموکرات وقت گذاشتند و توافق را خواندند و به استدلالها گوش کردند. شمار قابل توجهی از جمهوریخواهان که حتی پیش از آنکه جوهر توافق خشک شود با آن مخالفت کردند این مسئله تاحدی موجب این احساس می شود که این مخالفت تحت تاثیر سیاست حزبی یا ایدئولوژی است تا تحلیل.
اوباما گفت مدتهاست منتظر شنیدن گزینه جایگزین توافق هسته ای توسط نامزدهای حزب جمهوریخواه هستم و تردید دارم که آنها بتوانند آن را ارائه کنند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد