سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر تاسف آور

بر اثر آتش سوزی‌های 4 روز اخیر
550 هکتار از اراضی جنگلی بخش الوار گرمسیری اندیمشک از بین رفت

بخشدار بخش الوار گرمسیری اندیمشک گفت: بر اثر آتش سوزی‌های چهار روز اخیر 550 هکتار از اراضی جنگلی و مراتع این بخش به طور کامل در آتش سوخت.

خبرگزاری فارس: 550 هکتار از اراضی جنگلی بخش الوار گرمسیری اندیمشک از بین رفت                

غلامحسین شرافت‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اندیمشک اظهار کرد: بر اثر آتش سوزی چند روز اخیر در منطقه کوهستانی و جنگلی ریت کوه و جوروند، 550 هکتار از اراضی جنگلی و مراتع به طور کامل در آتش سوخت.

وی افزود: این آتش سوزی که از بامداد روز شنبه آغاز شده بود در روز یکشنبه مهار شد اما دوباره از روز دوشنبه در همان منطقه آتش شعله‌ور شد.

بخشدار بخش الوار گرمسیری اندیمشک اضافه کرد: با تلاش مردم منطقه و استفاده از بالگرد و همچنین تشکیل ستاد مدیریت بحران شهرستان و حضور نیروهای هلال احمر، منابع طبیعی این آتش سوزی ظهر امروز به طور کامل مهار شد.

شرافت‌زاده خاطر نشان کرد: در این آتش سوزی در مجموع 400 هکتار مرتع و 150 هکتار جنگل که شامل درختان بلوط، پسته وحشی، انجیر، کیکم،بن، زالزالک و آلبالوی وحشی است به طور کامل از بین رفت.

وی متذکر شد: به علت کوهستانی و صعب العبور بودن منطقه نیروهای امدادی از طریق هفت سورتی پرواز با بالگرد به منطقه اعزام و نسبت به خاموشی و مهار آتش اقدام شد.

وی در پایان بیان کرد: با توجه به وجود 80 هزار هکتار اراضی جنگلی و مراتع در این بخش، استقرار تجهیزات و امکانات لازم برای مقابله با چنین حوادثی ضروری است.

به گزارش خبرگزاری فارس، در یکسال گذشته بیش از یک‌هزار هکتار از جنگل‌ها و مراتع بخش الوار دچار آتش سوزی شده و از بین رفته است.‏
بخش الوار گرمسیری اندیمشک دارای 187 روستا و حدود 25هزار نفر جمعیت است.‏


آتش سوزی جنگل های بخش الوار گرمسیری اندیمشک

انتهای پیام/72020/م30/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد