سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی روز

فقط 12 سناتور موافق توافق هسته‌ای هستند 

   

کاخ سفید روز جمعه از حمایت 12 نفر از اعضای کنگره آمریکا از توافقنامه هسته ای ایران و گروه پنج به علاوه یک خبر داد.
به گزارش مشرق، «جاش ارنست» سخنگوی کاخ سفید با اعلام این خبر افزود: این نشان می دهد باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا ادله قانع کننده ای ارایه کرده است. ارنست، تصمیم «چاک شومر» سناتور دمکرات نیویورک را برای مخالفت با توافقنامه هسته ای ایران را ناامید کننده خواند.
منبع: ایرنا
دلیل گزافه‌گویی آمریکا علیه اقتصاد ایران 
   
گاهی اوقات صحبت های تیم مذاکره کننده آمریکایی در جمع سناتورها، آن قدر برای ما مهم می شود که حتی متن توافق را هم فراموش می کنیم.

به گزارش مشرق، گاهی اوقات صحبت های تیم مذاکره کننده آمریکایی در جمع سناتورها، آن قدر برای ما مهم می شود که حتی متن توافق را هم فراموش می کنیم. با این حال آنچه روشن است صحبت های این مقامات در مقابل سناتورهای آمریکایی بعضا عجیب به نظر می رسد. برای مثال، روز چهارشنبه معاون وزارت خزانه داری آمریکا مدعی شده بود که ایران برای بازسازی خود و رسیدن به شرایط قبل از تحریم به 500 میلیارد دلار نیاز دارد. اما زمانی که بدانیم تولید ناخالص داخلی ایران براساس دلار جاری آمریکا حدود 415 میلیارد است. یعنی برای دستیابی به نقطه قبل از تحریم ها، لازم است بیش از مجموع تولیدات کشور در یک سال سرمایه گذاری کنیم!

اما اگر قبل و بعد سخنان آقای معاون را ملاحظه کنیم، به نیکی درک خواهیم کرد که این سخنان چه معنایی دارد. زوبین این اعداد را در پاسخ به سناتور آمریکایی بیان کرد که این نقد را به توافق وارد می نمود که آزاد سازی 50 میلیارد دلاری می تواند دست ایران را برای کمک به حزب ا... و سوریه باز کند. وی در پاسخ به وی گفت: ایران به این اعداد و ارقام نیاز دارد تا اقتصاد داخلی خود را سروسامان دهد. چه برسد به این که بتواند به هم پیمانانش کمک کند. خلاصه این سخنان برای اقناع سناتورها گفته می شود.

وی همچنین به سرمایه گذاری در صنعت نفت اشاره نمود. این در حالی است که مدیرکل برنامه ریزی استراتژیک وزارت نفت گفته بود که صنعت نفت در طول شش سال برنامه ششم به حداقل 100 میلیارد دلار و حداکثر 200 میلیارد دلار سرمایه گذاری نیازمند است. لذا بدیهی است که این گونه گفتارها قابل اعتماد نیست و این گزافه گویی ها تنها ابزار تیم مذاکره کننده آمریکایی برای توجیه مخالفان داخلی است.

منبع: خراسان

رئیس جمهور اسرائیل: توافق هسته ای ایران، نتانیاهو را منزوی می کند/ تنها مانده ایم

رئیس جمهور اسرائیل ادامه داد: ما به میزان زیادی در دنیای امروز، منزوی هستیم. من بدبین نیستم اما برای نخستین بار است که خود را تنها می بینم.
رئیس جمهور اسرائیل درباره خطر انزوای نتانیاهو به دلیل توافق هسته ای ایران هشدار داد.
به گزارش عصرایران، "رووین ریولین" رئیس جمهور اسرائیل هشدار داد اختلاف میان دولت امریکا و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل برسر توافق هست های ایران تهدیدی برای انزوای اسرائیل است.
باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا، قبل از این در سخنرانی ضمن حمایت جدی از توافق هسته ای با تهران، اسرائیل را تنها مخالف توافق توصیف کرد.
"رووین ریولین" دهمین رئیس جمهور یا رئیس اسرائیل است. رئیس جمهور، عالی ترین مقام اسرائیل است اما مقامی سمبلیک و صرفا تشریفاتی است. بالاترین مقام اجرایی اسرائیل، نخست وزیر است.

رئیس جمهور اسرائیل: توافق هسته ای ایران، نتانیاهو را منزوی می کند
رئیس جمهور اسرائیل به روزنامه معاریو گفت: من نگران دعوای اوباما و نتانیاهو و نگران روابط میان اسرائیل و آمریکا هستم.وی افزود:  نخست وزیر اسرائیل کمپینی را علیه آمریکا رهبری می کند و این موضوع برای اسرائیل، آسیب زاست.
رئیس جمهور اسرائیل ادامه داد: ما به میزان زیادی در دنیای امروز، منزوی هستیم. من بدبین نیستم اما برای نخستین بار است که خود را تنها می بینم.
وی توضیح داد: به نتانیاهو گفتم و بارها نیز این موضوع را به او تکرار خواهم کرد که نزاع ها و درگیری ها حتی اگر عادلانه باشند می توانند در نهایت با هزینه کردن از منافع اسرائیل به پایان برسند.کابینه اسرائیل و نخست وزیر آن یعنی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل هم اکنون تنها مخالف توافق هسته ای ایران و گروه 1+5 هستند و به طور جدی و علنی در حال موضع گیری و فعالیت برای جلوگیری از اجرای آن هستند.

یک کشته و 3 زخمی در حمله مسلحانه به اتوبوس ایرانی ها در ترکیه 

 

هفته گذشته هم قطاری که از ایران به ترکیه می رفت و قطاری که از ترکیه به ایران می آمد مورد حمله مسلحانه قرار گرفت.حمله مسلحانه به اتوبوس حامل مسافران ایرانی در خاک ترکیه، یک کشته و 3 زخمی برجای گذاشت.
به گزارش عصرایران، ایرنا نوشت: یک دستگاه اتوبوس ایرانی که از پایانه مرزی بازرگان وارد خاک ترکیه شده بود، در مسیر دوغوبایزید به شهر وان این کشور مورد حمله مسلحانه قرار گرفت که یک نفر کشته و سه تن دیگر زخمی شدند.   
این حادثه حوالی ساعت 10 روز جمعه به وقت محلی و ساعت 11.30 به وقت تهران در منطقه سون کایا در نزدیکی چالدران در مسیر دوغوبایزید به وان اتفاق افتاد.
حسین قاسمی کنسول ایران در ارضروم در تماس تلفنی به خبرنگار ایرنا گفت: حال عمومی سایر مسافران خوب است و به شهر وان منتقل شده اند.
به گفته قاسمی در این حمله یک نفر که هنوز هویت و تابعیت وی نیز روشن نشده از ناحیه سر به شدت زخمی شده بود ،در بیمارستان جان سپرده است.
تلاشهای کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در ارضروم در خصوص کسب اطلاعات بیشتر از حادثه ادامه دارد.
در این میان خبرگزاری آناتولی نیز گزارش داد در حمله مسلحانه به اتوبوس ایرانی در منطقه چالدران چهار نفر زخمی شدند. بنابراین گزارش مصدومین حادثه به بیمارستان وان منتقل شده اند. هنوز هیچ گروهی مسوولیت این حمله را به عهده نگرفته است و عملیات نیروهای امنیتی در منطقه برای دستگیری مهاجمان ادامه دارد. هفته گذشته هم قطاری که از ایران به ترکیه می رفت و قطاری که از ترکیه به ایران می آمد مورد حمله مسلحانه قرار گرفت. در این دو حادثه یکی از کمک لوکوموتیورانان ترکیه ای زخمی و ریل و بخشی از واگن ها خسارت جزیی وارد شد که البته خوشبختانه در این دو حادثه آسیبی به مسافران ایرانی وارد نشده است.
ضایتی جمهوری خواهان کنگره آمریکا از نشست مشترک با آمانو / اسناد ایران فاش نشد
مدیر کل آژانس افزود: مسئله اول این بود که آیا ما می توانیم به دو توافقنامه (آژانس - ایران) دسترسی پیدا کنیم که جواب خیر بود.
اعضای جمهوری خواه کنگره آمریکا بعد از نشست مشترک با یوکیا آمانو مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی از اینکه او متن توافقنامه محرمانه میان ایران و آژانس را فاش نکرده است ابراز ناراحتی و ناخرسندی کردند.به گزارش عصرایران، آمانو روز چهارشنبه به دعوت کنگره، با سفر به واشنگتن در جلسه استماع کمیته سیاست خارجی مجلس سنای آمریکا شرکت کرد و درباره توافقنامه ایران و آژانس توضیحاتی ارائه کرد. بخش هایی از این توافقنامه موسوم به نقشه راه محرمانه است و آمانو حاضر نشد در این باره چیزی را فاش کند.

نارضایتی جمهوری خواهان کنگره آمریکا از نشست مشترک با آمانو / اسناد ایران فاش نشد

رئیس کمیته امور خارجی کنگره آمریکا اعلام کرد اعضای کنگره پس از نشست با یوکیا امانو مدیر کل آژانس، اطمینان آنها نسبت به توافق هسته ای ایران کمتر شده است.پاپ کروکر سناتور جمهوری خواه پس از این جلسه به خبرنگاران گفت: اکثر اعضای کنگره در حالی جلسه را ترک کردند که سوالات آنها نسبت به قبل از جلسه بیشتر شده است.این جلسه بیش از یک ساعت به طول انجامید.وی افزود: آنچه که درباره خودم می توانم بگویم این است که من با اطمینان کمتری نسبت به توافق هسته ای ایران از این جلسه بیرون آمدم.
آمانو روز چهارشنبه با سفر به واشنگتن، برای بررسی و ارائه توضیحات و پاسخ به سوالات اعضای کنگره درباره نقش آژانس در تحقق و نظارت بر تدابیر در پیش گرفته شده در چارچوب نقشه راه میان ایران و آژانس در جلسه کمیته سیاست خارجی کنگره حاضر شد.
کروکر همراه با ابراز تاسف ادامه داد: حتی نمی توانیم اطمینان حاصل کنیم که بازرسان می توانند وارد سایت پارچین ایران شوند.
وی افزود: مسئله اول این بود که آیا ما  می توانیم به دو توافقنامه (آژانس - ایران) دسترسی پیدا کنیم که جواب خیر بود.
با این حال وندی شرمن مدیر سیاسی وزارت خارجه آمریکا به اعضای کنگره گفته است که متن این توافقنامه را مطالعه کرده و می تواند اعضای کنگره را در جلسه غیرعلنی از مفاد آنها آگاه کند.امانو هم تایید کرد که این موضوع (محرمانه بودن بخشی از توافقنامه ایران و آژانس) باعث عصبانی شدن اعضای کنگره آمریکا شده است ولی گفت: وظیفه قانونی و حقوقی من حفظ محرمانه بودن برخی از اسناد است.
وی افزود: اگر کنگره با توافق هسته ای ایران موافقت کند فعالیت های هسته ای ایران کمتر خواهد شد و ما دارای قوی ترین عملیات بازرسی در ایران خواهیم شد.در مقابل، سناتور دموکرات بن کاردین گفت که نشست مشترک با آمانو مهم بود اما نباید جایگزین آگاه شدن از متن اسناد امضا شده میان تهران و آژانس شود.
هشدار اوباما: کنگره توافق را رد کند با ایران جنگ می شود/ موشک های حزب الله تل آویو را می زنند نه نیویورک/ کشتی های انتحاری ایران به کشتی های آمریکا حمله می کنند
در صورت رد توافق، تصمیم کنگره را وتو می کنم.
اوباما گفت که اسرائیل هزینه رد توافق هسته ای ایران در کنگره را می دهد.به گزارش عصرایران به نقل از سایت شبکه آر تی روسیه، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا درباره احتمال اینکه اسرائیل هزینه رد توافق هسته ای ایران در کنگره را بپردازد هشدار داد و گفت این اتفاق می تواند تل آویو را در معرض حملات موشکی حزب الله قرار دهد.
اوباما این سخنان را در نشستی با شماری از سران جامعه یهودیان آمریکا مطرح کرد. این نشست با هدف اقناع آنها درباره خوب بودن توافق هسته ای با ایران انجام شد.ایران و گروه 1+5 (آمریکا، روسیه، فرانسه، بریتانیا، چین و آلمان) چندی قبل به توافق هسته ای دست یافتند. هم اکنون قرار است کنگره آمریکا توافق هسته ای را بررسی و آن را رد یا تایید کند. اوباما تهدید کرده است در صورت رد توافق، تصمیم کنگره را وتو خواهد کرد.

هشدار اوباما: کنگره توافق را رد کند با ایران جنگ می شود/ موشک های حزب الله تل آویو را می زنند نه نیویورک/ کشتی های انتحاری ایران به کشتی های آمریکا حمله می کنند
رئیس ایالات متحده آمریکا افزود: اگر توافق در کنگره به شکست کشیده شود آمریکا به ایران حمله خواهد کرد و حزب الله لبنان نیز با حمله موشکی به تل آویو پاسخ خواهد داد. اسرائیل هزینه را پرداخت خواهد کرد.اوباما هشدار داد: اگر کنگره امریکا توافق هسته ای با ایران را لغو کند تهران از توافق عقب می نشیند و در نتیجه، فشارها از سوی مخالفان توافق برای حمله نظامی به ایران شروع می شود.
حمله به ایران آثار تخریب آوری برای اسرائیل وآمریکا به دنبال خواهد داشت زیرا عملیات نظامی آمریکا علیه تاسیسات هسته ای ایران با اعلام جنگ میان دو کشور روبه رو می شود. واکنش ایران با عملیات های تروریستی خواهد بود. موشک های حزب الله لبنان بر تل آویو سقوط خواهند کرد زیرا این موشک ها نمی توانند به نیویورک برسند اما ایران می تواند کشتی های انتحاری اش را برای حمله به کشتی های آمریکا بفرستد.
وی افزود: پس از آغاز ریاست جمهوری ام تصمیم گرفتم شراکت با اسرائیل را تقویت کنم و اهداف سیاست خارجی آمریکا را از طریق ابزارهای دیپلماتیک و نه از طریق جنگ ها محقق کنم. جنگ علیه عراق بزرگترین خطای استراتژیک بعد از جنگ ویتنام بود. ملت آمریکا از جنگ ها خسته شده و هر کاری برای دور شدن از جنگ انجام می دهد. من در استفاده از گزینه جنگ تردید نمی کنم اما به عنوان آخرین گزینه.
ارائه طرحی به کنگره آمریکا برای رد توافق هسته ای ایران
عضو جمهوری خواه کنگره: این توافق هسته ای چیزهای زیادی را به سرعت به یک کشور تروریست ارائه می کند. این توافق باعث می شود دنیا از امنیت کمتری برخوردار شود.
طرحی برای رد توافق هسته ای ایران به رای اعضای مجلس نمایندگان آمریکا گذاشته می شود.

به گزارش عصرایران به نقل از رویترز، شماری از اعضای برجسته حزب جمهوری خواه آمریکا گفته اند که مجلس نمایندگان آمریکا درباره طرحی با موضوع رد توافق هسته ای رای گیری خواهد کرد. قرار است این رای گیری پس از بازگشت اعضای مجلس از تعطیلات در سپتامبر آینده انجام شود.
نهاد قانون گذاری و پارلمانی آمریکا یعنی کنگره متشکل از دو مجلس سنا و نمایندگان است.
اکثریت مجلس نمایندگان در کنترل نمایندگان جمهوری خواه است.
"اد رویس" عضو جمهوری خواه و رئیس کمیته امور سیاست خارجی مجلس نمایندگان آمریکا مدعی شد: این توافق هسته ای چیزهای زیادی را به سرعت به یک کشور تروریست ارائه می کند. این توافق باعث می شود دنیا از امنیت کمتری برخوردار شود.

ارائه طرحی به کنگره آمریکا برای رد توافق هسته ای ایران 
این نماینده مخالف توافق هسته ای، ارائه کننده این طرح به مجلس نمایندگان است.
 
"بل نیلسون" عضو مجلس سنا هم گفت: تهدید خطرناکی مانند ایران در مقابل اسرائیل و هم پیمانان ماست. با دست یابی ایران به بمب اتمی، خطر این کشور  بیشتر می شود.  
براساس قانون "بازنگری در توافق هسته ای ایران" که توسط باراک اوباما رئیس ایالات متحده به امضا رسیده؛ کنگره آمریکا تا روز 17 ماه سپتامبر آینده (26 شهریور) آینده فرصت دارد توافق هسته ای ایران و گروه 1+5 را تایید یا رد کند.
اوباما تهدید کرده است در صورت رد توافق در کنگره، آن را وتو خواهد کرد.
در این صورت کنگره باید با بیش از دو سوم آرا، رد توافق را تصویب کند تا مانع از وتوی اوباما شود.  
رد توافق هسته ای در کنگره مانع از اقدام اوباما برای برداشتن اکثر تحریم ها از ایران می شود. 
"میتچ مکونیل" رهبر اکثریت جمهوری خواه در کنگره هم گفت که مجلس نمایندگان آمریکا متن طرح رد توافق هسته ای با ایران را بررسی خواهد کرد.  
با این حال بخش های مهمی از اعضای حزب دموکرات در کنگره از این توافق حمایت می کنند.
این موضوع نشان می دهد جمهوری خواهان نخواهند توانست اکثریت دو سوم را برای عبور از وتوی اوباما کسب کنند.  
"تیم کین" عضو دموکرات و معروف کنگره آمریکا و "باربرا باکسر" عضو یهودی مجلس سنا در صف حامیان توافق هسته ای هستند.
بیانیه وزارت خارجه آمریکا درباره سفر به ایران 
  
وزارت خارجه آمریکا در بیانیه خود مدعی شده که شهروندان این کشور در ایران دارای امنیت نیستند و برخی از آنها که به ایران سفر کرده‌اند توسط این کشور دستگیر شده‌اند.وزارت امور خارجه آمریکا با صدور بیانیه‌ای به شهروندان این کشور درباره سفر به ایران هشدار داد.
به گزارش فارس،‌ وزارت امور خارجه آمریکا با صدور بیانیه‌ای به شهروندان این کشور با توجه به آنچه عدم وجود امنیت برای آنها ذکر شده، درباره سفر به ایران هشدار داد.وزارت خارجه آمریکا در بیانیه خود مدعی شده که شهروندان این کشور در ایران دارای امنیت نیستند و برخی از آنها که به ایران سفر کرده‌اند توسط این کشور دستگیر شده‌اند.دو هفته قبل وزارت خارجه انگلیس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد هشدار «نسبت به تمام سفرها جز سفرهای ضروری به ایران» لغو و اکنون تنها به مناطق هم مرز با افغانستان، پاکستان و عراق محدود شده است.
آیا «مسجد اهل‌سنت پونک» تخریب شد؟! + تصاویر
هفته گذشته رسانه‌های وهابی و معاند خبر کذبی مبنی بر تخریب یکی از مساجد اهل سنت در تهران، منتشر کردند.

به گزارش ابنا رسانه‌های وهابی و ضدانقلاب در سلسله پروژه‌های تفرقه افکنانه، این‌بار یکی از مساجد تهران را دست‌مایه رسیدن به اهداف شوم خود قرار دادند.

ماجرا از آنجایی آغاز شد که وبسایت شبکه وهابی کلمه با انتشار تصویری ــ که مربوط به تخریب مسجد فلسطینی‌ها توسط رژیم صهیونیستی در سال 1991 میلادی بود ــ ادعا کرد که نیروهای امنیتی و شهرداری تهران درحال تخریب مساجد اهل سنت هستند.

در بخشی از خبر مذکور آمده است: «گروهی از نیروهای اطلاعاتی ــ نظامی ایران، اقدام به تخریب نمازخانه "نبی رحمت" اهل سنت واقع در پونک تهران نمودند. این گروه شامل اعضای سپاه، وزارت اطلاعات و شهرداری تهران بوده‌اند».

پس از آن، برخی شخصیت‌های مطرح اهل سنت کشور به جای پیگیری برای اطلاع از صحت و سقم این ماجرا سخنان تفرقه‌انگیزی را مطرح کردند که خوراک رسانه‌ای معاندان تامین کرد.

واقعیت ماجرا ؟!

اهل سنت منطقه پونک از ابتدای سال 1393 در حال وسعت بخشیدن به یک واحد مسکونی به نام نمازخانه بودند که در طبقه همکف آن تراس غیرقانونی بنا کردند.

مدیریت این نمازخانه، پله‌هایی را از زیر زمین به طبقه همکف ساخته بود، تا هرچه بیشتر نمای مسجدی شکل پیدا کند.

دیوارها و تیغه‌هایی که در ابتدای ساخت این بنا در زیرزمین ساختمان بنا شده بود، تماماً برداشته و به یک سالن تبدیل شده بود.

حتی در مواردی به شهرداری تهران گزارش شد که دو بلوک ساختمان توسط سقفی غیرقانونی به هم متصل شده و تعداد زیادی دستشویی و وضو خانه به آن اضافه گردیده است.

این بدین معناست که عملاً یک "واحد ساختمانی" به یک "مسجد جامع" مبدل گشته است(!).

شهرداری تهران در دی‌ماه 1393 این بنا را بدلیل تخلفات مذکور پلمپ و پس مدتی با تعهد مالک، فک پلمپ کرد.

اما پس از فک پلمپ نیز مدیریت این واحد مسکونی به ادامه ساخت و سازها و تغییرات غیرقانونی در بنا پرداخت که شهرداری تهران مجدداً در تذکرنامه‌ای، یکماه مهلت برای اصلاح بنا داد.

این تذکر، بنا بر حکم کمیسیون ماده 100 و به دلیل تخلفات گسترده ساخت و سازی صادر و بر اصلاح کاربری آن تاکید شده بود.

در نهایت نیز پس از بی‌توجهی مالک یا مالکین، عوامل شهرداری در محل حاضر شده و قسمت‌های غیرقانونی بنا را تخریب کرد.

سقف کاذب غیرقانونی که شهرداری اصلاح کرد
آیا «مسجد اهل‌سنت پونک» تخریب شد؟! + تصاویر

دستشویی‌های متعدد یک واحد ساختمانی که شهرداری اصلاح کرد
آیا «مسجد اهل‌سنت پونک» تخریب شد؟! + تصاویر

توضیحات تکمیلی استاد حسینی قزوینی

 رییس شبکه جهانی ولایت نیز در این باره اظهار داشت: در خصوص این خبر با مسئولین ارشد شهرداری تهران تماس گرفتم، خبر تخریب نمازخانه اهل سنت پونک واقعی نیست و اخبار منتشر شده به هدف تشویش اذهان عمومی علیه وحدت جهان اسلام طراحی و نشر داده می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین استاد «سیدمحمد حسینی‌قزوینی» تصریح کرد: متاسفانه عکس‌های جعلی مربوط به تخریب یکی از مساجد فلسطین به عنوان تخریب این نمازخانه منتشر شده است و برخی فریب این نیرنگ دشمن را خورده‌ و علیه نظام سخن گفته‌اند.

وی افزود: در واقع تخریبی صورت نگرفته است، بلکه براساس اجرای قوانین شهری در مورد تغییر کاربری غیرمجاز، تنها برخی سازه‌های مرتبط به این نمازخانه و آن هم بخش‌های مربوط به اضافه بنا رفع انتفاع شده است. این با تخریبی که برخی رسانه¬ها مدعی هستند کاملا متفاوت است.

مدیر موسسه تحقیقاتی حضرت ولیعصر(عج) با بیان اینکه رعایت قوانین مدنی برای اتباع هر کشوری لازم است، خاطرنشان ساخت: ما به عنوان مسلمان اجازه نداریم قوانین حتی بلاد کفر را زیر پا بگذاریم، چه برسد به قوانین مدنی یک کشور اسلامی.

نمای سالم نمازخانه اهل سنت
آیا «مسجد اهل‌سنت پونک» تخریب شد؟! + تصاویر

 حسینی‌ قزوینی با اشاره به سوء استفاده رسانه‌های معاند از اطلاع رسانی اشتباه رسانه‌های اهل سنت گفت: قلع و تخریب کامل صورت نگرفته و فقط اضافه بنا در داخل ساختمان تخریب شده است. حتی یک آجر از نما و بنای اصلی ساختمان کم نشده است. متاسفانه ملاک اظهار نظر بسیاری در این مسئله براساس اخبار دروغ و خلاف واقع رسانه‌های معاند است.

وی همچنین از برخی علمای اهل سنت که در دام تفرقه‌ افکنی رسانه‌های معاند افتاده‌اند گلایه کرد و گفت: اینهمه مسجد در عراق و سوریه توسط وهابیت و حتی در خود عربستان توسط آل سعود تخریب شده است، درحالی‌که حتی یکبار هم محکوم نکرده‌اید و امروز این اتفاق را اینطور پُرطمطراق محکوم می‌کنید.

رییس شبکه جهانی ولایت ادامه داد: بر اساس آمار رسمی اهل سنت که اقلیت مذهبی ایران است بیش از 15 هزار مسجد در کشور دارند .
استاد حسینی قزوینی در پایان هشدار داد: معاندین با استفاده از فریب و تزویر به دنبال تفرقه افکنی میان شیعه و سنی و خدشه دار کردن امنیت ایران اسلامی هستند. شبکه‌های وهابی، رسانه‌های ضد انقلاب و حتی گروهک منافقین در این ماجرا هم قسم شده‌اند و همه باید مراقب باشند تا خدای ناکرده این نعمت عظیم سلب نگردد.

گفتنی است، مستند "از هیاهو تا واقعیت" با موضوع بررسی همسویی عوامل فتنه انگیزی رسانه‌ای در ماجرای نمازخانه پونک امروز پنج‌شنبه ساعت 21 و 23:30 از شبکه جهانی ولایت پخش خواهد شد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد