سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر عمرانی از اهواز

معاون وزیر کشور در بازدید از پروژه‌های گردشگری آبی اهواز؛
باید تلاش‌مان را بیش‌تر کنیم/وضعیت قطار شهری آن‌طور که باید نیست

فرهنگی و هنری  17:40:42 1394/05/14
945-12780-5 کد خبر

 بازدید از پروژه‌های گردشگری آبی اهواز با حضور معاون عمران و توسعه شهری و روستایی وزارت کشور صبح امروز (14 مرداد 94) انجام شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه خوزستان - هوشنگ خندان‌دل، معاون عمران و توسعه شهری و روستایی وزارت کشور، در این بازدید در جمع خبرنگاران گفت: من آخرین باری که اهواز آمدم اواخر پاییز سال گذشته بود. امروز که مجددا توفیق حضور در اهواز را یافتیم و از پروژه‌های گردشگری آبی بازدید کردم نشان می‌دهد که خیلی از کارهایی که در سال گذشته شروع کرده بودند در مراحل پایانی است و کارهای جدیدی را آغاز کرده‌اند.

 او گفت: ایده استفاده هر چه بهتر از محیط رودخانه و استفاده از آبی که این جا جریان دارد برای تلطیف روحیه زندگی شهری خیلی خوب جلو می‌رود. هم‌اکنون چهار پروژه استفاده از ورزش‌های آبی در ساحل رودخانه در حال انجام است که از نیمه‌های سال گذشته شروع شده‌اند و تا اواخر امسال به اتمام می‌رسند.

 معاون عمران و توسعه شهری و روستایی وزارت کشور با اشاره به این که ساحل سازی‌های نسبتا خوبی در حال اجرا است توضیح داد: با تمام این تفاصیل پتانسیل رودخانه کارون و نیازهای شهری شهر اهواز اقتضا می‌کند که تلاش‌های‌مان را بیشتر کنیم و این هدفی است که طی این بازدیدها دنبال می‌شود و امیدواریم شاهد شکوفایی بخش بیشتری از پتانسیل‌های کارون و شهر باشیم.

او درباره وضعیت قطار شهری اهواز گفت: وضعیت قطار شهری مطلقا آن طور که دلم می‌خواهد نیست. من در دولت جدید اولین بازدیدم را در سال 92 مقارن با روزهای آغازین کارم در اهواز انجام دادم و در آن بازدید کارها را بر حل و فصل مسایل قطار شهری اهواز متمرکز کردم و بعد از آن‌ها چند بار بازدید داشتم و دیدم که مطلقا پروژه فعال نیست. این در حالی است که در تمام نشست‌های قبلی اعلام کرده بودیم که متعهد می‌شویم تمام ظرفیت خودمان را برای حل و فصل مشکلات پروژه به کار بگیریم.

 او درباره توسعه و آبادانی کلانشهر اهواز گفت: واقعیت این است که استان خوزستان جنگ تحمیلی را پشت سر گذاشته و آثار ناشی آن خیلی طول می‌کشد تا کاملا زدوده شود. خوشبختانه آهنگ پیشرفت اقدامات در استان نسبت به بقیه استان‌ها بیشتر است. البته با این که آهنگ پیشرفت در استان خوب است اما کماکان فاصله داریم. امیدواریم که در زمان کوتاه‌تری بتوانیم فاصله‌ها را پر کنیم.

همچنین احمد سیاحی، معاون عمرانی استانداری خوزستان در حاشیه این بازدید، اظهارکرد: پروژه‌ها آبی - گردشگری تاکنون پیشرفت‌های خوبی داشته‌اند به شرط آن که در حداقل زمان ممکن آن‌ها را به پایان برسانیم چراکه تاکنون مردم تحمل کرده‌اند و ما هم نیز بحث‌های مفصلی را در صدا و سیما در این باره عنوان کردیم.

 او ادامه داد: امیدواریم با توجه به تلاشی که در حال صورت گرفتن است و با توجه به تامین اعتباری که انجام شده پروژه‌ها هر چه سریع‌تر تمام شوند تا مردم بتوانند به نحوه مطلوبی از آن‌ها استفاده کنند.

معاون عمرانی استانداری خوزستان بیان کرد: این پروژه‌ها در زمینه گردشگری کاملا تاثیرگذار هستند و قابلیت این را دارند تا بخش خصوصی در زمینه رودخانه‌ها، تالاب‌ها و غیر سرمایه‌گذار کنند.

در ادامه مهدی مداری، مدیرعامل عمران ساحل کارون، در این بازدید اظهارکرد: چهار پروژه در ساحل کارون اهواز به نام‌های پروژه آبی ـ گردشگری دز، پروژه آبی ـ گردشگری کرخه، پروژه آبی ـ گردشگری بهمن‌شیر و پروژه آبی ـ گردشگری اروند در حال ساخت است که طبق برنامه استانداری نیمه دوم سال افتتاح می‌شوند.

او ادامه داد: هر پروژه 100 میلیارد ریال اعتبار دارد که از سوی استانداری خوزستان تامین می‌شوند. همچنین هر پروژه در ساحل اهواز شامل رستوران، پارکینگ، کافی شاپ و اسکله است که هر اسکله شامل 50 عدد قایق و جت اسکی است.

مداری خاطرنشان کرد: این پروژ‌ها به صورت مسقیم و غیرمستقیم برای 400 نفر اشتغال‌زایی ایجاد می‌کنند و در رونق گردشگری به ویژه در فصل‌های گرم سال تاثیر به سزایی خواهند داشت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد