سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر از مسجدسلیمان

سرپرست اداره مهندسی شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان:
عملیات اصلاح باند پرواز فرودگاه مسجدسلیمان با جدیت در حال انجام است

سرپرست اداره مهندسی و ساختمان شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان در تشریح آخرین وضعیت راه‌اندازی فرودگاه این شهر از جدی بودن عزم مدیریت مناطق نفت‌خیز جنوب جهت راه‌اندازی این فرودگاه خبر داد.

خبرگزاری فارس: عملیات اصلاح باند پرواز فرودگاه مسجدسلیمان با جدیت در حال انجام است                

مهرداد آقابیگی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مسجدسلیمان اظهار کرد: با دستور استاندار خوزستان و تأکید مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، روند اصلاح باند پرواز فرودگاه مسجدسلیمان با نظارت مهندسین این شرکت با جدیت در حال انجام است.

وی افزود: با پایان یافتن مرحله مطالعات و طراحی باند پرواز مطابق با استانداردهای سازمان هواپیمایی کشور، پیمانکار اجرایی طرح نیز با طی کردن مراحل اداری انتخاب و عملیات اصلاح باند هم‌اکنون در حال اجراست.

سرپرست اداره مهندسی و ساختمان شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان در تشریح این خبر گفت: فاز نخست پروژه فرودگاه مسجدسلیمان که شامل بهسازی و ترمیم عوامل پروازی است با اعتبار بیش از 23 میلیارد ریال با مشارکت استانداری خوزستان و شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در حال اجراست.

آقابیگی طی توضیحی در خصوص عملیات اجرایی و پیشرفت آن عنوان کرد: اجرای عملیات تراش سطح آسفالت به منظور حذف ترک‌های سطحی باند ـ تمیز کاری سطوح تراشیده شده، 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی ادامه داد: خاکریزی مقاطع برداشت شده و تخریبی باند شامل مقاطع ابتدایی، میانی و انتهایی، خاکریزی لایه‌های آن در حال انجام است و در مجموع 25 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس، نخستین فرودگاه کشور به‌دنبال اکتشاف و فوران نفت در مسجدسلیمان در منطقه «یکمه» بخش گلگیر مسجدسلیمان به‌صورت یک باند خاکی احداث شد و به‌دنبال افزایش فعالیت شرکت نفت ایران و انگلیس در این منطقه و لزوم تردد کارشناسان انگلیسی فرودگاهی با باند آسفالتی بر فراز تپه‌ای مشرف بر شهر مسجدسلیمان احداث شد که تا سالیان سال مورد استفاده صنعت نفت بود و با کمرنگ شدن فعالیت‌های صنعت نفت و متعاقب آن پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی با واگذاری آن به هوانیروز کاربری آن به نظامی تغییر یافت.

با تصویب طرح بازگشایی مجدد فرودگاه مسجدسلیمان توسط هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران هم اکنون عملیات بهسازی و اصلاح باند پروازی فرودگاه مذکور توسط شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان در حال انجام است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد