سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار ورزشی استان

با ثبت قرارداد یکساله
«مارتیک خاچاطوریان» به خانه‌ بازگشت

«مارتیک خاچاطوریان» مربی ارمنستانی فصل گذشته تیم نفت مسجدسلیمان، که در دهه 80 با استقلال اهواز در فوتبال ایران چهره شد، دوباره به این تیم بازگشت و قرارداد خود را به ثبت رساند.

خبرگزاری فارس: «مارتیک خاچاطوریان» به خانه‌ بازگشت                

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، مارتیک خاچاطوریان مربی ارمنستانی تیم استقلال اهواز که فصل پیش در خدمت تیم نفت مسجدسلیمان در لیگ برتر بود، با حضور در هیئت فوتبال خوزستان قرارداد خود را به ثبت رساند.

خاچاطوریان در دهه 80 به ایران آمد و سال‌ها با مربیان مختلف در استقلال اهواز کار کرد، او همچنین سابقه حضور در آبادان و مربیگری در تیم صنعت نفت را دارا است.

قرارداد خاچاطوریان پس از تأیید مدارک این مربی توسط مسئول واحد نقل و انتقالات هیئت فوتبال استان ثبت شد.

رئیس اداره ورزش آبادان:
شورای ورزش آبادان در استان خوزستان نمونه ‌شد

رئیس اداره ورزش و جوانان آبادان گفت: شورای ورزش آبادان از سوی مدیر کل ورزش و جوانان خوزستان به دلیل عملکرد قابل قبول، شورای نمونه استان شد.

خبرگزاری فارس: شورای ورزش آبادان در استان خوزستان نمونه ‌شد                

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، پیمان ادیبی ظهر امروز در جلسه شورای ورزش آبادان ضمن تشکر از اعضای این شورا و نهادهای شهر آبادان به خاطر کمک‌هایی که به ورزش این شهر کرده‌اند، اظهار کرد: شورای ورزش آبادان به عنوان بهترین شورای ورزش استان شناخته شده و فرماندار آبادان نیز به عنوان رئیس این شورا، نمونه شناخته شد.

وی ادامه داد: چند دوره مسابقات جهانی به میزبانی‌ این شهر برگزار شد و برنامه‌های ورزشی بسیاری نیز در این مدت به ثمر نشست و هر چه تاکنون به انجام رسانده‌ایم لایق شهر آبادان بوده و افتخاراتی که برای این شهر کسب شد حاصل تلاش همگانی بوده است.

رئیس اداره ورزش و جوانان آبادان تصریح کرد: اما از امروز به بعد باید برای ورزش آبادان گریست، چرا که سالن‌های ورزشی ما در بدترین شرایط موجود قرار دارند و ورزشکاران ما در شرایط سختی به ورزش می‌پردازند.

ادیبی عنوان کرد: سالن‌های ورزشی فاقد سیستم سرمایشی هستند و اغلب با داشتن سقف‌های ایرانیت گرمای آبادان را چند برابر می‌کنند و عملاً استفاده از آن در روز به حداقل می‌رسد.

دبیر شورای ورزش آبادان تاکید کرد: زمین‌های ورزشی ما کم کم از بین می‌روند و کسی به فکر احیای آنان نیست، ما نمی‌توانیم همه بار این کارها را بر روی دوش یک ارگان و یا چند نهاد بگذاریم، همه دستگاه‌هایی که توان مالی دارند باید وارد کار شوند و در این زمینه کمک کنند.

وی ابراز کرد: همچنین پیست موتورسواری و اتومبیلرانی در آبادان موجود است که با هزینه‌ای ناچیز می‌توان از آن حفاظت و نگهداری کرد که آن نیز هنوز تأمین نشده است.

رئیس اداره ورزش و جوانان آبادان افزود: با این روال کار، پیست موتورسواری و اتومبیلرانی نیز از بین خواهد رفت، ضمن اینکه برنامه داریم که در آبادان یک رالی اتومبیل و موتورسواری خانواده تحت عنوان فرهنگ ترافیک برگزار کنیم.

ادیبی اشاره کرد: یک خوابگاه 300 نفره ورزشکاران نیز که بالغ بر 60 درصد پیشرفت داشته، نیمه کاره رها شده و با وجود صرف هزینه‌های بسیار برای احداث، در حال نابود شدن است.

وی یادآور شد: تیم شهید جهان نژادیان باعث افتخار شهر آبادان است و یکی از سهمیه‌های لیگ برتری این شهر به شمار می‌رود و تنها سهمیه استان در فوتبال ساحلی‌ست که به سختی به امورات خود را می‌گذراند.

رئیس اداره ورزش و جوانان آبادان گفت: این تیم حتی برای اعزام به مسابقات نیز دچار مشکل است، باید کمک کرد که مشکلات این تیم که برای ارگان‌ها هم بسیار ناچیز بوده، توسط نهادهایی که دارای توانایی مالی هستند برطرف شود تا سهمیه این شهر در لیگ برتر کشور کاسته نشود.

        

بلاتکلیفی آبی‌ها پیش از آغاز هفته دوم
استقلال ـ سیاه‌جامگان؛ شاید در غدیر

به دلیل خرابی نورافکن‌های ورزشگاه تختی اهواز، محل دیدار تیم‌های استقلال اهواز و سیاه‌جامگان مشهد هنوز مشخص نشده است.

خبرگزاری فارس: استقلال ـ سیاه‌جامگان؛ شاید در غدیر                

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، در هفته دوم لیگ برتر فوتبال کشور، تیم فوتبال استقلال اهواز پس از مدت‌ها در لیگ برتر، دیدار خود را در مقابل دیدگان هواداران خود برگزار خواهد کرد.

در همین راستا، نورافکن‌های ورزشگاه تختی همچنان با مشکل مواجه بوده و تعدادی از نورافکن‌ها از کار افتاده است.

بر همین اساس امکان اینکه مصاف استقلال اهواز با سیاه‌جامگان در ورزشگاه الغدیر اهواز برگزار شود وجود دارد.

اما این موضوع با واکنش مسئولان باشگاه استقلال همراه بوده و آنها از طریق مسئولان استانی درصدد رفع مشکل نور استادیوم تختی اهواز هستند تا بازی روز جمعه را در این ورزشگاه برگزار کنند.

استانداری خوزستان نیز در این رابطه قول مساعد داده و مدیرکل ورزش و جوانان نیز به دنبال تقاضای کانون هواداران استقلال اهواز پیگیر رفع مشکل شده است.

هیئت فوتبال خوزستان هم اقداماتی در راستای مشکل نور استادیوم تختی انجام داده ولی با توجه به کمبود زمان نتیجه قطعی حاصل نشده است.

باشگاه استقلال اهواز یکی دو روز فرصت خواهد داشت تا مقدمات برگزاری بازی روز جمعه در استادیوم تختی را با مساعدت نهادهای مرتبط فراهم کند.

به طور حتم اگر این اتفاق رخ ندهد، بازی استقلال اهواز و سیاه‌جامگان به استادیوم الغدیر منتقل خواهد شد، این روند استقلالی‌ها را خوشحال نمی‌کند، چون آن‌ها دوست دارند در مرکز شهر اهواز میزبان سیاه‌جامگان باشند تا تعداد تماشاگر بیشتری در ورزشگاه حاضر شوند.

فرماندار ویژه آبادان:
تشکیل کارگروه آسیب‌شناسی تیم فوتبال نفت آبادان ضروری‌ است

فرماندار آبادان بر تشکیل کارگروهی برای آسیب‌شناسی مشکلات تیم فوتبال صنعت نفت آبادان برای صعود به لیگ برتر تاکید کرد.

خبرگزاری فارس: تشکیل کارگروه آسیب‌شناسی تیم فوتبال نفت آبادان ضروری‌ است                

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، عزیزالله شهبازی ظهر امروز در جلسه شورای ورزش آبادان اظهار کرد: سال گذشته اتفاقات خوبی در ورزش آبادان رخ داد که ضمن اشاره به آن، باید از نهادهایی که در این راه ما را یاری کردند، تشکر کرد.

وی افزود: مسابقات بین‌المللی بوکس و کشتی فرنگی، حاصل همکاری و همدلی مسئولان و نهادهای شهر آبادان بود که روح نشاط و ورزش را به شهر آبادان هدیه کردند و همانا ورزش نیز از زیرساخت‌های سلامت جامعه به شمار می‌رود.

فرماندار ویژه آبادان تصریح کرد: اما در بحث زیرساخت‌ها ما نتوانستیم به زمین‌های ورزشی شهرستان اضافه کنیم و باید در این خصوص به طور جدی کار شود.

شهبازی در خصوص وضعیت تیم صنعت نفت آبادان که یکی از شاخصه‌های این منطقه به شمار می‌رود، ابراز کرد: در مورد باشگاه صنعت نفت حرف بسیار است اما، ما نخواستیم دخالت کنیم.

وی عنوان کرد: ضمن اینکه تلاش‌های مدیرعامل این تیم را ارج می‌نهیم اما باید عنوان کرد که نتوانستیم مردم را در این خصوص مجاب و آنها را از بابت صعود نکردن به لیگ برتر قانع کنیم.

معاون استاندار خوزستان تاکید کرد: باید در خصوص تیم صنعت نفت و موضوع عدم صعود این تیم در دو سال گذشته به لیگ برتر آسیب شناسی شود و پیشنهاد می‌کنم کارگروهی در این زمینه تشکیل شود.

شهبازی ادامه داد: در خصوص خرید امتیاز تیم فولادنوین نیز تلاش‌های بسیاری و جلساتی با هیئت مدیره و مجموعه امور ورزش وزارت نفت گرفته شد اما در نهایت وزارت نفت حاضر به هزینه کردن در این زمینه نشد.

وی اظهار کرد: کارهایی را که صنعت نفت در بحث ورزش و امکانات و تجهیزات انجام می‌دهد، گرچه خوب است اما زیرساختی نیست و باید کاری کرد که به زیرساخت‌های ورزش شهر کمک کرد، آن وقت می‌توانیم بگوییم که کاری انجام شده است.

فرماندار ویژه آبادان یادآور شد: باید این تیم بازیابی شود و برای صعود به لیگ برتر مهیا شود، در هر صورت این تیم با وجود آمار ارائه شده، از صعود بازمانده و یک شکست خورده محسوب می‌شود.

شهبازی در پایان بیان کرد: در آینده نشستی را با کارشناسان امر و اصحاب رسانه پیرامون بحث صنعت نفت برگزار کرده و ضمن ریشه‌یابی مشکلات، تصمیماتی در خصوص آینده این تیم اتخاذ خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد