سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر از هفتکل

مسئولان راه و شهرسازی استان می گویند: مطالعات در دو قطعه یکی از سه راهی غیزانیه تا نمره یک و دیگری از نمره یک تا باغملک در مجموع به طول 35کیلومتر انجام و هم اینک مطالعات قطعه نخست تمام شده و در مرحله اجرایی قرار دارد

کد خبر: ۵۲۰۲۹۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۱ - 28 July 2015
پس از وقوع دو دحادثه تلخ در ابتدای این هفته که به کشته شدن 7تن از هموطنانمان بویژه یکی از عکاسان رسانه های استان منجر شد و انتقادات وسیعی که به وضعیت این جاده در رسانه ها را در پی داشت حالا مسئولان اداره کل راه و شهرسازی هم حادثه خیز بودن این جاده را تایید و تاکید می کنند: این جاده یکی از محورهای حادثه خیز و خطرناک در کشور است.

به گزارش تابناک خوزستان، پیشتر در گزارش های مختلفی وضعیت نامناسب این جاده و تردد پرشمار کامیون ها و خودروهای سنگین در این جاده ی دو طرفه را گوشزد کرده بود و حالا معاون ساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی خوزستان در گفتگو با ایرنا با اشاره به وقوع سانحه مزبور در کیلومتر 25 از سه راهی غیزانیه به سمت هفتکل اظهار کرده است: محور اهواز - هفتکل - باغملک - ایذه - دهدز چهار محال و بختیاری تا سد کارون 4 به طول 250کیلومتر بر اساس آمار وقوع تصادفات پرمخاطره ترین محور ارتباطی در خوزستان و یکی از محورهای سانحه خیز و خطرناک در کشور است.

معاون مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان، بار دیگر وعده رسیدگی به وضعیت این محور پرتردد را به رسانه ها داده است، وعده ای که امیدواریم این بار عملیاتی شود.

به گفته مراد مهری، محور سه راهی غیزانیه به نمره یک ، 35 کیلومتر طول دارد که از مشخصات هندسی خوبی برخوردار است اما از آنجایی که این جاده دو طرفه است نمی تواند راه ایمنی در مقایسه با بزرگراه یک طرفه باشد.

وی اضافه کرد: نخستین اقدام وزارت راه و شهرسازی برای این محور با توجه به ترافیک موجود در آن با روزانه افزون بر شش هزار تردد، تبدیل این محور به محوری چهار خطه است.

مهری ادامه داد: این مساله از طریق وزارتخانه پیگیری شد که شرکت ساخت و توسعه راه ها مطالعات این قسمت از محور را از دو سال پیش شروع کرده بود.

وی گفت: این مطالعات در دو قطعه یکی از سه راهی غیزانیه تا نمره یک و دیگری از نمره یک تا باغملک در مجموع به طول 35کیلومتر انجام و هم اینک مطالعات قطعه نخست تمام شده و در مرحله اجرایی قرار دارد.

مهری اظهار کرد: آنچه راه و شهرسازی خوزستان برای ایمنی این محور می خواهد انجام دهد بهسازی و اصلاح جاده قدیمی در محدوده قبر سید تا نمره یک به طول 11کیلومتر واقع در سمت راست و شرقی جاده جدید است تا مسیر رفت وسایط نقلیه روی این قطعه باشد و مسیر بازگشت در محور جدید صورت گیرد.

وی گفت: این عملیات شامل اصلاح مسیر و روکش آسفالت است که با 60میلیارد ریال امسال به پایان می رسد و اعتبار مورد نیاز آن از طریق وزارت راه و شهرسازی و استانی تامین می شود.

مهری افزود: در اردیبهشت امسال برای اصلاح مجموع مسیر تصمیماتی گرفته شد که بعد از وقوع سانحه درگذشت علی هویسی و گفت و گویی که با استاندار خوزستان صورت گرفت محور ارتباطی حد فاصل قبر سید به سمت اهواز به طول 10کیلومتر با همکاری استانداری با 150میلیارد ریال بهسازی و اصلاح می شود.

وی افزود: این محور با تامین اعتبار مورد نیاز به مناقصه می رود و اجرایی می شود.

پلیس راه: جاده باید دو بانده شود
رییس پلیس راه خوزستان هم درباره وضعیت جاده هفتکل گفته است: محور حادثه ​خیز ایذه – هفتگل – باغملک به دلیل عدم تفکیک مسیر رفت و برگشت آن، خطرات و تصادفات رخ به رخ زیادی را موجب می​ شود.

وی افزود: میزان تردد در محور فوق با عرض جاده مطابقت ندارد و با توجه به تردد بالا در این محور، باید دو بانده شود، به این ترتیب که باندی دیگر در کنار مسیر فعلی احداث و مسیر رفت و برگشت در آن تفکیک شود. رییس پلیس راه خوزستان عنوان کرد: کارشناسی وقوع تصادفاتی از نوع شاخ به شاخ در هر محوری بر این امر دلالت دارد که جاده مورد نظر، ظرفیت و کشش ترافیک موجود را ندارد. مشکل محور محور ایذه، هفتگل و باغملک نیز از این دست است و کار اساسی برای رفع و کاهش تصادفات در آن، احداث باند دوم است.

قدرتی گفت: مجموعه راه و شهرسازی برای کاهش تصادفات در محور ایذه، هفتگل و باغملک می‌تواند اقدامات کوتاه‌مدتی انجام دهد که استفاده از علایم و تابلوهای هشدار دهنده و همچنین رفع برخی مشکلات جاده مانند وجود پیچ و قوس​هایی که موجب محدودیت دید می​شوند، از جمله این اقدامات است. این پیشنهادات از سوی پلیس راه خوزستان به مجموعه راه و شهرسازی استان ارایه شده که منتظر عملیاتی شدن آنها هستیم.

به نظر می رسد ضمن انجام یکسری اصلاحات و نصب علایم راهنمایی و محدود نمودن عبور و مرور وسایل نقلیه سنگین، اقدامات جدی و عملیاتی برای چهارخطه (دوبانده) شدن این جاده آغاز شود و چهارخطه شدن مسیر در ایستگاه مطالعات و مناقصه و... متوقف نشود و وعده های پیشین دوباره به فراموشی سپرده نشود.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد