سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار ورزشی خوزستان

آخرین خرید استقلال اهواز از شهرداری تبریز
ورزشی  0:58:44 1394/05/06
945-3881-5 کد خبر

هافبک دفاعی تیم فوتبال شهرداری تبریز با تیم استقلال اهواز قرارداد بست.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، غلام عباس آشوبی پس از توافق با مسوولان باشگاه استقلال اهواز، برای یک فصل این تیم را همراهی خواهد کرد.آشوبی آخرین خرید استقلال اهواز پیش از آغاز فصل پانزدهم لیگ برتر کشور محسوب می شود.

مدافع فصل گذشته تیم فوتبال فولادنوین خوزستان به فولادخوزستان پیوست.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، عارف آغاسی پس از توافق با مسوولان باشگاه فولاد، فصل آینده در این تیم توپ خواهد زد.باشگاه فولادخوزستان پیش از این با لئوناردو مساریچ، ماتیاس چاگو، علیرضا سلیمی، مهرداد جماعتی، اسماعیل شریفات، مهدی بدرلو و بهمن کامل، حسین مالکی، مهدی دغاغله، مهرداد بشاگردی، اکبر ایمانی، محمدرضا خانزاده، حسین ابراهیمی و امیرحسین فشنگچی به توافق رسیده بود.

استقلال اهواز سه بازیکن لیگ برتری جذب کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، سیدعلی حسینی بازیکن فصل گذشته پیکان و محمد غلامی و سعید قزل‌گچلی بازیکنان فصل قبل پدیده خراسان، پس از توافق با مسوولان باشگاه استقلال اهواز، به عضویت این تیم درآمدند.قرارداد هر سه بازیکن برای مدت یک فصل است.

امیر هواشمی به عنوان رییس جدید هیات ووشو خوزستان انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، مجمع انتخاب رییس هیات ووشو استان امروز (دوشنبه) در اداره کل ورزش و جوانان خوزستان برگزار شد.

در این مجمع مهدی علی​نژاد (رییس فدراسیون ووشو)، فرامرز کیانی​زاده (مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان) و مظفر علیشائی (معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان خوزستان) حضور داشتند.

مهدی نقیبی، میثم برون و امیر هواشمی، کاندیدای احراز ریاست هیات ووشو خوزستان بودند که برون با عدم شرکت در مجمع، انصراف خود را از کاندیداتوری ریاست این هیات اعلام کرد.

در پایان رای​گیری، هواشمی از مجموع 15 رای، 14 رای را به خود اختصاص داد و به عنوان رییس جدید هیات ووشو خوزستان انتخاب شد. همچنین نقیبی دیگر کاندیدای این مجمع، یک رای را به خود اختصاص داد.

امیرحسین فشنگچی هافبک فصل گذشته پیکان تهران با فولادخوزستان قرارداد بست.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، فشنگچی پس از توافق با مسوولان باشگاه فولاد برای یک فصل با این تیم قرارداد امضا کرد.

باشگاه فولادخوزستان پیش از این با لئوناردو مساریچ، ماتیاس چاگو، علیرضا سلیمی، مهرداد جماعتی، اسماعیل شریفات، مهدی بدرلو و بهمن کامل، حسین مالکی، مهدی دغاغله، مهرداد بشاگردی، اکبر ایمانی، محمدرضا خانزاده و حسین ابراهیمی به تفاهم رسیده بود. 

باشگاه فولاد با نظر دراگان اسکوچیچ در حال مذاکره با یک مهاجم خارجی نیز است.

جشنواره مینی​والیبال خوزستان با عنوان یادواره “شادروان حسین معدنی و روز مینی​والیبال“ برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، این مسابقات هفتم تا نهم مردادماه در سالن نفت شهرستان آبادان برگزار می​شود.

پیش​بینی می​شود 40 تیم از سراسر استان در این رقابت​ها که با هدف کشف استعدادها برگزار می​شود، شرکت کنند. 

جشنواره مینی​والیبال کشوری نیز 10 روز پس از برگزاری رقابت​های استانی انجام می​شود و قرار است از هر استان چهار تیم در این مسابقات شرکت کنند.  جشنواره کشوری هم احتمالا به صورت منطقه​ای برگزار خواهد شد.

رییس فدراسیون ووشو گفت: این رشته بسیار به قرار گرفتن جزو رشته‌های المپیک نزدیک شده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، مهدی علی‌نژاد در مجمع انتخاب رییس هیات ووشو استان که امروز (دوشنبه) در اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: ابتدا درگذشت علی هویسی عکاس خبرگزاری ایسنا را تسلیت می‌گویم و امیدوارم روحش قرین رحمت الهی قرار بگیرد و خداوند به جامعه رسانه خوزستان صبر دهد. به آقای هواشمی هم به دلیل انتخاب مجدداش به عنوان رییس هیات ووشو استان تبریک عرض می‌کنم و از آقای نقیبی (کاندیدای احراز پست ریاست هیات ووشو استان) به دلیل حضورشان در این مجمع تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: ووشو رشته‌ای است که قدمت 5000 ساله و خاستگاه چینی دارد. از سال 1987 فدراسیون آسیایی‌اش و از سال 1990 فدراسیون جهانی‌اش شکل گرفت. از سال 1990 وارد بازی‌های آسیایی شد و تاکنون هم حضور دارد. اولین دوره مسابقات جهانی در سال 1991 برگزار شد و تا امروز 150 کشور عضو فدراسیون جهانی ووشو هستند که در مقابل با دیگر فدراسیون‌های جهانی عدد قابل توجهی است. در سال 2004 توسط کمیته بین‌المللی المپیک این رشته به رسمیت شناخته شد. دو سال قبل برای اولین بار در لیست هشت ورزش متقاضی حضور در المپیک قرار گرفت و نزدیک به یک ماه پیش به دلیل تغییراتی که در قوانین IOC صورت گرفت،‏ به میزبان این اختیار داده شد که دو رشته را بتواند به بازی‌های المپیک اضافه کند.

رییس فدراسیون ووشو با بیان این‌که لیستی از هشت رشته توسط فدراسیون بین‌المللی المپیک به توکیو میزبان المپیک 2020 معرفی شد، گفت: ووشو مجددا در این لیست است و به شدت این رشته به المپیک نزدیک شده است. ما خیلی امیدوار هستیم که ووشو در المپیک ورود پیدا کند. در المپیک 2020 فکر نمی‌کنم این رشته حضور داشته باشد ولی احتمال زیاد ووشو را در المپیک 2024 خواهیم دید.

وی ادامه داد: ایران در این شرایط سه دوره پیاپی نایب‌قهرمانی دنیا را به دست آورده و مکان خود را تثبیت کرده است. همچنین خوزستان نیز در کشور رتبه چهارم را به خود اختصاص داده که این هم به راحتی به دست نیامده و زحمات هیات، اداره‌کل ورزش و جوانان، استعدادها و مربیان خوزستانی باعث به وجود آمدن این موفقیت شده است. سه نفر از تیمی که یکشنبه به مسابقات جوانان آسیا اعزام می‌شود،‏ از خوزستان و از این سه نفر، دو نفر از شهرستان ایذه هستند و این جای خوشحالی دارد. امیدواریم شرایط بهتر از این هم بشود و اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان هم حتما کمک‌های لازم را انجام دهد.

علی‌نژاد با بیان این‌که مسوولان استان مساله استعدادیابی را هم جدی بگیرند، عنوان کرد: آینده این رشته را بسیار روشن می‌بینم. ان‌شاالله بتوانیم موفقیت‌های خوبی هم به دست آوریم. از آقای کیانی‌زاده مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان به دلیل کمک‌هایی که انجام می‌دهد، تشکر می‌کنم. به هر حال امیدوارم شرایط به گونه‌ای باشد که مسابقات کشوری در بهمن ماه به میزبانی خوزستان برگزار شود و ووشوکاران کشور با خاطره خوب از این استان خارج شوند.

وی در پایان گفت: در سال 2014 کارگاهی برگزار شد که بهترین‌های جهان در این کارگاه حضور داشتند که خوشبختانه فرشاد عربی از ایران و خوزستان جزو آن ورزشکاران نخبه‌ای بود که توسط فدراسیون جهانی دعوت شد. امیدوارم این استان نفرات بیشتر از این هم به تیم‌ملی معرفی کند و نهایتا این چرخه به گونه‌ای پیش رود که بتوانیم خدمات بیشتری در اختیار جوانان این استان قرار دهیم.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: در چند سال گذشته با وجود مشکلات مالی این اداره‌کل، هیات ووشو عملکرد خوبی داشته است. به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، فرامرز کیانی​زاده در مجمع انتخاب رییس هیات ووشو استان که امروز (دوشنبه) در اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: جا دارد درگذشت علی هویسی، عکاس خیلی خوب خبرگزاری ایسنا را به این خبرگزاری، خانواده​اش و اصحاب رسانه تسلیت عرض کنم. همچنین انتخاب آقای هواشمی را به عنوان رییس هیات ووشو استان تبریک می‌گویم. از آقای نقیبی (کاندیدای احراز پست ریاست هیات ووشو استان) هم که در این مجمع حضور داشتند تشکر کنم و امیدوارم با توجه به جوان بودن و دیدگاه​های خوبی که دارد، بیشتر از او در این هیات استفاده شود. وی ادامه داد: طی سال‌های اخیر کار کردن در ورزش سخت شده است و به دلایل مختلفی تقریبا تمام منابع درآمدی این اداره‌کل قطع شده است. به هر حال کار کردن در این شرایط، سخت بود اما با همه این اوصاف هیات ووشو و آقای هواشمی خوب کار کردند و عملکرد و برنامه​شان مطلوب بود. مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان با بیان این‌که امیدوارم این هیات در ادامه فعالیتش هم تلاش مضاعفی داشته باشد، گفت: با توجه به شرکت​های مختلف و امکاناتی که در استان وجود دارد، مطمئنا سال 94 وضعیت ورزش استان بهتر خواهد شد. البته سال گذشته هم با تمام مشکلات‌مان، خیلی خوب کار کردیم و آقای مقتدایی، استاندار خوزستان هم به عملکرد خوب این اداره‌کل اشاره داشت. وی در پایان گفت: امیدوارم مجمع هیات ووشو خوزستان حداقل سالی یک‌ بار تشکیل شود و نباید به این صورت باشد که اعضای مجمع اکنون از این جلسه خارج شوند و چهار سال دیگر برگردند. همه اعضای هیات باید با هم همکاری داشته باشند و امیدوارم سال 94 سال خوبی برای ووشو استان باشد.

سرپرست باشگاه فولادخوزستان از تغییرنام تیم فوتبال فولاد نوین خوزستان به فولاد خوزستان ب خبر داد.

علیرضا اژدری​زاده در گفت​وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، اظهار کرد: با توجه به آیین​نامه سازمان لیگ مبنی بر این که تیم​هایی که از یک منبع مالی تغذیه می​شوند، تیم ب محسوب می​شوند، نام تیم فولاد نوین خوزستان به فولادخوزستان ب تغییر کرد.

وی افزود: امسال تیم ما در لیگ دسته دو کشور با عنوان تیم فولاد خوزستان ب فعالیت می​کند و سعی می‌کنیم دوباره با یک برنامه‌ریزی خوب، به لیگ دسته یک صعود کنیم و در این لیگ ماندگار شویم. طبق آیین​نامه جدید نیز تیم​های ب نمی​توانند به لیگ برتر صعود کنند و نهایت فعالیت آن​ها، در لیگ دسته یک است.

سرپرست باشگاه فولاد خوزستان افزود: در کل دنیا به این صورت است که تیم​های ب نمی​توانند به لیگ برتر صعود کنند. ما در لیگ یک بیشتر به دنبال پرورش بازیکن هستیم و مزیت باشگاه فولاد که دارای تیم ب است نسبت به باشگاه​هایی که تیم ب ندارند، این است که در طول فصل می​توانیم طی سه نوبت بازیکنان​مان را با تیم اصلی فولاد جابه‌جا کنیم.

وی گفت: خود من نیز به فدراسیون پیشنهاد دادم که برای تیم​های ب که در لیگ یک قهرمان می​شوند، پاداشی از سوی تیمی که قرار است به جای آن در لیگ برتر شرکت کند، در نظر گرفته شود و آن تیم، طبق آیین​نامه فدراسیون و نظارت آن موظف به پرداخت این پاداش باشد که با این کار، هم تشویق مالی وجود خواهد داشت و هم این که مجموعه، بی​تفاوت و بی​انگیزه نخواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد