سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی روز

  1. اوباما با اشاره به ایران: جمهوریخواهان حرف های خنده دار می زنند
رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس خبری مشترک با نخست وزیر اتیوپی در آدیس آبابا درباره اظهارات یکی از نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا درباره ایران که گفته بود توافق هسته ای با ایران اسرائیلی ها را به سمت کوره های ادم سوزی سوق می دهد تاکید کرد در مبارزات انتخاباتی آنها حرفهای خنده دار زیادی زده می شود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی ام اس ان بی سی، باراک اوباما درباره اظهارات اخیر مایک هاکبی فرماندار سابق و نامزد ریاست جمهوری آمریکا درباره ایران گفت اظهارات مایک هاکبی بخشی از الگویی کلی است که مسخره و خنده دار به نظر می رسد. یکی از سناتورها گفته بود جان کری خلبانش را با مشت زده است. همچنین یکی از سناتورها که نامزد ریاست جمهوری هم شده است گفته است که من بزرگترین حامی دولتی تروریسم هستم. اینها رهبران حزب جمهوریخواه هستند. بخشی از آنچه که به لحاظ تاریخی آمریکا را به کشوری بزرگ و مهم تبدیل کرده است ، وقتی به مسئله سیاست خارجی توجه می کنیم، این است که آمریکا این مسائل را بسیار جدی تلقی می کند، به این علت که مسائل جنگ و صلح دغدغه بسیار بزرگی برای آمریکاست زیرا پیامدهای بسیار بزرگی دارد.

دبی هم از برداشتن تحریم ایران استفاده می کند

این منطقه در جنوب خلیج فارس که یکی از مهمترین مراکز بازرگانی جهان است هم اکنون میزبان 10 هزار بازرگان ایرانی و شرکت های بازرگانی این کشور است.
دبی هم از برداشتن تحریم ایران استفاده می کندمجله اکونومیست، دبی را یکی از بزرگترین استفاده کنندگان اقتصادی از توافق هسته ای ایران دانست.

به گزارش عصرایران، مجله اکونومیست در گزارشی نوشت منطقه دبی یکی از بزرگترین بهره برداران اقتصادی از حل مسئله هسته ای ایران و به دنبال آن، رفع تحریم های اقتصادی علیه تهران و بازشدن دوباره بازار ایران مقابل سرمایه گذاران خارجی است.

این مجله اضافه کرد: دبی که برای مدت زمان طولانی تحریم ها به مقصدی برای تجار و سرمایه گذاران ایرانی تبدیل شده بود هم اکنون آماده است ورودی اصلی فعالیت های بازرگانی و سرمایه گذاری های ایران باشد.

این منطقه در جنوب خلیج فارس که یکی از مهمترین مراکز بازرگانی جهان است هم اکنون میزبان 10 هزار بازرگان و شرکت بازرگانی ایرانی است. امارات بعد از چین همچنان بزرگترین شرکت تجاری ایران است. البته قبل از این و به دلیل تحریم ها از سال 2011 تبادل تجاری میان ایران و امارات کاهش یافه بود.

تحلیلگران می گویند افزایش رشد اقتصادی ایران باعث افزایش پول ها و کالاهایی عبوری از امارات و افزایش آمار رفت و آمد گردشگران ایرانی به دبی می شود.

هم اکنون تعداد پروازها میان تهران و دبی به 50 پرواز در هفته می رسد. علاوه بر این، پروازهای دیگری نیز میان شهرهای ایران و دبی انجام می شود.

شرکت هواپیمایی فلای دبی تعداد پروازهایش در ایران را از دو شهر به  9 شهر در سال جاری میلادی افزایش داده است.
همچنین بندر "جبل علی" امارات نیز جایگاه خود را به عنوان یک نقطه اصلی برای انتقال کالا به ایران تقویت کرده است.
نامزد جمهوریخواه: نباید این توافق احمقانه تصویب شود
هاکابی افزود: من تمام متن این توافق را خواندم. تقریبا در همه زمینه ها در مقابل ایران عقب نشینی کرده ایم. باید جلوی این توافق را گرفت."
"مایک هاکابی" فرماندار سابق آرکانزاس و یکی از 16 نامزد حزب جمهوریخواه برای رقابت در انتخابات سال آینده ریاست جمهوری آمریکا از دموکرات ها و جمهوریخواهان کنگره خواست توافق هسته ای با ایران را تصویب نکنند.نامزد جمهوریخواه: جمهوریخواهان و دموکرات های کنگره نباید این توافق احمقانه را تصویب کنند

به گزارش عصر ایران هاکابی در گفت و گو با وب سایت محافظه کار آمریکایی " بِیت بارت" با "احمقانه" خواندن توافق هسته ای با ایران گفت:"سیاست خارجی اوباما سست ترین سیاست خارجی یک رییس جمهور در طول تاریخ آمریکاست."

او با اشاره به اینکه تمام متن توافق هسته ای با ایران را با دقت خوانده است افزود:"در این توافق، دولت اوباما بسیار ساده لوحانه به ایرانی ها اعتماد کرده است. با این کار او اسراییلی ها را به آستانه کوره های آدم سوزی (در دوران هلوکاست) کشانده است."

هاکابی افزود:"این توافق یکی از احمقانه ترین کارهاست. باید دموکرات ها و جمهوریخواهان کنگره و مردم آمریکا این توافق را رد کنند. من تمام متن این توافق را خواندم. تقریبا در همه زمینه ها در مقابل ایران عقب نشینی کرده ایم، باید جلوی این توافق را گرفت."

هاکابی همچنین در این مصاحبه  با حملات شخصی به اوباما، میزان عشق و علاقه او به آمریکا را زیر سوال برد و گفت او ذاتا یک آمریکایی نیست و به همین خاطر تعهد زیادی به منافع و امنیت آمریکا ندارد.

در مقابل این اظهارات "دبی واسرمن شولتز" نماینده دموکرات کنگره و رییس کمیته ملی دموکرات ها، اظهار کرد هاکابی باید به خاطر این اظهارات به شدت غیر مسئولانه از مردم آمریکا و جامعه یهودیان این کشور عذرخواهی کند.

بر اساس نظر سنجی اخیر شبکه خبری سی ان ان آمریکا هاکابی در میان نامزدهای جمهوریخواه در رده 5 نامزد اصلی پرطرفدار است.

نامزدهای جمهوریخواه که تعداد آنها هم اینک به 16 نفر رسیده است تا زمان نخستین مناظره انتخاباتی خود در 6 آگوست (9 روز دیگر) رقابت سختی دارند چون تا این تاریخ باید  10 نفر نخست از بین 16 نامزد برای رقابت درون حزبی به منظور کسب نامزدی نهایی  حزب جمهوریخواه انتخاب شوند و 6 نامزدی که در نظر سنجی ها در پایین ترین رده ها قرار گرفته اند باید از صحنه انتخابات کناره گیری کنند.

شورای دموکراتیک ملی یهودیان (NJDC) اما با حمایت از اظهارات هاکابی از دیگر نامزدهای جمهوریخواه نیز درخواست کرد برای جلوگیری از تصویب توافق هسته ای با ایران در کنگره وارد عمل شوند.

مایکل هاکبی کیست؟


مایکل دیل "مایک" هاکبی (متولد ۱۹۵۵) سیاستمدار آمریکایی است که به عنوان ۴۴ مین فرماندار آرکانزاس (۱۹۹۶–۲۰۰۷) مشغول به کار بود. براساس متن منتشر شده در ویکی پدیا، او از نامزدهای انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری حزب جمهوریخواه در سال ۲۰۰۸ بود که در رای نمایندگان برگزیننده دوم و در رای مردمی پس از جان مک‌کین و میت رامنی سوم شد.

هاکبی کشیش بپتیست جنوبی و کتاب‌های پرفروش بسیاری تألیف کرده است. او همچنین مجری برنامه‌های سیاسی رادیویی، خواننده و سخنران نیز هست.

او هم اکنون مجری تاک شوی هاکابی در فاکس نیوز است. وی برای کم کردن ۵۰ کیلوگرم از وزن خود شهرت یافته‌است.
توقف پروژه های عمرانی ایران در سودان
وزیر سودانی: محمود احمدی نژاد رئیس جمهور وقت ایران در سفر سال 2012 خود به سودان وعده داد وامی برای ساخت پل بر رودخانه نیل در پایتخت سودان را ارائه کند.
توقف پروژه های عمرانی ایران در سودانمقامات سودان از توقف حمایت مالی ایران از برخی پروژه های عمرانی در این کشور خبر دادند.

به گزارش عصرایران، روزنامه سعودی الریاض نوشت: یک مقام ارشد سودانی اعلام کرد ایران اجرای پروژه های عمرانی حیاتی وعده داده شده در این کشور را متوقف کرده است. ایران وعده داده بود این پروژه ها را اجرایی و تامین مالی کند.

دولت سودان نیز قراردادها با شرکت های ایرانی را متوقف کرده و به دنبال شرکت های جایگزین است.

"احمد قاسم" وزیر امور زیرساخت های سودان گفت تهران اجرای پروژه های عمرانی بزرگ در سودان را متوقف کرده است از جمله این طرح ها می توان به طرح ساخت پل در پایتخت و پروژه ایستگاه آب در شهر ام درمان اشاره کرد.
وی افزود: محمود احمدی نژاد رئیس جمهور وقت ایران در سفر سال 2012 خود به سودان وعده داد وامی برای ساخت پل بر رودخانه نیل در پایتخت سودان ارائه کند. احمدی نژاد شخصا از محل اجرای این پروژه ها بازدید و کسب اطلاع کرده بود.

این وزیر سودانی ادامه داد: یکی از شرکت های ایرانی ساخت این پل را آغاز کرد ولی به صورت ناگهانی کار را متوقف کرد زیرا به طور ناگهانی دولت ایران تزریق پول به این پروژه را متوقف کرده بود.روابط میان تهران و خارطوم در ماه سپتامبر گذشته به صورت ناگهانی کاهش یافت. سودان ضمن اعلام کاهش سطح روابط با تهران، مراکز فرهنگی ایران در سودان را تعطیل کرده و به رایزن فرهنگی ایران 72 ساعت برای ترک سودان مهلت داده بود.سودان علاوه بر این در ائتلاف نظامی عربستان سعودی علیه یمن مشارکت دارد و روابط خود را با دولت جدید عربستان سعودی تقویت کرده است.
هم اکنون سه فروند جنگنده ارتش سودان در حملات سعودی علیه یمن حضور دارد.
نیروهای ارتش و مردمی عراق مناطقی در اطراف رمادی، مرکز استان الانبار را پاکسازی کرده‌اند و به ۵ کیلومتری دروازه‌های شهر رسیده‌اند.بنا: در شرایطی که شبکه‌های تلویزیونی عراق، اعلام خبر مهمی را برای ساعات آینده وعده داده‌اند، نیروهای امنیتی این کشور در ادامه عملیات آزادسازی استان الانبار و شهرهای الرمادی و فلوجه، وارد دانشگاه الانبار شدند. یک منبع در مدیریت تبلیغات جنگی عراق گفت که به دنبال هجوم وسیع نیروهای امنیتی و الحشد الشعبی (نیروهای مردمی) که از دو روز پیش در منطقه عمومی شهر الرمادی آغاز شده بود، این نیروها توانستند به دانشگاه الانبار برسند.نیروهای عراقی با ورود به این دانشگاه، پرچم این کشور را بر فراز ساختمان‌های آن به اهتزاز درآوردند.دانشگاه الانبار «دژ مستحکم داعش» لقب گرفته بود که به طور کامل آزاد شده و پرچم عراق بر بالای آن به اهتزاز درآمد.«عید عماش» سخنگوی شورای استان الانبار در بیانیه‌ای با اشاره به آزادسازی دانشگاه الانبار از دست تروریست‌های داعش پس از درگیری های شدید با تروریست‌ها گفت: آزادسازی دانشگاه الانبار، مقدمه‌ای برای آزادسازی کامل این استان از دست داعش محسوب می‌شود.دانشگاه الانبار یکی از دانشگاه‌های بزرگ در شهر الرمادی است که در سال ۱۹۸۷ تاسیس شد و اکنون دارای ۲۱ دانشکده است.دستگاه مبارزه با تروریسم عراق ضمن اعلام آزادسازی کامل دانشگاه الانبار تاکید کرده که نیروهای عراقی مناطقی در اطراف رمادی، مرکز استان الانبار را نیز پاکسازی کرده‌اند و به ۵ کیلومتری دروازه‌های شهر رسیده‌اند.

شبکه‌های تلویزیونی، از جمله العراقیه شبکه رسمی عراق با یک زیر نویس اعلام کرده‌اند که در ساعات آینده، خبرهای مهمی برای ملت عراق خواهند داشت و ساعات تعیین کننده خواهد بود.

نیروهای عراقی شامل الحشد الشعبی، امنیتی و عشایر منطقه همچنین توانستند خطوط دفاعی تروریست‌های داعش را در منطقه التامیم در غرب الرمادی بشکنند.

تپه المشیده در شرق الرمادی نیز از دیگر مناطقی است که منابع امنیتی عراق خبر آزادی آن را بامداد امروز به رسانه ها اعلام کردند.

تروریست‌های داعش در تابستان گذشته بخش‌هایی از خاک عراق از جمله استان الانبار را اشغال کردند.

نیروهای عراقی در ماه‌های اخیر با انجام عملیات گسترده‌ای، تلاش می‌کنند تا مناطق اشغالی را آزاد کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد