سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر از مترو اهواز

آیا توافق هسته‌ای به کمک مترو اهواز می‌آید؟
اجتماعی  8:58:7 1394/05/04
945-714-5 کد خبر

مدیرعامل سازمان قطار شهری شهرداری اهواز با اشاره به شرایط مالی این پروژه گفت: با حصول توافق هسته‌ای، انتظار می​رود شرایط آزاد شدن فاینانس نیز به سرعت ابلاغ شود.

عباس هلاکویی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، اظهار کرد: پس از انجام توافق هسته​ای، انتظار داریم که یک شرایط قانونی برای آزاد شدن فاینانس و اعتبارات ارزی پیش آید و بتوان پروژه​های قطار شهری را در کشور نسبت به گذشته بیشتر پیش برد. 

وی ادامه داد: البته برخی می​گویند که تا بهتر شدن شرایط و آزاد شدن این اعتبارات و همچنین ابلاغ آن جهت پیشبرد عملیات احداث مترو زمان زیادی سپری خواهد شد. اما سازمان قطار شهری اهواز همچنان برای نتیجه​بخش بودن تلاش​ها، مصرانه پیگیر این موضوع است. 

مدیرعامل سازمان قطار شهری شهرداری اهواز اظهار کرد: بانک​ها تا قبل از توافق تمایلی به در اختیار گذاشتن اعتبارات ارزی به پروژه‌های مترو نداشتند اما اکنون می​توان امیدوار بود که اوضاع بهتری ایجاد شود و در این جهت به بانک​ها نیز کمکی صورت بگیرد. البته ما در اهواز قصد داریم بانک عامل خود را از تجارت به بانک صنعت و معدن تغییر دهیم. 

وی ادامه داد: پرونده پروژه مترو اهواز از سال 88 در اختیار بانک تجارت بوده و اکنون به دستور استاندار در تلاش هستیم بانک عامل را تغییر دهیم تا با توجه به شرایطی که در کشور ایجاد شده بتوان فصل جدیدی برای متروی اهواز باز کنیم. 

هلاکویی افزود: دستگاه​های TBM اکنون در نزدیکی رودخانه کارون از حفاری متوقف شده​اند و پیمانکار پروژه در تلاش برای تامین مالی جهت خرید امکانات برای ورود به رودخانه کارون است چرا که ادامه تونل در رودخانه کارون امکانات خاصی را لازم دارد و پیمانکار باید تمام امکانات را بدون هیچگونه کم و کسری در اختیار داشته باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد