سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر از خرمشهر

امام جمعه خرمشهر خبر داد
ورود 75 شهید دفاع مقدس در روز دوشنبه از مرز شلمچه

امام جمعه خرمشهر، خبر از ورود 75 شهید گلگون کفن در روز دوشنبه از مرز شلمچه را داد و از مردم خواست استقبالی با شکوه از این پیکر های مقدس داشته باشند.

خبرگزاری فارس: ورود 75 شهید دفاع مقدس در روز دوشنبه از مرز شلمچه                

به گزارش خبرگزاری فارس از خرمشهر، سید نبی موسوی‌فر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، اظهار کرد: اینکه چگونه توافق بر سر مسئله‌ای که 35 سال مورد اختلاف بوده می‌تواند تا این حد مایه شادمانی غرب شود و این امر که چگونه با این سرعت سازمان بین الملل پیش نویسی، تصویب و یک بند در آن قرار داده شده، برای من سوالی مبهم است.

وی با تشکر از تلاش‌های تیم مذاکره کننده ایران و با یادآوری این نکته که تیم مذاکره کننده تنها موظف به مذاکره در مورد موضوع هسته‌ای بوده است، عنوان کرد: این سوال برای من باقی است که تیم مذاکره کننده با وجود تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم مذاکرات تنها در مورد مسائل هسته‌ای، با چه حق و اجازه‌ای به مذاکره در مورد تسلیحات نظامی پرداختند؟

امام جمعه خرمشهر ادامه داد: شش مصوبه‌ای که در طرح پیش نویس بود و در دفعات پیشین مورد توافق ما قرار نگرفت، اینک و در قالب یک بند در پیش نویس قطعنامه به تصویب رسید و مورد امضا قرار گرفت، که این، می‌تواند زمینه‌ساز مشکل باشد.

موسوی‌فر با یادآوری طی شدن سه مرحله برای تایید نهایی این پیش نویس و همچنین اظهارات اخیر تیم مذاکره کننده در مورد اقتدار ملت به عنوان مهمترین عامل بازدارنده از تجاوز دشمنان، خاطرنشان کرد: ما نیز اعتقاد داریم که اقتدار مردم ایران و پیامبر گونه مقام معظم رهبری مهمترین عامل بازدارنده است اما نمی‌توان این امر را نادیده گرفت که با امضای این توافق نامه می‌توان اجازه تشکیل اجتماع و ایجاد جنگ جهانی علیه ایران را به آنها داد.

وی در ادامه بیان کرد: امیدواریم خیلی زود با درایت‌های رهبر معظم انقلاب به توافقی دست یابیم که زمینه توسعه اقتصادی را فراهم سازد.

موسوی‌فر، ایجاد فضای کاذب در کشور را ناصحیح دانست و خاطرنشان کرد: رفع مشکلات اقتصادی کشور نیازمند طی شدن برهه زمانی قابل توجه است.

*نماز جمعه کنگره باشکوه هفتگی

امام جمعه خرمشهر در فراز دیگری از خطبه‌ها به قرار گرفتن در آستانه پنجم مرداد سالروز اقامه نخستین نماز جمعه توسط امام راحل اشاره کرد و گفت: در اسلام سه اجتماع با شکوه وجود دارد و نماز جمعه نیز یکی از این سه اجتماع عظیم است.

وی نماز جمعه را کنگره عظیم هفتگی خواند و افزود: نماز جمعه اجتماع عظیمی و پرشکوه است که می‌تواند منشا خیرات و برکات بسیار باشد.

موسوی‌فر، برشماری برخی از برکات نماز جمعه پرداخت و عنوان کرد: آگاهی بخشی به مردم در زمینه‌های مختلف، ایجاد همبستگی میان صفوف و احاد مسلمین ایجاد روح دینی و نشاط معنوی و همچنین جلب همکاری برای رفع مشکل مردم از جمله برکات اقامه نماز جمعه است.

وی خاطرنشان کرد: نماز جمعه به عنوان اهرم قوی سیاسی در دست مردم است.

امام جمعه خرمشهر از برگزاری بالغ بر 800 نماز جمعه در سطح کشور اشاره کرد و گفت: اینک کمترین نقطه‌ای در کشور یافت می‌شود که در آن نماز جمعه اقامه نشود.

*ورود 75 شهید به کشور در روز دوشنبه

موسوی‌فر در ادامه از حضور اعضای شورای شهر تهران در خرمشهر خبر داد و دلیل حضور آنها در این شهر را تصمیم گیری برای تصویب مبالغی دیگر برای کمک به سازندگی خرمشهر عنوان کرد.

امام جمعه خرمشهر با تشکر از حضور و همکاری شهرداری و شورای شهر تهران، خبر از دریافت کمک‌هایی از سوی چند شهرداری کلانشهرهای دیگر داد و خاطرنشان کرد: مردم خرمشهر پیش از جنگ هشت ساله تحمیلی مردم عزیزی بودند و رفتار با آنها باید آمیخته با احترام باشد.

وی در ادامه از مردم خرمشهر خواست در راستای حفظ و پاکیزگی شهر جدیت بیشتری داشته باشند.

امام جمعه خرمشهر در پایان، خبر از ورود 75 شهید گلگون کفن در روز دوشنبه از مرز شلمچه را داد و از مردم خواست استقبالی با شکوه از این پیکرهای مقدس داشته باشند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد