سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی روز

دفاع وزیر اقتصاد آلمان از سفر به ایران: پایان اختلاف هسته ای یعنی پایان تحریم ها 

  

وزیر اقتصاد آلمان با دفاع از سفر اخیرش به تهران گفت: من از شعار "ارتباط، بهتر از درگیری است" پیروی می کنم. به نظرم این سیاست موفقیت آمیز است.
وزیر اقتصاد آلمان در برابر برخی انتقادات، از سفر اخیرش به ایران دفاع کرد.
به گزارش عصرایران به نقل از خبرگزاری آلمان (د ب ا)، "زیگمار گابریل" وزیر اقتصاد آلمان با دفاع از سفر به تهران گفت:  من از شعار "ارتباط، بهتر از درگیری است" پیروی می کنم. به نظرم این سیاست موفقیت آمیز است.او توضیح داد: سفرم به ایران نشان داد هر کشوری اگر حل مسالمت آمیز یک نزاع را آغاز کند می تواند از روابط، بهره ببرد.وزیر اقتصاد و انرژی آلمان همزمان معاون صدراعظم (نخست وزیر) آلمان است. او نخستین مقام غربی بود که بعد از توافق هسته ای ایران و گروه 1+5  در راس هیات بزرگی از مدیران شرکت های بزرگ آلمانی به تهران سفر کرد.


دفاع وزیر اقتصاد آلمان از سفر به ایران: پایان اختلاف هسته ای یعنی پایان تحریم ها
گابریل با یادآوری اینکه بسیاری از مقامات ارشد غربی برای سفر به ایران برنامه ریزی کرده اند اضافه کرد: ادامه قطع روابط اقتصادی با ایران بعد از توافق هسته ای، یک علامت هوشمندانه نیست.وزیر اقتصاد آلمان با اشاره به سمت اش تاکید کرد: ماموریت من کمک به اقتصاد آلمان است.
وی افزود: با توجه به اینکه اعمال تحریم ها علیه ایران به دلیل اختلاف هسته ای است پس هم اکنون با پایان اختلاف هسته ای می توان تحریم ها را پایان داد.
مطبوعات و نهادهای نزدیک به اسرائیل در آلمان مهمترین منتقدان سفر وزیر اقتصاد این کشور به تهران بودند.
وزیر اقتصاد آلمان درباره نادیده گرفتن وضعیت حقوق بشر در ایران هم یادآور شد که برلین همزمان با کشورهایی رابطه دارد که وضعیت حقوق بشر مناسبی ندارند و بعضی از این کشورها نیز منتقد ایران هستند.شماری از مطبوعات آلمان سفر وزیر اقتصاد این کشور به تهران را عجولانه و آزاردهنده توصیف کردند.
روزنامه آلمانی "فرانکفورتر آلگماینه زایتونگ" نوشت: این سفر به رغم سودها، عجولانه بود زیرا ممکن است پیام این سفر به اشتباه از سوی سران ایران درک شد.

دفاع وزیر اقتصاد آلمان از سفر به ایران: پایان اختلاف هسته ای یعنی پایان تحریم ها
این روزنامه اضافه کرد: این سفر عجولانه و سریع وزیر اقتصاد آلمان به ایران بعد از سال های طولانی از تحریم، می تواند به صنایع آلمان کمک کند تا دوباره وارد بازار ایران شوند اما از ناحیه سیاسی، پیام های متناقضی را ارسال می کند. عجله وزیر اقتصاد باعث می شود سران ایران فکر کنند اروپایی ها در برابر فرصت های بزرگ بازرگانی ایران، بحران های متعدد منطقه ای را نادیده می گیرند.
جواب ظریف به جان کری
در ارتباط با شعار مردم ایران نسبت به سیاست‌های دولت آمریکا، تاکید کردم که مردم ایران بزرگوار و فهیم‌اند و بی‌دلیل نسبت به اقدامات دیگران عکس‌العمل تند نشان نمی‌دهند."محمد جواد ظریف"، وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران به سخنان امروز جان کری، وزیر خارجه آمریکا در جلسه شورای روابط خارجی این کشور پاسخ داد. به گزارش عصرایران، وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به سخنان امروز وزیر امور خارجه آمریکا در جلسه شورای روابط خارجی، ضمن تاکید بر اینکه "صرفا به دلیل اشاره ناقص آقای کری به برخی نکات مطروحه در مذاکرات، ناگزیر باید نکاتی را مطرح کنیم"؛ اظهار داشت:‌

1-همان‌گونه که بارها اعلام کرده‌ایم مقاومت مردم ایران در برابر فشارهای مختلف بین‌المللی برای کنار گذاشتن برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای و پیگیری حقوق خود بر مبنای ان‌پی‌تی که در حماسه سیاسی انتخابات سال 92 با حضور 73 درصدی مردم در انتخابات متبلور شد، در نهایت آمریکا را وادار ساخت که راه تقابل را کنار گذاشته و تمرکز خود را بر حل و فصل موضوع از طریق گفت‌وگو قرار دهد، موضوعی که آقای کری امروز به نحوی به آن اشاره کرد.

2- اما متاسفانه امروز نیز وزیر خارجه آمریکا یک‌بار دیگر از طناب پوسیده "توان آمریکا برای استفاده از نیروی نظامی" سخن گفت. آقای کری به خوبی می‌داند که در طول مذاکرات بی‌فایده بودن این تهدیدات توخالی علیه ملت ایران و مقاومت مردم ایران در برابر این‌گونه اقدامات را بارها شنیده است. علاوه بر اینکه این حرف‌ها مربوط به قرن گذشته است و امروز مخالف قواعد آمره حقوق بین‌الملل است، بلکه حتی خود ایشان و دیگر مقامات آمریکایی نیز بارها اذعان کرده‌اند که این تهدیدها هیچ تاثیری در اراده مردم ایران نداشته و وضعیت را به ضرر آنها تغییر خواهد داد. لذا بهتر است آمریکایی‌ها عادت دیرینه خود را فراموش کنند و زبان تهدید و تحریم علیه این مردم بزرگ را یک‌بار و برای همیشه کنار بگذارند و بی‌جهت مصداق این مصرع معروف حافظ نشوند که "عرض خود می‌بری و زحمت ما می‌داری!"

3- در ارتباط با شعار مردم ایران نسبت به سیاست‌های دولت آمریکا، در طول مذاکرات بارها به آقای کری تاکید کردم که مردم ایران بزرگوار و فهیم‌اند و بی‌دلیل نسبت به اقدامات دیگران عکس‌العمل تند نشان نمی‌دهند. شما به دنبال علت بگردید و نه معلول. علت خشم مردم ایران، سیاست‌های آمریکا در طول بیش از 60 سال گذشته در کودتا علیه یک حکومت دمکراتیک و حمایت از دولت کودتا در سال 1332، پشتیبانی همه‌جانبه از رژیم پهلوی، حمایت از رژیم صدام حسین در جنایات بیشمار علیه مردم ایران و عراق از جمله استفاده از سلاح‌های شیمیایی و اقدامات خصمانه دیگر علیه ملت ایران من‌جمله اتهامات بی‌اساس علیه برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز ایران و تحمیل تحریم‌های ظالمانه و کور علیه این مردم است.

4- متاسفانه آقای کری در سخنان امروز خود تعهدات برجام را با مفاد قطعنامه 2231 خلط کرد. در متن برجام به روشنی آمده است که مفاد قطعنامه به عنوان مفاد برجام تلقی نمی‌شود و لذا در توافق ایران و 1+5، مفاد قطعنامه موضوعیت ندارد. برخی مواردی که ایشان در مورد اقدامات منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران و حمایت ایران از متحدین منطقه‌ای‌اش که در صف مقدم مبارزه با داعش و افراط قرار دارند، مطرح کرد هیچ‌گونه ارتباطی به توافق ندارد و لذا همان گونه که در بیانیه مورخ 29 تیر ماه (20 جولای ) وزارت خارجه بیان شده است، جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریزم و افراط در منطقه از کلیه امکانات خود بهره‌برداری خواهد کرد.

5- سیاست جمهوری اسلامی ایران پیرامون مسائل منطقه‌ای و ارتباط با آمریکا کاملا روشن است و دولتمردان کشور در کنار ارتش، سپاه و نیروهای مسلح و در چارچوب فرمایشات مقام معظم رهبری در موضوعات مختلف یک سیاست واحد را دنبال می‌کنند و تفاوتی بین نظامیان و غیرنظامیان وجود ندارد. تلاش برای اختلاف انداختن بین مسئولین جمهوری اسلامی ایران به دلیل دقت و هوشیاری مقامات کشور و مردم هوشمند ایران، محتوم به شکست است. مسئولین آمریکایی نیز که نتیجه این دسته‌بندی‌های ساختگی را قبلاً دیده‌اند بهتر است اشتباهات گذشته خود را دوباره تکرار نکنند.

هشدار جان کری به اسرائیل: حمله به ایران خطای بزرگی است 

  

کری گفت: این یک خطای فاحش خواهد بود ... خطای بزرگ که عواقب خطرناکی برای اسرائیل و منطقه خواهد داشت. فکر نمی کنم این اقدام ضروری باشد.جان کری وزیر خارجه آمریکا گفت که هر اقدام اسرائیل علیه ایران، خطای بزرگی است.
به گزارش عصرایران، جان کری وزیر خارجه آمریکا روز جمعه با هشدار به اسرائیل گفت که در صورتی اسرائیل بخواهد یکجانبه اقدام نظامی علیه ایران انجام دهد خطای بزرگی خواهد بود.او این مطلب را در پاسخ به سوال خبرنگار شبکه آمریکایی ان بی سی درباره اینکه آیا توافق هسته ای با ایران احتمال حمله نظامی یا الکترونیک اسرائیل علیه ایران را افزایش می دهد یا خیر مطرح کرد.کری گفت: این یک خطای فاحش خواهد بود ... خطای بزرگ که عواقب خطرناکی برای اسرائیل و منطقه خواهد داشت. فکر نمی کنم این اقدام ضروری باشد.اسرائیل منتقد جدی توافق هسته ای ایران و گروه 1+5 است و بارها تهدید کرده که زیر بار این توافق نخواهد رفت.

داعش: درآمد نفتی ماهانه 40 میلیون دلار / حقوق ماهانه هزار دلار به اعضای مسلح

داعش بعد از سیطره بر شهر موصل عراق در خرداد سال گذشته، توانست 500 میلیون دلار تا یک میلیارد دلار پول نقد به دست آورد.آمریکا اعلام کرد داعش ماهاه 40 میلیون دلار از فروش نفت درآمد دارد.به گزارش عصرایران به نقل از خبرگزاری روسی ریانووستی، دستیار وزیر خزانه داری آمریکا در امور مبارزه با تامین مالی تروریسم گفت : گروه داعش ماهانه از محل فروش نفت مناطق تحت کنترل خود 40 میلیون دلار درآمد کسب می کند
" دانیل گلایزر" در همایشی در ایالت کولوردادوی آمریکا اضافه کرد: بعد از کشن ابوسیاف  از فرماندهان داعش در بخش فروش نفت و گاز در شرق سوریه ، گنجی از اطلاعات درباره این گروه به دست آمد.
داعش: درآمد نفتی ماهانه 40 میلیون دلار / حقوق ماهانه هزار دلار به اعضای مسلح
ابوسیاف که به وزیر نفت داعش مشهور بود در ماه می گذشته در حمله نیروهای ویژه ارتش آمریکا به خاک سوریه، کشته شد اما همسرش بازداشت شد.
معاون وزیر خزانه داری آمریکا ادامه داد: اعضای مسلح داعش ماهانه هزار دلار حقوق دریافت می کنند.این مقام ارشد اقتصادی دولت آمریکا توضیح داد: گروه دولت اسلامی (داعش) بعد از سیطره بر شهر موصل عراق در خرداد سال گذشته، توانست 500 میلیون دلار تا یک میلیارد دلار پول نقد به دست آورد.به نظر می رسد این مبلغ پول در بانک های موصل و شعبه بانک مرکزی عراق در این شهر وجود داشته است.
گروه مسلح دولت اسلامی معروف به داعش هم اکنون یک سوم عراق و نصف خاک سوریه را در دست دارد. تعداد زیادی از چاه های نفت در مناطق تحت کنترل داعش قرار دارند.
حملات جنگنده های ترکیه به داعش در سوریه 
  
این حملات هوایی یک روز بعد از تبادل آتش میان ترکیه و داعش روی داد. در این تنش مرزی، یک نظامی ترکیه به ضرب گلوله اعضای داعش در سوریه کشته شد.
جنگنده های ارتش ترکیه مراکز داعش در سوریه را بمباران کردند.
به گزارش عصرایران به نقل از رویترز، دفتر نخست وزیری ترکیه در بیانیه ای اعلام کرد جنگنده های اف 16 ارتش این کشور سه مرکز گروه دولت اسلامی (داعش) در خاک سوریه را در بامداد امروز جمعه بمباران کردند.یک مقام مسؤول ترکیه هم گفت که این حملات از داخل مرزهای هوایی ترکیه انجام شدند.
بخشی از نیروی زمینی ارتش ترکیه نیز وارد مناطق تحت کنترل داعش در خاک سوریه شده است.

حملات جنگنده های ترکیه به داعش در سوریه
به گفته خبرنگار شبکه اسکای نیوز عربی خودروهای سنگین نظامی و زرهی ارتش ترکیه پس از ورود به خاک سوریه به سمت روستای عیاش در حومه شهر اعزاز در استان حلب حرکت کردند.این حملات هوایی یک روز بعد از تبادل آتش میان ترکیه و داعش روی داد. در این تنش مرزی، یک نظامی ترکیه به ضرب گلوله اعضای داعش در سوریه کشته شد.این برای نخستین باری است که ارتش ترکیه مواضع داعش در سوریه را بمباران می کند.
خبرهایی غیررسمی نیز منتشر شده است که براساس آن دولت ترکیه به ائتلاف نظامی ضدداعش به رهبری آمریکا اجازه استفاده از پایگاه هوایی اینجرلیک در جنوب ترکیه را داده است.

اعتراض ایران به کاخ سفید درباره سوءاستفاده احتمالی از اطلاعات آژانس 

  

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز جمعه با ارسال نامه‌ای به مدیرکل آژانس، رسما نسبت به اظهارات غیرمسئولانه سخنگوی کاخ سفید اعتراض کرد و نسبت به سوءاستفاده احتمالی یا درز اطلاعات از آژانس به بیرون هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، "جاش ارنست"، سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید در تاریخ 17 جولای با تکرار تهدید نخ‌نما شده‌ی انتخاب نظامی، مدعی شده بود که مقامات نظامی آمریکا یا رژیم غاصب اسراییل با کسب اطلاعات از رژیم بازرسی‌های آژانس در سال‌های اجرای برجام، توانایی‌های خود را بهبود می‌بخشند.

در نامه ارسالی "رضا نجفی"، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران به مدیرکل آژانس، اعلام شده است که، این‌گونه بیانیه‌ها نقض تعهدات عام‌الشمول دولت‌ها در عدم تهدید یا استفاده از زور طبق منشور ملل متحد بوده و در زمانی که برجام به تازگی به‌صورت موفقیت‌آمیزی نهایی شده، چنین اظهاراتی به شدت اصول اساسی لازمه اجرای برجام را که به‌زودی آغاز می‌شود، تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ادامه گفته است: این اظهارات نقش آژانس طبق برجام را به مخاطره می‌اندازد. زیرا از آژانس خواسته شده در اجرای اقدامات شفاف‌سازی، برای حفظ اسرار تجاری، فنی، صنعتی و سایر اطلاعات محرمانه که به دست می‌آورد، هرگونه احتیاط لازم را در پیش گیرد.

در ادامه نامه آمده است: بیانیه ذکر شده و اطلاعات اشاره شده در آن، تنها با نقض فاحش اصل محرمانگی اطلاعات پادمانی و به‌ویژه نقض صریح مقررات اساسنامه آژانس میسر خواهد شد. زیرا طبق ماده 7 اساسنامه، مدیرکل و کارمندان آژانس در انجام وظایفشان نباید از هیچ منبعی خارج از آژانس دستور بگیرند و نباید هیچ‌گونه اسرار صنعتی یا اطلاعات محرمانه‌ای را که به‌دلیل اشتغال در آژانس کسب می‌کنند، افشاء کنند. دولت‌های عضو هم طبق همین ماده اساسنامه متعهدند که به‌دنبال اعمال نفوذ بر مدیرکل و آژانس نباشند. نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ادامه نامه‌اش خطاب به مدیرکل آژانس، با یادآوری مواردی در گذشته که به‌واسطه نشت اطلاعات بسیار محرمانه جمهوری اسلامی ایران توسط بازرسان آژانس، امنیت ملی ایران عمیقا تهدید شده و نیز با یادآوری ترور و شهادت دانشمندان هسته‌ای ایران و خرابکاری‌های صنعتی، تاکید کرده است: برای آژانس مطلقا ضروری است که با اتخاذ اقدامات فوری، این‌گونه سوءاستفاده‌ها را که اعتبار آژانس را تحت‌الشعاع قرار داده و صدمات جبران ناپذیری بر بی‌طرفی آژانس در رابطه با فعالیت‌هایش به‌خصوص در ایران وارد می‌کند، قویا رد کند. جمهوری اسلامی ایران به‌شدت علیه هر تلاشی برای کسب اطلاعات محرمانه‌اش هشدار می‌دهد و مانند هر کشور دیگر اجازه نخواهد داد امنیت ملی و ایمنی شهروندانش به هر شکلی مورد مصالحه قرار گیرند. در پایان نامه نماینده کشورمان در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی آمده است: ایران به‌دقت رعایت اطلاعات محرمانه را در طول اجرای برجام تحت نظر می‌گیرد و طبق آن اقدام خواهد کرد. انتظار ایران این است که آژانس بیانیه مزبور را محکوم کرده و در اجرای مسئولیت اساسی‌اش برای پایبندی به اصل محرمانگی اطلاعات مرتبط با اجرای پادمان در ایران و وظایفش طبق برجام، اقدامات مناسبی را اتخاذ کند.

هاآرتص: توافق هسته ای بین یهودیان آمریکا اختلاف انداخته است 

  

  خبرگزاری صدا و سیما - روزنامه هاآرتص نوشت نظرسنجی جدید حاکی است بیشتر یهودیان آمریکا معقتدند کنگره باید توافق هسته ای ایران را تصویب کند.
این روزنامه صهیونیستی درشماره امروز خود در اینترنت افزود نظرسنجی لس آنجلس جوئیش ژورنال از شکاف شدید میان گروه های مهم یهودی مخالف توافق هسته ای و اکثریت یهودیان آمریکا حکایت دارد.این نظرسنجی که روز پنجشنبه منتشر شد ، نشان داد پنجاه و سه درصد پرسش شوندگان گفته اند کنگره باید توافق هسته ای ایران را تصیب کند در حالی که سی و پنج درصد گفتند کنگره باید با آن مخالفت کند .
در عین حال چهل و نه درصد پرسش شوندگان در پاسخ به سوال مستقیم منبی بر اینکه با توافق هسته ای ایران مخالفید یا موافقید؟ ، نظر مساعد داشتند و سی و یک درصد نیز علیه آن پاسخ دادند.
نظرسنجی نشریه لس آنجلس جوئیش ژورنال همچنین از اختلاف میان یهودیان آمریکا و یهودیان اسرائیل حکایت دارد.
اکثر یهودیان اسرائیل با توافق هسته ای ایران مخالفند و مسئولان گروه آیپک یعنی لابی طرفدار اسرائیل در آمریکا نیز قصد دارند سیصد نفر از اعضای خود را هفته آینده به کنگره بفرستند تا نمایندگان آمریکایی را برای مخالفت با توافق هسته ای ایران ترغیب کنند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد