سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار ورزشی خوزستان

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان طی پیامی از جامعه ورزش و جوانان استان برای شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس دعوت کرد. 

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، متن این پیام به شرح زیر است:

“روز قدس یادگار شایسته بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی، روز بیداری و تجلی شکوه و عظمت امت اسلامی، رستاخیز اسکتبارستیزی مسلمانان جهان و روز پشتیبانی از مردم ستمدیده و مظلومی است که بیش از نیم قرن در مصاف با دژخیمان پلید صهیونیستی، همچنان استوار باقی مانده​اند.

جامعه ورزش و جوانان خوزستان هم‌چون سال‌های گذشته با شرکت گسترده و پرشور در راهپیمایی روز قدس ضمن تجدید بیعت با آرمان‌های معمار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) و پیروی از منویات مقام معظم رهبری، حمایت خود را از حقوق مردم مظلوم فلسطین و انزجار خود را از جنایات وحشیانه رژیم غاصب صهیونیستی اعلام می​نماید.

اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان از کلیه ورزشکاران، مربیان، داوران، ​پیشکسوتان، جوانان فهیم و انقلابی، هیات‌های ورزشی و سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان دعوت می​نماید با حضور یکپارچه خود در راهپیمایی روز جهانی قدس، بار دیگر شور و شعور انقلابی و اسلامی خود را به رخ جهانیان به ویژه استکبار جهانی و حامیان آن‌ها بکشند.

راهپیمایی روز جهانی قدس روز جمعه (19 تیرماه) مصادف با 23 رمضان، ساعت 11:30 صبح از مسجد آیت​الله موسوی‌جزایری واقع در بازار سرپوشیده حضرت امام خمینی(ره) به سمت مصلی مهدیه حضرت امام خمینی(ره) کلان​شهر اهواز برگزار می​شود.“

معاون سیاسی - اجتماعی استاندار خوزستان با بیان این‌که هیچ امیدواری‌ای نسبت به باشگاه نفت آبادان در زمینه خرید امتیاز فولادنوین ندارم، جدی​ترین گزینه خرید این امتیاز را استقلال اهواز عنوان کرد.

فرج​الله خبیر در گفت​وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، درباره مطرح شدن مجدد نام باشگاه نفت آبادان به عنوان خریدار امتیاز تیم فولادنوین خوزستان، اظهارکرد: تا آن‌جا که می​دانم نفت آبادان اصلا تمایلی به خرید این امتیاز ندارد. 

وی تصریح کرد: به نظر می​رسد جدی​ترین گزینه خرید امتیاز فولاد نوین، استقلال اهواز است که هنوز هم در حال ادامه مذاکرات با باشگاه فولاد نوین است که امیدوارم این گزینه به ثمر برسد و اگر به ثمر برسد ما هم کمک می​کنیم تا شرایط مناسب​تری پیدا کند. 

خیبر در پاسخ به این سوال که آیا مطرح شدن گزینه​های بسیار به نوعی بازی سیاسی نیست؟ اظهار کرد: مطرح شدن گزینه​های متعدد ربطی به بازی سیاسی ندارد و من به این‌که کجاها متقاضی خرید این امتیاز بوده​اند، کاری ندارم و کاملا روشن بود که فولاد نوین به دلیل این‌که متعلق به شرکت فولاد خوزستان است، نمی‌توانست در لیگ برتر حضور داشته باشد و فقط یک تیم از این شرکت می​توانست در لیگ برتر باشد و بر این اساس حتما باید این امتیاز واگذار می​شد.

وی افزود: ما خیلی تلاش کردیم که باشگاه​های مختلف ورزشی استان را برای استفاده از امتیاز این تیم ترغیب کنیم ولی متاسفانه بنا به دلایلی از جمله محدودیت منابع مالی و عدم آمادگی باشگاه​های مختلف، در این زمینه تمایل چندانی نشان داده نشد و یا اگر هم پیگیری کردند، نتوانستند منابع مالی لازم را فراهم کنند چرا که خرید این امتیاز یک بحث است و بحث دیگر هم این است که هر باشگاهی این امتیاز را بخرد با هزینه​های قابل توجهی برای بستن تیم مواجه می​شود و آن گزینه​هایی که عقب کشیدند، به آینده کار فکر می​کردند و دیدند که از پس این موضوع بر نمی​آیند. 

معاون سیاسی - اجتماعی استاندار خوزستان گفت: در مقطعی هم شهرداری اهواز جلو آمد که فکر می‌کردند می​توانند تیم​داری کنند و مانند شهرداری تبریز یا دیگر شهرداری​ها، باشگاه داشته باشند ولی بعد به هر دلیلی پشیمان شدند که اگر می​خواهید این را به پای سیاسی‌کاری آن‌ها بگذارید، من به این موضوع کاری ندارم. 

وی افزود: باشگاه نفت مسجدسلیمان هم متقاضی خرید این امتیاز بود ولی نتوانست در این زمینه منابع مالی لازم را تامین کند. نفت آبادان هم تقریبا هیچ تمایلی به این کار نداشت و من هیچ امیدواری‌ای نسبت به باشگاه نفت آبادان در زمینه خرید این امتیاز ندارم. خبیر با انتقاد از مدیریت نفت آبادان، گفت: نسبت به مدیریت این باشگاه انتقاد جدی دارم و فکر می​کنم این مدیریت، مدیریت پویا و فعالی نیست و نتوانسته است انتظارات مردم خوب آبادان و استان را برآورده کند. این تیم، یک تیم ریشه​دار و قوی است و در نقاط مختلف کشور هم هوادار دارد و این‌که این رفتار با این تیم می​شود برای من کاملا جای سوال است. من فکر می​کنم در این باشگاه، مدیریتی کاملا ضعیف حاکم است که به هیچ وجه دنبال این نیستند که برای مردم خوب آبادان افتخارآفرینی کنند.

بانوان خوزستانی به اردوی تیم‌های ملی فوتبال زیر 16 و زیر 19 سال فراخوانده شدند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، اردوی آماده‌سازی تیم‌ملی فوتبال دختران زیر 16 سال از 21 تیر ماه به مدت پنج روز در کمپ تیم‌های ملی آغاز می‌شود که از خوزستان فروغ شیری حضور خواهد داشت.تیم‌ملی به منظور کسب آمادگی برای شرکت در مرحله نهایی رقابت‌های قهرمانی آسیا که آبان‌ماه در چین برگزار می‌شود، اردونشین خواهد شد. ایران در این مسابقات با تیم‌های کره جنوبی، چین و تایلند هم‌گروه است.

همچنین دور جدید تمرینات تیم‌ملی دختران زیر 19 سال از 20 تیر ماه به مدت پنج روز در کمپ تیم‌های ملی برگزار خواهد شد که از خوزستان راحله چعبی، سارا ظهرابی‌نیا و فرشته خسروی دعوت شده‌اند.

این اردو به منظور آمادگی بازیکنان جهت حضور در مسابقات قهرمانی آسیا که در چین برگزار می‌شود، برپا خواهد شد.

ملی‌پوشان ایران با تیم‌های تایلند، کره جنوبی و کره شمالی در مرحله نهایی رقابت‌های قهرمانی آسیا هم‌گروه هستند.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: در سال جاری به دنبال راه​اندازی صندوق حمایت از پیشکسوتان و ورزشکاران استان هستیم.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، فرامرز کیانی​زاده در اولین جلسه شورای ورزش استان که امروز (سه​شنبه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از کارهایی که در سال 93 انجام دادیم، تشکیل شورای ورزش استان بود و به دنبال آن شورای ورزش شهرستان‌ها نیز برگزار شد. در راستای شورای شهرستانی 80 جلسه به ریاست فرمانداران آن شهرستان​ها برگزار شد که دارای 567 مصوبه بودند که بیش از 70 درصد این مصوبات، اجرایی شدند.

وی بیان کرد: تشکیل شورای ورزش استان‌ها و شهرستان​ها کمک بسیار خوبی به ورزش استان در سال 94 است. همچنین با نظر آقای مقتدایی، پارلمان ورزش استان نیز در سال 93 تشکیل شد که این امر در نوع خود در کشور بی​نظیر بود و در اولین جلسه آن نیز پیام وزیر ورزش و جوانان نیز قرائت شد و این پارلمان به عنوان یک الگو برای وزارت ارسال شد.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان خاطرنشان‌کرد: در سال گذشته 15 افتتاحیه داشتیم و با پیگیری​هایی که در این سال صورت گرفت، برای سال جاری بیش از 30 پروژه افتتاح خواهد شد. از جمله پروژه​هایی که در سال 93 افتتاح شدند، می‌توان به ساختمان اداری و اداره ورزش و جوانان اهواز، ​پایگاه قهرمانی و استعدادیابی و پیست موتورسواری و اتومبیلرانی غدیر اهواز اشاره کرد.

وی با اشاره به بخش عمرانی و استفاده از ماده 180، گفت: با استفاده از این ماده، اعتباری برای مناطق کمتر توسعه‌یافته در نظر گرفته شده بود که با تعاملی که با نمایندگان استان برقرار کردیم، توانستیم مبلغی را در این زمینه به ورزش استان اختصاص دهیم.

کیانی​زاده خاطرنشان‌کرد: سال گذشته در چندین نوبت مراسم تجلیل از قهرمانان استان که در میادین بین‌الملی، آسیایی و جهانی صاحب مدال شده بودند را با حضور استاندار و آقای خبیر، معاون وی برگزار کردیم که انگیزه مضاعفی به ورزشکاران داد و شاهد بودیم که آن‌ها توانستند در عرصه​های بین​المللی مقام​های بیشتری کسب کنند.

وی بیان کرد: اعتقاد ما این است که باید از هر دو بخش مالی و انسانی بیشتر استفاده کنیم و ما در این راستا با حمایت آقای مقتدایی سال گذشته توانستیم برای اولین بار میزبان مسابقات لیگ جهانی کشتی فرنگی باشیم. همچنین رقابت​های بین​المللی بوکس را به مناسب شکست حصر آبادان میزبانی کردیم و 41 میزبانی کشوری به جز لیگ​های کشوری را در استان داشتیم. ما در سال 93 مسابقات چندجانبه را نیز با نظر آقای مقتدایی برگزار کردیم که پویایی بسیاری در ورزش استان و بین جوانان به وجود آورد.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: اعتقادمان این است که اگر می​خواهیم در ورزش شاهد عملیاتی کردن برنامه​های‌مان باشیم باید به یک درآمد ثابت و پایدار برسیم. در این راستا به دنبال کسب درآمدهای ثابت برای ورزش استان بودیم و از جمله کارهایی که انجام شد، ایجاد مغازه​هایی برای رسیدن به درآمد بود که این امر به نوبه خود می​تواند کمک بسیار بزرگی به ورزش استان باشد.

وی خاطرنشان‌کرد: در یکی از جلسات شورای ورزش استان مصوب شد که جلسات هدفگذاری هیات​های ورزشی انجام شود که ما این کار را انجام دادیم و شاخصه​های مهم را برای هیات​های‌مان تفکیک کردیم و در این زمینه 41 جلسه تخصصی با هیات​ها داشتیم و یک تفاهم​نامه بین هیات​ها و اداره‌کل ورزش و جوانان استان نیز ایجاد شد و هیات​ها موظف شدند که برنامه​های‌شان را انجام دهند، ضمن این‌که ما هم موظف شدیم ضمن کنترل، مبلغی را در اختیار هیات​ها بگذاریم.

کیانی​زاده گفت: نتیجه تمام تلاش​ها و مساعدت​هایی که در این حوزه صورت گرفت، رشد و مدال‌هایی بود که شاهد آن بودیم. ما سال گذشته قول دادیم ضمن این که این اداره‌کل رشد داشته باشد، بتواند به عنوان اداره برتر کشور نیز شناخته شود و با این آمار و عملکردی که داشته​ایم، مسلما استان اول خواهیم بود. ما در بدترین سال مالی کشور، بهترین آمار را رقم زدیم و جا دارد در این زمینه از استاندار خوزستان و به ویژه آقای خبیر که به ورزش بسیار مساعدت و کمک داشتند، تشکر کنم.وی خاطرنشان‌کرد: در سال 94 به دنبال این هستیم که نقاط ضعف​مان را برطرف کنیم. ما در سال 93 برنامه‌های بسیاری داشتیم که بخشی از آن‌ها به دلیل کمبود منابع مالی و بخشی دیگر به دلیل عدم وقت لازم، محقق نشدند و امیدوارم در سال 94 تمام کارهایی که مدنظر بودند، محقق شوند. 

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان با اشاره به یک درصد بند ب ماده 117، گفت: این بند به شرکت‌ها و ادارات این اجازه را می​دهد که یک درصد از منابع مالی خود را به ورزش اختصا ص دهند که 40 درصد از آن متعلق به ورزش آن دستگاه، 30 درصد صرف کارهای ورزشی عمرانی و آموزش و پرورش و 30 درصد آن هم به وزارت ورزش و جوانان تعلق می​گیرد که این خوب است و قرار است در آینده​ای نزدیک مصوب آن به دست‌مان برسد.

وی با اشاره به فرسودگی دستگاه​های ورزشی موجود در استان، عنوان کرد: آخرین باری که برای ورزش استان تجهیزات خریداری شد، به 10، 15 سال پیش و دوران آقای مقتدایی برمی​گردد. اکنون تجهیزات ورزشی استان فرسوده شده​اند که خطرات زیادی را در بر دارد. ما المپیک 2016 را در پیش داریم و با توجه به این‌که 651 مدال طلای کشوری داشته​ایم و ورزشکاران ما می​توانند برای این المپیک به عضویت تیم‌ملی در بیایند، نیاز است که تجهیزاتی خریداری شود که برای این بخش پنج تا هفت میلیارد تومان پیش​بینی شده است.

کیانی​زاده بیان کرد: در سال 94 توجه ویژه​ای به بخش بانوان خواهیم داشت. این بخش در سال 93 رشد خوبی داشت ولی سهم مدال​آوری آن نسبت به بخش آقایان خیلی کم بود و ما در این زمینه یکسری جلسات را برگزار کرده‌ایم و در حال کار کردن در این بخش هستیم. همچنین توجه به بخش جانبازان و معلولان که مدال​های زیادی را برای استان کسب می​کنند، مدنظر قرار دارد.  وی خاطرنشان‌کرد: در سال 94 از جمله اقداماتی که قصد انجام آن را داریم راه​اندازی صندوق حمایت از پیشکسوتان و ورزشکاران است که این برای ورزش استان لازم و نیاز است. همچنین راه​اندازی ستاد و کمیته خیرین ورزشی مدنظر است که دستورالعمل آن هم ابلاغ شده است و می​تواند به ما کمک کند.

معاون سیاسی - اجتماعی استاندار خوزستان با اشاره به احداث خانه کشتی اندیمشک، گفت: این موضوع در حال پیگیری است و در آینده​ای نزدیک عملیات اجرایی آن شروع خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، فرج‌الله خبیر در اولین جلسه شورای ورزش استان در سال 94 که امروز (سه​شنبه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: باید در بخش سلامت​محور توجه جدی​ای صورت بگیرد و روی آن کار کنیم و البته در این زمینه فقط اداره‌کل ورزش و جوانان استان مسوولیت ندارد و خیلی از دستگاه​ها نیز باید وارد کار شوند. رسانه​ها و صدا و سیما نیز می‌توانند در این زمینه بسیار تاثیرگذار باشند.

معاون سیاسی - اجتماعی استاندار خوزستان بیان کرد: رسیدن به ورزش همگانی می‌تواند در دستورالعمل شورا قرار بگیرد و گزارشی ارائه شود که در بخش همگانی رشد داشته​ایم یا خیر. همچنین باید بگویم رشد امکانات ورزشی نیز قابل توجه بوده است و مدیرکل ورزش و جوانان استان باید در این زمینه بررسی و آماری تهیه کند. شهرداری​ها در این زمینه منابع قابل توجهی صرف و شرایطی را برای فعالیت فراهم می​کنند.

وی خاطرنشان‌کرد: باید کمک کنیم در حوزه همگانی اتفاقات بهتری بیافتد و اگر بتوانیم جلسات شورای ورزش استان را به صورت ماهیانه برگزار کنیم، بهتر است و می​توانیم نقطه‌نظرات مختلفی را هم بیان کنیم.

خبیر با اشاره به رویدادهای ورزشی بین​المللی که قرار است در سال 94 به میزبانی استان خوزستان برگزار شود، گفت: امسال مجددا میزبان رقابت​های لیگ جهانی کشتی فرنگی و البته این بار در خرمشهر هستیم که تفاهم​نامه آن نیز منعقد شده است و کارها در حال پیش رفتن است.

وی همچنین با اشاره به ایجاد پیست بین​المللی سوارکاری در استان، عنوان کرد: تلاش می​کنیم تا با همکاری تعدادی از دستگاه​ها یک میدان اسب​سواری مناسب در استان ایجاد کنیم که زمین آن هم انتخاب شده است و مراحل لازم توسط اداره‌کل ورزش و جوانان استان در حال پیگیری است و دوستان کمک خواهند کرد تا امسال عملیات اجرایی آن آغاز شود و بخش‌هایی از آن به بهره​برداری برسد. این پیست به اقتصاد استان کمک می‌کند، ضمن این‌که خود این رشته ورزشی هم مفرح است. معاون سیاسی - اجتماعی استاندار خوزستان درباره احداث خانه کشتی اندیمشک نیز، گفت: این موضوع در حال پیگیری است و در آینده​ای نزدیک عملیات اجرایی آن شروع خواهد شد و امیدوارم یک کار ماندگار در شهرستان اندیمشک با توجه به ظرفیتی که این شهرستان در کشتی دارد، انجام شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد