سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر از شورای شهر

واکنش شورای شهر اهواز نسبت به بیانیه‌های واتساپی

شواری شهر اهواز
شناسهٔ خبر: 2853126 -
اهواز - اعضای شورای کلان‌شهر اهواز نسبت به بیانیه منتشرشده در فضای مجازی و اپلیکیشن واتساپ واکنش نشان داده و برخی از اعضا خواستار شکایت در این زمینه شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، در چند روز اخیر، بیانیه‌ای منتسب به آذر زمان پور عضو شورای شهر اهواز در فضای مجازی و گروه‌های شبکه موبایلی منتشرشده که ظهر امروز دوشنبه در نود و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی از سوی آذر زمان پور این بیانیه تکذیب شد، همچنین هر یک از اعضا واکنش خود را نسبت به مطالب مذکور در اطلاعیه بیان کردند.

رامی علاسوند عضو شورای شهر اهواز با اشاره به بیانیه‌های منتشرشده در فضای مجازی اظهار کرد: اگر کسی انتقادی را متوجه هریک از اعضای شورا کند، بی‌شک این انتقاد جوابی دارد ولی گاهی برخی فرق میان انتقاد و تخریب را نمی‌دانند و به اعضای شورا اتهام می‌زنند و از خود یک قهرمان بادکنکی می‌سازند.

وی گفت: با توجه به جایگاه شورا، نیاز می‌بینم با اشخاصی که موجب عدم آرامش روانی مردم شده و در گروه‌های مجازی اقدام به پخش بیانیه‌هایی علیه اعضای شورا کردند برخورد قانونی شود.

این عضو شورا با اشاره به طرح شکایت از سوی اعضای شورا برای بررسی قانونی و دستگیری عاملان انتشار آن اظهار کرد: طرح شکایت صورت گرفته تا به‌صورت قانونی با عامل اصلی این اتهامات و دروغ‌هایی که در فضای مجازی پخش‌شده برخورد شود.

هدف تخریب یک نهاد بود نه یک شخص

زیبا صالح پور دیگر عضو شورای اسلامی کلان‌شهر اهواز در جلسه علنی شورا بیان کرد: هفته گذشته در فضای مجازی مطلبی پخش شد که کاملا مغرضانه بود و در آن انواع اتهامات به اعضای شورا بیان شد.

وی با اشاره به‌سرعت انتشار مطلب در گروه‌های دیگر استان‌ها عنوان کرد: این بیانیه تخریبی آن‌قدر سریع در شبکه‌های اجتماعی منتشرشد که گروه‌های دیگر استان‌ها و از جمله پایتخت نیز  این بیانیه را دریافت کردند.

عضو شورای شهر اهواز تأکید کرد: هدف از انتشار این پیام، تخریب یک فرد نبوده بلکه قصد عاملان آن تخریب یک‌نهاد و ضربه زدن به آن بوده که پیدا کردن افراد پشت پرده از طریق قانونی و پلیس فتا در حال پیگیری است.

صالح پور تأکید کرد: تا زمانی که از سوی پلیس مشخص نشود چه کسانی در این کار دست داشتند، ما نیز هیچ فردی را متهم نمی‌کنیم.

ترور شخصیت اعضای شورای شهر

جانعلی خورشیدی از دیگر اعضای شورای شهر در واکنش به بیانیه منتشرشده در فضای مجازی بیان کرد: افراد سودجو هرگاه منافع خود را در خطر می‌بینند، موضع‌گیری‌های خود را به شکل تهاجم مطرح می‌کنند و به فرزندان مردم در شورا اتهام‌هایی را وارد می‌سازند و اذهان عمومی را مشوش می‌کنند.

این عضو شورا همچنین با درخواست پیگیری قانونی برای مقابله با افراد پشت پرده انتشار این اطلاعیه بیان کرد: از دادستان تقاضا داریم با عاملان انتشار این اطلاعیه برخورد شود.

آذر زمانپور دیگر عضو شورای شهر نیز که بیانیه منتشر شده به وی منصوب است در پاسخ به انتقادات و واکنش‌های اعضای شورا نسبت به بیانیه منتشرشده در فضای مجازی تصریح کرد: اکاذیب و اتهامات اضافه‌شده به برخی موضع‌های خود را در فضای مجازی تکذیب می‌کنم، اگرچه در اطلاعیه، موضع‌گیری‌های من اشاره‌شده ولی با توجه به‌صراحت لهجه‌ای که داشته و دارم اعلام می‌کنم که این اطلاعیه از سوی من منتشرنشده است.

وی با اشاره به‌ضرورت شفاف‌سازی و ارائه عملکرد به مردم بیان کرد: نمی‌توانیم مخفی‌کاری کنیم و باید گزارشی از عملکرد خود را به مردم ارائه دهیم.

عضو شورای شهر اهواز افزود: با شهردار اهواز هیچ‌گونه خصومت شخصی ندارم و تنها در رابطه با عملکرد وی در اهواز انتقادهایی را مطرح کردم، بهتر است دیگران از آب گل‌آلود ماهی نگیرند.

سوء مدیریت مالی در برخی پروژه‌ها

حسین حیدری عضو شورای شهر اهواز نیز در این نشست بیان کرد: برخی پروژه‌های شهرداری چند ماه است که به دلیل سوء مدیریت مالی تعطیل و یا نیمه‌کاره رها شدند و در برخی نقاط به‌صورت کند و غیرقابل‌قبول در حال اجرا هستند.

حیدری افزود: به‌رغم اینکه این پروژه‌ها طبق پیوست ردیف اعتباری داشتند ولی پیش‌پرداخت داده نشده و پروژه‌ها از سوی پیمانکار متوقف‌شده‌اند.

وی با اشاره به برخی پروژه‌های نیمه‌کاره گفت: پارک محله‌ای فاز ۳ پاداد، باند دوم بلوار کوی آقاجری، پارک محله‌ای در کوی آقاجری با نام پارک منابع طبیعی، پل ولایت که به‌صورت کند در حال پیگیری است از پروژه‌های نیمه‌کاره شهرداری هستند.

عضو شورای کلان‌شهر اهواز تأکید کرد: در رابطه با پل ولایت، اعطای زمین به سپاه، کارشناسی کردن چند زمین و توافق با سپاه نباید هشت ماه وقت بگیرد و این پروژه را معطل کند.

حیدری با اشاره به وضعیت خیابان‌ها در برخی نقاط شهر عنوان کرد: خیابان اصلی فاز سوم کوروش شش ماه است که در وضعیت بسیار نامساعدی به سر می‌برد و خیابان فرعی منتهی به آن نیز در وضعیت مشابه به آن قرار دارد.

وی ادامه داد: در دو سال کاری شورا از ۵۵ ورزشگاه چمن مصنوعی یک‌سوم از آنها به علت عدم مراقبت و نظارت از بین رفته‌اند و دیگر کارایی ندارند. این در حالی است که در دوره جدید شور هیچ ورزشگاه چمن مصنوعی را تحویل مردم ندادیم.

عضو شورای کلان‌شهر اهواز در پایان بیان کرد: همچنین روگذر جوادالائمه پیشرفت فیزیکی قابل‌توجهی ندارد و این پروژه شهرداری با کندی پیش می‌رود، ساخت ایستگاه آتش‌نشانی و پیاده‌روسازی در کوی سپیدار هم ماه‌ها رهاشده است.

به گزارش خبرنگار مهر، در روزهای اخیر مطلبی در شبکه های تلفن همراه منتشر شده که با تمجید از آذر زمانپور یکی از اعضای شورا، تخلفاتی را متوجه اعضای شورای شهر به خصوص در زمینه استخدام اطرافیان خود کرده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد