سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر از مسجدسلیمان

اعتراض یک هفته‌ای کارگران سیمان کارون برای معوقات مزدی 

                   

ایلنا: کارگران کارخانه سیمان کارون (مسجد سلیمان) در اعتراض به تاخیر در پرداخت مطالبات مزدی خود و نیز عدم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل از یک هفته پیش در اعتراض به سر می‌برند.

براساس اطلاعاتی که از سوی این منابع در اختیار ایلنا قرار گرفته است این اجتماع صنفی اعتراضی  از صبح  روز شنبه (ششم تیرماه) همزمان با آغاز فصل  تعمیرات سالیانه در داخل کارخانه سیمان کارون آغاز شده است.

به گفته آنان در این کارخانه سیمان بیش از 500 کارگر رسمی، قرار دادی و روزمزد مشغول بکارند که از سه ماه پیش پرداخت دستمزد کارگران قرار دادی وروز مزدیبه تعویق افتاده است همچنین دستمزد کارگران رسمی این کارخانه نیز باتاخیر 10 تا 20 روزه پرداخت می شود .

کارگران معترض می‌گویند تاخیر‌هایی که در پرداخت مطالبات مزدی آنها ایجاد شده است به هیچ وجه با کار سخت و دشواری که آنها هر روز انجام می‌دهد  همخوانی ندارد و آنها علاوه جبران این وقفه خواستار اجرای طرح طبقه بندی مشاغل نیز هستند.

معترضان با یادآوری اینکه آنها در ماه گذشته نیز در اعتراض به تاخیر افتادن مطالبات مزدی کارگران رسمی اعتراض مشابهی را انجام داده‌بودند افزودند: پس از این اقدام اعتراضی کارفرما وعده داد که مطالبات کارگران رسمی را به موقع پرداخت کند که تا این لحظه این وعده نیز محقق نشده است.

کارگران کارخانه سیمان کارون در باره سایر مشکلات صنفی خود می‌گویند؛ به غیر بحث تاخیری که در پرداخت معوقات مزدی آنها وجود دارد هنوز وضعیت استخدامی 34 نفر از همکاران آنها مشخص نشده است.

به گفته آنها این 34 کارگر روز از زمان اشتغال در این کارخانه بصورت روز مزد مشغول فعالیت بوده‌اند و مشاهده شده که کارفرما به بهانه مشکلات مالی از پرداخت همه مطالبات مزدی آنها خودداری کرده است

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد