سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار ورزشی خوزستان

گرچه مدت زیادی از صعود فولاد نوین به لیگ برتر گذشته اما هنوز تکلیف این تیم مشخص نشده است. استقلال خوزستان مانند سال گذشته در حال پوست اندازی است و فولادی‌ها با حفظ بازیکنان مورد نظر اسکوچیچ با ثبات نشان داده‌اند

با آغاز فصل نقل و انتقالات تیم‌های خوزستانی کمی دیر به خود آمدند و در این فصل شروع به یارگیری کردند.

مسئولان فولاد خوزستان با تکیه بر خواسته‌های اسکوچیچ سرمربی کروات خود علیرضا سلیمی، مساریچ، بهمن کامل، مهدی بدرلو، ماتیاس چاگو و اسماعیل شریفات را حفظ کردند.

فولادی‌ها پس از اینکه بازیکنان مورد نیاز خود را حف کردند، محمد قاضی، احمد آل نعمه، شهاب کرمی، محسن مسلمان و ارشاد یوسفی را کنار گذاشتند تا بتوان بازیکنان مورد نیاز خود را جذب کنند.

سرخ پوشان اهوازی در نخستین قدم خود برای تقویت خط حمله خود دو مهاجم خوزستانی تیم‌های نفت مسجدسلیمان و پرسپولیس تهران یعنی حسین مالکی و مهدی دغاغله را جذب کردند.

گرچه فولادی‌ها نتوانستند مهدی مومنی، سیامک کوروشی و جابر انصاری را جذب تیم کنند اما توانستند هافبک 25 ساله نفت تهران یعنی حسین ابراهیم را به اهواز بیاورند تا فولادی‌ها در خط میانی مشکلی نداشته باشند.

فولادی‌ها امسال هم نتوانست از بازیکنان آکادمی خود که باید به سربازی بروند استفاده کند و احتمال جدایی بختیار رحمانی، سروش رفیعی و سروش سعیدی وجود دارد که به احتمال فراوان این بازیکنان به تراکتورسازی تبریز می‌پیوندند.

بلاتکلیفی فولاد نوین، پوست‌اندازی استقلال خوزستان و ثبات فولاد

تصفیه حساب 8 بازیکن آبی پوش

استقلال خوزستان دیگر تیم خوزستانی لیگ برتر امسال نیز مانند سال گذشته شروع به پوست اندازی کرده و با بسیاری از بازیکنان خود تصفیه حساب کرد.

میثم مجیدی، مهدی مومنی، یزدان عباسیان، محمدرضا مهدوی، رضا کاردوست، ایمان باصفا، مجید حیدری و لامین دیاوارا بازیکنانی هستند که ویسی عذر آنها را خواست و از جمع آبی پوشان جدا شدند.

ویسی دوباره به بومی کردن تیم توجه داشته و فرشاد جان‌فزا، حسن بیت سعید و زحیم زهیوی را از فولاد نوین اهواز و صنعت نفت آبادان به تیم اضافه کرد.

همچنین آنها از سهمیه‌های لیگ دسته یک و امید استفاده کردند و دانیال ماهینی، محسن فیاض‌بخش و فرشاد سالاروند را به تیم اضافه کردند.

آبی‌های خوزستان در کادر فنی تغییراتی ایجاد کردند، به طوری که سیروس نعمتی‌پور به کادرفنی این تیم اضافه و هوشنگ لوینیان جدا شد. علی اکبر مهدی پور، سیروس پورموسوی و فرشاد بختیاری نیز به عنوان مربی دروازه‌بانان در این کادر باقی ماندند.

استقلال خوزستان تاکنون اردویی برپا نکرده است اما به احتمال فراوان اردوی آنها از فردا در بروجرد یا سرعین برپا خواهد شد.

بلاتکلیفی فولاد نوین، پوست‌اندازی استقلال خوزستان و ثبات فولاد

بلاتکلیفی سومین نماینده خوزستان در لیگ برتر

بلاتکلیف ترین تیم لیگ برتر نیز فولاد نوین است، تیم دوم فولاد نمی‌تواند در لیگ پانزدهم شرکت کند و استقلال اهواز جدی ترین گزینه خریداری سهام سرخ پوشان اهوازی است.

فولاد نوینی‌ها خواهان حضور مجدد در لیگ دسته یک فوتبال هستند و این مهم‌ترین مانع انتقال سهام این تیم به استقلال اهواز است.

گرچه مدیرعامل استقلال اهواز اعلام کرده که روز یکشنبه موضوع انتقال سهام فولاد نوین به این تیم قطعی می‌شود اما احتمال واگذاری سهام سرخ پوشان اهواز به نفت آبادان وجود دارد و مدیران نفت در گفت‌وگوهایی اعلام آمادگی کرده‌اند.

البته استقلالی‌ها تاکنون بیکار ننشسته اند و با رضا مهاجری سرمربی فصل گذشته سیاه جامگان به توافقات اولیه رسیده‌اند و حالا باید منتظر ماند که آخرین سهمیه فوتبال خوزستان برای حضور در لیگ برتر از بلاتکلیفی خارج شود.

مرجع / تسنیم
معزی خبر داد:
معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش خوزستان از تأسیس اولین مدرسه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی دخترانه در این استان خبر داد.

محمود معزی اظهار کرد: کلیات طرح تأسیس اولین هنرستان فنی و حرفه‌ای تربیت‌بدنی و علوم ورزشی استان خوزستان دو روز قبل در جلسه شورای معاونان آموزش و پرورش استان به تصویب رسید.

وی افزود: وجود چهار عنصر اساسی نیروی انسانی متخصص تربیت‌بدنی، تجهیزات، فضاهای ورزشی مورد نیاز و محتوای تربیت‌بدنی هنرستان برای خوزستان بسیار لازم است.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش خوزستان تصریح کرد: همه ابزار لازم برای تأسیس هنرستان فنی و حرفه‌ای تربیت‌بدنی و علوم ورزشی در استان خوزستان وجود دارد. همچنین این استان دارای پیشینه تاریخی بسیار خوبی بوده و خانواده‌ها نیز علاقه فراوانی به ورزش دارند.

معزی با تأکید بر ورزش دوست بودن خوزستانی‌ها گفت: تمامی مسائل مربوط به ادامه تحصیل دانش آموزان دختر، امکان دسترسی آنها و همچنین دغدغه خانواده‌ها در این جلسه بررسی شد. امیدوارم تأسیس این مدرسه در سایر مناطق پرجمعیت استان نیز انجام شود.
مرجع / مـهـر
اردوان صاحب، داور المپیکی خوزستان، نماینده اتحادیه جهانی کشتی در رقابت‌های بین‌المللی قزاقستان شد.

داور خوزستانی نماینده اتحادیه جهانی کشتی در مسابقات بین‌المللی قزاقستان شدبه نقل از سایت هیات کشتی استان، اردوان صاحب داور درجه (یک s) و ارشد کشتی خوزستان و کشور، برای نخستین بار در استان خوزستان و کم‌سابقه در ورزش کشور، عنوان ارزشمند نماینده اتحادیه جهانی در مسابقات بین‌المللی خارج از کشور را کسب کرد.

مسابقات بین‌المللی "تورلی‌خانوف" از یکم تا سوم آبان‌ماه در کشور قزاقستان برگزار خواهد شد.

صاحب، عناوین باارزش دیگری از جمله داور المپیکی و جهانی، چندین دوره سرپرست فنی مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم‌ملی و همچنین داور شماره یک اتحادیه جهانی کشتی در مسابقات بین‌المللی متعدد را در کارنامه خود دارد.
مرجع / ایسنا
مسابقات قهرمانی کشتی فرنگی خردسالان باشگاه‌های خوزستان با عنوان "جام رمضان" با قهرمانی هیات اندیمشک الف به پایان رسید.

این پیکارها روز گذشته (جمعه) با حضور 214 کشتی‌گیر از 17 شهرستان در خانه کشتی شماره یک اهواز برگزار شد.

در پایان این رقابت‌ها پس از قهرمانی تیم هیات کشتی اندیمشک الف با 77 امتیاز، تیم هیات کشتی دزفول الف با 67 امتیاز به نایب‌قهرمانی رسید و تیم هیات کشتی مسجدسلیمان با 52 امتیاز در جایگاه سوم قرار گرفت.

همچنین تیم‌های آموزش و پرورش امیدیه با 49 امتیاز، آموزش و پرورش بهبهان با 44 امتیاز و آموزش و پرورش شوش با 42 امتیاز به ترتیب در جایگاه‌های چهارم تا ششم قرار گرفتند.

در پایان این پیکارها محمد سلطانی از بهبهان به عنوان فنی‌ترین کشتی‌گیر و مصطفی قاسمی‌راد به عنوان مربی نمونه معرفی شد.
مرجع / ایسنا
مدیرعامل باشگاه ورزشی پتروشیمی بندر امام گفت: «مهران شاهین‌طبع» سرمربی فصل گذشته تیم بسکتبال دانشگاه آزاد تهران هدایت تیم پتروشیمی بندر امام را بر عهده گرفت.

شاپور یاوری امروز اظهار کرد: پس از کسب عنوان نایب قهرمانی در لیگ ملی و مقام سوم لیگ حرفه‌ای بسکتبال در فصل گذشته و انتخاب تیم بسکتبال پتروشیمی بندر امام به عنوان نماینده بسکتبال کشور و غرب آسیا در مسابقات جام باشگاه‌های آسیا، هیئت مدیره باشگاه در راستای حضور قدرتمندانه در این رقابت‌ها و آمادگی برای آغاز رقابت‌های لیگ برتر کشور، پس از برگزاری جلسات متعدد و بررسی برنامه پیشنهادی مربیان مورد نظر، به اتفاق آرا «مهران شاهین‌طبع» را به عنوان سرمربی جدید این باشگاه انتخاب کرد.

وی افزود: «مهران شاهین‌طبع» به عنوان یکی از مربیان توانمند ملی کشور در سال گذشته توانست با تیم بسکتبال دانشگاه آزاد به عنوان سومی رقابت‎های لیگ ملی باشگاه‎های کشور و نایب قهرمانی مسابقات لیگ حرفه‌ای دست پیدا کند و امیدواریم با حضور این مربی در رأس کادر فنی در فصل پیش رو تیم پتروشیمی بندر امام بتواند از نام و جایگاه خود به شایستگی دفاع کند.

مدیرعامل باشگاه ورزشی پتروشیمی بندر امام اضافه کرد: جا دارد از زحمات «مهران حاتمی» مربی سابق این تیم که توانسته بود در سالیان گذشته دو عنوان قهرمانی را برای این باشگاه به ارمغان آورد تقدیر و تشکر کنم.

تیم بسکتبال پتروشیمی بندر امام فصل گذشته با هدایت مهران حاتمی در رقابت‏های بسکتبال لیگ ملی و حرفه‌ای کشور شرکت کرد و به عناوین نایب قهرمانی و سومی دست پیدا کرد، بیش از این نیز تیم بسکتبال پتروشیمی بندر امام توانسته بود دو بار متوالی عنوان قهرمانی را از آن خود کند.
مرجع / فـارس
مرتضی زاده:
سرمربی تیم بسکتبال بانوان شرکت پالایش نفت آبادان گفت: این تیم با کسب ۱۰ امتیاز قاطعانه وارد لیگ برتر شد.

زهرا مرتضی زاده اظهار کرد: امسال حدود سال پنجم است که در سطح کشوری فعالیت می‌کنیم و از دسته دوم کشور فعالیت خود را آغاز کردیم؛ حضور یک تیم خوزستانی در بسکتبال حرفه‌ای کشور و کسب اعتبار برای این رشته ورزشی در استان از اهدافمان بود.

وی افزود: پیش از این متأسفانه تیمی از بسکتبال بانوان خوزستان در سطح کشوری وجود نداشت که حرفی برای گفتن داشته باشد. با توجه به وجود استعدادهای بالای بانوان آبادانی در ورزش بسکتبال برای ما مهم بود که یک تیم آبادانی در سطح کشوری فعالیت کند.

سرمربی تیم بسکتبال بانوان شرکت پالایش نفت آبادان عنوان کرد: بیشترین تفریح بانوان آبادانی در حال حاضر شاید ورزش باشد به همین دلیل سعی را بر این گذاشتم تا به صورتی برنامه‌ریزی کنم تا بانوان آبادانی پس از آغاز فعالیت‌های ورزشی خود به آینده خوبی در این رشته برسند.

مرتضی زاده ادامه داد: با توجه به موضوع مالی و وقت و زمانی که بازیکنان تیم برای ورزش صرف می‌کنند، قصد داشتم از نظر انگیزه و یا سطح اجتماعی حرفی برای گفتن داشته باشند و نگاهشان به ورزش به‌عنوان یک تفریح نباشد.

وی با اشاره به حمایت‌های شرکت پالایش نفت آبادان از این تیم اضافه کرد: تاکنون این شرکت کمک‌های بسیاری به تیم بسکتبال بانوان کرده است و با تلاش‌های وصف‌نشدنی بازیکنان این تیم توانستیم به جایگاه فعلی برسیم.

سرمربی تیم بسکتبال بانوان شرکت پالایش نفت آبادان با بیان اینکه بازیکنان این تیم مسیر پیشرفت ورزشی خود را در آبادان روشن می‌بینند، توضیح داد: در حال حاضر بازیکنانمان برای حضور در تیم ملی تلاش می‌کنند.

مرتضی زاده تأکید کرد: با توجه به اینکه سال اولی است که وارد لیگ سوپر A می‌شویم و با وجود بازیکنان حرفه‌ای در این لیگ، همه تلاش خود را برای کسب جایگاه مناسب خواهیم کرد.

تیم بسکتبال بانوان شرکت پالایش نفت آبادان توانست در مسابقات سوپر لیگ B بسکتبال زنان کشور، با کسب ۱۰ امتیاز، قاطعانه عنوان قهرمانی را از آن خود کند.
مرجع / مـهـر
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد