سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

گزارش یک ناهنجاری رانندگی در خرمشهر

ورود ممنوع کامیون به پل قدیم خرمشهر و بروز حوادث ناگوار رانندگی

آبادان-ایرنا- فرسایش پل آزادی معروف به پل قدیم خرمشهر و نصب علایم ورود ممنوع خودروهای سنگین و حادثه های پی در پی را به وجود آورده است.

به گزارش ایرنا پل قدیم خرمشهر سال 1339 شمسی ساخته شد، زمان جنگ تحمیلی آسیب های جدی دید و سال 1370 از سوی ستاد بازسازی مرمت شد و با توجه به گذشته 24 سال از مرمت و تردد کامیون های سنگین آسیب های جدی به سازه آن وارد شد است.
شهرداری خرمشهر نیز برای جلوگیری از ورود کامیون ها و خودروهای سنگین از این پل، علایم ورود ممنوع در طول مسیر و جاده منتهی به پل قدیم نصب کرده است، ولی برخی رانندگان کامیون های سنگین بدون رعایت مقررات و بدون توجه به علایم از این پل می گذرند.
در این راستا شهرداری در قسمت ورودی این پل، مانعی با ارتفاع کم در دو طرف پل نصب کرد ولی این مانع برای دومین بار حادثه آفرید و اتاق کابین خودروها در این دو حادثه آسیب دید اما تلفات جانی نداشت.
به گفته شهروندان خرمشهری پل قدیم خرمشهر بیشترین ترافیک نسبت به پل شهید جهان آرا را دارد.
یکی از شهروندان خرمشهری در این باره گفت:پل قدیم خرمشهر تنها مسیری است که به جاده های ارتباطی از آبادان – خرمشهر دسترسی داشته و به نزدیک ترین سایت اداری، بیمارستان و مرکز شهر مرتبط است، به همین دلیل بیشترین ترافیک را در طول شبانه روز دارد.
احمد مطوری افزود:این پل به علت گذشت زمان زیاد از بازسازی و مرمت، درزهای انبساطی آن مشکل داشته و حرکت خودروها را با مشکل مواجه می کند.
یکی از شهروندان خرمشهری نیز در این باره می گوید:پل قدیم در بیشتر مواقع با ترافیک سنگین مواجه است، به خصوص در زمانی که تصادفی روی پل رخ می دهد رانندگان باید مدت طولانی روی پل معطل شوند تا بتوانند از این پل بگذرند.
علی عباسپور افزود:تردد خودروهای سنگین از روی پل از دیگر مواردی که باعث ترافیک سنگین می شود و با وجود اینکه علایم متعددی برای ممنوعیت ورود به این پل نصب شده است، همچنان، تردد خودرو سنگین از این پل مشاهده می شود.
وی اضافه کرد:طی ماه گذشته شهرداری خرمشهر برای جلوگیری از ورود خودروهای سنگین، موانعی برای کم کردن ارتفاع در ابتدای ورودی پل نصب کرد که این موضوع، بروز حادثه و برخورد خودرو سنگین را باعث شد که علاوه بر خسارت به خودروها، ترافیک سنگین بر روی پل را به همراه داشت.
معاون فنی و عمرانی شهرداری خرمشهر نیز با تایید این مطلب گفت:نیمی از بدنه پل قدیم این شهر در جنگ تحمیلی تخریب شد، اگرچه بخش های آسیب دیده در دوران بازسازی مرمت شد.
مسعود عیدپور گفت:با گذشت 25 سال از مرمت این پل، با توجه به تردد سنگین وسایل نقلیه فشار زیادی به سازه این پل وارد شده است.
وی اظهار داشت:با توجه به شکایات مردمی و مشاهده نشدن درزهای انبساطی و آسیب جدی به سازه، تصاویر فنی از وضعیت پل از سوی کارشناسان تهیه شد.
عیدپور گفت:با توجه به وضعیت موجود پل و احتمال حادثه خیز بودن آن برای، با شورای عالی و فنی استان و دفتر فنی استانداری خوزستان نیز مکاتبه شده است.
معاون فنی و عمرانی شهرداری خرمشهر گفت:برای مرمت و بازسازی و تعریض پل قدیم نیاز به اعتبار است که برای تحقق این مهم، باید مطالعات از سوی مشاور انجام شود و پس از آن به دفتر فنی استانداری ارسال شود.
عیدپور اظهار داشت:به همین منظور در حال طی کردن مراحل قانونی و تشریفات اداری برای اخذ مشاور مطالعات پل می باشیم.
معاون فنی و عمرانی شهرداری خرمشهر با اشاره به احداث پل سوم گفت:طی سال های گذشته به دلیل ابلاغ نشدن طرح تفضیلی، اقدامی برای مطالعات احداث پل سوم نشده است.
عیدپور گفت:پیشنهاداتی نیز برای مکانیابی آن، حد فاصل پل قدیم و پل شهیدجهان آرای خرمشهر ارائه شده است.
وی اظهار داشت:از کمسیون ماده 5 شهرداری منطقه 1 خرمشهر و معاونت شهرسازی این نهاد نیز برای بررسی مکانیابی ساخت پل سوم درخواست شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد