سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر ناگوار

حذف دانشگاه شهید چمران از انجام تحقیقات سد گتوند؛

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: دانشگاه نسبت به حذف شدن از انجام تحقیقات در خصوص سد گتوند اعتراض کرده اما اعتراض خود را رسانه‌ای نکرده است.
 
ابراهیم حاجی‌دولو، درمورد بحث واگذاری مطالعات سد گتوند به دانشگاه تهران، اظهارکرد: اساتید دانشگاه شهید چمران اهواز فعالیت‌های تحقیقاتی بسیاری در مورد مشکل سد گتوند داشته‌اند و در جلسه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور که در خصوص سد گتوند در تهران برگزار شد، شرکت کردند و در آن جلسه تصمیم گرفته شد که تیمی از دانشگاه تهران و دانشگاه شهید چمران اهواز مسوولیت مطالعات سد گتوند و علاج‌بخشی آن را انجام دهند اما متاسفانه در مراحل بعدی تصمیم گرفته شد که مسوولیت انجام مطالعات سد گتوند تنها به دانشگاه تهران واگذار شود.
 
وی افزود: در کمیته‌های بعدی این جلسه تصمیم گرفته شد که تعدادی از اساتید دانشگاه شهید چمران تنها به عنوان همکار در مطالعات سد گتوند همکاری کنند.
 
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان این‌که این تصمیم سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور مورد اعتراض دانشگاه قرار گرفت، گفت: ما به حذف دانشگاه شهید چمران اهواز از مسوولیت انجام مطالعات سد گتوند اعتراض کردیم و این اعتراض را به آقای نوبخت، رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و آقای جهانگیری، معاون اول رییس جمهور منتقل کردیم اما این اعتراض را رسانه‌ای نکرده‌ایم.
 
حاجی‌دولو تصریح کرد: ما بیان کردیم که دانشگاه شهید چمران اهواز بزرگترین و قدیمی‌ترین دانشگاه منطقه و قطب علمی آب است و بنابراین باید در موضوع مطالعات سد گتوند درگیر باشد. همکار با مسوول متفاوت است زیرا دیدگاه‌ها و موضع همکار در هر پروژه با مسوول آن متفاوت دارد و به همین جهت اعتراضات داخلی منعکس شده اما متاسفانه تصمیم‌گیری خارج از دانشگاه و در تهران بوده است.
 
وی عنوان کرد: اکنون تعدادی از اساتید دانشگاه شهید چمران به عنوان همکار در تیم مطالعات سد گتوند قرار دارند و ارتباطات میان دانشگاه و تیم تحقیقات برقرار است و تجربه دانشگاه را به تیم مطالعاتی سد گتوند منتقل کرده‌ایم.
 
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان این‌که انتظار می‌رود نگاه یک‌جانبه نسبت به دانشگاه‌های شهرستان‌ها نباشد، گفت: انتظار می‌رود که به دانشگاه‌های شهرستان‌ها نیز توجه شود و نوع نگاه یک جانبه نباشد و با توجه به این که دانشگاه شهید چمران اهواز پتانسیل تحقیقات در حوزه آب را دارد، بتوانیم به راه حل علمی، فنی، اقتصادی و تخصصی در مورد سد گتوند برسیم.
 
حاجی دولو در مورد این‌که گفته می‌شود دانشگاه شهید چمران اهواز در مورد رودخانه کارون تحقیقات و کار قابل توجهی انجام نداده است، بیان‌کرد: منصفانه نیست که گفته شود دانشگاه در مورد کارون هیچ کاری انجام نداده است. دانشگاه امسال کنفرانس بین‌المللی کارون را برگزار خواهد کرد. همچنین دانشگاه پروژه‌های مطالعاتی بسیاری با سازمان آب و برق استان داشته و طرح و ایده‌های بسیاری درخصوص رودخانه کارون از سوی اساتید دانشگاه شهید چمران اهواز مطرح شده است.
 
وی خاطرنشان‌کرد: در مورد کارون و سد گتوند دیدگاه‌ها و ایده‌های بسیاری به مراجع مرتبط ارسال می‌شود و  آنچه باید انجام شود توجه مسوولان تصمیم‌گیرنده در تهران به دانشگاه شهید چمران اهواز است.

مرجع / ایسنا
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد