سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر از مترو اهواز

با کارشکنی بانک ها، سهم 150 میلیون دلاری متروی اهواز محقق نشد
کارون پرس: مدیرعامل قطارشهری اهواز گفت: اعتبار 150 میلیون دلاری متروی اهواز از محل صندوق توسعه ارزی سه سال است که به دلیل کارشکنی بانک ها معطل مانده است.
  

به گزارش کارون پرس؛ عباس هلاکویی اظهار داشت:150 میلیون دلار سهمیه اعتباری متروی اهواز از سال 1391 در بودجه قید شده است اما به علت موافقت نکردن بانک های عامل برای تضمین ها تاکنون محقق نشده است.

وی با بیان اینکه متروی اهواز با کمبود شدید اعتبار رو به رو است تصریح کرد: عملیات اجرایی مترو به کندی پیش می رود و به این ترتیب وعده افتتاح مرحله نخست در سال جاری محقق نخواهد شد.

به گفته وی قرار بود که مرحله اول مترو تا آبان ماه امسال به بهره برداری برسد.

هلاکویی اعتبار امسال متروی اهواز را یک هزار میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: این اعتبار هنوز ابلاغ نشده و نیاز است مساله فاینانس (سرمایه گذاری خارجی) حل شود.

وی افزود: به علت اتمام اعتبارات حفاری تونل مترو متوقف شده است و دستگاه های تونل زنی (TBM) در کنار ایستگاه دوم خیابان نادری توقف کرده اند.

هلاکویی با انتقاد از عملکرد شرکت چینی کیسون به عنوان پیمانکار قطارشهری اهواز اظهار کرد: روند خوبی در کار پیمانکار دیده نمی شود و فقط هفت درصد از تعهدات سه ماهه نخست امسال خود را انجام داده است.

مدیرعامل قطارشهری اهواز افزود: کل پروژه حدود 30 درصد پیشرفت دارد البته تعدادی از ایستگاه ها ساخته شده است.

وی اضافه کرد: به دلیل عملکرد نامطلوب پیمانکار سه ایستگاه جدید را تحویل ندادیم زیرا ایستگاه های میدان فرودگاه و چهارشیر بعد از گذشت شش سال از تحویل هنوز به اتمام نرسیده است.

پروژه قطار شهری اهواز از سال 1385 شروع شده است. مجری این پروژه شرکت چینی کیسون و فاینانسور آن شرکت چینی نورینکو است.

بر اساس آخرین وعده مسئولان، گام نخست متروی اهواز قرار است آبان ماه امسال به بهره برداری برسد. پیش از آن مجری این پروژه وعده افتتاح گام نخست را در فروردین ماه 1393 داده بود.

به دلیل کمبود اعتبار و محقق نشدن فایناس ، قطارشهری قرار است در چهار بخش به بهره برداری برسد که گام نخست آن شامل ایستگاه فرودگاه تا مصلا، گام دوم از مصلا تا میدان ساعت، گام سوم از ایستگاه دانشگاه تا شهید بقایی و ایستگاه چهارم از ایستگاه فرودگاه تا زرگان است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد