سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار ورزشی استان

باشگاه استقلال خوزستان با دو بازیکن لیگ یکی قرارداد بست.

علی پورکیانی، قائم‌مقام باشگاه استقلال خوزستان در گفت​وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، اظهار کرد: امروز (سه‌شنبه) با محسن فیاض‌بخش از تیم لیگ یکی ایرانجوان بوشهر به مدت دو فصل و دانیال ماهینی نیز از همین تیم که سهمیه زیر 23 سال است، برای مدت سه فصل قرارداد بستیم.

وی درباره صحبت‌هایی مبنی بر جذب گلر خارجی فصل گذشته راه​آهن، گفت: ایگورننزیچ که اهل اسلوونی است از گزینه​های مورد نظر ویسی است. البته هنوز جذب نشده و توافقی هم صورت نگرفته است. او در حال حاضر در کشورش به سر می​برد. قائم‌مقام باشگاه استقلال خوزستان با بیان این‌که خود ویسی دنبال کارهای مربوط به جذب بازیکن است، خاطرنشان‌کرد: موسی کولی‌بالی هم که با ما یک سال دیگر قرارداد داشت و مورد نظر ویسی هم بود، در تیم ماند. لامینه دیاوارا هم که فسخ قرارداد کرد و دیاکیته نیز قراردادش یک ساله بود و از تیم رفت.

جودوکار نوجوان خوزستانی به اردوی تیم‌ملی دعوت شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، از سوی فدراسیون جودو 19 بازیکن به اردوی تیم‌ملی نوجوانان فراخوانده شدند که در بین بازیکنان دعوت شده به اردو نام محمد خوش​بین، جودوکار خوزستانی وزن 42- کیلوگرم نیز دیده می‌شود.

اردوی تیم‌ملی جودو نوجوانان از 10 تا 17 تیرماه در سالن شهید افراسیابی مجموعه ورزشی شهید شیرودی تهران برگزار می​شود.تیم‌ملی ایران خود را برای مسابقات جهانی مغولستان که شهریورماه سال جاری برگزار می‌شود، آماده می​کند.

سه ورزشکار خوزستانی به اردوی تیم‌ملی بوکس دعوت شدند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، 24 بوکسور به این اردو دعوت شده‌اند که جعفر ناصری در وزن 49 کیلوگرم، محمد سیاحی در وزن 52 کیلوگرم و سیاوش امیدی در وزن 75 کیلوگرم، از خوزستان به این اردو فراخوانده شدند.این اردو از 12 تیرماه به مدت 21 روز در تهران برگزار می​شود.تیم‌ملی خود را برای حضور در مسابقات آسیایی که شهریورماه برگزار می​شود، آماده می​کند.

دیرکل ورزش و جوانان خوزستان از قطعی شدن برگزاری رقابت​های لیگ جهانی کشتی فرنگی به میزبانی خوزستان و در شهرستان خرمشهر، خبر داد.

فرامرز کیانی​زاده در گفت​وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، اظهار کرد: سال گذشته خوزستان در آبادان میزبان مسابقات لیگ جهانی کشتی فرنگی بود و ما توانستیم با حمایت​های مالی خوب استاندار و معاون وی آقای خبیر، فرماندار آبادان و منطقه آزاد اروند که در راس آن آقای زمانی قرار دارد، این میزبانی را به نحو احسن انجام دهیم و طی همین مسابقات بود که درخواست و اعلام آمادگی خود را جهت میزبانی مجدد این رقابت​ها، باتوجه به این‌که مجددا این میزبانی به ایران سپرده شد، به فدراسیون دادیم.

وی بیان کرد: فدراسیون نیز این درخواست و اعلام آمادگی ما را مد نظر داشت و با توجه به این‌که ایران مجددا میزبان این رقابت​ها شده بود، قرار بر این شد که خوزستان از این مسابقات میزبانی کند و در همین راستا روز گذشته من، رسول خادم و حمید بنی​تمیم و همچنین مشاور ورزشی رییس سازمان منطقه آزاد اروند، نشستی با آقای زمانی، رییس سازمان منطقه آزاد اروند جهت برگزاری این مسابقات در خرمشهر داشتیم.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان بیان کرد: طی این نشست صحبت​های لازم در این زمینه عنوان و روی کلیت کار بحث شد و در پایان آقای زمانی پذیرفت که در بخش هزینه​ این میزبانی به ما کمک کند و در نهایت تصمیم بر این شد که این مسابقات 11 تا 13 آذرماه امسال در سالن خلیج​فارس خرمشهر برگزار شود.

وی با اشاره به هزینه​ پیش​بینی شده برای این میزبانی، گفت: هزینه​ پیش​بینی شده دو میلیارد و 500 میلیون تومان است و آقای زمانی موافقت خود را جهت پرداخت دو میلیارد تومان از این مبلغ اعلام کرد. با این مبلغ خیلی از کارها انجام خواهد شد و قرار شد 500 میلیون تومان باقی‌مانده نیز از طریق منابع استانی که در راس آن استاندار و آقای خبیر معاون وی، هستند و همچنین اداره ورزش و جوانان خرمشهر تامین شود.

کیانی​زاده با اشاره به محاسن بسیار این میزبانی، خاطرنشان‌کرد: برگزاری چنین مسابقاتی محاسن بسیاری برای استان خوزستان، شهرستان خرمشهر و کشتی استان خواهد داشت. در حال حاضر دو تیم از خوزستان که یک تیم مربوط به شهرستان اندیمشک و یک تیم مربوط به شهرستان ایذه است، در لیگ کشتی فرنگی کشور حضور دارند و حتما یکی از تیم​های ما با قرار گرفتن جزو سه تیم برتر لیگ کشور می​تواند مجوز حضور در لیگ جهانی را به دست آورد که در این صورت، با توجه به این‌که ما نیز میزبان لیگ جهانی هستیم با استفاده از این امتیاز می​توانیم یک تیم دیگر به نام اسپانسرمان در مسابقات شرکت دهیم.

وی افزود: در صورتی‌ که دو نماینده استان در لیگ کشتی فرنگی کشور مجوز حضور در لیگ جهانی را به دست آوردند، باز هم با توجه به این‌که ما میزبان این رقابت​ها هستیم می​توانیم یک تیم دیگر هم به اسم اسپانسر در مسابقات شرکت دهیم و در این شرایط ما صاحب سه تیم در لیگ جهانی خواهیم بود که امیدوارم حضور سه تیم​مان محقق شود، چرا که افتخار بسیار بزرگی برای استان خواهد بود و حضور همین سه تیم باعث می​شود بسیاری از کشتی​گیران استان در این مسابقات شرکت داشته باشند.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان افزود: از دیگر محاسن این میزبانی تاثیر آن بر انگیزه و تجربه مربیان و ورزشکاران استان است، چرا که طی این رقابت​ها مربیان زیادی مشغول به فعالیت می​شوند. همچنین کشتی‌گیرانی هم هستند که اگرچه در مسابقات شرکت نمی​کنند اما همین که از نزدیک شاهد این رقابت​ها باشند، می​توانند بهره لازم را ببرند و این باعث می​شود کشتی ما بیش از پیش رشد و ارتقا داشته باشد.

وی خاطرنشان‌کرد: میزبانی این مسابقات همچنین باعث می​شود طی آن چند روزی که مسابقات در حال برگزاری است، شور و نشاط در جامعه استان به وجود بیاید، ضمن این‌که این میزبانی باعث افزایش شانس گرفتن سکو و مدال در این مسابقات برای استان ما خواهد شد.

کیانی​زاده بیان کرد: از دیگر محاسن میزبانی این است که سالن خلیج​فارس خرمشهر و اطراف آن بازسازی می‌شود. البته با توجه به این‌که پیش از این قرار بود رقابت​های جهانی کشتی پهلوانی را در این سالن میزبانی کنیم، اقداماتی در راستای بازسازی آن صورت گرفت ولی هزینه​هایی به جای مانده است که آقای زمانی موافقت خود را در راستای پرداخت آن به ما اعلام کرد تا در نهایت بتوانیم یک سالن استاندارد بین​المللی داشته باشیم.

وی افزود: در نشستی که داشتیم بحث تجهیز خوابگاه خرمشهر که ظرفیتی بیش از 300 نفر دارد نیز مطرح و قرار شد اقدامات لازم جهت برآورد هزینه توسط اداره ورزش و جوانان خرمشهر صورت بگیرد. مجهز شدن این خوابگاه خدمت بزرگی به کل استان است و ما را در برگزاری مسابقات کشوری نیز می​تواند کمک کند. همچنین در این نشست به تجهیز استخر خرمشهر نیز اشاره شد که آقای زمانی پذیرفت در این راستا نیز به ما کمک کند.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان بیان کرد: آقای حیاتی، فرماندار خرمشهر نیز اعلام آمادگی کرده است تا کلیه کارهای هماهنگی در راستای این میزبانی را انجام دهد. جا دارد از آقای زمانی و مجموع مسوولان سازمان منطقه آزاد اروند که با حمایت​های این‌چنینی به رشد و ارتقای ورزش خرمشهر و آبادان و در نهایت خوزستان کمک می​کنند، تشکر و قدردانی کنم.

سرمربی تیم فوتسال ملی‌حفاری اهواز فصل جدید لیگ برتر کشور را سخت دانست و گفت: اولویت ما ارائه بازی‌های خوب و تماشاگرپسند و در کنار آن‌ کسب نتایج و رتبه خوب در جدول است.

محسن حسن​زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، درباره شرایط این تیم پیش از آغاز لیگ برتر، اظهارکرد: اردوی تیم ما از روز جمعه در فارسان شهرکرد آغاز شده است و امروز با برگزاری یک دیدار تدارکاتی با تیم منتخب فارسان، به پایان می​رسد. در این اردو تمرینات بدنسازی و در کنار آن کارهای فنی را انجام دادیم.وی با بیان این‌که امسال پنج بازیکن اصلی سال گذشته را در اختیار نداریم، گفت: ضمن این‌که دو مصدوم هم داریم که یکی از آن‌ها رامین کریمی است که از سال گذشته مصدومیت پارگی آشیل داشت و اکنون پس از عمل جراحی به جمع ما اضافه شده است، البته نمی​‌توانیم فشارهای لازم را به او بیاوریم و احتمالا تا جمعه آینده او را در اختیار نخواهیم داشت.

سرمربی تیم فوتسال ملی‌حفاری اهواز با اشاره به انگیزه خوب بازیکنانش در تمرینات، عنوان‌کرد: تیم ما زمان کافی را برای آماده‌سازی در اختیار نداشت. ما تقریبا دو هفته است که تمرینات خود را آغاز کرده‌ایم و فکر می‌کنم این زمان برای آماده​سازی مناسب نیست.

وی خاطرنشان‌کرد: به هر حال عدم در اختیار داشتن فرصت لازم، باعث می​شود که زمان لازم را برای انجام کارهای آماده​سازی بدنی و فنی نداشته باشیم ولی همین‌ که بازیکنان​مان با انگیزه تمرین می​کنند، جای خوشحالی دارد و ان​شاءالله به آمادگی نسبی​ای دست پیدا کنیم تا بتوانیم سه بازی ابتدایی لیگ را پشت ​سر بگذاریم.

حسن​زاده درباره بازیکنانی که جذب کرده‌اند و از دست داده‌اند، گفت: فرید نمازی از دبیری تبریز، فرهاد توکلی از فرش‌آرا و محمد شجری از شهرداری ساوه را جذب کرده‌ایم و بازیکنانی از جمله صمیمی، عالی​‌قدر، صفری و بهزاد عظیمی از تیم جدا شدند. 

وی با بیان این‌که معتقدم امسال سال سختی را پیش‌رو داریم، گفت: امسال لیگ با توجه به یارگیری‌ای که برخی تیم​ها داشته​اند، خیلی سنگین​تر و سخت​تر از سال گذشته خواهد بود؛ از جمله تیم تاسیسات ملی‌پوشان بسیاری جذب کرده است و همچنین حسن​زاده که بهترین بازیکن سال 2015 آسیا معرفی شده را در اختیار گرفته است. مس سونگون هم بازیکنان برزیلی جذب کرده است و دبیری هم قصد انجام چنین کاری را دارد. تیم​های دیگر هم تقویت شده​اند و فکر می​کنم فصل سختی را پیش رو داریم ولی ما تمرینات​مان را ادامه می‌دهیم و با امید و انگیزه، برای موفقیت تلاش و تمرین می​کنیم.

سرمربی تیم فوتسال ملی‌حفاری در پاسخ به این سوال که این تیم در فصل جدید چه هدفی را دنبال می‌کند؟ گفت: با توجه به بازیکنانی که جذب کرده‌ایم و از دست داده‌ا‌یم، تلاش ما این است که روند رو به رشد مجموعه ملی‌حفاری که همیشه جزو تیم​های خوب بوده و بازی​های قابل قبولی ارائه داده است را ادامه دهیم. اولویت ما ارائه بازی‌های خوب و تماشاگرپسند، با رعایت مسایل اخلاقی است و در کنار آن‌ هم بتوانیم نتایج قابل قبولی کسب کنیم و یک رتبه خوب در جدول به دست آوریم. 

وی درباره دیدار نخست تیمش مقابل آذرخش بندرعباس، عنوان‌کرد: یکی از مشکلات ما متاسفانه این است که نسبت به تیم​هایی که به تازگی به لیگ برتر صعود کرده​اند، شناختی نداریم و فکر می​کنم بازی کردن با این تیم‌ها، کمی سخت است. به هر حال باید بتوانیم این مسابقه را با موفقیت پشت ​سر بگذاریم. سه چهار بازی ابتدایی لیگ را پشت​ سر بگذاریم، نسبت به تیم​ها شناخت پیدا می​کنیم و بازیکنانم به شرایط بازی نزدیک​تر می‌شوند. به هر حال همان​طور که گفتم بزرگترین مشکل ما، زمان کمی است که در اختیار داشتیم و قطعا باید در مسیر جبران شود.

رییس جدید هیات هندبال خوزستان با بیان این‌که جایگاه فعلی این رشته در استان در شان آن نیست، ابراز امیدواری کرد که هندبال خوزستان در چهار سال آینده جزو چهار هیات برتر کشور باشد.

ناصر قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، اظهار کرد: هندبال خوزستان با توجه به سابقه​ای که در سال‌های نه چندان دور در کشور داشته و همچنین حضور در لیگ برتر کشور، جایگاهی که اکنون در آن قرار دارد در شان آن نیست.وی ادامه داد: به دنبال این هستیم که برنامه​های‌مان را به صورت کلی در دو بخش توسعه و قهرمانی اجرا کنیم و در بخش توسعه، هدف‌مان افزایش کمیت ورزشکاران این رشته است و ما باید تعداد هندبالیست​های استان را بیشتر کنیم و البته باید بتوانیم روی کیفیت آن‌ها هم کار کنیم.

رییس هیات هندبال خوزستان اضافه کرد: افزایش امکانات سخت​افزاری، گرفتن سالن​هایی برای ورزشکاران در شهرستان​ها و به دنبال آن اختصاص آن سالن​ها برای هندبالیست​ها و تامین لوازم و وسایلی که در این رشته استفاده می​شود را نیز با همکاری ادارات و دستگاه‌ها در برنامه داریم.

وی با بیان این‌که برای پیشرفت هندبال استان باید همه دست به دست هم دهیم، گفت: ان​شاءالله هندبال خوزستان در چهار سال آینده می​تواند جزو چهار هیات برتر کشور قرار گیرد. ما باید در لیگ​های مختلف کشوری هم شرکت کنیم تا به امید خدا در سطح کشور هم حضور فعالی داشته باشیم.

قاسمی با اشاره به همکاری این هیات با فدراسیون و اداره‌کل ورزش و جوانان استان، بیان کرد: استان ما پیشکسوتان، داوران و مربیان خوبی در هندبال دارد و ان​شاءالله می​خواهیم در این زمینه هم حداکثر استفاده را از این افراد ببریم. نه تنها این افراد، بلکه از تمام کسانی که به نحوی با هندبال در ارتباط هستند، کمک خواهیم خواست تا بتوانیم هندبال خوزستان را به جایگاه اصلی​اش برسانیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد