سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار ورزشی خوزستان

  

دو خوزستانی به اردوی تیم‌ملی فوتبال پنج نفره کم‌بینایان و نابینایان دعوت شدند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، این اردو از نهم تا چهاردهم تیرماه به میزبانی تهران برگزار می‌شود.کادر فنی تیم‌ملی در این اردو از حسین رجب‌پور و محمد حیدری، دو بازیکن خوزستانی نیز دعوت به عمل آورده است.اردوی تیم‌ملی فوتبال پنج‌نفره کم‌بینایان و نابینایان جهت آمادگی هر چه بیشتر برای حضور در مسابقات آسیایی ژاپن که شهریورماه برگزار خواهد شد، تشکیل می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان با بیان این‌که بخشی از ضعف هندبال استان به خود اعضای آن بر می‌گردد، گفت: امیدوارم برای هندبال استان برنامه‌ریزی درستی صورت بگیرد و رییس جدید هیات از ظرفیت‌های استان نهایت استفاده را ببرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، فرامرز کیانی‌زاده در مجمع انتخاب رییس هیات هندبال استان که امروز (دوشنبه) در اداره‌کل ورزش و جوانان استان برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: جا دارد در ابتدا از زحماتی که خانم چشمه‌سلاطین، آقای اسماعیلی و کلیه‌ی افرادی که سال‌های قبل و در زمان تصدی مسوولیت‌شان در هیات کشیدند، تشکر کنم. همچنین از خانم بابایی که در چند ماه گذشته مسوولیت سرپرستی هیات را پذیرفتند، قدردانی می‌کنم.

وی بیان کرد: هندبال جزو رشته‌هایی است که در خوزستان سابقه‌ خوب و طولانی دارد و اگرچه فراز و فرودهایی داشته ولی در کل دارای سوابق خوبی است و با توجه به این‌که هندبال رشته‌ای آکادمیک است و در آموزش و پرورش نیز رشته‌ای دانش‌آموزی محسوب می‌شود و از طرفی ما هم در مدارس پتانسیل کار روی این رشته را داریم، تبعا و به عقیده من وضعیت هندبال ما باید خیلی بهتر از این ها باشد.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان ادامه داد: امیدوارم با تعامل و ارتباط بیشتر و با فعال‌تر شدن هندبال دانش‌آموزی بتوانیم به هندبال استان‌مان کمک کنیم و باعث رشد و ارتقای آن شویم. به عقیده من یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید اتفاق بیفتد، همین تعامل با آموزش و پرورش و همچنین فعال شدن هندبال است، چرا که فقط با حرف نمی‌توان نتیجه گرفت.

وی ادامه داد: قطعا آقای قاسمی (رییس جدید هیات هندبال خوزستان) تعامل خود را با دستگاه‌های مختلف بیشتر خواهد کرد، چرا که باید از تمام ظرفیت‌های استان استفاده شود. از طرفی کارشناسان بسیار خبره‌ای در زمینه‌ هندبال در استان وجود دارند و رییس جدید قطعا باید از نظرات این کارشناسان صاحب امر استفاده کند.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان تاکید کرد: آقای قاسمی فقط به اداره‌کل ورزش و جوانان به عنوان منبع درآمد نگاه نکند، چون فقط یکی از منابع درآمدی هیات‌ها اداره‌کل ورزش و جوانان است و راه‌های مختلف کسب درآمدی وجود دارند که در آیین‌نامه نیز به آن اشاره شده است. البته خود آقای قاسمی گفت که از اداره‌کل ورزش و جوانان و فدراسیون در این زمینه خیلی توقعی ندارد.

وی اضافه کرد: امیدوارم با برنامه‌ریزی‌ای که آقای قاسمی در بخش درآمدزایی می‌کند، بتواند این گفته خود را به اثبات برساند، اگرچه اداره‌کل ورزش و جوانان نیز در حد توان خودش به همه هیات‌ها از جمله هندبال کمک خواهد کرد.

کیانی‌زاده خاطرنشان‌کرد: در گزارشی که مدتی پیش دریافت کردم، آمده بود که تنها هشت شهرستان از 27 شهرستان استان در زمینه هندبال فعال هستند. البته این آمار منهای بخش‌ها بود، چرا که ما هفت هشت بخش فعال نیز داریم. با وجود این، فعال بودن تنها هشت شهرستان از 27 شهرستان استان خیلی آمار بدی است و این نشان دهنده‌ این است که هندبال ما در سال‌های گذشته فعال نبوده و رشد نکرده است. هیات هندبال ما حتی در مساله رییس‌دار کردن حداقل 20 شهرستان از این 27 شهرستان هم ناکام بوده است

وی با اشاره به تعداد بیمه‌شدگان این رشته ورزشی، افزود: در حال حاضر 711 بیمه‌شده داریم و این به آن معنا است که هندبال از بسیاری از رشته‌هایی که جامعه آماری آن‌ها خیلی کم و معدود است، آمار بیمه‌شدگانش کمتر است که این نیز خیلی بد است و من امیدوارم رییس جدید در بخش ورزشکاران نیز سازمان یافته‌تر عمل کند

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان در خصوص حضور هندبال استان در لیگ برتر کشور نیز، گفت: هندبال استان با این همه ظرفیتی که دارد، به تبع باید در لیگ برتر کشور نماینده داشته باشد. البته درست است که تعداد بیمه‌شدگان این رشته کم است و شهرستان‌های‌مان نیز کم فعال هستند ولی با توجه به سابقه و ریشه‌ای که در هندبال داریم و استعدادهای نابی که وجود دارند و همچنین وجود نفرات مطرح در سطح ملی، انتظار داریم آقای قاسمی تمام تلاش خود را جهت معرفی یک تیم خوب به لیگ برتر به کار ببندد. ما نیز در حد توان کمک‌های لازم را انجام خواهیم داد و نامه‌نگاری‌ها، مکاتبات و پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهیم تا ان‌شاءالله یک تیم لیگ برتری تشکیل شود

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در خصوص هندبال بانوان، عنوان کرد: امیدواریم آقای قاسمی در این بخش نیز برنامه‌ریزی‌های خاصی انجام دهد و از ظرفیت بانوان هم حداکثر استفاده برده شود.

کیانی‌زاده اضافه کرد: به آینده کاملا باید امیدوار باشیم، چرا که اگر امیدی وجود نداشته باشد نمی‌توان زندگی کرد و مرگ هر کسی فرا می‌رسد. هر کس امید ندارد، به نظر من نباید مسوولیت بگیرد

وی در واکنش به برخی انتقادات که در این مجمع نسبت به هیات هندبال استان وارد شد، بیان کرد: من چون سال‌ها است که در عرصه ورزش فعالیت می‌کنم، تقریبا سابقه مدیریتی تمام رشته‌ها را از تک تک اعضای این مجمع بهتر می‌دانم؛ بنابراین اگر ضعفی در هندبال بوده، بخشی از آن ضعف بر گردن شما نیز هست.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان اظهار کرد: امیدوارم با این رای قاطعی که آقای قاسمی به دست آورد و وحدتی که وجود دارد، برای هندبال استان برنامه‌ریزی درستی صورت گیرد و از ظرفیت‌های استانی نیز استفاده بهینه شود.

وی در پایان با اشاره به تنها سالنی که در اختیار هندبال استان است، گفت: به دلیل این‌که این سالن اجاره‌هایش پرداخت نشده است، اداره‌کل ورزش و جوانان قانونا نمی‌تواند بار دیگر با هیات هندبال قرارداد ببندد و از آن‌جایی که اجاره‌ این سالن در سال 93 پرداخت نشده است، قاعدتا نمی‌توانیم این سالن را در اختیار هیات قرار دهیم و من این را رسما اعلام می‌کنم که بعدها گفته نشود آقای قاسمی نتوانست دفاع کند؛ فقط یک راه وجود دارد و آن این است که تا زمان جلسه بعدی در خصوص کمیسیون ماده 88 که احتمالا تا هفته آینده برگزار می‌شود، اجاره‌های‌تان را تسویه کنید تا شاید آن موقع بتوان کاری کرد، در غیر این صورت اگر ما با این شرایط سالن را به هیات هندبال بدهیم، در نهایت باید جوابگوی بازرسی استان و کشور باشیم

نایب‌رییس فدراسیون هندبال گفت: این فدراسیون باتوجه به سیاست​های خود، نیاز به کمک آموزش و پرورش دارد و امیدواریم که خوزستان هم به دلیل پتانسیل بالایش در این رشته، بتواند از آموزش و پرورش کمک بگیرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، حمید مدنی در مجمع انتخاب رییس هیات هندبال استان که امروز (دوشنبه) در اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: از کلیات این جلسه می​توان برداشت کرد که خوزستان پتانسیل بالایی در هندبال دارد. چهار یا پنج هیات استانی با سرپرست اداره می​شدند که بعد از روی کار آمدن اعضای جدید فدراسیون، این دومین استانی است که تغییرات در آن به وجود آمده و از حالت سرپرستی در آمده است. آقای قاسمی و حمزه​پورعلوی (کاندیدای ریاست هیات) به صورت جوانمردانه در این مجمع شرکت کردند و صادقانه برنامه​های‌شان را گفتند. البته جا دارد از خانم بابایی، سرپرست هیات هندبال و خانم چشمه​سلاطین رییس گذشته هیات و تک​تک مسوولان خوزستان تشکر کنم، چرا که چیزی که اکنون در هیات هندبال استان وجود دارد، ثمره تلاش​های مسوولان گذشته این هیات است.

وی ادامه داد: از پیشکسوتان، مربیان و داوران هندبال استان تشکر می‌کنم که این رشته را رها نکردند و از حمایت​های خودشان چه مادی و چه معنوی برای استان دریغ نکردند. همچنین از نمایندگان اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان سپاسگزاری می‌کنم که در صحبت​های‌شان گفتند که باید از آموزش و پرورش کمک بگیریم و از آن‌ها استفاده کنیم. فدراسیون هندبال به دلیل سیاست​هایش نیاز به کمک آموزش و پرورش دارد و امیدواریم که خوزستان هم به دلیل پتانسیل بالایش بتواند از آموزش و پرورش کمک بگیرد.

نایب‌رییس فدراسیون هندبال با اشاره به رتبه‌بندی و جایگاه​ استان​های مختلف در کشور، اظهار کرد: خوزستان هر چند چه در بخش بانوان و چه آقایان در رنکینگ مناسبی نیست اما مطمئنم بالاتر از جایگاهی است که در حال حاضر در آن قرار دارد و امیدوارم شرایط مناسب شود و این استان بتواند به رنکینگ بالایی دست پیدا کند.

وی در ادامه با بیان این‌که خوزستان نسبت به فعالیت در بخش هندبال ساحلی باید بازنگری داشته باشد، عنوان کرد: تلاش​هایی در این زمینه شده است اما انتظار داریم این تلاش​ها هدفمند باشد. در بخش مینی هندبال نیز آموزشگاه​ها و مدارس باید این رشته را آموزش دهند و برای گسترش این رشته هم نیاز به آشنایی است. در بخش هندبال با ویلچر هم که یک رشته جدید است، هنوز هیچ استانی فعال نشده است اما باید این رشته در استان خوزستان هم فعال شود.

مدنی خطاب به اعضای حاضر در مجمع، گفت: ما بر اساس نیازهای استان، مواردی را یادداشت​برداری کردیم و کمک خواهیم کرد. رییس جدید هیات هم آمده تا برنامه‌های هیات را پیش ببرد و اگر اعضای مجمع او را حمایت کردند تا انتخاب شود، باید در ادامه هم از او حمایت کنند. سعی کنید هر کمک یا پیشنهادی که دارید به صورت مکتوب به رییس هیات دهید تا هیات بتواند برنامه​هایش را به صورت منظم پیش ببرد. ما نیز کلاس​های ارتقا مربیگری و داوری را در برنامه​های‌مان قرار می​دهیم که در استان برگزار شود. منطقه 7 کشور شامل استان​های بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، خوزستان و جزیره کیش است و ما بر حسب مناطق، بودجه را تامین می‌کنیم و برای توسعه منطقه 7، به صورت کلی به منطقه بودجه می‌دهیم. با شناخت خوبی که از تک​تک مسوولان، مربیان، پیشکسوتان و داوران استان دارم، انتظار می​رود که به کل منطقه 7 نگاه کنند و به شهرستان‌ها به صورت جزئی نگاه نشود تا بتوانیم در جوامع بین​المللی، خود را به خوبی نشان دهیم. وی با بیان این‌که بهبهان به عنوان مرکز منطقه 7 انتخاب شده است، ادامه داد: شهرستان​ها هم باید کمک کنند و با بهبهان رقابت کنند تا پیشرفت داشته باشند. ما دوره​های ارتقا داوری و مربیگری را در خوزستان برگزار خواهیم کرد و سعی می​کنیم هزینه​های ثبت​نام را به صفر برسانیم و بدون محدودیت، ثبت​نام کنیم. قول می‌دهیم که برای این دوره‌ها مدرسان مورد تایید فدراسیون را انتخاب کنیم. ما امیدواریم که خوزستان پیشرفت خوبی داشته باشد. این استان باید هدف بالایی را تعیین کند تا به موفقیت برسد. همچنین از باشگاه​ها به خاطر کمک​ها و تلاش​های‌شان تشکر می​کنم و از آن‌ها می​خواهم که از ورزشکاران حمایت کنند.

نایب‌رییس فدراسیون هندبال با اشاره به برگزاری مراسم تجلیل از پیشکسوتان، مربیان و داوران کشور، عنوان کرد: این مراسم اول مردادماه برگزار خواهد شد و قطعا از پیشکسوتان و مربیان خوزستان نیز قدردانی خواهیم کرد. در این مراسم اسپانسرهای فدراسیون معرفی خواهند شد. همچنین 23 مردادماه هم جشنواره بزرگ هندبال نوجوانان را با حضور تیم‌های داخلی و خارجی در مشهد برگزار خواهیم کرد که به استان خوزستان هم سهمیه داده شده است و اگر این استان توانایی اعزام تیم بیش از سهمیه‌اش را دارد، می‌تواند با فدارسیون مکاتبه داشته باشد تا بررسی شود. همچنین برخی از استان​ها برای برگزاری مسابقه دوستانه، از سایر کشورها دعوت کرده​اند که این کار هم قابل انجام است.

وی ادامه داد: ما همچنین مسابقات جوانان کشور و سپس رقابت‌های پیشکسوتان کشور را در پیش خواهیم داشت. به هر حال ما سونامی​ای را در هندبال پیش​بینی کرده‌ایم. فدراسیون تک​ تک استان​ها را از نظر امکانات و شرایط هندبال مورد ارزیابی قرار می​دهد و اولین استانی هم که مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت، آذربایجان غربی خواهد بود و اوایل زمستان هم نوبت به خوزستان می​رسد و کمیته​ای به این استان اعزام خواهد شد و شرایط هندبال استان را بررسی و ارزیابی خواهد کرد. مدنی در پایان گفت: ما در فدراسیون برنامه​های زیادی را داریم و مطمئن باشید که کارها را به خوبی پیش خواهیم برد. جا دارد از همه کسانی که در این مجمع حضور داشتند و از کاندیداها تشکر کنم. آقای حمزه‌پورعلوی هم باید دست راست آقای قاسمی باشد تا ان​شاءالله این هیات به خوبی پیش برود. ما هم از کمک به این هیات دریغ نمی​کنیم.

رقابت‌های انتخابی کشتی پهلوانی باشگاه‌های خوزستان با عنوان “جام رمضان” برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) -منطقه خوزستان- این پیکارها شب گذشته (یکشنبه) در رده‌های سنی نوجوانان و جوانان در خانه کشتی شماره یک اهواز برگزار شد و در آن 56 کشتی‌گیر از هشت شهرستان با یکدیگر به رقابت پرداختند.

در رده سنی نوجوانان و در وزن‌های 55 تا60 کیلوگرم، محمدحسن ایزدیاری از شوشتر به قهرمانی رسید، آرش سلیمانی از مسجدسلیمان دوم شد و رحمان محمدی و حبیب خالدی به ترتیب از مسجدسلیمان و خرمشهر، عنوان سوم مشترک را به دست آوردند.در وزن70  کیلوگرم مهدی علیجانی و وحید درخور به ترتیب از شوشتر و مسجدسلیمان اول و دوم شدند و شهریار فعلی و محمدامین امیدی هر دو از بسیج اهواز، مشترکا سوم شدند.

در وزن80  کیلوگرم محمدرضا نهادی از شوشتر به نشان طلا رسید، محمد ممبینی از باغملک نایب‌قهرمان شد و سپهر رباهی از مسجدسلیمان و علی سلیمانی از بهبهان جایگاه سوم مشترک را ازآن خود کردند.

در وزن+80  کیلوگرم نیما مهمدی از مسجدسلیمان به قهرمانی رسید، یوسف نوذری از باغملک به مدال نقره دست پیدا کرد و صادق چلبی از آبادان و امیرمحمد نظرپور از مسجدسلیمان، مشترکا سوم شدند.

در رده سنی جوانان و در وزن‌های60  تا 70 کیلوگرم شهروز کرمی از خرمشهر به مدال طلا رسید، محمد عجیلی‌پور از سوسنگرد دوم شد و محمدامین گودرزی و پژمان آرمان‌مهر به ترتیب از بسیج اهواز و آبادان عنوان سوم مشترک را به دست آوردند. در وزن80  کیلوگرم مسعود حسینی‌احمدفداله از شوشتر قهرمان شد، رضا ابراهیمی از گتوند به نایب‌قهرمانی رسید و  مصطفی سلیمی از خرمشهر و سجاد کرمی از آبادان، در جایگاه سوم مشترک قرار گرفتند.

در وزن90  کیلوگرم عباس خادم‌حسینی از خرمشهر بر سکوی نخست قرار گرفت، مسعود غلامپور از بسیج اهواز دوم شد و فرزاد تهتمنی از گتوند و هدایت رضایی از شوشتر، مشترکا سوم شدند.

در وزن+90  کیلوگرم نیز نوید پارسایی از بهبهان به مدال طلا رسید، صادق پیکیری از شوشتر در مکان دوم ایستاد و ناجی نگراوی از بسیج اهواز سوم شد.

رییس فدراسیون کشتی برای بررسی شرایط خوزستان جهت میزبانی لیگ جهانی کشتی فرنگی، به این استان سفر کرده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، رسول خادم امروز (دوشنبه) طی نشست با مدیرکل ورزش و جوانان استان و همچنین حضور در آبادان و جلسه با رییس سازمان منطقه آزاد اروند، در خصوص میزبانی لیگ جهانی کشتی فرنگی به صحبت خواهد پرداخت. 

در صورت قطعی شدن میزبانی خوزستان، این رقابت​ها در خرمشهر برگزار خواهد شد. 

خوزستان سال گذشته نیز میزبان لیگ جهانی کشتی فرنگی در آبادان بود.

ناصر قاسمی به عنوان رییس جدید هیات هندبال خوزستان انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، مجمع انتخاب رییس هیات هندبال استان امروز (دوشنبه) در اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان برگزار شد.

این مجمع با حضور حمید مدنی (نایب‌رییس فدراسیون هندبال)، فرامز کیانی​زاده (مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان) و مظفر علیشائی (معاون توسعه ورزش اداره‌کل ورزش و جوانان استان) برگزار شد.

علی​اکبر رجایی، علی پاک​سرشت، ناصر قاسمی و مصطفی حمزه​پورعلوی، کاندیداهای احراز ریاست هیات هندبال خوزستان بودند که رجایی و پاک​سرشت با عدم حضور در مجمع، عملا انصراف خود را اعلام کردند.

در ادامه، رای​گیری بین دو نفر باقی‌مانده انجام شد که از مجموع 17 رای اعضای مجمع، قاسمی با 14 رای به عنوان رییس جدید هیات هندبال خوزستان انتخاب شد و حمزه​پورعلوی نیز سه رای را به خود اختصاص داد.

تیم فوتبال استقلال خوزستان برای فصل جدید با سه بازیکن قرارداد منعقد کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، آبی​پوشان خوزستانی با فرشاد سالاروند از مس رفسنجان و حسن بیت​سعید و فرشاد جان​فزا از فولادنوین خوزستان به توافق رسیدند و برای مدت دو فصل با این بازیکنان قرارداد بستند. استقلال خوزستان پیش از این نیز رحیم زهیوی از نفت آبادان را جذب کرده بود.

رییس هیات شمشیربازی آبادان بااشاره به استعدادهای خوب این رشته در آبادان، گفت: با این وجود از نظر تجهیزات و وسایل و ابزار تخصصی، دچار کمبود هستیم.

 

محمود صفی​آبادی در گفت​وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، درباره وضعیت حال حاضر شمشیربازی آبادان، اظهارکرد: من نزدیک به هشت ماه است که مسوولیت هیات شمشیربازی آبادان را بر عهده گرفته‌ام و در این مدت خوشبختانه کارهای خوبی در این هیات انجام شده است. باشگاه شمشیربازی آبادان شش سال تعطیل بود و ما توانستیم این باشگاه را دوباره فعال کنیم و طی جلسه‌ای که در اداره‌کل استان گرفته شد، یک شورای عمومی سیاست​گذاری شمشیربازی در استان تشکیل و تصمیماتی در آن شورا گرفته و مقرر شد که مسایل و امکاناتی که بسترشان در استان مهیا نیست را فراهم کنیم تا بتوانیم امسال را خوب شروع کنیم.

وی ادامه داد: کاری که هیات شمشیربازی آبادان انجام داد این بود که با یک موسسه فرهنگی پژوهشی تفاهم‌نامه​ای امضا کرد تا کمیته آموزش، پژوهش و توسعه آکادمی شمشیربازی آبادان را مدیریت کند. طی این چند ماه جلسات زیادی را با این موسسه برگزار کردیم و توانستیم برای اولین بار در تاریخ شمشیربازی استان خوزستان، آیین​نامه لیگ شمشیربازی استان را تدوین کنیم و قرار شد که این آیین‌نامه را برای کارشناسان استانی ارسال کنیم تا بتوانیم آن را مصوب و اجرا کنیم.

رییس هیات شمشیربازی آبادان با بیان این‌که تقویم ما طبق فدراسیون بسته شده است، عنوان کرد: طبق این تقویم نزدیک به هشت مسابقه و شش دوره آموزشی برگزار می​کنیم و در شش ماهه دوم سال در نظر داریم دوره مربیگری درجه 3 اسحله اپه و دوره داوری که هر دو به صورت کشوری هستند را در آبادان برگزار کنیم. همچنین قصد داریم لیگ شمشیربازی و چند مسابقه قهرمانی استان را هم در آبادان میزبانی کنیم.

وی درباره استعدادیابی شمشیربازی در آبادان گفت: دو ماه پیش ما میزبان رییس و نایب‌رییس فدراسیون و سرپرست هیات استان در آبادان بودیم و از فضاهای مختلف ورزش شمشیربازی آبادان بازدید کردند و ما هم برای اولین بار طرحی را ارائه کردیم که به دلیل شرایط موقعیتی و جغرافیایی آبادان، پیش​بینی کردیم که می‌توانیم از رده​های سنی پایین، استعدادیابی را شروع کنیم. این طرح با عنوان “تربیت مربی ورزش کودک“ است و به این صورت می‌باشد که ابتدا مربیان را پرورش می​دهیم و سپس آن مربیان با کودکان 3 تا 5 سال، 5 تا 7 سال، 7 تا 9 سال و 9 تا 11 سال کار می​کنند و در هر رده سنی مسابقاتی به صورت جشنواره برای آن‌ها برگزار می‌شود.

صفی​آبادی ادامه داد: شمشیربازی در آبادان پتانسیل خوبی دارد و امیدواریم با تفاهم‌نامه​هایی که با آموزش و پرورش بسته می​شود، بتوانیم برنامه​های استعدادیابی​مان را به خوبی پیش ببریم. قرار است کارگاهی به منظور استعدادیابی در استان برگزار شود و باتوجه به این‌که من هم مسوولیت کمیته استعدادیابی استان را بر عهده دارم، می​خواهیم از هیات​های مختلف در استان دعوت کنیم تا این کارگاه برای آن‌ها هم برگزار شود.

وی در خصوص امکانات شمشیربازی آبادان، گفت: شمشیربازی آبادان از سال 1352 شروع به فعالیت کرده و از آن موقع یک سالن شمشیربازی در اختیار شمشیربازان قرار گرفته و تاکنون از این سالن استفاده شده است. ما سالن اختصاصی شمشیربازی خوبی داریم. تا چهار پنج سال پیش وضعیت خوبی داشتیم اما بعد از آن دچار مشکلاتی شدیم و امکانات چندان مناسبی وجود نداشت اما خوشبختانه در این چند وقت یکسری از مشکلات‌مان را برطرف کردیم ولی باز هم مشکل تجهیزات وجود دارد و از نظر وسایل و ابزار تخصصی، دچار کمبود هستیم. به طور مثال اگر بخواهیم تیمی را به مسابقات اعزام کنیم، برای بیشتر از دو شمشیرباز تجهیزات نداریم. ابزارهای شمشیربازی، ابزارهای بسیار گرانی هستند و تهیه​اش هم، در شرایط فعلی برای هیات بسیار سخت است.

وی در ادامه گفت: ان​شاالله با کمک مسوولان و حمایت مالی آن‌ها بتوانیم شرایط‌مان را بهتر از گذشته کنیم. از نظر شمشیرباز ما شرایط خوبی داریم، چرا که استعداد و پتانسیل در این جا زیاد است. ما در گذشته، هم در بخش بانوان و هم در بخش آقایان شرایط خوبی داشتیم و در تیم‌ملی هم نفر داشتیم و اکنون هم می​توانیم موفق باشیم، فقط باید شرایط و امکانات​مان مناسب شود.

رییس هیات شمشیربازی آبادان درباره دلیل افت این رشته در استان، گفت: از چهار پنج سال پیش که آقای حیدری (رییس پیشین هیات) به عنوان رییس هیات استان انتخاب شد، در ابتدا شروع خوبی داشت اما در ادامه مسیر یکسری ناهماهنگی​ها و یکسری کم​لطفی​ها نسبت به شمشیربازی استان صورت گرفت که منجر به این شد که این رشته افت محسوسی داشته باشد. در آن دوره رییس هیات شمشیربازی آبادان هم شروع خوبی داشت و از ورزشکاران بزرگسال و قدیمی دعوت کرد تا بتوانند باشگاه شمشیربازی آبادان را دوباره فعال کنند اما به دلیل کمبود تجهیزات و ناهماهنگی بین مسوولان، آن پیشرفتی که باید صورت می​گرفت، اتفاق نیفتاد و متاسفانه چهار پنج سال هیچ فعالیتی در این هیات اتفاق نیفتاد.وی در پایان گفت: در هر صورت امیدوارم که هیات شمشیربازی استان بتواند کارها را به خوبی پیش ببرد و عملکرد رو به رشدی داشته باشد. جا دارد از رییس اداره ورزش و جوانان آبادان که برای پیشبرد کارها بسیار به ما کمک می​کند و همچنین از حمید سیهان​زاده که 14 سال به هیات شمشیربازی آبادان کمک کرد و مظفر علیشائی، سرپرست هیات شمشیربازی استان تشکر می​کنم.

دارنده نشان نقره مسابقات پارآسیایی اینچئون کره جنوبی در دو ماده پرتاب دیسک و نیزه، با اشاره به شرایط نامناسب تمرینی ورزشکاران این رشته، خواستار توجه ویژه به ورزشکاران معلول شد.

هاشمیه متقیان در گفت​وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، اظهارکرد: خردادماه در مسابقات انتخابی تیم‌ملی توانستم ورودی مسابقات جهانی را به دست آورم. رقابت‌های جهانی قطر هم اوایل آبان ماه برگزار می​شود و ما پیش از این مسابقات نیز لیگ باشگاه‌های کشور را پیش رو داریم که من هم در این رقابت​ها شرکت خواهم کرد.

وی بیان کرد: در مسابقات جهانی قطر، رشته تخصصی من پرتاب دیسک است ولی می​خواهم در پرتاب نیزه هم شرکت کنم. در مسابقات لیگ باشگاه‌های کشور نیز فقط در پرتاب نیزه شرکت می​کنم، چرا که می​خواهم خودم را در این ماده برای مسابقات جهانی قطر محک بزنم.

این ملی​پوش خوزستانی گفت: مسابقات جهانی قطر، کسب سهمیه پارالمپیک برزیل است و مسابقات حساسی می​باشد. من به کسب این سهمیه بسیار امیدوار هستم. به 90 درصد از آمادگی برای شرکت در رقابت​های جهانی رسیده‌ام و ان​شاءالله تا آغاز مسابقات، بتوانم آمادگی​ام را به صد درصد برسانم. من در مسابقات جهانی قطر باید بتوانم رکوردم را ارتقا دهم. وی افزود: با توجه به رکوردی که اخیرا در مسابقات کشوری در ماده پرتاب دیسک به ثبت رسانده‌ام، در جهان در این ماده نفر دوم هستم. من حریفی از آلمان را پیش رو دارم که رکورد او در این ماده، 25 متر است و رکورد من 22 متر است و می​طلبد برای پشت سر گذاشتن این حریفم، تمرینات شدیدتری داشته باشم. در گذشته هفته‌ای شش جلسه تمرین می​کردم ولی اکنون تمریناتم را به هفته‌ای هشت جلسه افزایش داده‌ام.

متقیان درباره شرایط زمین چمن جانبازان و معلولان اهواز و امکانات سخت​افزاری موجود برای تمرین، خاطرنشان‌کرد: رییس هیات پیگیر شرایط ما هست و ان​شاءالله که بیشتر پیگیر باشند و شرایط محیطی تمرینی ما را تغییر دهند. ما در این زمین تمرینی، رختکن نداریم و با توجه به وضعیت خاصی که داریم، می​طلبد شرایط ویژه​ای برای‌مان در نظر بگیرند.

وی بیان کرد: وسایل تمرینی ما، مانند دیسک و نیزه فرسوده شده​اند؛ به طور مثال اگر دیسک استاندارد یک کیلوگرم است، دیسکی که ما با آن تمرین می​کنیم، بر اثر ساییده شدن وزنش کم‌تر شده و به دیسکی غیر استاندارد تبدیل شده است و نیزه​ها نیز چنین وضعیتی دارند. در هر صورت شرایط سخت​افزاری و امکاناتی ما خیلی مساعد نیست.

این بانوی پرتابگر خوزستانی درباره مربیانی که با آن‌ها تمرین می‌کنند، گفت: مربیان خوب و با تجربه​ای داریم که توانسته​اند در افزایش سطح کیفی ما تاثیرگذار باشند.

اسکیت‌بازان نونهال خوزستانی در رقابت‌های انتخابی استان به مصاف یکدیگر می‌روند.

علی آریان‌نژاد، دبیر هیات اسکیت استان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، اظهار کرد: این مسابقات روز جمعه این هفته در هر دو بخش پسران و دختران برگزار می‌شود.

وی با بیان این‌که 18 اسکیت‌باز پسر و 36 اسکیت‌باز دختر در این مسابقات با یکدیگر رقابت می‌کنند، گفت: این نفرات از شهرستان‌های اهواز، ایذه، آبادان، خرمشهر، شوش، مسجدسلیمان، بندرامام و ماهشهر هستند که در طول شش اردویی که داشتیم به عنوان نفرات برتر انتخاب شدند و اکنون در این مسابقه انتخابی شرکت می‌کنند.

دبیر هیات اسکیت خوزستان بیان کرد: در پایان این رقابت‌ها از هر کدام از رده‌های سنی زیر 7 و 7 سال، 8، 9 و 10سال هر دو بخش پسران و دختران، یک نفر برای شرکت در جشنواره نونهالان کشور که دوم مردادماه در تهران برگزار می‌شود، انتخاب خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد