سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر از آبادان

رئیس شورای شهر آبادان خبر داد
سیر صعودی ساخت و سازهای غیرمجاز در سایه خلاء نظارتی شهرداری آبادان

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان از سیر صعودی ساخت و سازهای غیرمجاز در سایه خلاء نظارت جدی شهرداری خبر داد.

خبرگزاری فارس: سیر صعودی ساخت و سازهای غیرمجاز در سایه خلاء نظارتی شهرداری آبادان                

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، حمید حنظل عیدانی پیش از ظهر امروز در جلسه علنی و رسمی که در صحن علنی شورا برگزار شد با اشاره به واگذاری زمین‌های شرکت نفت در محدود میدان طیب تا ایستگاه هفت به شهرداری آبادان اظهار کرد: اخیرا مواردی از ساخت و سازهای مسکونی در این زمین‌ها مشاهده شده که باید از سوی شهرداری سریعا مراتب پیگیری و تعیین تکلیف شود.

وی افزود: از آنجایی که این زمین‌ها متعلق به شهرداری آبادان است لذا هیچ ارگان دیگری امکان تحویل آنها به غیر را ندارد، مرجع تحویل و تحولات زمین در این رابطه شهرداری آبادان است و لا غیر.

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان تصریح کرد: در زمان حاضر تمایل بسیاری از افراد برای ساخت و ساز در زمین‌هایی که در محدوده شهری واقع شده و یا مالکیت آنها با شهرداریست، فراوان شده است.

حنظل عیدانی تصریح کرد: این افراد بدون توجه و داشتن حق قانونی اقدام به ساخت و ساز در این اراضی می‌کنند که باید هرچه سریع‌تر در رابطه تدبیر و چاره اندیشی شود.

وی در ادامه گفت: در نشستی که با حضور تمامی اعضاء شورا داشتیم تصمیم بر آن شد تا تمام زمین‌هایی که متراژ آنها زیر 100 مترمربع است و کاربری مسکونی دارند به طور یک جا ساخته شده و به مزایده گذاشته شوند.

حنظل عیدانی افزود: تمامی اعضاء بر همکاری مشترک با بخش خصوصی در زمینه سرمایه گذاری‌های مختلف با هدف تقویت شهرداری موافقت کردند.

وی ادامه داد: بر این اساس سرمایه گذاران می‌توانند در زمین‌هایی که کاربری مسکونی و یا تجاری دارند بر اساس شیوه نامه‌های موجود اقدام به سرمایه گذاری کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان خاطرنشان کرد: در این نوع از همکاری مشترک، ارزش زمین سهم شهرداری بوده و ارزش افزوده نیز سهم همکاری سرمایه گذار است.

*ارائه پکیج سرمایه‌گذاری شهری آبادان به سرمایه‌داران

حنظل عیدانی یادآور شد: به زودی یک پکیج از سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف شهری را در اختیار سرمایه گذاران قرار می‌دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: طبق توافق اعضاء، تصمیم بر جابه‌جایی محل بازار فعلی ماهی فروشان به مکانی دیگر و تبدیل مکان فعلی به یک پارک آبی را داریم.

*احداث پارک آبی

وی افزود: برای جابه‌جایی بازار ماهی فروشان جانمایی‌هایی نیز صورت گرفته که با نهایی شدن آن کار ساخت بازار جدید و انتقال بازار فعلی به آن محل صورت می‌گیرد.

به گفته رئیس شورای اسلامی شهر آبادان، در زمان حاضر بخش خصوصی نیز برای ساخت این پارک آبی اعلام آمادگی کرده است.

حنظل عیدانی همچنین با تاکید بر لزوم توجه جدی به شیوه ساخت و سازها در بحث واحدهای مسکونی در سطح شهر گفت: در نشست کارشناسان مرکز پژوهش و مطالعات شورای اسلامی شهر با مسئولان سازمان نظام مهندسی و شهرداری آبادان بر ضرورت فعال سازی پلیس ساختمان تاکید شد.

وی تصریح کرد: در این رابطه سازمان نظام مهندسی در کنار شهرداری بر حسن انجام ساخت وسازها و سایر موارد مرتبط نظارت دقیق خواهند داشت.

*اجرای طرح شناسنامه‌دار کردن ساختمان‌ها

حنظل عیدانی یادآور شد: از سوی سازمان نظام مهندسی طرح شناسنامه دار کردن ساختمان‌ها ارائه شد که مورد موافقت قرار گرفت.

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان با بیان اینکه شناسنامه دار شدن واحدها به عنوان یک الزام در ساخت و ساخت و ساز باید مورد توجه و انجام قرار گیرد، گفت: در این طرح تمام مراحل انجام کار اعم از نوع مصالح به‌کار برده شده در ساخت و سایر مواردی که سبب استحکام بنا و ایجاد ارزش افزوده برای ساختمان می‌شود در قالب شناسنامه ساختمان ارائه شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد