سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر نگران کننده

چهار بیماری که ایرانیان را می‌کُشد 

   

معاون وزیر بهداشت نسبت به چهار بیماری که ایرانیان را می‌کشد، هشدار داد و گفت: سه عامل از جمله دو نوع ماده غذایی، بهداشت و سلامت جامعه ایرانی را تهدید می‌کند.

به گزارش مشرق، علی اکبر سیاری معاون بهداشتی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه در کشور ما سالانه 84 هزار نفر در سن 30 تا 70 سالگی به علت 4 بیماری قلبی و عروقی، سرطان، دیابت، آسم و بیماری‌های مزمن تنفسی فوت می‌کنند، اظهار داشت: علت بروز این بیماری‌ها کم تحرکی، رژیم غذایی ناسالم و مصرف سیگار است و جامعه در حالی با مرگ‌های ناشی از بیماری‌های غیرواگیر مواجه است که ریشه این بیماری‌ها قابل پیشگیری است.

معاون بهداشتی وزارت بهداشت درباره برنامه‌های وزارت بهداشت عنوان کرد: ما در شهرها در صدد آنیم که بتوانیم عوامل این 4 بیماری را کنترل کنیم و بنا داریم تا 10 سال آینده جلوی 25 درصد مرگ‌های ناشی از بیماری‌های غیرواگیر را بگیریم.

سیاری با اعلام اینکه برای انجام این کار بزرگ مشکل اعتبار نداریم، ولی مصرف زیاد نمک، روغن جامد و سیگار بهداشت و سلامت جامعه را تهدید می‌کند، گفت: استاندارد مصرف نمک در دنیا 5 گرم در روز است اما در کشور ما 10 تا 12 گرم است که از این میزان 5 گرم فقط در نان وجود دارد.

وی همچنین با اشاره به خطرات مصرف روغن جامد و افزیش سکته‌های قلبی گفت: مصرف سیگار هم از تهدیداتی است که باید برای رفع آن اهتمام جدی داشته باشیم.

سیاری گفت: در کشور ما 5 میلیون و 400 هزار نفر برای مصرف سیگار 10 هزار میلیارد تومان پرداخت می‌کنند و از سوی دیگر برای درمان آنها 20 تا 30 هزار میلیارد تومان هزینه می‌شود.

وی گفت: خطر ابتلای افراد سیگاری به سرطان ریه 23 برابر است و این‌ها هشدارهایی که صدای آن شنیده می‌شود.

سیاری افزود: با این حال وزارت بهداشت همه تلاش خود را برای ارتقای شاخص سلامت می‌کند و اجرای طرح تحول سلامت یکی از این قدم‌هاست.

معاون بهداشتی وزیر بهداشت عنوان کرد‌: وزارت بهداشت قصد دارد برای هر 3 تا 4 هزار نفر از جمعیت شهرنشین یک کارشناس مسئول مراقب سلامت تعیین کند و برای مردم پرونده سلامت تشکیل دهد.

سیاری همچنین با بیان اینکه وزارت بهداشت به تامین سلامت مردم در روستاها و حاشیه شهرها نیز حساسیت خاص دارد، گفت: اکنون ما در روستاها پوشش کاملی داریم و مشکل کمبود پزشک، ماما، خودرو و تجهیز مراکز بهداشتی انجام شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد