سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر از شادگان

معاون فرماندار شادگان:
نرخ بیکاری در شادگان 36 درصد است

معاون فرماندار شادگان گفت: طبق آخرین آمار سرشماری نفوس و مسکن، نرخ بیکاری در شادگان 36 درصد است.

خبرگزاری فارس: نرخ بیکاری در شادگان 36 درصد است                

به گزارش خبرگزاری فارس از شادگان، نعمت‌الله آلبوغبیش صبح امروز در جلسه شورای اداری که در محل فرمانداری و با حضور جمعی از مسئولان برگزار شد، اظهار کرد: این شهرستان دارای سه بخش، سه شهر و هشت دهستان با 223 روستا است که این روستاها پراکنده و برخی از آنها با فاصله 120 کیلومتری نسبت به هم مستقر شده‌اند.

وی افزود: در سطح این شهرستان 65 هزار هکتار اراضی کشاورزی و بیش از 2 میلیون و 500 اصله نخل دارد که سالانه بالای 60 هزار تن خرما تولید و به کشورهای حوزه خلیج و سایر کشورها صادر می‌‌کنند.

معاون فرماندار شادگان تصریح کرد: در این شهرستان همچنین نزدیک به 32 واحد کارگاه بسته بندی خرما وجود دارد که با اشتغالزایی قابل قبولی مشغول فعالیت هستند.

*طرح فولاد شادگان نقش موثری در کاهش بیکاری جوانان منطقه دارد

آلبوغبیش در ادامه به طرح فولاد شادگان اشاره کرد و گفت: طرح فولاد شادگان که در دست احداث است و در آینده نزدیک فاز نخست آن به بهره‌برداری خواهد رسید نیز می‌تواند در ارتقای رونق اقتصادی و اشتغال جوانان این منطقه موثر واقع شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بندر تجاری این شهرستان اشاره کرد و افزود: بندر شادگان نیز به دلایلی قرار بود به شیلات واگذار شود که به همت دولت تدبیر و امید و با پیگیری استاندار خوزستان و سایر مسئولان شهرستان، این بندر راه‌اندازی شد.

آلبوغبیش خاطرنشان کرد: بندر شادگان در حال حاضر یکی از بنادر مهم منطقه است که حدود 70 تا 80 لنج وجود دارد که کارهای بارگیری صادرات و واردات در آن بندر انجام می‌شود.

*کمبود آب صدای کشاورزان را در آورده است

معاون فرماندار شادگان در ادامه مهمترین مشکل شهرستان را کمبود آب کشاورزی به‌ویژه در فصل تابستان دانست و گفت: در حال حاضر آب رودخانه این شهرستان کاملا خشک شده و به دلیل اینکه شادگان در انتهای رودخانه جراحی واقع شده و شهرستان‌های بالادست بیشتر از اندازه سهمیه خود استفاده می‌کنند، آب کمتری به منطقه می‌رسد.

آلبوغبیش بیان کرد: خشکسالی‌های سال‌های اخیر، کمی ریزش باران و عدم مدیریت آب توسط متولیان است طی سال‌های اخیر به‌ویژه، نارضایتی کشاورزان این شهرستان را رقم زده که این وضعیت نیاز به توجه و رسیدگی دارد.

*روستاهای شادگان با تانکر آبرسانی می‌شوند

وی در ادامه به وضعیت آب شرب شادگان نیز اشاره کرد و گفت: برای آب شرب این شهرستان از خط لوله 40 اینچی استفاده می‌شود که قدمت آن بالای نیم قرن است و متاسفانه در حال حاضر 50 درصد آن رسوب شده است.

معاون فرماندار شادگان افزود: این خط لوله بسیار قدیمی و فرسوده است و به همین دلیل در بعضی از روستاهای این شهرستان با تانکر آبرسانی می‌شود.

آلبوغبیش در ادامه به فاضلاب شهرستان نیز اشاره‌ای داشت و عنوان کرد: بحث فاضلاب شهر شادگان یک مشکل حاد و اساسی است که در فصل زمستان شهروندان را با مشکلات عدیده‌ای روبرو می‌کند.

*پروژه فاضلاب شادگان نیازمند تامین اعتبار است

وی تصریح کرد: پروژه فاضلاب این شهر از 20 سال پیش آغاز شده و تاکنون به اتمام نرسیده و اکنون از پیشرفت فیزیکی 60 درصدی برخوردار است.

معاون فرماندار شادگان افزود: تکمیل پروژه فاضلاب این شهرستان نیاز به تامین اعتبار دارد و انتظار می‌رود در این زمینه مسئولان استانی همت ویژه‌ای به خرج دهند.

آلبوغبیش در پایان از وضعیت بیکاری جوانان در این منطقه ابراز گلایه‌مندی کرد و گفت: در حال حاضر بیکاری یکی از بزرگترین مشکلات این شهرستان است که طبق آخرین آمار سرشماری نفوس و مسکن، نرخ بیکاری در شادگان 36 درصد است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد