سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر از شورای شهر اهواز

در جلسه شورای شهر مطرح شد؛
شهردار اهواز تکلیف رفتن و ماندنش را روشن کند
اجتماعی  21:30:2 1394/03/25
943-12214-5 کد خبر
خبر آرشیوی

نود و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اهواز امروز(25 خرداد ماه) با دستور کار بررسی و تصویب دو طرح، یک لایحه و سه مورد کمک مالی به متقاضیان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه خوزستان، جمشید سلحشور، عضو شورای شهر اهواز، در نطق پیش از دستور خود در جلسه این هفته شورا، با ابراز گله مندی از وضعیت اجرای عملیات احداث پروژه تقاطع غیر همسطح چهارشیر، اظهار کرد: علی رغم اینکه مدتی از کلنگ زنی این پروژه می گذرد اما تاکنون پیمانکار ضمانت نامه اجرای تعهدات خود را به شهرداری ارایه نکرده است.

وی ادامه داد: طبیعتا در این شرایط کارفرما نمی تواند دستوری را به پیمانکار ابلاغ کند. بنابراین چنانچه پیمانکار ضمانت نامه اجرای تعهدات خود را ارائه ندهد هیچ دلیلی وجود ندارد که شهرداری کار خود را با این پیمانکار ادامه دهد.

این عضو شورای شهر اهواز نیز به فعالیت کمیته سلامت شورای شهر اشاره کرد و گفت: یک اقدام هماهنگ بین کلیه دستگاه ها برای مبارزه بیماری های احتمالی نیاز است؛ به ویژه اکنون که با شروع فصل گرما احتمال ابتلا به بیماری های روده ای و تنفسی افزایش یافته است.

سلحشور در بخش دوم نطق خود، درباره موضوع احداث ساختمان جدید شهرداری اهواز گفت: فرمانداری زمینی به مساحت 7500 مترمربع را که در مجاورت ساختمان فعلی شهرداری اهواز قرار دارد، برای شهرداری در نظر گرفته به شرط واگذاری ساختمان فعلی شهرداری به فرمانداری اهواز؛ در صورتی که شهردار اهواز این موضوع را پیگیری نکند، اعضای شورای شهر برای پیگیری آن وارد عمل خواهند شد.

وی در ادامه تعیین سیستم ارزیابی مدیران شهرداری را یک ضرورت عنوان کرد و افزود: برای انتخاب مدیر در شهرداری اعم از شهردار، شهرداران مناطق و حتی مدیران عامل سازمان های تابعه شهرداری باید معیارها و ملاک های معین وجود داشته باشد تا انتخاب این افراد با اعمال سلایق شخصی و این گونه موارد همراه نشود.

این عضو شورای شهر اهواز ادامه داد: لازم است از معیارهایی مانند مدرک تحصیلی مرتبط، تخصص و تجربه لازم را جز معیارها در این رابزه قرار داد تا بهترین افراد برای این جایگاه ها انتخاب شوند.

سلحشور در ادامه، گفت: قانونی تحت عنوان قانون پارتو وجود دارد که در هر جامعه ای این قانون یافت می شود؛ در هر مجموعه ای همیشه 20 درصد افراد آن جور 80 درصد دیگر می کشد. در مجموعه مدیریت شهری نیز با در نظر گرفتن این قانون، باید این 20 درصد که اثربخشی لازم را در مجموعه دارند، شناسایی شوند چرا که این افراد می توانند منشا تحول برای مجموعه مدیریت شهری باشد.

وی در بخش دیگری از نطق خود اظهارکرد: تعیین محدوده منطقه 5 اعتراض مدیران مناطق 4 و 6 را به دنبال داشت، اکنون نیز تعیین محدوده منطقه 9 پیش روی ماست بنابراین درخواست می شود با صرف زمان مناسب و به دور از شتاب زدگی نسبت به این موضوع اقدام شود.

این عضو شورای شهر اهواز در ادامه به حسابرسی سازمان های تابعه شهرداری نیز تاکید کرد.

همچنین عنوان کرد:  یک گروه بازرسی و حفاظت از سازه ها و پل های اهواز تشکیل شود چرا که این سازه ها با هزینه شهروندان ساخته می شود و اهواز نیز به شهر پل ها معروف است بنابراین تشکیل این گروه ضرورت دارد.

سلحشور  همچنین به روند ایجاد کمربند سبز اهواز اشاره کرد و گفت: بیش از دو سال است که از کمربند سبز و لزوم احیا و گسترش آن صحبت می کنیم اما تاکنون گزارش عملکردی در خصوص اقدامات صورت گرفته در این پروژه از سوی شهرداری به شورا ارایه نشده است.

وی درباره انتخاب شهردار جدید اهواز نیز عنوان کرد: شهردار اگر قصد شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی را دارد استعفای خود را تقدیم کند و ما را از وضعیت بلاتکلیفی خارج کند. بیش از دو ماه است درگیر این موضوع هستیم؛ اکنون دو گزینه اصلی برای تصدی پست شهرداری اهواز نیز وجود دارد ولی برخورد شهردار با اعضای شورای شهر در موضوع ماندن یا رفتن، برخورد مناسبی نیست.

به گزارش ایسنا؛ همچنین عاشور سواری پور، دیگر عضو شورای شهر اهواز در نطق پیش از دستور کار جلسه علنی این هفته شورا، مجموعه مدیریت شهری را به بازی مار و پله تشبیه کرد و گفت: بازی منچ یک بازی بسیار ساده اما دارای قواعد و اصولی منطقی و عقلانی است و درکنار چرخش تاس که نقش تعیین کننده در برد و باخت بر عهده دارد بخشی از آن را هوش و ذکاوت و آشنایی با حداقل اصول بازی توسط بازیکنان تشکیل می دهد.

وی ادامه داد: البته در بازی مار و پله هیچ گونه خلاقیت و قاعده و معیار مشخصی به جز چرخش تاس وجود ندارد. در این بازی تاس به طور غیر قابل پیش بینی نردبان ترقی را پیش پای مبتدی قرار و بدون هیچ گونه قاعده منطقی، اخلاقی، معیاری و فنی وی را به بالاترین جایگه ارتقا می دهد. همچنین در این بازی یک فرد رشد کرده و توانمند را نیز می تواند به واسطه نیش مار به سقوط بکشاند. بنابراین در بازی مار و پله تفاوتی وجود ندارد که افراد نسبت به همدیگر از سابقه بازی بیشتر یا هوش و درایت بیشتر برخوردار باشند.

این عضو شورای شهر اهواز گفت: هدف از این مقدمه پرداختن به بازی های مدیران شهرداری است. بنابراین به این نتیجه می رسیم که تا زمانی که معیار و شاخص های قابل سنجش در رابطه با انتخاب مدیران شهرداری و سایر افراد وجود نداشته باشد و  زور روابط بر ضوابط بچربد و تا زمانی که مفهوم تخصص محقق نشود و اگر زبان بازی و تملق، حلقه های جایگاه های مدیریتی را رها نکنند و تا زمانی که برخی از رسانه ها از دام منافع و عطایای مالی و امتیازات مختلف مدیران شهرداری خارج نشوند و تا زمانی که تاس بازی در میانه ای از انصاف و استحقاق قرار نگیرد و تا زمانی که اموال عمومی در جهت تامین اهداف شخصی و به طور مثال انتخاباتی، هزینه بشود، تبدیل وضعیت فعلی به وضعیت مطلوب امری شبیه به محال خواهد بود.

سواری پور همچنین عنوان کرد:  احیای بازی منچ در این شهر و به ویژه ترویج آن توسط شهرداری و سکان دار متعهد و مشاور متعهدتر وی و پایان بخشی به انزوای کامل قانون در آن ضرورت دارد. چرا که نقش تاس در هر دو بازی منچ و مار و پله حیاتی و تعیین کننده است. اما حداقل در منچ یک میدان برای مانور بروز خلاقیت و تفکر وجود دارد که در ماروپله این امر وجود ندارد.

وی افزود: اعضای شورای شهر و دلسوزان و نخبگان و اندیشمندان خود حدس بزنند کدام موسسه شهر ما مار و پله ای و کدام یک منچی است؟ آیا قانون در صورت حاکمیت نمی تواند تعدیل کننده چنین بازی هایی شود؟

به گزارش خبرنگار ایسنا، در ادامه این جلسه و پیش از ورود به دستور کار جلسه علنی شورا، اسکندر زنگنه به وضعیت بازار امام(ره) اهواز اشاره کرد و گفت: این خیابان در حال تبدیل شدن به پارکینگ عمومی است و بعضا افرادی که در این خیابان خودروی خود را پارک می کنند، دستفروشانی هستند که بساز خود را در خودرو دارند.

وی اظهارکرد: چرا باید سمبل بازار اهواز را خط کشی کنند؟ آیا پیمانکار این پروژه در مناقصه شرکت کرده است؟ لازم است معاونت حمل و نقل شهرداری اهواز وارد عمل شده و اقدام لازم را در جهت جلوگیری از این اتفاقات، انجام دهد.

همچنین محمدجواد رضوی در واکنش به این موضوع اظهار کرد: ما به شدت مخالف این موضوع هستیم. بایت چه امری باید از مردم پول بگیریم و چقدر باید از جیب مردم پول دربیاوریم؟

به گزارش خبرنگار ایسنا، اعضای شورای شهر با ملزم دانستن ورود شهرداری به این موضوع، دستور به توقف پروژه دادند.

به گزارش خبرنگار ایسنا در این جلسه شورای اسلامی شهر اهواز مواردی چون لایحه اصلاح نرخ کرایه تاکسی های بیسیم خطی و راه آهن، همچنین طرح انتخاب حساب رس شهرداری برای سال 93، طرح طرح مجدد موضوع واگذاری یکی از زمین های شهرداری به یک شخص حقیقی و سه مورد مساعده به دو فرد حقیقی و کانون دانشجویی سایبری دانشگاه آزاد اسلامی اهواز مورد بررسی و رای گیری قرار گرفت.

برای بررسی لایحه اصلاح نرخ کرایه تاکسی های بیسیم خطی و راه آهن، حسینی زاده، مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهرداری اهواز اظهار کرد: با توجه به وظایف شورا، اصلاح نرخ کرایه تاکسی ها هر سال انجام می شود اما امسال این مورد با تاخیر در حال انجام است. وی ادامه داد: کرایه ای که برای تاکسی های خطی در نظر گرفته شده به همراه تمام مشخصات مسیر و عکس راننده در شیشه جلوی خودرو نصب شده است.

وی افزود: همچنین با توجه به موضوع پول خورد در کرایه های تاکسی طرح pos الکترونیکی در دستورکار برنامه کوتاه مدت این سازمان قرارگرفت و در صدد هستیم آن را راه اندازی کنیم که تاکسی های فرودگاه و راه آهن به صورت آزمایشی در اولویت قرار گرفتند.

حسینی زاده عنوان کرد: نرخی که اکنون تعیین شده است برای تاکسی های خطی بدون کولر است این در حالی است که خودروهای کولر دار معمولا مربوط به مسیر فرودگاه و راه آهن است.

غلامرضا سبزه علی، عضو شورای شهر اهواز نیز در این زمینه اظهار کرد: به نظر نمی رسد کسی از تاکسیرانی رضایت داشته باشد البته سازمان عوامل خوبی در اختیار دارد که امیدواریم این اوضاع به خوبی پیگیری و حل شود.

همچنین جانعلی خورشیدی دیگر عضو این شورا در این رابطه گفت: چرا باید خودروهای کولردار و بدون کولر را تفکیک کنیم ؟ آیا این درست است که تصور کنیم که فردی که در فرودگاه است کولر می خواهد ولی کسی که در فلکه ساعت منتظر تاکسی است کولر نمی خواهد؟ بنابراین از تاکسیرانی درخواست می کنیم موضوع خودروهای کولردار و بدون کولر را حل کند. البته نرخ خودروهای کولر دار در نظر گرفته می شود.

خورشیدی همچنین به افزایش مسافربران شخصی در سطح اهواز اشاره کرد و گفت: جالب است بدانیم که این مسافرکش ها نه کولر خودروی خود را روشن می کنند و نه نظارتی بر کار آنها می شود.

همچنین آذر زمان پور در این رابطه گفت: قرار بود سهمیه ای برای تاکسی های اهواز با توجه به آب و هوای بسیار گرم در فصولی از سال در نظر گرفته شود که تاکنون این موضوع عملیاتی نشده است. مسئولین باید بدانند آب و هوای اهواز با شهرهای استان های سردسیر قابل مقایسه نیست.

به گزارش ایسنا پس از اینکه مخالفان و موافقان این طرح به بیان نظرات خود پرداختند طرح رای گیری شد که ای سوی اعضای شورا با کسب حداکثر آرا به تصویب رسید.

همچنین در بررسی لایحه انتخاب حسابرس شهرداری، اسکندر زنگنه عضو شورای شهر اهواز در این رابطه اظهار کرد: در تلفیق بودجه همه اعضای کمیسیون مربوطه دقت لازم را در حساب رسی اعمال می کند به طوریکه در حسابرسی سال 92 ، 18 بند از اشکالات مربوط به تفکیک بودجه استخراج شد به عبارتی می توان گفت حسابرسی نسبت به گذشته مطلوب تر شده اما هنوز به نقطه ایده آل نرسیده ایم.

زمانپور، عضو شورای شهراهواز در انتقاد از عملکرد حسابرس در سال گذشته اظهار کرد: در این دو سال هیچگونه گزارش مالی از سوی شهرداری یا شرکت حسابرس به اعضای شورای شهر ارایه نشد.

عاشور سواری در پاسخ به این اظهار نظر زمانپور گفت: حسابرسی ها در نهایت به کمیسیون مربوطه شورا ارسال می شود که در این مدت یک نسخه از گزارش عملکرد حسابرس به اعضای دیگر شورا نیز داده شده است.

به گزارش ایسنا لایحه مربوط به انتخاب حسابرس برای بودجه سال 93 از سوی اعضای شورای شهر رای گیری شد که با حداکثر آرا به تصویب رسید. همچنین در این جلسه طرح طرح مجدد موضوع واگذاری یکی از زمین های شهرداری به یک شخص حقیقی از سوی اعضای شورا مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت با این موضوع موافقت شد و اعضای شورا با دادن رای حداکثر آن را به تصویب رساندند.

در پایان این جلسه سه مورد مساعدت یکی به کانون دانشجویی سایبری دانشگاه آزاد اسلامی اهواز برای اجرای یک طرح دانشجویی به میزان 5 میلیون تومان و دو مساعدت مالی به دختر بیمار یکی از جانبازان اهواز به مبلغ 1 میلیون تومان و همچنین مساعدت مالی به یک خانمی که حضانت فرزندان خود را بر عهده داد و دچار مشکلات مالی شده است از سوی اعضای شورا تصویب شد.


خبرنگار: 17013
انتهای پیام
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد