سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر انتظامی

در نشست خبری جانشین فرمانده ناجا مطرح شد؛
تدابیر پلیس خوزستان برای ارتقا امنیت در رمضان
اجتماعی  15:27:4 1394/03/25
943-12014-5 کد خبر

جانشین فرماندهی انتظامی خوزستان از اقدامات و تدابیر پلیس به منظور ارتقا نظم و امنیت در ماه رمضان خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، سرهنگ سیدمحمد صالحی در نشست خبری با موضوع اقدامات استانی ویژه ماه مبارک رمضان در معاونت فرهنگی ناجا که امروز برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و شرایط خاص آب و هوایی در خوزستان و گرمای شدید، عموما هم استانی​های عزیز جهت تهیه مایحتاج عمومی خود و رفتن به پارک‌ها و تفرجگاه​ها، معمولا زمان بعد از افطار را انتخاب می​کنند به همین دلیل برای تسهیل کار و ارتقا نظم و امنیت، تسهیلات و تدابیری توسط پلیس راهور در این زمینه اندیشیده شده است.

وی افزود: طبق برنامه​ریزی انجام شده، پس از زمان افطار، واحدهای گشتی در بخش انتظامی و راهور تقویت خواهد شد تا ضمن کنترل و روان​سازی ترافیک، موجب برقراری امنیت در پارک‌ها، تفرجگاه​ها و به طور کلی در سطح شهر شود.

صالحی عنوان کرد: با توجه به حرام بودن روزه​خواری از منظر شرعی و این که تظاهر به آن نیز از مصادیق جرایم مشهود بوده و قابل تعقیب است؛ انتظار می​رود حتی کسانی که به هر دلیلی قادر به روزه گرفتن نیستند، از روزه​خواری در ملاءعام خودداری کنند تا حرمت این ماه حفظ شود. در غیر این صورت، با مشاهده موردی از روزه‌خواری، طبق قوانین مربوطه با هنجارشکنان برخورد خواهد شد.

وی ادامه داد: مراکز اقامتی مانند هتل​ها، رستوران‌های بین​راه و پایانه​ها، فرودگاه​ها و ایستگاه​های راه​آهن در ماه مبارک رمضان می​توانند با اخذ مجوز از مراجع ذی‌ربط و با رعایت شئونات اسلامی و پوشش مناسب به کار و فعالیت خود ادامه دهند. اما سایر مراکز ارائه انواع خوردنی مانند رستوران‌های در سطح شهر و فست​فودها از زمان صبح تا افطار حق پذیرایی از مشتریان را ندارند که از طریق اداره نظارت بر اماکن عمومی و معاونت اجتماعی و نیز توسط اطلاعیه​ای از طریق صدا و سیمای خوزستان، این موضوع به آنان اطلاع‌رسانی شده است.

جانشین فرمانده انتظامی خوزستان در ادامه به تشریح عملکرد پلیس خوزستان در خرداد ماه پرداخت و اظهار کرد: در زمینه انجام حرکات نمایشی و تخلفات دستی کشیدن در ساعات خلوت و پایانی شب توسط رانندگان به ویژه در منطقه کیانپارس اهواز که موجب رنجش‌خاطر مردم شده است، از ابتدای خردادماه تاکنون 25 دستگاه خودرو متخلف اعمال قانون شده و به دستور قضایی برای طولانی مدت توقیف خواهند بود.

صالحی در رابطه با فعالیت‌های مبارزه با مواد مخدر گفت: طرحی در زمینه مبارزه با مواد مخدر از 23 خرداد ماه آغاز شده و تا 5 تیر ماه ادامه دارد.

وی ادامه داد: در قالب طرح تشدید مبارزه با خرده​فروشان مواد مخدر، در دو روز گذشته حدود 30 کیلوگرم انواع مواد مخدر عمدتا از نوع سنتی کشف و ضبط و در این زمینه، 51 نفر دستگیر شدند که از این تعداد، 39 نفر سابقه​دار هستند.

جانشین فرمانده انتظامی خوزستان تصریح کرد: همچنین در خرداد ماه سال جاری، سه باند توزیع مواد مخدر توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر استان شناسایی و همه اعضای این باندها دستگیر شدند. از بتدای سال تا کنون در مجموع، 1014 کیلوگرم انواع مواد مخدر در خوزستان کشف شده که از این میزان، در خرداد ماه افزایش کشف 57 درصدی داشته‌ایم.

وی اظهار کرد: در نظارت همگانی و ارتباط شهروندان با توجه به مقایسه آماری، از ابتدای خرداد تا امروز شاهد افزایش 67 درصدی تماس مردم با سامانه 197 نظارت همگانی و افزایش 46 درصدی رضایت و تقدیر مردم از پلیس آگاهی بوده‌ایم که حاکی از رضایت مردم از خدمتگزاران خود در نیروی انتظامی است.

صالحی از دستگیری سارقان سیم​های برق در هفتگل خبر داد و گفت: این سارقان، اعضای تیمی سه نفره بودند و در شهرهای اهواز، شوشتر، رامهرمز، باغملک و هفتگل فعالیت داشتند که با تلاش و زیرکی پلیس هفتگل شناسایی و دستگیر شده و تحویل مراکز ذی‌ربط شدند.

وی عنوان کرد: از اقدامات خوب دیگر پلیس آگاهی استان، دستگیری باند سارقان مسلح جایگاه​های سوخت بوده است که در سه ماه گذشته در شوشتر و دزفول فعالیت می​کردند. پس از تحقیقات گسترده، همه اعضای این باند 5 نفره در شهرستان شوشتر شناسایی و دستگیر شدند و در مخفیگاه آنها یک قبضه سلاح کلاشینکف و تعداد قابل توجهی فشنگ​های مربوطه، یک عدد شمشیر، دو دستگاه موتورسیکلت سرقتی و 7 دستگاه گوشی​های مسروقه کشف و ضبط شد.

جانشین فرمانده انتظامی خوزستان گفت: یکی دیگر از اقدامات خوب پلیس، کشف عوامل اخاذی از مردم در شهرستان آبادان بود. در این رابطه، دو نفر که با استفاده از لباس نیروی انتظامی اقدام به اخاذی از مردم می‌کردند، توسط پلیس شناسایی و دستگیر شدند و در مخفیگاه آنها یک دستگاه پراید مسروقه کشف شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد