سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

گزارش یک حادثه

رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان ماهشهر ادامه داد: این پروژه بدون هیچگونه تامین اعتبار پیش بینی شده ای و با حمایت ویژه مهندس رحمانی مدیرکل راه و شهرسازی استان خوزستان ، فرماندار شهرستان ماهشهر و نماینده مردم ماهشهر و هندیجان در مجلس شورای اسلامی آغازو به بهره برداری خواهد رسید.
سانحه رانندگی در محور ماهشهر به هندیجان 2 کشته و 5 زخمی برجای گذاشت.

این آخرین خبرتاسف بار و دلخراشی بود که از این محور در تاریخ دهم فررودین ماه سال جاری روی خروجی خبرگزاری های استان قرار گرفت. پیش از این نیز این محور شاهد وقوع  حوادث مشابه این حادثه تلخ نیز بود. به طوری که در سال گذشته 6 نفر از هموطنان مان در این محور جان خود را از دست دادند. 

به دنبال این حوادث ناگوار و لزوم پیشگیری سریع آن  ، مدیرکل راه و شهرسازی استان خوزستان در طی بازید از محور ماهشهر به هندیجان ، علیرغم عدم تامین اعتبار ، دستور به اجرای افزایش عرض پروژه ، همسطح سازی و بهسازی این محور حادثه خیز را داد. 

به همین مناسب اکیپ گزارشی پایگاه خبری شوشان ، در یکی از روزهای گرم خردادماه 94 تصمیم گرفت از نحوه اجرای این پروژه مهم که نقش اساسی در کاهش تلفات و جراحات در این محور دارد گزارشی را تهیه و انعکاس دهد.

مهندس رحیم عتیقی رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان ماهشهر که بر این پروژه نظارت مستمر و مستقیم دارد به خبرنگار شوشان گفت: پروژه همسطح سازی شانه های محور ماهشهر به هندیجان از نیمه اردیبهشت ماه سال جاری اغاز شده و  تا پایان مردادماه نیز به بهره برداری می رسد.

رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان ماهشهر طول این پروژه را 22 کیلومتر عنوان کرد و گفت: 9 کیلومتر این پروژه در حوزه ماهشهر و 13 کیلومتر در حوزه هندیجان قرار دارد.

عتیقی بیان داشت: عرض جاده حدود 7/5 متر است که با اجرای این پروژه 2/5 متر به هر دو طرف آن افزوده می شود. بدین ترتیب پس از پایان پروژه عرض جاده به 5/12 متر می رسد.

رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان ماهشهر ادامه داد: این پروژه بدون هیچگونه تامین اعتبار پیش بینی شده ای و با حمایت ویژه مهندس رحمانی مدیرکل راه و شهرسازی استان خوزستان ، فرماندار شهرستان ماهشهر و نماینده مردم ماهشهر و هندیجان در مجلس شورای اسلامی آغازو به بهره برداری خواهد رسید.

عتیقی بیان داشت: در این میان جادارد از حمایت های معاونت راهداری اداره راه و شهرسازی شهرستان ماهشهر ، میرعزیزی مشاور مدیرکل نیز تقدیر و تشکر کنم. قیر مورد نیاز این پروژه توسط معاونت راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان و اداره ماشین آلات آن تامین شده است. همچنین سوخت مورد نیاز ماشین آلات فعال در پروژه نیز با همکاری مهندس قمر فرماندار سختکوش شهرستان ماشهر تامین شده است. در این میان همچنین از همکاری و تعامل ویژه پلیس راه استان و شهرستان ماهشهر نیز تشکر می کنم. 

رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان ماهشهر ادامه داد: نزدیک به 10 دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین در این پروژه بکار گرفته شده است . بالای 15 نفر نیروی انسانی در این پروژه مشغول بکار هستند. 

عتیقی به فواید اجرای این پروژه اشاره کرد و گفت: با اجرای این پروژه و افزایش عرض جاده ، شاهد ارتقای ایمنی محور  و کاهش تصادفات و سوانح جاده ای خواهیم بود. 

رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان ماهشهر افزود: این پروژه از محل دیون اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان و با همکاری سایر دستگاه های اجرایی استان در حال اجراست . هزینه اجرای این پروژه حدود یک میلیارد تومان است. این در حالی است که اگر این پروژه به پیمانکار سپرده می شد حدود 2/5 میلیارد تومان هزینه در برداشت.

عتیقی ادامه داد: این محور تزانزیتی بوده و یکی از محورهای و شریان حیاتی تزانزیت و تجاری محسوب می شود. به طور میانگین بالای 6 هزار خودروروزانه در این محور تردد می کنند. که بالای 2هزار از آن تردد کامیون ها و خودروهای سنگین است.

رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان  ماهشهر در پایان از زحمات و حمایت های منوچهررحمانی مدیرکل راه وشهرسازی استان خوزستان ، حبیب آقاجری نماینده مردم ماهشهر و هندیجان در مجلس شورای اسلامی ، منصور قمر فرماندار شهرستان ماهشهر ، میرعزیزی مشاور مدیرکل ، پلیس راه شهرستان ماهشهر،معاونمت راهداری و کلیه مجموعه خدوم اداره راه وشهرسازی شهرستان ماهشهر تقدیر و تشکر کرد.







نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد