سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار مرزی خوزستان

رئیس اتاق بازرگانی اهواز:
تعطیلی یکطرفه مرزهای عراق از عمده مشکلات تجار خوزستان است

رئیس اتاق بازرگانی اهواز گفت: تعطیلی مرزها به صورت یکجانبه از سوی کشور عراق یکی دیگر از مشکلات تجار استان است.

خبرگزاری فارس: تعطیلی یکطرفه مرزهای عراق از عمده مشکلات تجار خوزستان است                

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، شهلا عموری ظهر امروز در نخستین میز تخصصی بررسی مشکلات و راهکارهای صادرات از خوزستان به عراق اظهار کرد: به طور کلی خوزستان با داشتن سه اتاق بازرگانی و دو پایانه مرز شلمچه و چذابه و بنادر خرمشهر و آبادان بیشترین حجم صادرات به عراق را به خود اختصاص داده است.

وی در ادامه، با اشاره به مشکلات تجارت در عراق گفت: تجار ما به دلیل نبود سیستم مالی و پولی مناسب در عراق به صورت کاملا سنتی کار می‌کنند و این مسئله مشکلاتی را برای آن‌ها ایجاد کرده است.

رئیس اتاق بازرگانی اهواز تصریح کرد: همچنین تعطیلی مرزها به صورت یکجانبه از سوی کشور عراق یکی دیگر از مشکلات تجار استان است.

عموری ادامه داد: کشور عراق بدون هیچگونه اعلام قبلی، اقدام به تعطیلی مرزها در برهه‌ای از زمان می‌کند و تجار استان نیز بدون هیچ اطلاع قبلی کالاهای خود را به مرزها می‌برند و کالا در آنجا متوقف می‌شود که این مسئله تحمیل هزینه‌های حمل و نقل و از بین رفتن برخی کالاها را به دنبال دارد.

وی با اشاره به مشکلات صادرات از مرزهای خوزستان به عراق نیز خاطرنشان کرد: عدم کارایی مناسب در سیستم حمل و نقل و عدم نظارت بر کرایه‌ها از مشکلات است که قیمت تمام شده کالا را بالا می‌برد و تجار را متضرر می‌کند.

عموری در پایان، با گلایه از اینکه صادرکنندگان ما از حداقل حمایت دولت برخوردار هستند بیان کرد: با وجود اینکه تمام صادرکنندگان ما دارای کارت بازرگانی هستند اما برگه تردد از آن‌ها مطالبه می‌شود، در صورتیکه کد اقتصادی دارند و بر اساس قانون نیازی به ارایه هیچ‌گونه برگه تردد نیست.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد