سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز خوزستان

آورد آب‌های خوزستان 50 درصد سال‌های نرمال است
اقتصادی  15:32:40 1394/03/12
943-8574-5 کد خبر
خبر آرشیوی

معاون بهره‌برداری سازمان آب و برق خوزستان گفت: مجموع آورد آب‌های خوزستان در هشت ماهه سال آبی، 11 میلیارد و 160 میلیون مترمکعب بوده و ورودی آب به کل حوضه‌ها 50 درصد سال‌های نرمال است.

هوشنگ حسونی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، عنوان کرد: آورد آب کارون 5 میلیارد و 780 میلیون مترمکعب است که 62 درصد سال‌های نرمال و 20 درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است. همچنین آورد رودخانه دز 4 میلیارد و 230 میلیون مترمکعب برآورد شده که 64 درصد سال‌های نرمال است.  وی افزود: مجموع حوضه‌های کارون و دز که کارون بزرگ است، 10 میلیارد مترمکعب ورودی دارد که 63 درصد سال‌های نرمال بوده و نسبت به سال گذشته 15 درصد کاهش داشته است.

معاون بهره‌برداری سازمان آب و برق خوزستان تصریح کرد: حوضه کرخه نیز 718 میلیون مترمکعب ورودی دارد که 85 درصد سال‌های نرمال و 53 درصد کاهش نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد. حوزه مارون نیز با 430 میلیون مترمکعب ورودی، 30 درصد سال‌های نرمال بوده و 61 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

حسونی‌زاده بیان کرد: در این شرایط کم‌آبی کشت‌های پرمصرف در حوضه کارون محدود و کشت انواع محصولات در حوضه‌های مارون و کرخه به دلیل بحرانی بودن، ممنوع است. البته ما از وزارت نیرو درخواست کردیم تا مقداری آب از سد سیمره، در بالادست کرخه، رهاسازی شود تا بتوانیم به بخشی از اراضی این حوضه آب تخصیص دهیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد