سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار نمایندگان استان

در اقدامی هماهنگ
نمایندگان استان‌های خوزستان و چهارمحال از سرشاخه‌های کارون بازدید کردند

نمایندگان استان‌های خوزستان و چهارمحال و بختیاری از رودخانه‌های آبریز منطقه کوهرنگ بازدید کردند.

خبرگزاری فارس: نمایندگان استان‌های خوزستان و چهارمحال از سرشاخه‌های کارون بازدید کردند                

به گزارش خبرگزاری فارس از خوزستان، حمید چیت‌چیان وزیر نیرو از شب گذشته سفر خود به خوزستان را آغاز کرده و قرار است برخی تاسیسات برق و آبی این استان را مورد بازدید، بررسی و افتتاح قرار دهد.

در این میان نمایندگان استان خوزستان که از چندی پیش در رسانه‌ها نیز اعلام کرده بودند قرار است از سرشاخه‌های کارون بازدید کنند این تصمیم خود را عملی کرده و با همراهی تعدادی از کارشناسان از سرشاخه‌های رودخانه‌های آبریز به استان خوزستان در منطقه کوهرنگ، وارد شهرستان شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری شدند.

*اطلاعات ضد و نقیض وزارتخانه

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در همین ارتباط در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار کرد: در زمان حاضر دغدغه اصلی نمایندگان خوزستان، موضوع کمبود آب (چه آب شرب و چه بخش کشاورزی) است.

سید حسین دهدشتی افزود: موضوع انتقال آب از سرشاخه‌های کارون بحث‌های حاشیه‌ای و جانبی زیادی در برداشته و مشکل اساسی و اصلی ما برداشت آب از سرشاخه‌های کارون است که آثار و عواقبش را در کمبود آب در سطح استان شاهد بوده و خواهیم بود ضمن اینکه این قضیه بر روی موضوع ریزگردها هم تاثیر می‌گذارد.

وی با ارائه توضیحاتی بیشتر در همین ارتباط گفت: وقتی حق‌آبه‌های تالاب‌ها تامین نشود به طبع تالاب‌ها خشک و سبب تشکیل ریزگردها می‌شود.

دهدشتی ادامه داد: نمایندگان خوزستان پیگیری‌های زیادی در این زمینه انجام داده و لازم دیده شد که مسائل را از نزدیک بررسی و بازدید کنیم چرا که اطلاعات ضد و نقیض زیادی میان آنچه که وزارتخانه به ما می‌گفت و آن اطلاعاتی که کمابیش به دست ما می‌رسید، وجود داشت.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: از سوی دیگر تونل‌هایی که برای انتقال آب به استان اصفهان حفر می‌شد روی اقلیم چهارمحال و بختیاری نیز تاثیر گذاشته و نگرانی‌هایی را بین مردم و مسئولان این استان ایجاد کرده که ادامه این روند بحران شدید آب را در منطقه به دنبال خواهد داشت.

وی تصریح کرد: لذا بر آن شدیم که به اتفاق نمایندگان استان چهارمحال و بختیاری و با حضور 11 نفر از اعضای مجمع نمایندگان استان به همراه عده‌ای از کارشناسان و اساتید دانشگاهی از نزدیک از سرشاخه‌های کارون و خطوط انتقال آب بازدید و در نشست با نمایندگان چهارمحال و بختیاری ضمن بررسی موضوع، به ارائه راهکارهای حل این قضیه بپردازیم.

خبرگزاری فارس متعاقبا نتایج نهایی این نشست را اطلاع رسانی خواهد کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد