سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار نمایندگان استان در مجلس

نماینده آبادان در مجلس:تحقیق و تفحص از منطقه آزاد اروند تا سه هفته آینده کلید می خورد

آبادان-ایرنا- یکی از نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت:با تعیین اعضای تیم تحقیق و تفحص از منطقه آزاد اروند تا سه هفته آینده، تیم تفحص در این منطقه مستقر شده و کار خود را آغاز می کند.

سید حسین دهدشتی چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:با گذشت دو سال از انتخاب هیات رییسه جدید منطقه آزاد اروند و با وجود برگزاری جلسات متعدد و مکاتبات فراوان، گزارشی از وضعیت منطقه آزاد اروند به نمایندگان مردم ارایه نشده است.

وی هدف نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی را کمک به روند بهبود عملکرد منطقه آزاد اروند اعلام کرد و اظهارکرد:نمایندگان به عنوان نماینده مردم باید بدانید چه اتفاقاتی در منطقه آزاد اروند در حال رخ دادن است و مسوولان منطقه چه برنامه های برای شکوفایی اقتصادی دارند تا در صورت لزوم بتوانیم از آنها دفاع کرده و اگر جایی به مشکل برخورند، به آنها کمک کنیم .

عضو مجمع نمایندگان مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی همچنین با بیان افزایش قیمت و اجاره بهای مسکن پس از اعلام افزایش محدوده منطقه آزاد اروند به کل شهرستان های آبادان و خرمشهر گفت: مردم در این مدت نگرانی و گلایه خود را اعلام کردند و می خواهیم بدانیم در این مدت چه اتفاق خاصی در منطقه آزاد اروند رخ داد که جبران تورم و گرانی را بدهد.

وی گفت:دغدغه اصلی مردم در شهرستان های آبادان و خرمشهر، اشتغال فرزندان خود است و فلسفه اصلی مناطق آزاد اروند نیز فراهم کردن بستر و زمینه حضور سرمایه گذار در این منطقه است.

دهدشتی افزود:حداقل خواسته مردم و نمایندگان این است که مناطق آزاد در سراسر کشور به وظیفه اصلی خود در خصوص زمینه سازی برای جلب سرمایه گذاری داخلی و خارجی بپردازند.

وی اظهارکرد:هنوز برای نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی مشخص نشده در دوسال گذشته در منطقه آزاد اروند، چه میزان سرمایه گذاری جذب منطقه شده و چه اقداماتی برای جذب سرمایه گذار صورت گرفته است.

دهدشتی گفت:نگاه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، ایجاد ساز و کار مشخص برای جذب سرمایه گذار در منطقه آزاد اروند و مناطق آزاد کشور است تا سرمایه گذار با اطمینان خاطر در مناطق آزاد حضور یابد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی چهارشنبه هفته گذشته مجلس شورای اسلامی با 148 رای موافق، 15 رای مخالف، سه رای ممتنع از 194 نماینده حاضر با تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان منطقه آزاد اروند موافقت کردند.

میزان منابع درآمدی منطقه آزاد اروند و طریقه هزینه کرد آن منابع، میزان جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی، میزان تحقق اهداف قانون ایجاد منطقه آزاد از بدو تشکیل تاکنون در راستای محورهای چهارگانه (صنعت، تجارت، ترانزیت و گردشگری) و برنامه راهبردی توسعه کوتاه و بلندمدت منطقه آزاد اروند از مهم ترین محورهای این تحقیق و تفحص است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد