سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار عمرانی استان

معاون امور عمرانی استاندار خوزستان:

روزانه دو تن در تصادفات رانندگی خوزستان کشته می شوند

اهواز- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان گفت: روزانه به طور میانگین دو تن در تصادفات رانندگی در استان کشته می شوند.

به گزارش ایرنا احمد سیاحی روز سه شنبه درشورای ترافیک خوزستان که در سرسرای اداری معاونت عمرانی استانداری خوزستان برگزار افزود: پارسال810 تن در جریان تصافات رانندگی درون و برون شهری در خوزستان جان باختند.

وی افزود: در سال 1392 ، 236 تن و پارسال 207 تن در تصادفات درون شهری در خوزستان کشته شدند که کاهش 12.3 درصد متوفیات در این بخش را نشان می دهد.
سیاحی اضافه کرد: در سال 1392 ، در جاده های درون شهری نیز 646 نفر و پارسال 603 نفر نیز در تصادفات کشته شدند که 6.6 درصد کاهش داشته است.معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان اظهار داشت: خوزستان با کاهش 39 کشته در نوروز امسال توانست رتبه نخست کشوری را در کاهش تصادفات کسب کند.

وی اجرای طرح کوتاه مدت ارتقای ایمنی راهها، برگزاری همایش ارتقای فرهنگ ترافیک، همایش آموزش دهیاران، شناسایی 13 محور حادثه خیز در راه های استان و نصب علایم ترافیکی را از اقدامات شورای ترافیک استان در سال گذشته عنوان کرد.
سیاحی همچنین با تاکید بر اجرای طرح پارکبان در اهواز گفت: این طرح هشت ماه پیش برای اجرا در 11 محور پرترافیک اهواز مصوب شده است.
به گفته وی یکی از مشکلات هسته مرکزی شهر پارک های طولانی مدت در حاشیه خیابان است که با اجرای طرح پارکبان می توان امکان استفاده از ظرفیت پارک خیابان را برای عموم فراهم کرد.



*آغاز طرح پارکبان، 14 روز دیگر

مدیر سیستم های حمل و نقل هوشمند ترافیک(ITS) استان نیز در این نشست از اجرای آزمایشی طرح پارکبان در خیابان امام خمینی از دو هفته آینده خبر داد.
مجتبی معاضدی آماده سازی و پیشرفت این طرح را 80 درصد دانست و افزود: این طرح در ابتدا به صورت آزمایشی اجرا می شود تا بازخورد مردم و کسبه ارزیابی شود.
وی گفت: در مرحله نخست طرح پارکبان در اهواز دو هزار و 569 جای پارک ایجاد می شود.
معاضدی هدف از اجرای طرح پارکبان را افزایش ایمنی و بهره وری عنوان کرد و افزود: مطالعات نشان می دهد که با مدیریت پارک های حاشیه می توانیم تا یک سوم نیاز به پارکینگ طبقاتی را کاهش دهیم.

وی فضاهای پارک حاشیه ای قابل مدیریت را 15 هزار مورد دانست و اظهار داشت: مقرر شد مرحله اول طرح پارکبان در 11 خیابان در محله های کیانپارس، کیان آباد، زیتون کارمندی، پاداد و هسته مرکزی شهر اجرا شود که طی آن دو هزار و 569 جای پارک ایجاد می شود.
به گفته وی در کشور طرح پارکبان به سه روش اجرا شده که با بررسی های انجام شده طرح پارکومتر در شیراز که کمترین تبعات را داشته به عنوان الگو انتخاب شده است.

معاضدی نخستین تجربه اجرای طرح پارکبان در اهواز در سال 1389را ناموفق ارزیابی کرد و گفت: نرخ تعیین شده در طرح پارکبان مربوط به سال 1391 است که با هزینه های کنونی همخوانی ندارد و لازم است که نرخ های جدید در شورای شهر تصویب شود.
به گفته وی این طرح به شورای شهر اهواز ارائه شده اما هنوز مصوب نشده است.

در شورای ترافیک استان مقرر شد که طرح پارکبان ظرف 10 روز آینده در شورا بررسی و تصویب شود در این غیر این صورت بر اساس مصوبه شورای ترافیک به مرحله اجرا درآید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد