سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

گزارش از یک نگرانی اجتماعی - ورزشی

لذت شنا در کانال​ها و رودخانه​ها به چه قیمتی؟
اجتماعی  11:34:11 1394/03/04
943-2214-5 کد خبر
خبر آرشیوی

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان با تاکید بر لزوم پرهیز از شنا کردن در نقاط ممنوع، گفت: در 2 ماه ابتدای سال، 9 نفر در حوادث دریایی و سیلاب در خوزستان دچار غرق​شدگی شده‌اند.

صادق سلامت در گفت​وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، اظهار کرد: در دو ماه اخیر 5 نفر در حوادث دریایی در گتوند، خرمشهر، علی​کله دزفول و باغملک و چهار نفر در سیلاب فروردین امسال در هفتکل، ایذه و مسجدسلیمان غرق شدند.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات اصلی ما در خوزستان بعضا استفاده نادرست از فرصت​هایی است که در اختیار داریم؛ رودخانه‌ها، نهرها، کانال‌ها و شاه​کانال​هایی در مسیرهای مختلف در سطح استان وجود دارد که شنا کردن در نقاط ناامن این آب​ها همان و غرق شدن همان.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان افزود: در مسیر اندیمشک – اهواز نیز چند کانال آب وجود دارد که مشاهده می​کنیم رانندگان با توقف در این مسیر اقدام به شنا کردن در کانال​ها می​کنند که بسیار خطرناک است.

سلامت گفت: با توجه به گرم شدن هوای استان و لذت شنا کردن به خصوص در میان نوجوانان و جوانان، توصیه می​شود شهروندان در استخرهای مجاز شنا کنند یا اگر علاقه به شنا کردن در رودخانه یا دریا دارند، حتما به تابلوهایی شنا ممنوع در برخی مناطق و هشدارهای لازم در این نقاط توجه کنند.

وی با اشاره به منطقه تفریحی علی​کله در دزفول اظهار کرد: این منطقه بسیار پر گردشگر و پر مسافر است و مردم هم برای تفریح و سیاحت و هم برای زیارت به این منطقه می​آیند. در طول رودخانه در منطقه علی​کله دزفول تابلوهای هشدار شنا ممنوع وجود دارد و نقاط بی​خطر نیز مشخص شده​اند. جوانان و نوجوانان برای شنا کردن در نقاط بی​خطر مشخص شده حتما شنا کنند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان اظهار کرد: با توجه به اینکه نمی​توان همه رودخانه​ها و آبراه​ها را پوشش امدادی داد لذا به مردم توصیه می​شود از شنا کردن در نقاط خطر آفرین اجتناب کنند.

سلامت افزود: جمعیت هلال احمر در دو شهر خرمشهر و دزفول پایگاه امداد و نجات غریق نجات دارد. در اهواز نیز سازمان آتش​نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز این منطقه را پوشش می​دهد. در نقاط دیگر هم با همکاری مجموعه استانداری و اداره کل ورزش و جوانان هیات غریق نجات، تحت پوشش قرار می​گیرند.

وی گفت: در جهت توسعه فعالیت​های امدادی در اهواز پیش​نویس توافق​نامه​ای با شهرداری اهواز آماده شده که بر اساس این توافق​نامه همکاری​های این دو مجموعه در زمینه​های مختلف به خصوص توسعه فعالیت​های امدادی گسترش پیدا خواهد کرد. همچنین با این توافق​نامه سعی شده آموزش​های همگانی امدادی ویژه شهروندان گسترش ​یابد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد