سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار نمایندگان استان در مجلس

نماینده مردم خرمشهر در مجلس خواستار شد
بازگشایی مجدد پرونده بازسازی خرمشهر/ اصلاح قوانین مناطق آزاد

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی خواستار بازگشایی مجدد پرونده بازسازی خرمشهر شد.

خبرگزاری فارس: بازگشایی مجدد پرونده بازسازی خرمشهر/ اصلاح قوانین مناطق آزاد                

به گزارش خبرگزاری فارس از خرمشهر، عبدالله سامری امروز در نشستی با موضوع بررسی مسائل خرمشهر و با حضور رئیس فراکسیون دفاع مقدس مجلس و برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسئولان شهری در سالن اجتماعات فرمانداری خرمشهر، با تاکید بر اینکه پرونده بازسازی خرمشهر برخلاف نظر برخی‌ها همچنان باید باز باشد، اظهار کرد: جریان بازسازی خرمشهر اعتبارات ملی نیاز است، اعتباراتی خارج از اعتبارات تعیین شده برای سایر شهر‌ها و پرونده بازسازی خرمشهر که در سال 88 بسته شد نیاز به بازگشایی مجدد دارد.

وی در ادامه به انتقاد از سازمان منطقه آزاد اروند پرداخت و عنوان کرد: منطقه آزاد اروند تا حدود زیادی از اهداف خود که تامین رفاه مردم است فاصله گرفته است و به جای اینکه تامین کننده زمینه اشتغال باشد بیکاری بیشتر را به همراه داشته است.

نماینده مردم خرمشهر در مجلس با تاکید بر عدم انجام هیچگونه اقداماتی در راستای ارتقای وضعیت شهرستان حتی پس از گذشت 10 سال در محدوده تعیین شده منطقه آزاد اروند، افزود: در خرمشهر زیرساخت مناسب وجود ندارد، زیرساخت‌های فاضلاب خرمشهر ناقص و نیمه‌تمام است و ادعاهای مبنی بر تکمیل 75 درصدی زیرساخت‌های فاضلاب خرمشهر می‌شود، اما در عمل بسیاری از نقاط این شهر در طرح تکمیل فاضلاب یاد نشده‌اند و وزارت نیرو فاضلاب بیش از چهار منطقه از خرمشهر را نتوانسته است اصلاح کند و هنوز مکان‌ها و محل‌های اصلاح نشد و ناقص باقی مانده است.

وی با بیان اینکه نه تنها با کم‌کاری در خرمشهر برخوردی صورت گرفته نشده است حتی شاهد ارتقا پست افراد بی‌تعهد نیز بوده‌ایم.

سامری منطقه آزاد اروند را منطقه آزار مردم خرمشهر خواند و اظهار کرد: اگر وضعیت خرمشهر به 30 سال گذشته برگردد دیگر نیازی به منطقه آزاد و اعتبارات ملی ندارد، و همین لایروبی اروندرود می‌تواند 50 درصد اشتغال ایجاد کرده و سبب فعال شدن بندر خرمشهر شود.

وی سیاست همکاری و تعاون با سایر ادارات را شگرد جدیدی از سازمان منطقه آزاد اروند برای عدم کمک به آبادانی منطقه دانست و تصریح کرد: منطقه آزاد اروند در مدت اخیر با روش نوینی در قالب طرح‌های مشارکتی با ادارات اقدام به آغاز فعالیت می‌کند در ابتدا تنها 20 درصد را پرداخت می‌کند و برخی مواقع سایر مبلغ را نمی‌پردازد و پس از اینکه موضوع از سوی این سازمان‌ها به تفحص گذاشته شود، در برخی مواقع حتی اعتبارات خود را به آن ادارات قطع می‌کند.

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی خلف وعده در مورد برگزاری جشنواره تئا‌تر ملی فتح را نمونه‌ای از این قبیل اقدامات سازمان منطقه آزاد اروند دانست و گفت: روز گذشته در اختتامیه جشنواره تئا‌تر ملی فتح خرمشهر پیش از آغاز جشنواره منطقه آزاد اروند به انعقاد تفاهم‌نامه‌ای به مبلغ 300 میلیون تومان برای جشنواره انجامید و در زمان انجام تحقیق و تفحص شاهد حذف اعتبار این جشنواره بودیم.

سامری در پایان با اشاره به چارت سازمانی و انتصاب مستقیم مناطق آزاد به رئیس جمهوری و فراهم نبودن امکان پیگیری امور از طریق رئیس جمهور، خواستار اصلاح قوانین مناطق آزاد و اعمال تمهیدات قانونی در راستای قرار گرفتن مناطق آزاد زیر نظر یکی از وزرای کشور شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد