سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک افتخار علمی برای خوزستان

نسخه چاپیارسال به دوستان

توسط دانشجویان مهندسی عمران صورت گرفت
کسب مقام دوم مسابقات کشوری پل فولادی توسط دانشگاه دزفول

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول از کسب مقام دوم مسابقات کشوری پل فولادی توسط دانشجویان مهندسی عمران این دانشگاه خبر داد.

خبرگزاری فارس: کسب مقام دوم مسابقات کشوری پل فولادی توسط دانشگاه دزفول                

سید وحید رضوی‌طوسی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در دزفول اظهار کرد: مسابقات دانشجویی پل‌های فولادی هرساله توسط انجمن سازه‌های فولادی با همکاری انجمن شبیه‌سازی سازه‌ها، میان دانشگاه‌های معتبر کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: شب گذشته نیز دانشگاه تربیت مدرس تهران میزبان چهارمین دوره این مسابقات بود.

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول به حضور تیم پایا از این دانشگاه به عنوان تنها نماینده خوزستان در این مسابقات اشاره کرد و گفت: پل فولادی ساخته شده توسط تیم هفت نفره دانشجویان مهندسی عمران دانشگاه ما که برای نخستین‌بار در این مسابقات شرکت می‌کردند توانست در مجموع مقام دوم این مسابقات را به‌دست آورد.

رضوی‌طوسی ادامه داد: تیم دانشگاه ما توانست در بخش معماری بصری و زیبایی پل مقام دوم، در بخش دفترچه محاسبات مقام نخست، در بخش سختی و مقاومت مقام سوم، در بخش اقتصادی مقام دوم، در بخش کارایی مقام نخست و در مجموع مقام دوم را کسب کند.

وی با بیان اینکه گردآوری اطلاعات مورد نیاز و طراحی اولیه این پل یک سال به طول انجامید، تصریح کرد: ایجاد تغییرات جهت بهبود طرح و رسیدن به طرح نهایی برای ساخت نمونه اولیه پس از 18 ماه تلاش در فروردین ماه سال جاری به اتمام رسید و بلافاصله ساخت نمونه نهایی جهت شرکت در مسابقات با اعمال تغییراتی جهت ساده‌سازی و افزایش سرعت مونتاژ آغاز شد و در اواخر اردیبهشت ماه امسال به اتمام رسید.

ساکی تاکید کرد: تمام مراحل از جمله طراحی، ساخت و اجرای این پل فولادی به همت دانشجویان مهندسی عمران دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول و در کارگاه همین دانشگاه صورت گرفت.

به گزارش خبرگزاری فارس، تیم پایا تحت نظر انجمن علمی عمران در اردیبهشت‌ماه 92 به سرپرستی سید وحید رضوی‌طوسی در دانشگاه جندی شاپور دزفول آغاز به‌کار کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد