سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار روز استان

خوزنیوز: هفته گذشته جمعی از نیروهای تندرو اصلاح طلب  شامل آقایان محمد کیانوش راد، عمویی، دکتر کهرام و...  دیداری با حجت الاسلام سید حسن خمینی، داشته اند. 

در این دیدار که به نظر می رسد بی ارتباط با فعال شدن این عده جهت انتخابات مجلس پیش رو نیست، این عده  گویا به رسم مرسوم شان در این مدت گذشته دوباره پای مسایل قومی را به میان آورده اند، اما نوه زیرک امام، راه را بر آنها سد کرده و نشان داده به خوبی از شرایط اقلیم خوزستان آگاه است و این عده را از جهت دست خالی روانه خوزستان کرده است. 

وقتی نوه امام خمینی دست بعضی را رو می کند/ آقایان! شما نماینده مردم عرب خوزستان نیستید

وی با اشاره به سخنان حضار در جلسه در خصوص مشکلات و محرومیت های اهالی عرب خوزستان، افزود: موضوع عرب های خوزستان اساسا بحث ملی ندارد، زیرا ملیت ما ملیت قومی نبوده و ملیت پیامبر و امیرالمومنین(ع) است. شیعه بودن به معنی عدم اختلاف نیست و در استانهای مختلف ممکن است میان شهرهای گوناگون اختلاف وجود داشته باشد؛ اما این اختلافات را ملی نکنید، بلکه ارتباطات خود را افزایش دهید تا حل شوند.

یادگار امام گفت: اختلافات قومیتی را خود مردم خوزستان باید حل کنند؛ البته اگر واقعا در استان برای رشد منزلتی گروه خاصی محدودیت وجود دارد، آن تصمیم باید لغو شود و مسئول مربوطه هم عزل شود یا حتی اگر قانون نانوشته ای وجود دارد باید با آن برخورد کرد؛ اما در افق ملی من تصور نمی کنم که چنین تصمیماتی اتخاذ شده باشد.

وی تأکید کرد: نگذارید در مساله محدودیت امکانات، موضوع قومی شود؛ اما اگر واقعا در مواد خاصی مسأله قومیتی است، موضوع را در حد خودش ببینید و آن را تشدید نکنید، زیرا تشدید یک امر غلط، بعضا راه حل آن نیست.

سید حسن خمینی با اشاره به سفر خود به استان خوزستان یادآور شد: استان خوزستان ظرفیت های بسیار بالایی برای پیشرفت دارد که باید از آنها استفاده کرد و عزم دولت بر پیگیری و حل این مشکلات است.

اما چند نکته با این عده و خصوصا لیدرشان :

1- محرومیت در استان خوزستان قابل کتمان کردن نیست. اما اصرار شما بر محرومیت اهالی یک قومیت خوزستان چیست. آیا چشمان شما بر محرومیت مناطق شمالی و شرقی استان که دیگر اقوام در آن حضور پررنگ تر دارند (و شاید به دلیل اقلیم خاص آنها به مراتب محرومیت از حقوق اولیه در آنها بیشتر است) نابینا شده است.

2- مدرک یا مستندی وجود ندارد که مردم شریف عرب خوزستان شما را به عنوان نماینده خود انتخاب کرده باشند که دوره افتاده اید و به عنوان نماینده آنان سخن پراکنی می کنید. مردم عرب خوزستان دارای نخبگان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نمایندگان مجلس خبرگان رهبری، مسئولان ملی و... هستند که برخاسته از این قومیت هستند و به صورت قانونی نمایندگان آنها و همه مردم خوزستان از هر قومیتی هستند و این اجازه را دارند که از جانب آنها سخن بگویند.

3- حال اگر در آستانه انتخابات حساس مجلس شورای اسلامی هستیم و برمی آید که علیرغم هشدارهای پیشین بر استفاده از مسائل قومی برای پیروزی به هر قیمتی در انتخابات هستید، باید مسئولیت کامل این رویه را بپذیرید و بدانید که مسئولیت هراتفاقی که خواسته یا ناخواسته به دلیل این منش شما در استان خوزستان اتفاق بیافتد متوجه شماست.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد