سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

اخبار سیاسی روز

هشدار فرمانده نیروی زمینی ارتش:

پوردستان تأکید کرد: این گروهک‌های داعش در استان‌های مرزی ما فضاسازی کرده بودند و زاغه مهمات و نیرو پیش‌بینی و آماده کرده بودند تا در زمان ورودشان با ترور، انفجار، آشوب کنند که توسط سربازان گمنام کشورمان خنثی شد.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تکفیری ها در نزدیکی مرزهای ما هستند / داعش برای ورود به ایران زاغه مهمات پیش‌بینی کرده بود

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: نیروهای تکفیری و تروریستی در نزدیکی مرزهای ما هستند و در گذشته داعش برای ورود به ایران زاغه مهمات پیش‌بینی کرده بود.
به گزارش «انتخاب»، امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش طی سخنانی به مناسبت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر در صحن علنی مجلس اظهار داشت: امروز با چهره تازه‌ای از تهدیدات روبرو هستیم که از نظر نوع، شکل و اندازه با گذشته فرق دارد.
وی افزود: نیروهای تروریستی و تکفیری در نزدیکی مرزهای ما هستند. در سال گذشته همین موقع بود که ستاد کل نیروهای مسلح به ما ابلاغ کرد که تروریست‌ها در جلولا و سعدیه هستند و گام بعدی آنها خانقین بود که می‌خواستند به کشور ما بیایند.پوردستان تأکید کرد: این گروهک‌های داعش در استان‌های مرزی ما فضاسازی کرده بودند و زاغه مهمات و نیرو پیش‌بینی و آماده کرده بودند تا در زمان ورودشان با ترور، انفجار، آشوب کنند که توسط سربازان گمنام کشورمان خنثی شد.
فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: اما ما در کمتر از سه روز 5 تیپ رزمی را برای مقابله با آنها سازمان‌دهی کردیم و نیروهای پیاده و بالگرد شناسایی ما تا 40 کیلومتر به داخل خاک عراق رفتند و توپخانه‌هایمان را ثبت تیر کردیم.
پوردستان گفت: امروز جای پای داعش را در افغانستان و پاکستان می‌بینیم و آنها خودشان را آماده می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: لذا نیروهای زمینی ارتش و سپاه باید تقویت شوند تا بتوانیم تانک بخریم، سامانه‌هایمان را متحول‌سازی کنیم و بالگردهایمان اورهال شوند. امروز نبرد، نبرد نیروهای زمینی است.
امیر پوردستان تاکید کرد: بنده به عنوان یک سرباز استدعا می‌کنم در این شرایط نیروهای ارتش و سپاه باید به لحاظ تحرک، آمادگی و تجهیزات تقویت شوند.وی تاکید کرد: باید اعتباراتی در اختیار نیروهای ارتش و سپاه قرار گیرد تا بتوانیم تجهیزاتمان را به روز کنیم، امروز نبرد، نبرد نیروهای زمینی است، امروز نبرد، نبردی است که نیروهای زمینی باید اراده‌های خود را همانطور که در عملیات بیت المقدس نشان دادند در این صحنه هم نشان دهند.
فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی تصریح کرد: امسال در بحث بودجه یک نگاه ویژه به مجموعه نیروی زمینی شد و استدعای بنده این است که این نگاه ویژه‌تر شود تا ما بتوانیم رسالت، مسئولیت و ماموریت خطیری که ملت ولایتمدار ایران اسلامی و رهبری معظم بر عهده ما گذاشته‌اند را به شایستگی ایفا کنیم.

من به عنوان دبیر مجمع و رئیس کمیسیون اقتصاد کلان به حضور خود در مجمع ادامه می‌دهم و به دولت و سایر قوا نیز کمک می‌کنیم؛ با پوشیدن لباس پاسداری فرصتی پیدا کردیم که تجارب خود را به نسل‌های آینده منتقل کنیم.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: سیاست‌های کلی انتخابات امروز مجدداً در دستور کار مجمع قرار گرفت.

به گزارش «انتخاب»، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست خبری صبح امروز که در مجمع تشخیص برگزار شد، با بیان اینکه ما امروز در جلسه مجمع سیاست‌های کلی انتخابات را مجدداً مورد بحث قرار دادیم، اظهار داشت: در این جلسه در مورد دخالت قوای سه گانه کشور در انتخابات و اینکه باید در چارچوب قانون باشد و همچنین ممنوعیت اعمال قدرت در جهت‌دادن به آرای مردم بحث کردیم.
رضایی با بیان اینکه بحث دیگر مربوط به عدم استفاده کاندیداها و احزاب از حمایت‌ها و امکانات کشورهای خارجی بود، گفت: استفاده از امکانات کشورهای خارجی ممنوع می‌شود و البته تا کنون حرف و حدیث‌هایی در این زمینه بوده اما ما آن را به عنوان یک سیاست تنظیم کردیم و اینکه تا کنون این مسئله وجود داشته یا خیر، وارد نشدیم.دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: یک بخش دیگر از مباحث مربوط به رابطه دولت و مدیریت شهری بود که وزارت مسکن و شهرسازی از ناحیه دولت در ساخت و سازهای شهری و تراکم فروشی و نیز تخلفاتی که در شهرداری‌ها صورت می‌گیرد چه وظیفه‌ای دارد، سیاستی تنظیم و به عنوان متمم سیاست برنامه ششم توسعه تقدیم مقام معظم رهبری شد.

وی با اشاره به صحبت‌های آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع درباره شرایط حساس منطقه تصریح کرد: در این جلسه تأکید شد که ما با توجه به شرایط حساس منطقه به اجماع عمومی در کشور نیاز داریم.رضایی با اشاره به شروع تحرکات و تهدیداتی از سوی آمریکا و اسرائیل و همدستی برخی کشورهای منطقه خاطرنشان کرد: ما نمونه این کار را در سوریه، یمن و عراق می‌بینیم و آنها برنامه دارند تا ناامنی را به مرزهای ما از جمله مرزهای غربی و مرزهای شرقی بکشانند.
فرمانده اسبق سپاه پاسداران تأکید کرد: خبر و تحلیل‌هایی وجود دارد که آنها خواب‌هایی را برای امنیت ملی ما دیده‌اند و من به عنوان یک رزمنده اعلام می‌کنم که همه پاسداران، بسیجیان و رزمندگان جبهه اسلام آمادگی کامل داشته باشند تا اگر اتفاقی در مرزها بیفتد آنچنان جواب ما محکم و جدی باشد که توطئه دوام پیدا نکند و وقت ما را در سازندگی و پیشرفت نگیرد.وی با تأکید بر اینکه هیچ قدرتی قادر نیست در مرزهای جمهوری اسلامی ایجاد ناامنی کند، افزود: آمادگی رزمندگان و مردم مهم است و هرچه که آنها آماده‌تر باشند ما موفقیت بیشتری خواهیم داشت و ملتی که غافلگیر شود باید هزینه‌های زیادی را بپردازد.
رضایی با بیان اینکه برخی گفته‌اند اگر لباس پاسداری پوشیده‌ام دیگر در مجمع نیستم اینطور نیست، گفت: من به عنوان دبیر مجمع و رئیس کمیسیون اقتصاد کلان به حضور خود در مجمع ادامه می‌دهم و به دولت و سایر قوا نیز کمک می‌کنیم؛ با پوشیدن لباس پاسداری فرصتی پیدا کردیم که تجارب خود را به نسل‌های آینده منتقل کنیم.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به استانی شدن انتخابات مجلس و موضع مجمع تشخیص در این زمینه به خبرنگار فارس گفت: در جلسه امروز کمیسیون سیاسی دفاعی مجمع آقای شمخانی و لاریجانی رئیس مجلس حضور داشتند و مفصل در این زمینه بحث شد و قرار شد یک سیاست در رابطه با استانی-شهری شدن مطرح شود.

وی با تأکید بر اینکه بحث انتخابات استانی-شهری مطرح است که هم در استان‌ها رأی بیاورد و هم شهرها افزود: با حضور آقای لاریجانی در این زمینه مباحث جمع‌بندی شد و در جلسه بعد بحث انتخابات استانی شهری مطرح خواهد شد.رضایی درباره دبه کردن طرف آمریکایی درباره بندهایی از توافق که مورد اشاره صالحی و ولایتی نیز قرار گرفته است، تصریح کرد: در حقیقت آمریکا دارد چانه‌زنی می‌کند و این حرف‌ها برای گرفتن امتیاز بیشتر است چرا که هر کس زور بیشتری بزند سود بیشتری خواهد برد. اما آمریکا راه بازگشتی به تحریم‌ها ندارد و این بحث‌ها برای این است که ایران عقب‌نشینی بیشتری کند و امتیازات بیشتری بدهد.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: دوستان مذاکره‌کننده ما باید رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و خطوط قرمز را کاملاً رعایت کنند چرا که در این نقاط فینال، حساسیت و مباحث اوج می‌گیرد و جدی‌تر می‌شود.
وی با اشاره به بحث بازرسی از مراکز نظامی کشورمان تصریح کرد: اگر بحث بازرسی از پادگان‌ها را بپذیریم می‌گویند ما باید خانه‌های مسئولان را نیز بازرسی کنیم. لذا مقاومت ایران در این زمینه برای جلوگیری از زیاده‌خواهی‌های غرب است.
رضایی در پاسخ به سؤال یکی دیگر از خبرنگاران درباره زمان اتمام بررسی سیاست‌های کلی انتخابات گفت: ما در خردادماه بررسی آن را تمام خواهیم کرد.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره وقایع یمن اظهار داشت: مشکلی که عربستان پیدا کرده این است که فکر می‌کند می‌تواند ظرف دو سه هفته مسئله یمن را حل کنند اما الآن عربستان در باتلاق گرفتار شده و اوباما سران کشورهای عربی را برای روحیه دادن به آنها دعوت می‌کند و اتحادیه اروپا نیز بیانیه می‌دهد اما این برای دولتمردان عربستان اثر خارجی مهمی نخواهد داشت. و بیشتر جنبه روانی دارد.
روزنامه عکاظ چاپ عربستان سعودی:
این روزنامه مدعی شد: ایران در هیچ مرحله ای بخشی از راه حل مسائل منطقه نبوده بلکه بخش اصلی و جدایی ناپذیر ایجاد مشکل بوده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عکاظ نوشت ایران در کنفرانس های آتی پیرامون یمن جایگاهی ندارد.
به گزارش «انتخاب»، روزنامه عکاظ چاپ عربستان در گزارشی با عنوان «ایران، اساس مشکل است» مدعی شد: ایران در هیچ مرحله ای بخشی از راه حل مسائل منطقه نبوده بلکه بخش اصلی و جدایی ناپذیر ایجاد مشکل بوده است.زمانی که از بحران یمن سخن به میان می آوریم، ایران ویرانگر اصلی این کشور است و از طریق سرسپردگان خود به نام حوثی ها آن را ربوده است!
در ادامه این گزارش ادعا شده است: حال که ایران عنصر اصلی ایجاد مشکلات است و ویرانگری را صادر می کند، به هیچ وجه نمی توان ادعا کرد که می تواند به ایجاد صلح کمک کند. ایران که پایه و اساس همه کانون های تنش و عامل اصلی همه آتش های شعله ور شده در عراق، سوریه، لبنان و یمن است، نمی تواند ادعای صلح کند.
در پایان این گزارش آمده است: بر این اساس، ایران در هیچ یک از کنفرانس هایی که در آینده در ژنو یا هر مکان دیگری برای حل بحران یمن برگزار می شود، جایگاهی ندارد و اگر تمایل به حضور در این کنفرانس ها داشته باشد، باید به قطعنامه های مشروع بین المللی، بیانیه ریاض ، پایان دادن به کودتای حوثی ها و حمایت از مشروعیت در یمن اذعان کند!
معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری، ادعای اخیر دولت آمریکا مبنی بر جلوگیری از فعالیت ناوگان هوایی جدید راکه وارد کشور شده است، نقض صریح مقررات بین المللی دانست.مهر: محمد خداکرمی در پاسخ به اظهارات اخیر دولت آمریکا، اظهار داشت: طبق مفاد حقوق بین الملل که حدود صلاحیت دولت‌ها را مشخص می‌کند، اعمال صلاحیت بر افراد و شرکت های تجاری از سوی یک دولت منوط به احراز عنصر ارتباط میان آن شخص و دولت مدعی است که در این خصوص ادعای کشور آمریکا مبنای واقعی در اصول مسلم حقوقی ندارد.

وی با بیان اینکه ادعای اخیر دولت آمریکا در کنار سایر اقدامات صورت گرفته از سوی این کشور همچون تحریم علیه شرکت‌های ایرانی مغایر حقوق بین الملل قلمداد می شود، افزود: به استناد ماده ۴ کنوانسیون شیکاگو که دولت آمریکا نیز متعهد به آن است کشورهای متعاهد موافقت کرده‌اند تا از هواپیمایی کشوری برای انجام مقاصد مغایر با این کنوانسیون استفاده نکنند.
معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری در ادامه تصریح کرد: در ماده ۳۳ این کنوانسیون نیز کشورهای عضو تعهد کرده اند که ناوگان هوایی که در یک کشور عضو به ثبت رسیده به رسمیت شناخته و باستناد ماده ۴۴ از تبعیض بین کشورهای متعاهد خودداری کرده و به طور کلی شئون مربوط به هوانوردی کشور را توسعه دهند.خداکرمی خاطرنشان کرد: اقدام کشورمان در ورود و ثبت این ناوگان در راستای اصل مسلم تساوی کشورها در اعمال حاکمیت و استقلال کشورها بوده و برای استفاده از این حق قانونی خود، هیچوقت منتظر اجازه سایر دولت ها نخواهد بود.
داعش پس از اشغال گذرگاه "الولید" در مرز سوریه و عراق افراد مسلح خود را به فلوجه، دومین شهر بزرگ استان الانبار منتقل کرده تا بتوانند با نیروهای عراقی در این استان مقابله کند.ایسنا: همزمان با شروع عملیات نیروهای عراقی در شرق رمادی و اعلام حمایت واشنگتن از عراق برای بازپس گیری این شهر از تروریست‌های داعش، منابع خبری اعلام کردند که داعش نیروهای خود را از سوریه به الانبار منتقل کرده است.

به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز عربی، منابع عراقی اعلام کردند که داعش پس از اشغال گذرگاه "الولید" در مرز سوریه و عراق افراد مسلح خود را به فلوجه، دومین شهر بزرگ استان الانبار منتقل کرده تا بتوانند با نیروهای عراقی در این استان مقابله کند.
این منابع نسبت به آزاد بودن تحرکات داعش در مرزها که موجب تقویت این گروه تروریستی و وخیم‌تر شدن اوضاع می‌شود هشدار دادند.این در حالی است که پس از سقوط رمادی به دست داعش نیروهای عراقی روز شنبه در عملیات گسترده خود شهرک "حصیبه" در شرق رمادی را آزاد کردند.

نیروهای ارتش عراق و داوطلبان مردمی در ادامه پیشروی‌های خود در شهر رمادی منطقه " العنکور" در جنوب این شهر را نیز آزاد کردند.نیروهای عراقی و عشایر همچنین حملات داعش به شهر "حدیثه" واقع در غرب الانبار را ناکام گذاشتند و 55 تروریست را از پای درآوردند. در این حملات هفت خودروی زرهی متعلق به داعش منهدم شد.
به گفته عاشور الحمادی، یکی از فرماندهان نظامی عراقی در غرب الانبار، تروریست‌های داعش طی دو روز گذشته حملاتی را از طریق خودروهای بمب گذاری شده به منطقه "آلخسفه" انجام دادند اما نیروهای عراقی و عشایر تمامی این حملات را ناکام گذاشتند.
همزمان با این تحولات و اعلام حمایت آمریکا از عراق در جنگ آزادسازی شهر رمادی، خالد العبیدی، وزیر دفاع عراق اعلام کرد که عقب نشینی نیروهای عراقی از شهر رمادی توجیه پذیر نیست و کسانی که در این مساله کوتاهی کرده‌اند مجازات خواهند شد.
وی گفت: عراق در شرایط سختی به سر می‌برد و ما نیاز به رسانه‌های ملی داریم که حقایق و نه اکاذیب را منتشر کنند.با سقوط شهر رمادی به دست داعش هزاران عراقی از این شهر آواره شدند و به بغداد رفتند.
در همین راستا پارلمان اعلام کرد که کمیته‌ای را برای کمک رسانی به آوارگان الانبار و ایجاد اماکن امن برای آن تشکیل داده است.
عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس گفت: معاون وزیر امور خارجه در جلسه غیرعلنی مجلس گفت: بازرسی‌ها از مراکز نظامی به صورت مدیریت‌شده پذیرفته شده اما درخصوص دسترسی به دانشمندان هسته‌ای هنوز پاسخی به طرف مقابل داده نشده است.
فارس: جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامیبا اشاره به جلسه غیرعلنی مجلس گفت:‌ در این جلسه سیدعباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه در گزارش خود عنوان کرد: بازرسی از مراکز نظامی در پروتکل الحاقی پذیرفته شده، اما این بازرسی مدیریت شده است و مدیریت آن با جدیّت انجام می‌شود.
وی افزود: معاون وزیر خارجه ادامه داد که در یکی از جلسات لیست تعدادی از دانشمندان هسته‌ای کشورمان از طرف مقابل به ما داده شده و از ما خواسته‌اند تا با این دانشمندان مذاکره و مصاحبه داشته باشند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: بازرسی از مراکز نظامی و دسترسی به دانشمندان هسته‌ای در چارچوب (PMD) است و این همان برنامه نظامی ادعای طرف غربی است که ادعا دارد ایران این برنامه نظامی را داشته و معتقدند که برای راستی‌آزمایی از سوی ایران به مراکز و دانشمندان دسترسی پیدا کنند.
کریمی قدوسی خاطرنشان کرد: عراقچی افزود بازرسی از مراکز نظامی از سوی ما پذیرفته شده، اما درخصوص دسترسی به دانشمندان هسته‌ای اگرچه لیست اسامی دانشمندان از سوی طرف مقابل به ما داده شده، اما ما نپذیرفته‌ایم که آنها بتوانند به دانشمندان ما دسترسی داشته باشند.عضو کمیسیون امینت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: همچنین در این جلسه علی‌اصغر زارعی نماینده مردم تهران با اشاره به بازرسی‌های فراپروتکلی گفت‌ که در مذاکرات لوزان تیم مذاکره‌کننده کشورمان بازرسی‌های فراپروتکلی را پذیرفته است و آمریکایی‌ها نیز هم به همین موضوع انگشت گذاشته و آن را تکرار می‌کنند.
وی افزود: درمورد لغو تحریم‌ها نیز عراقچی اظهار داشت که لغو تحریم‌ها در بخش اقتصادی درحال بحث است تا طرف مقابل با زیرساخت تحریم‌ها را با صدور یک سند بردارد و اعلام کند که اگر ایران به تعهدات خود عمل کند ما تحریم‌ها را برمی‌داریم و بعد از آنکه ما به تعهدات خود عمل کردیم، آنها تحریم‌ها را تعلیق می‌کنند.
در روزنامه «جروزالم‌پست» عنوان شد؛
روزنامه «جروزالم‌پست» معاون وزیر خارجه آمریکا را یکی از تاثیرگذارترین یهودیان جهان می‌داند که به خاطر سمت خود در مذاکرات هسته‌ای ایران، دغدغه خشنود نگه داشتن جامعه یهودیان آمریکا و اسرائیل از توافق هسته‌ای را دارد.فارس: روزنامه «جروزالم‌پست» در گزارشی، فهرست سالانه خود از 50 یهودی تاثیرگذار را منتشر کرد که به نوشته آن، سال گذشته جهان را تحت تاثیر قرار داده‌اند و این پتانسیل را دارند که در سال‌های آتی نیز تغییراتی را به وجود آورند.
در این میان، نام «وندی شرمن» مذاکره‌کننده ارشد آمریکا در مذاکرات ایران و 1+5 و معاون وزیر خارجه این کشور در امور سیاسی به چشم می‌خورد.
از این رو بود که این روزنامه نوشت: «وندی شرمن نه تنها باید به عنوان یک زن یهودی که مستقیما با جمهوری اسلامی مذاکره می‌کند، به یک توافق جامع و غیرقابل نفوذ برای باراک اوباما دست یابد، بلکه باید در آمریکا، آن را به جامعه یهودیان و در خارج، به افکار عمومی اسرائیل بقبولاند.»
وی اخیرا در موسسه یهودی موسوم به «مرکز اقدام مذهبی یهودیت برای اصلاحات» گفته: «می‌دانم در جامعه یهودیان آمریکا که من با افتخار بخشی از آن هستم، طی هفته‌های اخیر بحث‌های بسیاری درباره روابط با اسرائیل وجود دارد. هر زمان رئیس‌جمهور (باراک) اوباما درباره مسائلی گفت‌وگو می‌کند که برای یهودیان آمریکا دارای اهمیت است، درگیر این مسئله می‌شوم که او شخصا درباره این مسائل و ارتباط با مردم یهود و اسرائیل چه احساسی دارد».در بخش دیگری از این مطلب آمده است: «معاون وزیر خارجه آمریکا در امور سیاسی در مذاکرات هسته‌ای تجربه دارد. او در دولت "بیل کلینتون" رئیس‌جمهور اسبق آمریکا مذاکره با کره شمالی را هدایت می‌کرد؛ مذاکراتی که به تعیین چارچوب منجر شد اما "کیم جونگ ایل" رهبر سابق کره شمالی در سال 2006، برای دستیابی به سلاح هسته‌ای آن را متوقف کرد.
هر چند همه همتایان او از شایستگی‌اش تقدیر کردند اما ناکامی او در متقاعد کردن رهبر کره شمالی باعث انتقاد از عملکرد او در قبال ایران شد. اما وزارت خارجه آمریکا این قیاس را رد کرد و در عوض تاکید کرد توافق هسته‌ای موفقیت‌آمیز با ایران می‌تواند به عنوان الگویی برای مسئله کره شمالی به کار رود.»
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد