سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر از شهرداری اهواز

شهردار اهواز که در مدت اخیر با برخی پرو‍ژه های ماندگاری که در سطح شهر اهوز اجرا کرده، توانست خود را برای همیشه در ذهن مردم اهواز ماندگار کند آرام آرام خود را آماده حضور در کارزار انتخاباتی برای راهیابی به مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شهرستان اهواز می کند.

با توجه به اینکه افرادی که سمت های دولتی حضور دارند باید خردادماه امسال استعفای خود را ارائه دهند، به نظر می رسد سید خلف موسوی که قصد حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی را دارد به زودی باید استعفای خود را تقدیم شورای شهر اهواز کند.

با وجود این، جایگزین شدن یک مدیر باتجربه به عنوان شهردار اهواز نیز یکی از انتظارات صاحبان رای از اعضای شورای شهر اهواز است. بر همین اساس تک تک اعضای شورای شهر فعلی اهواز که با انتخاب سید خلف موسوی گام موثری در راستای توسعه عمرانی شهری برداشت، در پیشگاه قضاوت مردم قرار خواهند گرفت تا فردی کاردان با سابقه قابل قبول عمرانی را برای این سمت انتخاب کنند.

سازمان شهرداری اهواز، اکنون بعد به مرزی از تجربه و پختگی رسیده که می تواند از دل خود مدیران شاخصی را به عنوان شهردار تقدیم شهر کند به همین دلیل مردم انتظار دارند شورای شهر اهواز به جای انتخاب افرادی سیاسی که با هدف فعالیت های سیاسی و نه عمران در شهرداری وارد می شوند دوری کند و افرادی از بدنه شهرداری را انتخاب کند.

اکنون از شورای شهر اهواز خبر می رسد؛ سه نفر به شدت در میان اعضای شورای شهر اهواز برای رسیدن به سمت شهردار مطرح شده اند که با بررسی سوابق آنها به خوبی می توان دریافت کرد که محمد صفری از شانس بالایی نسبت به سایر گزینه ها برخوردار است.

محمد صفری کارشناس ارشد برنامه ریزی شهری است و در سن 30 سالگی سابقه مدیریت خوبی در مدیریت کلان شهر اهواز داشته است. وی در سه دوره، سابقه سرپرستی سازمان شهرداری اهواز در بحرانی ترین شرایط را در کارنامه خود دارد و در این مدت بدون حاشیه، پروژه ها و ایده های خوبی را اجرایی کرده است.

سابقه نورپردازی به روش علمی و اجرای طرح های مطالعاتی آن در اهواز به دوره سرپرستی محمد صفری برمی گردد که وی با دعوت از شرکت های مطرح و مشهور ایتالیایی زمینه نورپردازی علمی را در اهواز ایجاد کرد.

از جمله طرح های مطالعاتی در دوران صفری به ترتیب نورپردازی پل سفید و آبشار پل هفتم اهواز بود که اجرای آن در زمان محمد صفری سرپرست سابق شهرداری و افتتاح آن در زمان کتانباف شهردار اهواز صورت گرفت. اجرایی و تکمیل شدن پروژه پل الغدیر که بار سنگینی از ترافیک شهر اهواز را برداشت نیز در کارنامه صفری وجود دارد.

وی در مدت اخیر معاون مشارکت های مردمی شهرداری اهواز را بر عهده داشت و هم اکنون معاون فنی شهرداری کلانشهر اهواز است.

 
 سوابق مدیریتی و اجرائی محمد صفری:
1- سرپرست شهرداری اهواز-  3  دوره - 1392 و 90- 1389 و 1386
2-معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز ابتدای سال 1393 تا کنون
3-معاون امور سرمایه گذاری و مشارکت های اقتصادی شهرداری اهواز 1392 - 1393
4- معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز 1386
5-مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری اهواز 1387
6- مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری اهواز 86-1382
7-رئیس هیئت مدیره سازمان اتوبوسرانی اهواز 1386
8-رئیس هیئت مدیره سازمان تاکسیرانی اهواز 1386
9-رئیس هیئت مدیره سازمان پایانه های مسافربری اهواز 1386
10-  عضو شورای سازمان قطار شهری اهواز 1390-1389
11-  عضو هیئت مدیره سازمان قطار شهری اهواز 1390-1389
12-  عضو هیئت مدیره سازمان خدمات موتوری شهرداری اهواز 1387-1386
13-  عضو هیئت مدیره سازمان پارکها و فضای سبز شهر اهواز 1388-1387
14-  عضو اصلی هیئت مدیره سازمان همیاری شهرداری های استان خوزستان 1390-1389
15-  مدیر پروژه ساخت 1500 واحد مسکونی شهرک برق اهواز

یکی دیگر از گزینه های شورای شهر اهواز نیز حسین حیدری از اعضای فعلی شورای شهر است که در میان برخی اعضای شورای شهر حامیانی دارد.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری خوزستان، مدیر کل امور حقوقی و مجلس استانداری خوزستان، مشاور حقوقی استاندار، معاون اداری و مالی سازمان فن آوری اطلاعات شهرداری اهواز، مدیرمالی سازمان عمران ساحل کارون، معاون ستاد بازسازی مناطق جنگ زده استان خوزستان و حسابدار در ذیحسابی استانداری خوزستان از سوابق اجرایی وی قبل از حضور در شورای شهر اهواز است.

همچنین از عظیم شمخانی رئیس سابق سازمان زیباسازی شهرداری اهواز و معاون خدمات شهری فعلی شهرداری اهواز نیز از گزینه های دیگر برای شهردار شدن نام برده می شود.

به هر حال قضاوت در خصوص اینکه کدام یک از این افراد، شایسته تصدی سمت شهرداری اهواز است با مردم است ولی مردمی که به اعضای فعلی شورای شهر برای اداره کردن مناسب شهر رای داده اند انتظار دارند شایسته ترین فرد از میان این گزینه ها انتخاب شود.


منبع:آرانیوز
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد