سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

سلام خوزستان

انتشار اخبار سیاسی- اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خوزستان

یک خبر فرهنگی از آبادان

مشاور وزیر نفت:موزه گنجینه نفت و دفاع مقدس در سه شهر کشور راه اندازی می شود

آبادان-ایرنا-مشاور وزیر نفت و مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت گفت:با تاکید وزیر نفت، موزه گنجینه نفت و دفاع مقدس در سه شهر کشور راه اندازی می شود.

اکبر نعمت اللهی روز شنبه در پایان بازدید خود از موزه دفاع مقدس آبادان و تاسیسات نفتی پالایشگاه آبادان به خبرنگار ایرنا گفت:بر اساس دستور وزیر نفت و هماهنگی با وزارت امور خارجه، موزه تاریخ سیاسی نفت تهران در محل ساختمان شرکت نفت ایران و انگلیس سابق و محل فعلی وزارت امور خارجه راه اندازی می شود.

رییس ستاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس وزارت نفت ادامه داد:در شهر مسجدسلیمان نیز تاسیسات نفتی گنجینه نفت شامل چاه شماره 1 چشمه های نفتی، کارخانه تولید برق، کارخانه گوگرد سازی، کارخانه تقطیر و ساختمان اصلی برای راه اندازی باغ موزه صنعت نفت و دفاع مقدس مورد بررسی قرار گرفته است.

مشاور وزیر نفت تاکید کرد:در طراحی و اجرای شهر موزه صنعت نفت و دفاع مقدس شهر آبادان نیز در نظر است تا این شهر موزه با بازسازی خانه های قدیمی، نخستین پمپ بنزین کشور در این شهر و احیا و نوسازی تاسیسات نفتی پالایشگاه آبادان راه اندازی شود.

نعمت اللهی همچنین با بیان نقش دفاع مقدس در تاریخ آبادان و تاثیر کارکنان صنعت نفت در این دوران گفت:در طراحی و اجرای باغ موزه آبادان نیز، دلاورمردی و پایداری مردم این خطه برابر بعثی های عراق تبیین می شود.

وی گفت:برای اجرای این طرح در مرحله نخست چند نقطه از پالایشگاه و مناطقی که قابلیت تبدیل به موزه دارد، شناسایی شده تا شهر موزه مدنظر را ایجاد کنیم.

مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت اظهار داشت:پیش بینی می شود که در مرحله نخست، طرح موزه آبادان و مسجدسلیمان اجرایی شود زیرا مکان این موزه ها مشخص شده است.

وی افزود:تلاش می شود در هر مرکز استان نخستین پمپ بنزین هر شهر تبدیل به موزه ای برای آن شهر شود که البته این طرح برای آبادان نیز اجرا می شود.

مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت با ابراز امیدواری برای تکمیل مطالعات موزه ها تا پایان امسال افزود: عملیات اجرایی این طرح نیز به محض تکمیل مطالعات آغاز می شود.

نعمت اللهی تاکید کرد:اجرای این طرح، رونق خاصی به صنعت گردشگری کشور داده و به تخصصی شدن گردشگری کمک می کند.

وی از استانداری خوزستان، شهرداری آبادان، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت بهداشت و دیگر نهاد های مسئول خواست وزارت نفت را برای ایجاد این شهر موزه ها کمک کنند زیرا این طرح مربوط به وزارت نفت نبوده و پروژه ملی است.

به گزارش ایرنا بر اساس اسناد وزارت نفت، نخستین پمپ بنزین کشور در شهر آبادان ساخته شده است.

این شهر با بهره گیری از فرودگاه بین المللی، ایستگاه فرستنده رادیو و تلویزیون با برنامه های برون مرزی و دانشکده نفت، سال های پیش از جنگ تحمیلی، از مهمترین، زیباترین و خاطره انگیزترین شهرهای ایران به شمار می رفت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد